Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Sociāli emocionālās prasmes sportā

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
LSPA_438
Zinātnes nozare
Veselības un sporta zinātnes
Kredītpunkti (ECTS)
2,00
Mērķauditorija
Sporta treneris
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Kontaktinformācija

LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006

Par studiju kursu

Mērķis

Kursa laikā studenti iegūs izpratni par sociāli emocionālo kompetenču pieeju izglītībā, attīstīs prasmes pielietot sociāli emocionālās kompetences ikdienā un veidot uz attiecībām orientētu mācību vidi.

Priekšzināšanas

Vispārējā vidējā izglītība

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.1. Pārzina SEM modeli un piecas SEM (sociālās emocionālās mācīšanās) kompetences (turpmāk – SEMK), un to saistību ar sporta pedagoģiju. 2. Zināšanas par visām piecām SEMK, studenti iegūst praktiskās nodarbībās - caur personīgo pieredzi un pašizpratni.

Prasmes

1.3. Apzināti attīsta SEM kompetences, veidojot uz attiecībām orientētu mācību vidi. 4. Prot pielietot SEM metodes mācību procesā, lai veidotu uz savstarpēju uzticēšanos un sadarbību orientētu mācību vidi klasē. 5. Pielietot dažādas SEM stratēģijas, lai veicinātu sociāli emocionālo attīstību. Prot izveidot sevis pārvaldīšanas plānus.

Kompetences

1.6. Pārvalda savas emocijas, domas un izturēšanos dažādās situācijās. 7. Demonstrē kompetences pārvarēt stresu, sevis motivēšanas un personīgo un akadēmisko mērķu izvirzīšanas kompetences.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Studējošie padziļina zināšanas lekcijas laikā apgūtajās tēmās, veicot divus patstāvīgos darbus. Studējošo patstāvīgais darbs tiek organizēts individuāli un/vai darba grupās. Patstāvīgos darbus jāprezentē semināru nodarbībās, SEM kompetenču pašnovērtējums jāprezentē individuāli. Ja students ilgstoši slimojis un/ vai nav aktīvi piedalījies semināros, zināšanas var tikt pārbaudītas testā.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Kopvērtējums ir summatīvs. Pašnovērtējums Aktivitāte Dalība semināros

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

SEM, mācīšanās kā sociāls process. SEM saistība ar indivīda garīgo veselību.
SEM modelis. Kognitīvo, emocionālo un uzvedības kompetenču grupas.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

SEM piecas kompetenču grupas un to attīstīšanas pieejas
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

SEM pielietojums formālajā, neformālajā un informālajā izglītībā. Mācību metodes un paņēmieni. Darbs grupā un mācīšanās caur spēli.
Refleksija, tās līmeņi. Uz mācīšanos orientēta atgriezeniskā saite.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

SEM ieviešana sporta pedagoģijas praksē. Uz attiecībām orientētas mācīšanās vides veidošana sporta stundās.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Mācību metodes un paņēmieni – kinētiskās aktivitātes.
SEM prasmju novērtēšana, izmantojot formatīvās vērtēšanas metodes un pašnovērtējumus. Praktiskie rīki SEM novērtēšanai skolā.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
2,00
Kontaktstundas:
10 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Metodiskie paņēmieni skolēnu sociāli emocionālo prasmju novērtēšanai skolā (2015). Projekts “Learning to be”, 164lpp.

2.

Rokasgrāmata pedagogiem cieņpilnas komunikācijaskultūras veicināšanai klasē, “Izzini sevi - saproti citus!” Rokasgrāmatas elektroniskā versija ir atrodama: www.spkc.gov.lv / sadaļā “Projekti”

3.

Conley, C., S. (2015). SEL in Higher Education. In Durlak, J. A., Domitrovich, C. E., Weissberg, R. P., & Guillotta, T. P. (Eds.), Handbook of Social and Emotional Learning. NY: Guilford Press.Piemērots angļu valodas plūsmai

Papildu literatūra

1.

Drago-Severson, E., & Blum-DeStefano, J. (2016). Theoretical Foundations of Feedback for Growth. Tell Me So I Can Hear You: A Developmental Approach to Feedback for Educators. Cambridge, MA: Harvard Education Press.Piemērots angļu valodas plūsmai

2.

Social-Emotional Learning Is the Rage in K-12. So Why Not in College? (2017). EdSurge article by Norian Caporale-Berkowitz (May 4, 2017)Piemērots angļu valodas plūsmai

3.

Bridging Theory to Practice (BTtoP)Piemērots angļu valodas plūsmai