Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Sporta veida specifika II

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
LSPA_482
Zinātnes nozare
Sporta pedagoģija; Sporta teorija un vēsture; Veselības un sporta zinātnes
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Sporta treneris
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Kontaktinformācija

LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006

Par studiju kursu

Mērķis

Apgūt profesionālu vecākā sporta trenera kvalifikāciju, spēt plānot, organizēt, vadīt un starpdisciplināri (anatomijas, psiholoģijas, pedagoģijas, fizioloģijas, biomehānikas studiju kursi) izvērtēt izvēlētā sporta veida treniņu procesa metodoloģiju, organizēt un vadīt sacensības, ievērojot sporta veida vecākā sporta trenera profesijas standarta prasības.

Priekšzināšanas

Cilvēka funkcionēšana 1, 2, vecumposmu un sporta fizioloģija, Mācīšana un mācīšanās sportā, vispusīgā fiziskā sagatavošana sportā, speciālā fiziskā sagatavošana sportā, vispārīgā un attīstības psiholoģija, treniņu teorija un plānošana, fiziskās sagatavotības kontroles metodika.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Starpdisciplināri (studiju kursi - cilvēka funcionēšana 1,2, vecumposmu sporta fizioloģija, izturības un spēka attīstīšana, funkcionālo spēju novērtēšana sportā) skaidrot un pamatot kustību funkcionalitātes nozīmi izvēlētā sporta veida vispusīgās fiziskās sagatavošanas procesā.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Konspekts

2.Starpdisciplināri (studiju kursi - cilvēka funcionēšana 1,2, vecumposmu sporta fizioloģija, izturības un spēka attīstīšana, funkcionālo spēju novērtēšana sportā) skaidrot un pamatot kustību funkcionalitātes nozīmi izvēlētā sporta veida speciālās fiziskās sagatavošanas procesā.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Konspekts

3.Klasificēt un izskaidrot (priekšzināšanas sporta medicīnas, vispusīgā fiziskā sagatavošana sportā, speciālā fiziskā sagatavošana sportā, funkcionālo spēju novērtēšana sportā, sporta traumas cēloņi un profilakses) izvēlētā sporta veida traumatisma prevenciju, riskus, cēloņus.

4.Starpdisciplināri (sporta teorija, treniņu teorija un plānošana) klasificēt treniņi/nodarbību metodes un līdzekļus.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Konspekts.

5.Klasificēt testēšanas periodizāciju un nozīmi izvēlētā sporta veidā; izmantot ciklu plānošanu izvēlētā sporta veidā.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Konspekts.

Prasmes

1.Izstrādāt starpdisciplināru kustību kopumu (studiju kursi - cilvēka funcionēšana 1,2, vecumposmu sporta fizioloģija, izturības un spēka attīstīšana, funkcionālo spēju novērtēšana sportā), skaidrojot un pamatojot kustību funkcionalitātes nozīmi izvēlētā sporta veida vispusīgās fiziskās sagatavošanas procesā.

2.Izstrādāt starpdisciplināru kustību kopumu (studiju kursi - cilvēka funcionēšana 1,2, vecumposmu sporta fizioloģija, izturības un spēka attīstīšana, funkcionālo spēju novērtēšana sportā), skaidrojot un pamatojot kustību funkcionalitātes nozīmi izvēlētā sporta veida speciālās fiziskās sagatavošanas procesā.

3.Iekļaut treniņa/nodarbības procesā un pamatot kustību kopumus, kuri balstīti uz sporta traumatisma prevenciju izvēlētā sporta veidā.

4.Izstrādāt un pamatot treniņu/nodarbību procesā izmantotās metodes un līdzekļus saistoši izvēlētā sporta veida/nozares specifikai.

5.Izstrādāt un pamatot izvēlēto un pielietoto testu izvēli, atbilstoši izvēlētā sporta veida/nozares ciklu plānojumam.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Konspekts.

Kompetences

1.Pamatot daudzgadu treniņu/nodarbību procesa mērķa, stratēģijas veidošanu un plānošanu: veidot savā sporta veidā ilgtspējīgu attīstības mērķi, spēt novērtēt personas un komandas visaptverošas individuālās attīstības, trenēšanās un personības izaugsmes vajadzības, izmantot personu spēju izvērtējumā iegūto informāciju treniņu procesā, daudzgadu treniņu procesa plānošanā un pilnveidē; stratēģiski plānot personas un komandas ētisku, efektīvu un iekļaujošu treniņu procesu daudzgadu treniņu ciklā, saskaņā ar personas spējām, sniegumu, vecumposmu un individuālām attīstības iespējām.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Konspekts

-
10 balles

Izstrādāt starpdisciplināru kustību kopumu (studiju kursi - cilvēka funcionēšana 1, 2, vecumposmu sporta fizioloģija, izturības un spēka attīstīšana, funkcionālo spēju novērtēšana sportā), skaidrojot un pamatojot kustību funkcionalitātes nozīmi izvēlētā sporta veida vispusīgās fiziskās sagatavošanas procesā.

2.

Konspekts

-
10 balles

Izstrādāt starpdisciplināru kustību kopumu (studiju kursi - cilvēka funcionēšana 1, 2, vecumposmu sporta fizioloģija, izturības un spēka attīstīšana, funkcionālo spēju novērtēšana sportā), skaidrojot un pamatojot kustību funkcionalitātes nozīmi izvēlētā sporta veida speciālās fiziskās sagatavošanas procesā.

3.

Konspekts.

-
10 balles

Iekļaut treniņa/nodarbības procesā un pamatot kustību kopumus, kuri balstīti uz sporta traumatisma prevenciju izvēlētā sporta veidā.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Konspekts.

-
10 balles

Izstrādāt un pamatot treniņu/nodarbību procesā izmantotās metodes un līdzekļus saistoši izvēlētā sporta veida/nozares specifikai.

2.

Konspekts.

-
10 balles

Izstrādāt un pamatot izvēlēto un pielietoto testu izvēli, atbilstoši izvēlētā sporta veida/nozares ciklu plānojumam.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Sporta zāle
2

Tēmas

Kustību kopums (zināšanas un prasmes starpdisciplināru studiju kursu saturā) izvēlētā sporta veidā vispusīgās fiziskās sagatavošanas procesā.
Apraksts

Izstrādāt starpdisciplināru kustību kopumu (studiju kursi - cilvēka funcionēšana 1,2, vecumposmu sporta fizioloģija, izturības un spēka attīstīšana, funkcionālo spēju novērtēšana sportā), skaidrojot un pamatojot kustību funkcionalitātes nozīmi izvēlētā sporta veida vispusīgās fiziskās sagatavošanas procesā.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Sporta zāle
2

Tēmas

Kustību kopums (zināšanas un prasmes starpdisciplināru studiju kursu saturā) izvēlētā sporta veidā vispusīgās fiziskās sagatavošanas procesā.
Apraksts

Izstrādāt starpdisciplināru kustību kopumu (studiju kursi - cilvēka funcionēšana 1,2, vecumposmu sporta fizioloģija, izturības un spēka attīstīšana, funkcionālo spēju novērtēšana sportā), skaidrojot un pamatojot kustību funkcionalitātes nozīmi izvēlētā sporta veida vispusīgās fiziskās sagatavošanas procesā.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Sporta zāle
2

Tēmas

Kustību kopums (zināšanas un prasmes starpdisciplināru studiju kursu saturā) izvēlētā sporta veidā speciālās fiziskās sagatavošanas procesā.
Apraksts

Izstrādāt starpdisciplināru kustību kopumu (studiju kursi - cilvēka funcionēšana 1,2, vecumposmu sporta fizioloģija, izturības un spēka attīstīšana, funkcionālo spēju novērtēšana sportā), skaidrojot un pamatojot kustību funkcionalitātes nozīmi izvēlētā sporta veida speciālās fiziskās sagatavošanas procesā.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Sporta zāle
2

Tēmas

Kustību kopums (zināšanas un prasmes starpdisciplināru studiju kursu saturā) izvēlētā sporta veidā speciālās fiziskās sagatavošanas procesā.
Apraksts

Izstrādāt starpdisciplināru kustību kopumu (studiju kursi - cilvēka funcionēšana 1,2, vecumposmu sporta fizioloģija, izturības un spēka attīstīšana, funkcionālo spēju novērtēšana sportā), skaidrojot un pamatojot kustību funkcionalitātes nozīmi izvēlētā sporta veida speciālās fiziskās sagatavošanas procesā.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Sporta zāle
2

Tēmas

Sporta traumas izvēlētā sporta veidā.
Apraksts

Iekļaut treniņa/nodarbības procesā un pamatot kustību kopumus, kuri balstīti uz sporta traumatisma prevenciju izvēlētā sporta veidā.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Sporta zāle
2

Tēmas

Sporta traumas izvēlētā sporta veidā.
Apraksts

Iekļaut treniņa/nodarbības procesā un pamatot kustību kopumus, kuri balstīti uz sporta traumatisma prevenciju izvēlētā sporta veidā.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Sporta zāle
2

Tēmas

Sporta traumas izvēlētā sporta veidā.
Apraksts

Iekļaut treniņa/nodarbības procesā un pamatot kustību kopumus, kuri balstīti uz sporta traumatisma prevenciju izvēlētā sporta veidā.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Sporta traumas izvēlētā sporta veidā.
Apraksts

Iekļaut treniņa/nodarbības procesā un pamatot kustību kopumus, kuri balstīti uz sporta traumatisma prevenciju izvēlētā sporta veidā.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Treniņu/nodarbību metodes izvēlētā sporta veidā.
Apraksts

Izstrādāt un pamatot treniņu/nodarbību procesā izmantotās metodes saistoši izvēlētā sporta veida/nozares specifikai.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Treniņu/nodarbību metodes izvēlētā sporta veidā.
Apraksts

Izstrādāt un pamatot treniņu/nodarbību procesā izmantotās metodes saistoši izvēlētā sporta veida/nozares specifikai.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Treniņu/nodarbību metodes izvēlētā sporta veidā.
Apraksts

Izstrādāt un pamatot treniņu/nodarbību procesā izmantotās metodes saistoši izvēlētā sporta veida/nozares specifikai.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Treniņu/nodarbību metodes izvēlētā sporta veidā.
Apraksts

Izstrādāt un pamatot treniņu/nodarbību procesā izmantotās metodes saistoši izvēlētā sporta veida/nozares specifikai.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Treniņu/nodarbību līdzekļi izvēlētā sporta veidā.
Apraksts

Izstrādāt un pamatot treniņu/nodarbību procesā izmantotie līdzekļi saistoši izvēlētā sporta veida/nozares specifikai.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Treniņu/nodarbību līdzekļi izvēlētā sporta veidā.
Apraksts

Izstrādāt un pamatot treniņu/nodarbību procesā izmantotie līdzekļi saistoši izvēlētā sporta veida/nozares specifikai.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Treniņu/nodarbību līdzekļi izvēlētā sporta veidā.
Apraksts

Izstrādāt un pamatot treniņu/nodarbību procesā izmantotie līdzekļi saistoši izvēlētā sporta veida/nozares specifikai.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Testēšana sportā un sporta nozarē. To nozīme treniņu/nodarbību ciklu plānojumā.
Apraksts

Izstrādāt un pamatot izvēlēto un pielietoto testu izvēli, atbilstoši izvēlētā sporta veida/nozares ciklu plānojumam.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Testēšana sportā un sporta nozarē. To nozīme treniņu/nodarbību ciklu plānojumā.
Apraksts

Izstrādāt un pamatot izvēlēto un pielietoto testu izvēli, atbilstoši izvēlētā sporta veida/nozares ciklu plānojumam.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Testēšana sportā un sporta nozarē. To nozīme treniņu/nodarbību ciklu plānojumā.
Apraksts

Izstrādāt un pamatot izvēlēto un pielietoto testu izvēli, atbilstoši izvēlētā sporta veida/nozares ciklu plānojumam.

Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
36 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Sporta zāle
2

Tēmas

Kustību kopums (zināšanas un prasmes starpdisciplināru studiju kursu saturā) izvēlētā sporta veidā vispusīgās fiziskās sagatavošanas procesā.
Apraksts

Izstrādāt starpdisciplināru kustību kopumu (studiju kursi - cilvēka funcionēšana 1,2, vecumposmu sporta fizioloģija, izturības un spēka attīstīšana, funkcionālo spēju novērtēšana sportā), skaidrojot un pamatojot kustību funkcionalitātes nozīmi izvēlētā sporta veida vispusīgās fiziskās sagatavošanas procesā.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Sporta zāle
2

Tēmas

Kustību kopums (zināšanas un prasmes starpdisciplināru studiju kursu saturā) izvēlētā sporta veidā speciālās fiziskās sagatavošanas procesā.
Apraksts

Izstrādāt starpdisciplināru kustību kopumu (studiju kursi - cilvēka funcionēšana 1,2, vecumposmu sporta fizioloģija, izturības un spēka attīstīšana, funkcionālo spēju novērtēšana sportā), skaidrojot un pamatojot kustību funkcionalitātes nozīmi izvēlētā sporta veida speciālās fiziskās sagatavošanas procesā.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Sporta traumas izvēlētā sporta veidā.
Apraksts

Iekļaut treniņa/nodarbības procesā un pamatot kustību kopumus, kuri balstīti uz sporta traumatisma prevenciju izvēlētā sporta veidā.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Sporta zāle
2

Tēmas

Sporta traumas izvēlētā sporta veidā.
Apraksts

Iekļaut treniņa/nodarbības procesā un pamatot kustību kopumus, kuri balstīti uz sporta traumatisma prevenciju izvēlētā sporta veidā.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Sporta zāle
2

Tēmas

Sporta traumas izvēlētā sporta veidā.
Apraksts

Iekļaut treniņa/nodarbības procesā un pamatot kustību kopumus, kuri balstīti uz sporta traumatisma prevenciju izvēlētā sporta veidā.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Treniņu/nodarbību metodes izvēlētā sporta veidā.
Apraksts

Izstrādāt un pamatot treniņu/nodarbību procesā izmantotās metodes saistoši izvēlētā sporta veida/nozares specifikai.

Treniņu/nodarbību līdzekļi izvēlētā sporta veidā.
Apraksts

Izstrādāt un pamatot treniņu/nodarbību procesā izmantotie līdzekļi saistoši izvēlētā sporta veida/nozares specifikai.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Treniņu/nodarbību metodes izvēlētā sporta veidā.
Apraksts

Izstrādāt un pamatot treniņu/nodarbību procesā izmantotās metodes saistoši izvēlētā sporta veida/nozares specifikai.

Treniņu/nodarbību līdzekļi izvēlētā sporta veidā.
Apraksts

Izstrādāt un pamatot treniņu/nodarbību procesā izmantotie līdzekļi saistoši izvēlētā sporta veida/nozares specifikai.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Testēšana sportā un sporta nozarē. To nozīme treniņu/nodarbību ciklu plānojumā.
Apraksts

Izstrādāt un pamatot izvēlēto un pielietoto testu izvēli, atbilstoši izvēlētā sporta veida/nozares ciklu plānojumam.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Testēšana sportā un sporta nozarē. To nozīme treniņu/nodarbību ciklu plānojumā.
Apraksts

Izstrādāt un pamatot izvēlēto un pielietoto testu izvēli, atbilstoši izvēlētā sporta veida/nozares ciklu plānojumam.

Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
18 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Mikus Štālhuts. Ziemas sporta veidi un traumas. Ārsts.lv Nr. 1 (2022, janvāris), [40.] lpp.).

2.

Jānis Žīdens, Nils Grasis, Uldis Grāvītis, Dace Kaspare. Bērnu un pusaudžu trenera rokasgrāmata, 2008 (jaunāks izdevums nav izdots)

3.

Nils Grasis. Trenera rokasgrāmata - 2. 2006. (jaunāks izdevums nav izdots)

Papildu literatūra

1.

David Potach, Erik Meira. Sport Injury Prevention Anatomy Paperback. 2022; 232 pages

2.

Kevin Carr, Mary Kate Feit. Functional Training Anatomy Paperback. 2021. 200 pages

3.

Braiens Kols , Robs Panariello. Basketball Anatomy Paperback. 2015; 208 pages