Uzturs veselībai dažādos dzīves posmos, funkcionālā pārtika
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, Cigoriņu iela 3, suuk@rsu.lv, +371 67611559
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Pēc sekmīgas studiju kursa apguves, studenti pamatzināšanu līmenī izprot: • uztura novērtēšanu bērniem dažādās vecuma grupās, pieaugušiem cilvēkiem un senioriem; • informācijas nozīmi uz pārtikas iepakojuma; • dažādus uztura gatavošanas veidus, izvērtējot ēdiena gatavošanas tehnoloģijas ietekmi uz uzturvērtību un ķīmiskās pārvērtības ēdiena gatavošanas laikā.
Prasmes
1.• Sniegt uztura rekomendācijas bērniem dažādās vecuma grupās, pieaugušiem cilvēkiem un senioriem, ņemot vērā arī ēšanas ieradumus (veģetārisms, svaigēšana u.c.); • apmācīt pacientus izvēlēties veselīgu uzturu tirdzniecības vietās, ņemot vērā informāciju uz iepakojuma; • ieteikt veselīgu uztura gatavošanu pacientiem.
Kompetences
1.Studiju programmas apguves procesā studējošie būs attīstījuši kompetences un spēs novērtēt konkrēta cilvēka uztura paradumus un sniegt pamata uztura ieteikumus atbilstoši vecuma grupai un ēšanas ieradumiem, kā arī izvēlēties veselīgu pārtiku tirdzniecības un sabiedriskās ēdināšanas vietās.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Konkrēti definēti praktiski uzdevumi analizēt uzturu cilvēkiem dažādās vecuma grupās:
• uztura ieradumu novērtēšana;
• pārtikas produktu kvalitatīvā un kvantitatīvā novērtēšana dažādās uzturproduktu grupās;
• pārtikas produktu novērtēšana tirdzniecības vietās;
• uztura novērtēšana sabiedriskās ēdināšanas vietās;
• vispārēja uztura ieteikumu sagatavošana cilvēkiem dažādās vecuma grupās.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
1.patstāvīgais darbs - klīniskā gadījuma analīze par tēmu' "Uzturs dažādos dzīves posmos".
4 punkti -pacienta novērtēāsana; 6 punkti - uztura rekomendāciju sastādīšana
|
||
|
2.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
2.patstāvīgais darbs - gadījuma analīze par tēmu "Dažādas diētas un uztura paradumi"
|
||
|
3.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Obligāts nodarbību apmeklējums ar aktīvu līdzdalību. Patstāvīgais darbs: tiek gatavota prezentācija, kas jāprezentē un jāaizstāv 2 seminārnodarbībās -50%. Eksāmens: 3 jautājumi, rakstiskas atbildes, kas jāizstāv mutiski -50%. Vērtējums tiek izlikts 10 ballu sistēmā.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pamatuzturvielas un mikroelementi. Pārtikas produktu grupas
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pamatuzturvielas un mikroelementi. Pārtikas produktu grupas
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Bērnu uzturs dažādos vecuma posmos: zīdaiņa, mazuļa, pirmskolas un skolas vecumā
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Bērnu uzturs dažādos vecuma posmos: zīdaiņa, mazuļa, pirmskolas un skolas vecumā
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sievietes uzturs dažādos dzīves posmos: grūtniecības, laktācijas periods un perimenopauze
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sievietes uzturs dažādos dzīves posmos: grūtniecības, laktācijas periods un perimenopauze
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Uztura probēmas senioriem
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Uztura problēmas senioriem
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
|
2
|
Tēmas
|
Funkcionālās pārtika Latvijā un pasaulē
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
|
2
|
Tēmas
|
Funkcionālās pārtika Latvijā un pasaulē
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
|
2
|
Tēmas
|
Pārtikas produktu marķējums, vieda ēdiena izvēle
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
|
2
|
Tēmas
|
Pārtikas produktu marķējums, vieda ēdiena izvēle
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
|
2
|
Tēmas
|
Ēdiena pārstrādāšanas un, glabāšanas ietekme uz veselību.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
|
2
|
Tēmas
|
Ēdiena pārstrādāšanas un glabāšanas ietekme uz veselību
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
|
2
|
Tēmas
|
Dažādi uztura paradumi – problēma vai harmoniskas dzīves daļa
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
|
2
|
Tēmas
|
Dažādi uztura paradumi – problēma vai harmoniskas dzīves daļa
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Soldavini, Jessica. "Krause's food & the nutrition care process." Journal of Nutrition Education and Behavior 51.10. 2019: 1225.
Webster-Gandy, Joan, Angela Madden, and Michelle Holdsworth, eds. Oxford Handbook of Nutrition and Dietetics. 3rd ed. Oxford University Press, 2020.