Bērnu onkohematoloģija ambulatorajā praksē
Studiju kursa īstenotājs
Rezidentūras specialitāte
-
Par studiju kursu
Mērķis
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Demonstrē padziļinātas un paplašinātas zināšanas un izpratni medicīnā kopumā, bet bērnu hematoonkologa specialitātē tās atbilst specialitātes prasībām un ir zinātnes un profesionālās jomas avangardā, kas nodrošina pamatu radošai domāšanai klīniskajā praksē un daļēji arī pētniecībā, kā arī spēju darboties starpdisciplinārā saskarē.
Prasmes
1.Patstāvīgi plāno un organizē savu ārsta speciālista profesionālās kompetences pilnveidi un attīstību; uzņemas atbildību par personāla grupu darba rezultātiem un to analīzi; spēj veikt uzņēmējdarbību, inovācijas attiecīgās ārsta specialitātes darbībā; prot sniegt neatliekamo medicīnisko palīdzību, spēj veikt darbu, tālāku mācīšanos vai pētniecību sarežģītos un neprognozējamos apstākļos un, ja nepieciešams, tos pārveidot, lietojot jaunas pieejas.
Kompetences
1.Patstāvīgi formulē un kritiski analizē sarežģītas klīniskās medicīnas problēmas, kritiski vērtē pētījumus medicīnas zinātnes jomā; veic nepieciešamo papildus analīzi, ja nepieciešams pamatot lēmumus; integrē dažādu medicīnas jomu zināšanas; apkopo pieredzi, dod ieguldījumu jaunu zināšanu radīšanā, pētniecības vai speciālista profesionālās darbības metožu attīstībā; parāda izpratni un ētisko atbildību par speciālista profesionālās darbības rezultātu, klīnisko vai zinātnisko pētījumu iespējamo ietekmi uz pacientu un sabiedrību.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Prezentācijas sagatavošana par semināru tēmām.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
1. Ikdienas rezidentu praktiskas iemaņas un rīcību ar kurējamiem pacientiem, ierakstus slimības vēsturēs un citā medicīnas dokumentācijā pārbauda un ar savu parakstu apliecina rezidenta vadītājs struktūrvienībā, uz kuru ir nozīmēts rezidents.
2. Pēc katra moduļa (rotācijas cikla) rezidenta teorētiskās (semināra laikā diskusiju veidā) un praktiskās zināšanas (darbs ar pacientiem) novērtē 10 ballu sistēmā attiecīgā rotācijas cikla rezidenta vadītājs, par to izdarot ierakstu rezidentu grāmatā.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
Tēmas
|
Anēmiju klasifikācija bērniem. Neonatālas anēmijas.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
Tēmas
|
Fe-deficīta anēmijas. Megaloblastu anēmijas.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
Tēmas
|
Sistēmas slimību hematoloģiskas manifestācijas.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
Tēmas
|
Iedzimtas aplastiskas anēmijas. Iedzimtas diseritropoetiskas anēmijas. Tranzitoras eritroblastopēnijas. Iegūtas aplastiskas anēmijas.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
Tēmas
|
Hemolitiskas anēmijas, saistītas ar eritrocītu membrānas defektiem, enzīmu defektiem, hemoglobīnu defektiem. Policitēmijas bērniem, primāras un sekundāras.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
Tēmas
|
Leikocītu slimības. Leikemoīdas reakcijas.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
Tēmas
|
Imūnas trombocitopēnijas. Sekundāras trombocitopēnijas. Neonatālas trombocitopēnijas. Trombocitoze bērniem.
Iedzimtas un iegūtas vaskulāras patoloģijas.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
Tēmas
|
Trombocītu funkciju traucējumi.
Hemostāze, diagnostiskie testi. Iedzimtie koagulācijas traucējumi-hemofilijas. Iegūtas inhibitoru antivielas. Von Willebranda sindroms.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
Tēmas
|
Limfadenopātija. Splenomegālija.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
-
|
-
|
Tēmas
|
Trombozes bērniem, pārmantotas trombotiskas saslimšanas bērniem.
Antikoagulanti, viņu pielietošanas indikācijas un shēmas. Trombolītiska terapija.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
-
|
-
|
Tēmas
|
Hemofīlijas terapija, inhibitoru formu ārstēšana, gēnu terapija hemofīlijas jomā, jaunas terapijas iespējas.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Manual of Pediatric Hematology and Oncology. Elsevier. 7th Edition. Philip Lanzkowsky. 2021, 834 lpp
Principles and Practice of Pediatric Oncology. 5th Edition. Philip a.Pizzo, David. 2010, 1551 lpp
Hemostasis and Thrombosis, Basic principles and clinical practice. Victor J. Marder, William C. Aird, et.al. 6th Edition. 2012, 4495 lpp
Nathan and Oski's Hematology and Oncology of Infancy and Childhood. 8th Edition. 2014, 2752 lpp
Evidence-Based Pediatric Oncology. 3rd Edition, 2013, 296 lpp
Carreras E, Dufour C, Mohty M, Kröger N, editors. The EBMT Handbook: Hematopoietic Stem Cell Transplantation and Cellular Therapies [Internet]. 7th ed. Cham (CH): Springer; 2019. PMID: 32091673. free on pubmed
Pediatric Radiation Oncology. 5th Edition. Edward C. Halperin, Louis S. Constine, et.al. 2010. 479 lpp (ebook central)
Diagnostic Pediatric Hematopathology. Maria A. Proytcheva. 2011, 1093 lpp
Nathan and Oski's Hematology and Oncology of Infancy and Childhood. 8th Edition. 2014, 2752 lpp
Textbook of Hemophilia 3rd edition Christine A. Lee, et.al. 2014. 1075 lpp. (ebook central)
Neoplastic Hematopathology. Attilio Orazi, Kathy Foucar, Daniel Knowles, et.al. 2013. 1300 lpp. (ebook central)
Citi informācijas avoti
Mājas lapas American Cancer Society, Children’s Oncology Group, Pediatric Brain Tumor Consortium, Nordic Organisation of Pediatric Oncology/haematology, GPOH