Korporatīvās reputācijas vadība un sociālā atbildība
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Studiju kursa apguves rezultātā studējošie iegūst zināšanas par: • reputāciju kā būtisku faktoru mūsdienu sabiedrībā un tās ietekmi uz organizācijas ilgtspēju un saimniecisko darbību; • galvenajām reputācijas vadības stratēģijām un to izvēles pamatprincipiem; • reputācijas vadības komunikācijas kanāliem un instrumentiem; • korporatīvo sociālo atbildību kā vienu no galvenajiem reputācijas vadības virzieniem organizācijā.
Prasmes
1.Studiju kursa apguves rezultātā studējošie pratīs: • atpazīt, analizēt un arī izmantot korporatīvās reputācijas vadības stratēģijas un taktikas; • veidot reputācijas vadības un sociālās atbildības komunikāciju, atbilstoši izvēlētajām stratēģijām un taktikām.
Kompetences
1.Pēc studiju kursa apguves studējošie patstāvīgi spēs orientēties: • korporatīvās reputācijas un sociālās atbildības kritērijos un pamatprincipos, to dažādajās izpausmēs sociālajos, politiskajos un uzņēmējdarbības procesos; • korporatīvās reputācijas un sociālās atbildības vadības un komunikācijas jautājumos.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Lai apgūtu studiju kursa saturu, studējošajiem saskaņā ar docētāja norādēm:
• jāizstudē docētāja sagatavotās prezentācijas, e-studijās ievietotie materiāli un obligātā literatūra;
• jāsagatavo divi esejas tipa rakstu darbi par studiju kursa 2. un 3. tēmu, papildinot tos ar korporatīvās reputācijas vadības un sociālās atbildības gadījumu analīzi.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
• iesniegti un sekmīgi nokārtoti abi studiju kursa patstāvīgie rakstu darbi – esejas (40% no kopvērtējuma);
• sekmīgi nokārtots rakstveida eksāmens par studiju kursa tēmām (60% no kopvērtējuma).
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Reputācijas jēdziens, definīcijas. Reputācijas augošā nozīme mūsdienās. Reputācija kā nemateriāls aktīvs organizācijā. Reputācijas saistība ar uzņēmuma finansiālajiem rādītājiem biznesa vidē. Reputācijas veidošana kā stratēģija organizācijā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Reputācijas jēdziens, definīcijas. Reputācijas augošā nozīme mūsdienās. Reputācija kā nemateriāls aktīvs organizācijā. Reputācijas saistība ar uzņēmuma finansiālajiem rādītājiem biznesa vidē. Reputācijas veidošana kā stratēģija organizācijā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Reputācijas vadība organizācijā: reputācijas veidošanas, vadīšanas, aizsardzības un novērtēšanas tehnikas. Komunikācijas nozīme un iespējas reputācijas vadībā. Reputācijas vadības komunikācijas kanāli un instrumenti.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Reputācijas vadība organizācijā: reputācijas veidošanas, vadīšanas, aizsardzības un novērtēšanas tehnikas. Komunikācijas nozīme un iespējas reputācijas vadībā. Reputācijas vadības komunikācijas kanāli un instrumenti.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Reputācijas vadība organizācijā: reputācijas veidošanas, vadīšanas, aizsardzības un novērtēšanas tehnikas. Komunikācijas nozīme un iespējas reputācijas vadībā. Reputācijas vadības komunikācijas kanāli un instrumenti.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Reputācijas vadība organizācijā: reputācijas veidošanas, vadīšanas, aizsardzības un novērtēšanas tehnikas. Komunikācijas nozīme un iespējas reputācijas vadībā. Reputācijas vadības komunikācijas kanāli un instrumenti.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālā atbildība kā korporatīvās atbildības kategorija līdztekus ekonomiskajai, likumiskajai un vides atbildībai organizācijā. Sociālās atbildības virzieni un taktikas. Sabiedrisko attiecību lietojums organizācijas sociālās atbildības komunikācijā sabiedrībai un sadarbības partneriem.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālā atbildība kā korporatīvās atbildības kategorija līdztekus ekonomiskajai, likumiskajai un vides atbildībai organizācijā. Sociālās atbildības virzieni un taktikas. Sabiedrisko attiecību lietojums organizācijas sociālās atbildības komunikācijā sabiedrībai un sadarbības partneriem.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālā atbildība kā korporatīvās atbildības kategorija līdztekus ekonomiskajai, likumiskajai un vides atbildībai organizācijā. Sociālās atbildības virzieni un taktikas. Sabiedrisko attiecību lietojums organizācijas sociālās atbildības komunikācijā sabiedrībai un sadarbības partneriem.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālā atbildība kā korporatīvās atbildības kategorija līdztekus ekonomiskajai, likumiskajai un vides atbildībai organizācijā. Sociālās atbildības virzieni un taktikas. Sabiedrisko attiecību lietojums organizācijas sociālās atbildības komunikācijā sabiedrībai un sadarbības partneriem.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Langham, T. (2018). Reputation Management: The Future of Corporate Communications and Public Relations. Emerald Publishing Limited, PRCA Practice Guides, 312 p.
Doorley, J., Garcia, H.F. (2020). Reputation management: the key to successful public relations and corporate communication. New York; London: Rutledge, 432 p.
The Oxford handbook of corporate reputation. Edited by Barnett, M. L. & Pollock, T. G. (2012).
Weber, J., Wasieleski, D. M. (2018). Corporate Social Responsibility. Emerald Publishing, 343 p.
Kapferer, J.-N. (2008). The New strategic brand management: creating and sustaining brand equity long term. London; Philadelphia: Kogan Page, 560 p.
Wang, Q., Dou, J., Jia, Sh. (2016). A Meta-Analytic Review of Corporate Social Responsibility and Corporate Financial Performance: The Moderating Effect of Contextual Factors. Business & society, 2016-11, Vol.55 (8), pp.1083-1121.
Papildu literatūra
Grifins, E. (2008). Reputācijas vadības stratēģijas: situāciju, krīžu un korporatīvās sociālās atbildības vadīšana. Rīga: Lietišķās informācijas dienests, 220 lpp.
Haywood, R. (2005). Corporate reputation, the brand and the bottom line: powerful proven communication strategies for maximizing value. London and Sterling: Kogan Page, 320 p.
Fombrun, Ch. J. (2012). The Building Blocks of Corporate Reputation: Definitions, Antecedents, Consequences. The Oxford Handbook of Corporate Reputation. Oxford University Press.
Ball Dwayne, C., Machas, A. (2004). The Role of Communication and Trust in Explaining Customer Loyalty: An Extension to the ECSI Model. Eurpean Journal of Marketing, Vol. 38, Nos. 9/10, pp. 1272-1293.
Alsop, R. (2013). The 18 immutable laws of corporate reputation: creating, protecting, and repairing your most valuable asset. New York: Free Press, 320 p.
Baudot, L., Johnson, J. A., Roberts, A., Roberts, R. W. (2019). Is Corporate Tax Aggressiveness a Reputation Threat? Corporate Accountability, Corporate Social Responsibility, and Corporate Tax Behavior. Journal of business ethics, 2019-06-08, Vol.163 (2), pp.197-215.