Sporta veida specifika II
Studiju kursa īstenotājs
LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Par studiju kursu
Mērķis
Apgūt profesionālu vecākā sporta trenera kvalifikāciju, spēt plānot, organizēt, vadīt un starpdisciplināri (anatomijas, psiholoģijas, pedagoģijas, fizioloģijas, biomehānikas studiju kursi) izvērtēt izvēlētā sporta veida treniņu procesa metodoloģiju, organizēt un vadīt sacensības, ievērojot sporta veida vecākā sporta trenera profesijas standarta prasības.
Priekšzināšanas
Cilvēka funkcionēšana 1, 2, vecumposmu un sporta fizioloģija, Mācīšana un mācīšanās sportā, vispusīgā fiziskā sagatavošana sportā, speciālā fiziskā sagatavošana sportā, vispārīgā un attīstības psiholoģija, treniņu teorija un plānošana, fiziskās sagatavotības kontroles metodika.
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Starpdisciplināri (studiju kursi - cilvēka funcionēšana 1,2, vecumposmu sporta fizioloģija, izturības un spēka attīstīšana, funkcionālo spēju novērtēšana sportā) skaidrot un pamatot kustību funkcionalitātes nozīmi izvēlētā sporta veida vispusīgās fiziskās sagatavošanas procesā.
Konspekts
2.Starpdisciplināri (studiju kursi - cilvēka funcionēšana 1,2, vecumposmu sporta fizioloģija, izturības un spēka attīstīšana, funkcionālo spēju novērtēšana sportā) skaidrot un pamatot kustību funkcionalitātes nozīmi izvēlētā sporta veida speciālās fiziskās sagatavošanas procesā.
Konspekts
3.Klasificēt un izskaidrot (priekšzināšanas sporta medicīnas, vispusīgā fiziskā sagatavošana sportā, speciālā fiziskā sagatavošana sportā, funkcionālo spēju novērtēšana sportā, sporta traumas cēloņi un profilakses) izvēlētā sporta veida traumatisma prevenciju, riskus, cēloņus.
4.Starpdisciplināri (sporta teorija, treniņu teorija un plānošana) klasificēt treniņi/nodarbību metodes un līdzekļus.
Konspekts.
5.Klasificēt testēšanas periodizāciju un nozīmi izvēlētā sporta veidā; izmantot ciklu plānošanu izvēlētā sporta veidā.
Konspekts.
Prasmes
1.Izstrādāt starpdisciplināru kustību kopumu (studiju kursi - cilvēka funcionēšana 1,2, vecumposmu sporta fizioloģija, izturības un spēka attīstīšana, funkcionālo spēju novērtēšana sportā), skaidrojot un pamatojot kustību funkcionalitātes nozīmi izvēlētā sporta veida vispusīgās fiziskās sagatavošanas procesā.
2.Izstrādāt starpdisciplināru kustību kopumu (studiju kursi - cilvēka funcionēšana 1,2, vecumposmu sporta fizioloģija, izturības un spēka attīstīšana, funkcionālo spēju novērtēšana sportā), skaidrojot un pamatojot kustību funkcionalitātes nozīmi izvēlētā sporta veida speciālās fiziskās sagatavošanas procesā.
3.Iekļaut treniņa/nodarbības procesā un pamatot kustību kopumus, kuri balstīti uz sporta traumatisma prevenciju izvēlētā sporta veidā.
4.Izstrādāt un pamatot treniņu/nodarbību procesā izmantotās metodes un līdzekļus saistoši izvēlētā sporta veida/nozares specifikai.
5.Izstrādāt un pamatot izvēlēto un pielietoto testu izvēli, atbilstoši izvēlētā sporta veida/nozares ciklu plānojumam.
Konspekts.
Kompetences
1.Pamatot daudzgadu treniņu/nodarbību procesa mērķa, stratēģijas veidošanu un plānošanu: veidot savā sporta veidā ilgtspējīgu attīstības mērķi, spēt novērtēt personas un komandas visaptverošas individuālās attīstības, trenēšanās un personības izaugsmes vajadzības, izmantot personu spēju izvērtējumā iegūto informāciju treniņu procesā, daudzgadu treniņu procesa plānošanā un pilnveidē; stratēģiski plānot personas un komandas ētisku, efektīvu un iekļaujošu treniņu procesu daudzgadu treniņu ciklā, saskaņā ar personas spējām, sniegumu, vecumposmu un individuālām attīstības iespējām.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Konspekts |
-
|
10 balles
|
|
Izstrādāt starpdisciplināru kustību kopumu (studiju kursi - cilvēka funcionēšana 1, 2, vecumposmu sporta fizioloģija, izturības un spēka attīstīšana, funkcionālo spēju novērtēšana sportā), skaidrojot un pamatojot kustību funkcionalitātes nozīmi izvēlētā sporta veida vispusīgās fiziskās sagatavošanas procesā. |
||
|
2.
Konspekts |
-
|
10 balles
|
|
Izstrādāt starpdisciplināru kustību kopumu (studiju kursi - cilvēka funcionēšana 1, 2, vecumposmu sporta fizioloģija, izturības un spēka attīstīšana, funkcionālo spēju novērtēšana sportā), skaidrojot un pamatojot kustību funkcionalitātes nozīmi izvēlētā sporta veida speciālās fiziskās sagatavošanas procesā. |
||
|
3.
Konspekts. |
-
|
10 balles
|
|
Iekļaut treniņa/nodarbības procesā un pamatot kustību kopumus, kuri balstīti uz sporta traumatisma prevenciju izvēlētā sporta veidā. |
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Konspekts. |
-
|
10 balles
|
|
Izstrādāt un pamatot treniņu/nodarbību procesā izmantotās metodes un līdzekļus saistoši izvēlētā sporta veida/nozares specifikai. |
||
|
2.
Konspekts. |
-
|
10 balles
|
|
Izstrādāt un pamatot izvēlēto un pielietoto testu izvēli, atbilstoši izvēlētā sporta veida/nozares ciklu plānojumam. |
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Sporta zāle
|
2
|
Tēmas
|
Kustību kopums (zināšanas un prasmes starpdisciplināru studiju kursu saturā) izvēlētā sporta veidā vispusīgās fiziskās sagatavošanas procesā.
Apraksts
Izstrādāt starpdisciplināru kustību kopumu (studiju kursi - cilvēka funcionēšana 1,2, vecumposmu sporta fizioloģija, izturības un spēka attīstīšana, funkcionālo spēju novērtēšana sportā), skaidrojot un pamatojot kustību funkcionalitātes nozīmi izvēlētā sporta veida vispusīgās fiziskās sagatavošanas procesā. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Sporta zāle
|
2
|
Tēmas
|
Kustību kopums (zināšanas un prasmes starpdisciplināru studiju kursu saturā) izvēlētā sporta veidā vispusīgās fiziskās sagatavošanas procesā.
Apraksts
Izstrādāt starpdisciplināru kustību kopumu (studiju kursi - cilvēka funcionēšana 1,2, vecumposmu sporta fizioloģija, izturības un spēka attīstīšana, funkcionālo spēju novērtēšana sportā), skaidrojot un pamatojot kustību funkcionalitātes nozīmi izvēlētā sporta veida vispusīgās fiziskās sagatavošanas procesā. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Sporta zāle
|
2
|
Tēmas
|
Kustību kopums (zināšanas un prasmes starpdisciplināru studiju kursu saturā) izvēlētā sporta veidā speciālās fiziskās sagatavošanas procesā.
Apraksts
Izstrādāt starpdisciplināru kustību kopumu (studiju kursi - cilvēka funcionēšana 1,2, vecumposmu sporta fizioloģija, izturības un spēka attīstīšana, funkcionālo spēju novērtēšana sportā), skaidrojot un pamatojot kustību funkcionalitātes nozīmi izvēlētā sporta veida speciālās fiziskās sagatavošanas procesā. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Sporta zāle
|
2
|
Tēmas
|
Kustību kopums (zināšanas un prasmes starpdisciplināru studiju kursu saturā) izvēlētā sporta veidā speciālās fiziskās sagatavošanas procesā.
Apraksts
Izstrādāt starpdisciplināru kustību kopumu (studiju kursi - cilvēka funcionēšana 1,2, vecumposmu sporta fizioloģija, izturības un spēka attīstīšana, funkcionālo spēju novērtēšana sportā), skaidrojot un pamatojot kustību funkcionalitātes nozīmi izvēlētā sporta veida speciālās fiziskās sagatavošanas procesā. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Sporta zāle
|
2
|
Tēmas
|
Sporta traumas izvēlētā sporta veidā.
Apraksts
Iekļaut treniņa/nodarbības procesā un pamatot kustību kopumus, kuri balstīti uz sporta traumatisma prevenciju izvēlētā sporta veidā. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Sporta zāle
|
2
|
Tēmas
|
Sporta traumas izvēlētā sporta veidā.
Apraksts
Iekļaut treniņa/nodarbības procesā un pamatot kustību kopumus, kuri balstīti uz sporta traumatisma prevenciju izvēlētā sporta veidā. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Sporta zāle
|
2
|
Tēmas
|
Sporta traumas izvēlētā sporta veidā.
Apraksts
Iekļaut treniņa/nodarbības procesā un pamatot kustību kopumus, kuri balstīti uz sporta traumatisma prevenciju izvēlētā sporta veidā. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Sporta traumas izvēlētā sporta veidā.
Apraksts
Iekļaut treniņa/nodarbības procesā un pamatot kustību kopumus, kuri balstīti uz sporta traumatisma prevenciju izvēlētā sporta veidā. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Treniņu/nodarbību metodes izvēlētā sporta veidā.
Apraksts
Izstrādāt un pamatot treniņu/nodarbību procesā izmantotās metodes saistoši izvēlētā sporta veida/nozares specifikai. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Treniņu/nodarbību metodes izvēlētā sporta veidā.
Apraksts
Izstrādāt un pamatot treniņu/nodarbību procesā izmantotās metodes saistoši izvēlētā sporta veida/nozares specifikai. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Treniņu/nodarbību metodes izvēlētā sporta veidā.
Apraksts
Izstrādāt un pamatot treniņu/nodarbību procesā izmantotās metodes saistoši izvēlētā sporta veida/nozares specifikai. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Treniņu/nodarbību metodes izvēlētā sporta veidā.
Apraksts
Izstrādāt un pamatot treniņu/nodarbību procesā izmantotās metodes saistoši izvēlētā sporta veida/nozares specifikai. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Treniņu/nodarbību līdzekļi izvēlētā sporta veidā.
Apraksts
Izstrādāt un pamatot treniņu/nodarbību procesā izmantotie līdzekļi saistoši izvēlētā sporta veida/nozares specifikai. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Treniņu/nodarbību līdzekļi izvēlētā sporta veidā.
Apraksts
Izstrādāt un pamatot treniņu/nodarbību procesā izmantotie līdzekļi saistoši izvēlētā sporta veida/nozares specifikai. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Treniņu/nodarbību līdzekļi izvēlētā sporta veidā.
Apraksts
Izstrādāt un pamatot treniņu/nodarbību procesā izmantotie līdzekļi saistoši izvēlētā sporta veida/nozares specifikai. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Testēšana sportā un sporta nozarē. To nozīme treniņu/nodarbību ciklu plānojumā.
Apraksts
Izstrādāt un pamatot izvēlēto un pielietoto testu izvēli, atbilstoši izvēlētā sporta veida/nozares ciklu plānojumam. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Testēšana sportā un sporta nozarē. To nozīme treniņu/nodarbību ciklu plānojumā.
Apraksts
Izstrādāt un pamatot izvēlēto un pielietoto testu izvēli, atbilstoši izvēlētā sporta veida/nozares ciklu plānojumam. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Testēšana sportā un sporta nozarē. To nozīme treniņu/nodarbību ciklu plānojumā.
Apraksts
Izstrādāt un pamatot izvēlēto un pielietoto testu izvēli, atbilstoši izvēlētā sporta veida/nozares ciklu plānojumam. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Sporta zāle
|
2
|
Tēmas
|
Kustību kopums (zināšanas un prasmes starpdisciplināru studiju kursu saturā) izvēlētā sporta veidā vispusīgās fiziskās sagatavošanas procesā.
Apraksts
Izstrādāt starpdisciplināru kustību kopumu (studiju kursi - cilvēka funcionēšana 1,2, vecumposmu sporta fizioloģija, izturības un spēka attīstīšana, funkcionālo spēju novērtēšana sportā), skaidrojot un pamatojot kustību funkcionalitātes nozīmi izvēlētā sporta veida vispusīgās fiziskās sagatavošanas procesā. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Sporta zāle
|
2
|
Tēmas
|
Kustību kopums (zināšanas un prasmes starpdisciplināru studiju kursu saturā) izvēlētā sporta veidā speciālās fiziskās sagatavošanas procesā.
Apraksts
Izstrādāt starpdisciplināru kustību kopumu (studiju kursi - cilvēka funcionēšana 1,2, vecumposmu sporta fizioloģija, izturības un spēka attīstīšana, funkcionālo spēju novērtēšana sportā), skaidrojot un pamatojot kustību funkcionalitātes nozīmi izvēlētā sporta veida speciālās fiziskās sagatavošanas procesā. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Sporta traumas izvēlētā sporta veidā.
Apraksts
Iekļaut treniņa/nodarbības procesā un pamatot kustību kopumus, kuri balstīti uz sporta traumatisma prevenciju izvēlētā sporta veidā. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Sporta zāle
|
2
|
Tēmas
|
Sporta traumas izvēlētā sporta veidā.
Apraksts
Iekļaut treniņa/nodarbības procesā un pamatot kustību kopumus, kuri balstīti uz sporta traumatisma prevenciju izvēlētā sporta veidā. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Sporta zāle
|
2
|
Tēmas
|
Sporta traumas izvēlētā sporta veidā.
Apraksts
Iekļaut treniņa/nodarbības procesā un pamatot kustību kopumus, kuri balstīti uz sporta traumatisma prevenciju izvēlētā sporta veidā. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Treniņu/nodarbību metodes izvēlētā sporta veidā.
Apraksts
Izstrādāt un pamatot treniņu/nodarbību procesā izmantotās metodes saistoši izvēlētā sporta veida/nozares specifikai. |
|
Treniņu/nodarbību līdzekļi izvēlētā sporta veidā.
Apraksts
Izstrādāt un pamatot treniņu/nodarbību procesā izmantotie līdzekļi saistoši izvēlētā sporta veida/nozares specifikai. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Treniņu/nodarbību metodes izvēlētā sporta veidā.
Apraksts
Izstrādāt un pamatot treniņu/nodarbību procesā izmantotās metodes saistoši izvēlētā sporta veida/nozares specifikai. |
|
Treniņu/nodarbību līdzekļi izvēlētā sporta veidā.
Apraksts
Izstrādāt un pamatot treniņu/nodarbību procesā izmantotie līdzekļi saistoši izvēlētā sporta veida/nozares specifikai. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Testēšana sportā un sporta nozarē. To nozīme treniņu/nodarbību ciklu plānojumā.
Apraksts
Izstrādāt un pamatot izvēlēto un pielietoto testu izvēli, atbilstoši izvēlētā sporta veida/nozares ciklu plānojumam. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Testēšana sportā un sporta nozarē. To nozīme treniņu/nodarbību ciklu plānojumā.
Apraksts
Izstrādāt un pamatot izvēlēto un pielietoto testu izvēli, atbilstoši izvēlētā sporta veida/nozares ciklu plānojumam. |
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Jānis Žīdens, Nils Grasis, Uldis Grāvītis, Dace Kaspare. Bērnu un pusaudžu trenera rokasgrāmata, 2008 (jaunāks izdevums nav izdots)