Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Bērnu kardioloģija

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
RGN_032
Zinātnes nozare
Anatomija; Klīniskā medicīna
Kredītpunkti (ECTS)
4,00
Mērķauditorija
Ārstniecība
LKI
8. līmenis

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs

Rezidentūras specialitāte

Specialitāte
Vadītājs
Kontaktinformācija

-

Par studiju kursu

Mērķis

Iemācīt ģenētikas speciālistam orientēties iedzimtu sirdskaišu klasifikācijā, iedzimto sirdskaišu asociācijā ar dažādiem iedzimtiem sindromiem.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Studiju kursa apguvei atvēlētajā laikā medicīniskās ģenētikas rezidents apgūst pamata zināšanas bērnu kardioloģijā

Prasmes

1.Studiju kursa apguves rezultātā medicīniskās ģenētikas rezidents pratīs novērtēt jaundzimušā vai bērna vispārējo stāvokli, fiziskos rādītājus un psihomotoro attīstību; spēs novērtēt laboratorisko un radiologisko izmeklējumu rezultātu rezultātus, slimības prognozes pamatojumu, ārstēšanu un turpmākās aprūpes taktiku.

Kompetences

1.Pēc sekmīga studiju kursa beigšanas medicīniskās ģenētikas rezidenta zināšanas atbilst vispārējam priekšstatam par jaundzimušā vai bērna attīstību un izmeklēšanu. Rezidents spēj izveidot diagnozes noteikšanai atbilstošu izmeklējumu plānu, izrakstīt izmeklējumus. Zināšanas par konkrēto jautājumu ir pietiekamas, lai izprastu tā būtību, diagnosticētu un sniegtu neatliekamo palīdzību, ja nepieciešams, lai realizētu diagnostiku, ārstēšanu un profilakses pasākumus speciālista vadībā.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Sniegt medicīniskās ģenētikas rezidentam priekšstatu par biežāk sastopamajām vājdzirdības formām asociācijā ar iedzimtiem sindromiem, nesindromālām vājdzirdības formām, vājdzirdības korekcijas iespējas dažādu dzirdes traucējumu līmeņu gadījumos.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Docētājs cikla beigās: 1. Novērtē medicīniskas ģenētikas rezidenta praktiskās iemaņas 10 baļļu sistēma, ierakstot vērtējumu rezidentu grāmatiņā. 2. Medicīniskas ģenētikas rezidenta teorētiskās zināšanas vērtē 10 baļļu sistēmā pec rakstiskā pārbaudījuma, vērtējumu ierakstot rezidentu grāmatiņā.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
-
-

Tēmas

Iedzimtu sindromālu un nesindromālu sirdskaišu diagnostika un diferenciālā diagnostika
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
-
-

Tēmas

Iedzimtu sirdskaišu ķirurģiskās ārstēšanas iespējas, taktika, prognoze
Kopā kredītpunkti (ECTS):
4,00
Semināru skaits:
2
Ilgums (nedēļās):
3
Gala pārbaudījums:
Eksāmens rezidentūrā (Teorija un prakse)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Gross, S. J. Introduction to Perinatal Disorders and Reproductive Genetics. In Emery and Rimoin’s Principles and Practice of Medical Genetics and Genomics. https://doi.org/10.1016/b978-0-12-815236-2.00001-1, 2022

2.

Milunsky, A., & Milunsky, J. M. Genetic Disorders and the Fetus: Diagnosis, Prevention and Treatment: 6th Edition. In Genetic Disorders and the Fetus: Diagnosis, Prevention and Treatment. https://doi.org/10.1002/9781444314342, 2010

3.

Leung, P. C. K., & Qiao, J. Human reproductive and prenatal genetics. In Human Reproductive and Prenatal Genetics. https://doi.org/10.1016/C2016-0-05333-0, 2018

4.

Harper, J. C. Preimplantation genetic diagnosis. In Preimplantation Genetic Diagnosis, 2nd Edition. https://doi.org/10.1017/CBO9780511581571, 2009

5.

DiMaio, M. S., Fox, J. E., & Mahoney, M. J. Prenatal Diagnosis: Cases and Clinical Challenges. In Prenatal Diagnosis: Cases and Clinical Challenges. https://doi.org/10.1002/9780470696262, 2010

6.

Twining’s Textbook of Fetal Abnormalities. In Twining’s Textbook of Fetal Abnormalities. https://doi.org/10.1016/c2010-0-67979-x, 2015

7.

Paladini, D., & Volpe, P. Ultrasound of Congenital Fetal Anomalies. In Ultrasound of Congenital Fetal Anomalies. https://doi.org/10.4324/9780429462450, 2018

8.

Stevenson, R., Hall, J., Everman, D., & Solomon, B. (Eds.), Human Malformations and Related Anomalies. Oxford, UK: Oxford University Press, 2015

9.

Harper, P. Practical Genetic Counselling (7th ed.). CRC Press, 2011

10.

Cassidy, S., Allanson, J. Management of Genetic Syndromes. Wiley-Blackwell, 2010

11.

Firth, H., Hurst, J. Oxford Desk Reference Clinical Genetics. Oxford, 2007

12.

Read, A, Donnai, D. New clinical Genetics. A guide to Genomics Medicine. Scion, 2021

13.

Dhar, S., Sandesh, N, Eble, T. Hanbook of Clinical adult Genetics and genomics. Elssevier, 2020

14.

Reardson, W. The Bedside Dysmorhologist. Oxford, 2016

15.

Jones, Kenneth L, Marilyn C. Jones, and Miguel . Campo. Smith's Recognizable Patterns of Human Malformation, 2013

16.

Norton, M.E., Scoutt, L., Feldstein, V. Callens Ultrasonography in Obstretics And Gynecology. Elsevier, 2017

17.

Hogge, A., Wilkins, I., Hills, L., Cohlan B. Sanders Structural Fetal Abnormalities. McGraw Hill Education, 2017

18.

Hollak, C., Lachmann, R. Inherited Metabolic Disease in Adults.Oxford, 2016

19.

Saudubray, F., Van den Berghe, W. Inbron Metabolic diseases. Springer, 2016

20.

Katirji, B., Kaminski, J.H, Ruff, R.L. Neuromuscular Disorders in Clinical Paractice Vol1., Vol2.Springer, 2014

Citi informācijas avoti

1.

OMIM. https://omim.org

5.

Varsome. https://varsome.com/

8.

Vademecum Metabolicum. http://www.vademetab.org/

9.

Metabolic Emergency Protocol. https://www.emergencyprotocol.net/

11.

Treat NMD. https://treat-nmd.org/

12.

Govidan, R., Devarakonda, S. Cancer Genomics for the Clinician. Springer,2019