Sociāli emocionālās prasmes sportā
Studiju kursa īstenotājs
LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Par studiju kursu
Mērķis
Kursa laikā studenti iegūs izpratni par sociāli emocionālo kompetenču pieeju izglītībā, attīstīs prasmes pielietot sociāli emocionālās kompetences ikdienā un veidot uz attiecībām orientētu mācību vidi.
Priekšzināšanas
Vispārējā vidējā izglītība
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.1. Pārzina SEM modeli un piecas SEM (sociālās emocionālās mācīšanās) kompetences (turpmāk – SEMK), un to saistību ar sporta pedagoģiju. 2. Zināšanas par visām piecām SEMK, studenti iegūst praktiskās nodarbībās - caur personīgo pieredzi un pašizpratni.
Prasmes
1.3. Apzināti attīsta SEM kompetences, veidojot uz attiecībām orientētu mācību vidi. 4. Prot pielietot SEM metodes mācību procesā, lai veidotu uz savstarpēju uzticēšanos un sadarbību orientētu mācību vidi klasē. 5. Pielietot dažādas SEM stratēģijas, lai veicinātu sociāli emocionālo attīstību. Prot izveidot sevis pārvaldīšanas plānus.
Kompetences
1.6. Pārvalda savas emocijas, domas un izturēšanos dažādās situācijās. 7. Demonstrē kompetences pārvarēt stresu, sevis motivēšanas un personīgo un akadēmisko mērķu izvirzīšanas kompetences.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Studējošie padziļina zināšanas lekcijas laikā apgūtajās tēmās, veicot divus patstāvīgos darbus. Studējošo patstāvīgais darbs tiek organizēts individuāli un/vai darba grupās.
Patstāvīgos darbus jāprezentē semināru nodarbībās, SEM kompetenču pašnovērtējums jāprezentē individuāli. Ja students ilgstoši slimojis un/ vai nav aktīvi piedalījies semināros, zināšanas var tikt pārbaudītas testā.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Kopvērtējums ir summatīvs.
Pašnovērtējums
Aktivitāte
Dalība semināros
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
SEM, mācīšanās kā sociāls process.
SEM saistība ar indivīda garīgo veselību.
|
|
SEM modelis. Kognitīvo, emocionālo un uzvedības kompetenču grupas.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
SEM piecas kompetenču grupas un to attīstīšanas pieejas
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
SEM pielietojums formālajā, neformālajā un informālajā izglītībā. Mācību metodes un paņēmieni. Darbs grupā un mācīšanās caur spēli.
|
|
Refleksija, tās līmeņi. Uz mācīšanos orientēta atgriezeniskā saite.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
SEM ieviešana sporta pedagoģijas praksē. Uz attiecībām orientētas mācīšanās vides veidošana sporta stundās.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Mācību metodes un paņēmieni – kinētiskās aktivitātes.
|
|
SEM prasmju novērtēšana, izmantojot formatīvās vērtēšanas metodes un pašnovērtējumus. Praktiskie rīki SEM novērtēšanai skolā.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Metodiskie paņēmieni skolēnu sociāli emocionālo prasmju novērtēšanai skolā (2015). Projekts “Learning to be”, 164lpp.
Rokasgrāmata pedagogiem cieņpilnas komunikācijaskultūras veicināšanai klasē, “Izzini sevi - saproti citus!” Rokasgrāmatas elektroniskā versija ir atrodama: www.spkc.gov.lv / sadaļā “Projekti”
Conley, C., S. (2015). SEL in Higher Education. In Durlak, J. A., Domitrovich, C. E., Weissberg, R. P., & Guillotta, T. P. (Eds.), Handbook of Social and Emotional Learning. NY: Guilford Press.Piemērots angļu valodas plūsmai
Papildu literatūra
Drago-Severson, E., & Blum-DeStefano, J. (2016). Theoretical Foundations of Feedback for Growth. Tell Me So I Can Hear You: A Developmental Approach to Feedback for Educators. Cambridge, MA: Harvard Education Press.Piemērots angļu valodas plūsmai
Social-Emotional Learning Is the Rage in K-12. So Why Not in College? (2017). EdSurge article by Norian Caporale-Berkowitz (May 4, 2017)Piemērots angļu valodas plūsmai