Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Stratēģiskā vadība

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
LSPA_498
Zinātnes nozare
Sporta teorija un vēsture; Veselības un sporta zinātnes
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Pedagoģija; Sporta treneris; Uzņēmējdarbības vadība
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Kontaktinformācija

LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006

Par studiju kursu

Mērķis

Attīstīt studējošo spēju izprast un pielietot stratēģiskās vadības principus, analizēt un izstrādāt stratēģiskos plānus dažādos organizāciju līmeņos

Priekšzināšanas

Veiksmīgai studiju kursa apguvei nepieciešamas zināšanas Vadības teorijā un Komercdarbības vadībā

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Atpazīt un izskaidrot stratēģiskās plānošanas un vadības pamatprincipus

2.Raksturot un ilustrēt stratēģiskās vadības prasmes un to pielietojumu praksē

3.Identificēt un salīdzināt dažādas stratēzijas analīzes un stratēģiju veidošanas metodes

4.Interpretēt un secināt par jaunākajām tendencēm stratēģiskajā plānošanā un vadībā

Prasmes

1.Pielietot un analizēt dažādas stratēģiskās analīzes metodes konkrētās situācijās

2.Plānot, izstrādāt un argumentēt stratēģijas un stratēģiskos dokumentus, kā arī novērtēt to īstenošanas iespējas praksē

Kompetences

1.Analizēt un izvērtēt konkrētai situācijai piemērotāko stratēģiskās vadības pieeju, pamatojot izvēli

2.Lietot stratēģiskās analīzes metodes un kritiski recenzēt citu veikto analīžu rezultātus

3.Salīdzināt un interpretēt dažādu valstu un organizāciju pieejas stratēģiskajos jautājumos, secinot to piemērojamību

4.Patstāvīgi izstrādāt stratēģiskos dokumentus vai pārveidot un izvērtēt citu izstrādātos, sniedzot ieteikumus to pilnveidei

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Biznesa stratēģiju apskats un analīze

25,00% no gala vērtējuma
10 balles
2.

Stratēģiskā analīze un plānošana (stratēģijas, industrijas, resursu)

25,00% no gala vērtējuma
10 balles
3.

Pasaules pieredzes izpēte stratēģijas izstrādāšanā un tās analīze sporta nozarē

10,00% no gala vērtējuma
Ieskaite

Seminārs - Pasaules pieredzes izpēte stratēģijas izstrādāšanā un tās analīze sporta nozarē

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Stratēģiskā vadība

40,00% no gala vērtējuma
10 balles

Eksāmens par studiju kursā ietvertām tēmām

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Stratēģiskās vadības būtība un nozīme
Apraksts

Ietver stratēģiskās plānošanas un vadības pamatus

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Stratēģiskās vadības būtība un nozīme
Apraksts

Ietver stratēģiskās plānošanas un vadības pamatus

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Stratēģiskās vadības prasmes
Apraksts

Stratēģisko prasmju lietošanas nozīme, to raksturojums

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Stratēģiskās vadības prasmes
Apraksts

Stratēģisko prasmju lietošanas nozīme, to raksturojums

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sistēmiska pieeja, problēmas un to risināšanas metodes
Apraksts

Sistēmiskā pieeja -organizācijas/darba situāciju jautājumu izskatīšanai ar sistēmiskās pieejas metodēm.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sistēmiska pieeja, problēmas un to risināšanas metodes
Apraksts

Sistēmiskā pieeja -organizācijas/darba situāciju jautājumu izskatīšanai ar sistēmiskās pieejas metodēm.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Stratēģijas izvēle un formulēšana. SVID analīze
Apraksts

Stratēģijas formulēšana. SVID analīzes skaidrojums, pievēršot uzmanību iekšējiem un ārējiem faktoriem, to ietekmei uz tālāko attīstību

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Stratēģijas izvēle un formulēšana. SVID analīze
Apraksts

Stratēģijas formulēšana. SVID analīzes skaidrojums, pievēršot uzmanību iekšējiem un ārējiem faktoriem, to ietekmei uz tālāko attīstību

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Stratēģiskā analīze un plānošana (stratēģiju, industrijas, resursu).
Apraksts

Stratēģiskās plānošanas aspekti, to analīze. Studenti demonstrē izstrādātās prezentācijas

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Stratēģiskā analīze un plānošana (stratēģiju, industrijas, resursu).
Apraksts

Stratēģiskās plānošanas aspekti, to analīze. Studenti demonstrē izstrādātās prezentācijas

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Konkurētspējas analīze un tās plānošana uzņēmumos
Apraksts

Konkurētspējas līmeņi: tautsaimniecības jeb valsts konkurētspēja, nozares konkurētspēja, uzņēmuma konkurētspēja un produkta konkurētspēja. Plānošana uzņēmumos

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Konkurētspējas analīze un tās plānošana uzņēmumos
Apraksts

Konkurētspējas līmeņi: tautsaimniecības jeb valsts konkurētspēja, nozares konkurētspēja, uzņēmuma konkurētspēja un produkta konkurētspēja. Plānošana uzņēmumos

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Organizācijas stratēģiskās vadības principu analīzē
Apraksts

Apzināt un analizēt stratēģiskās vadības principus

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Organizācijas stratēģiskās vadības principu analīzē
Apraksts

Apzināt un analizēt stratēģiskās vadības principus

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Korporatīvā un biznesa līmeņa stratēģiskā plānošana
Apraksts

Stratēģiju veidošana uzņēmuma līmenī, konkurējot sporta nozarē un attīstot jaunus biznesus vadot uzņēmumu.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Korporatīvā un biznesa līmeņa stratēģiskā plānošana
Apraksts

Stratēģiju veidošana uzņēmuma līmenī, konkurējot sporta nozarē un attīstot jaunus biznesus vadot uzņēmumu.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pasaulē populāru biznesa stratēģiju apskats un analīze
Apraksts

Biznesa stratēģiju apskats un analīze

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pasaulē populāru biznesa stratēģiju apskats un analīze
Apraksts

Biznesa stratēģiju apskats un analīze

  1. Pārbaudījums

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pārbaudījums
Apraksts

Eksāmens par studiju kursā apgūtām tēmām

Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
36 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Stratēģiskās vadības būtība un nozīme
Apraksts

Ietver stratēģiskās plānošanas un vadības pamatus

Sistēmiska pieeja, problēmas un to risināšanas metodes
Apraksts

Sistēmiskā pieeja -organizācijas/darba situāciju jautājumu izskatīšanai ar sistēmiskās pieejas metodēm.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Stratēģijas izvēle un formulēšana. SVID analīze
Apraksts

Stratēģijas formulēšana. SVID analīzes skaidrojums, pievēršot uzmanību iekšējiem un ārējiem faktoriem, to ietekmei uz tālāko attīstību

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Stratēģiskā analīze un plānošana (stratēģiju, industrijas, resursu).
Apraksts

Stratēģiskās plānošanas aspekti, to analīze. Studenti demonstrē izstrādātās prezentācijas

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Stratēģiskā analīze un plānošana (stratēģiju, industrijas, resursu).
Apraksts

Stratēģiskās plānošanas aspekti, to analīze. Studenti demonstrē izstrādātās prezentācijas

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Organizācijas stratēģiskās vadības principu analīzē
Apraksts

Apzināt un analizēt stratēģiskās vadības principus

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Organizācijas stratēģiskās vadības principu analīzē
Apraksts

Apzināt un analizēt stratēģiskās vadības principus

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Konkurētspējas analīze un tās plānošana uzņēmumos
Apraksts

Konkurētspējas līmeņi: tautsaimniecības jeb valsts konkurētspēja, nozares konkurētspēja, uzņēmuma konkurētspēja un produkta konkurētspēja. Plānošana uzņēmumos

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pasaulē populāru biznesa stratēģiju apskats un analīze
Apraksts

Biznesa stratēģiju apskats un analīze

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pasaulē populāru biznesa stratēģiju apskats un analīze
Apraksts

Biznesa stratēģiju apskats un analīze

  1. Pārbaudījums

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pārbaudījums
Apraksts

Eksāmens par studiju kursā apgūtām tēmām

Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
18 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Ieva Kalve. “Apseglot pārmaiņu vējus. Stratēģiskā un pārmaiņu vadība”. Rīga: Turība, 2005. (akcpetējams izdevums)

2.

Robert M., Grant. „Contemporary Strategy Analysis”. Malden: Blackwell, 2024.Piemērots angļu valodas plūsmai

3.

Nevils Leiks. „Stratēģiskā plānošana”, Multineo, 2007. (akcpetējams izdevums)

Papildu literatūra

1.

Maikls E. Gerbers. “Uzņēmējdarbības meistarība”. Rīga: Zoldnera izdevniecība, 2013.

2.

Donalds Dž. Tramps, Roberts T.Kijosaki. “Kādēļ mēs gribam, lai jūs kļūtu bagāts”. Rīga: Zvaigzne ABC, 2009.

3.

The Boston Consulting Group on Strategy, Carl W. Stern, Michael S. Deimler, John Wiley & Sons, 2006.

4.

Funky Business, Kjell A Nordstrom, Jonas Ridderstrale, Book House Publishing 2001.

5.

Entrepreneurial Strategies”, Arnold C. Cooper, Sharon A. Alvarez, Alejandro A. Carrera, Luiz F. Mesquita, Roberto S. Vassolo, Blackwell 2006.