Vispārējā rehabilitācija
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, rk@rsu.lv, +371 20271291
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Kursa apguves rezultātā studējošie iegūs zināšanas par medicīniskās rehabilitācijas pakalpojumu veidiem, iekļaušanas kritērijiem un medicīniskās rehabilitācijas pamatprincipiem, kā arī studējošie iegūs zināšanas par medicīniskās rehabilitācijas procesā iesaistīto profesionāļu kompetencēm un lomu multiprofesionālā rehabilitācijas komandā.
Prasmes
1.Kursa apguves rezultātā studējošie spēs analizēt klīniskos gadījumus, lietojot SFK pamatprincipus un atbilstošas SFK pamatkopas, izskaidros funkcionālo spēju novērtēšanas pamatprincipus rehabilitācijas komandas ietvaros, spēs sadarboties rehabilitācijas komandas ietvaros un uzstādīt rehabilitācijas ilgtermiņa un īstermiņa mērķus, spēs piedalīties individuālā rehabilitācijas plāna sastādīšanā, spēs sagatavot individuālu rehabiitācijas plānu, izmantojot atbilstošas rehabilitācijas tehnoloģijas, novērtēt rehabilitācijas rezultātus un plānot pēctecīgus rehabilitācijas pakalpojumus.
Kompetences
1.Kursa apguves rezultātā studējošie prot iegūtās zināšanas un prasmes pielietot multiprofesionālas rehabilitācijas komandas darbā: • interpretēt dažādus funkcionēšanas aspektus – ķermeņa funkciju un struktūru, aktivitāšu un dalības, kā arī to mijiedarbību ar veselības stāvokli un kontekstuālajiem faktoriem; • veikt novērtēšanas instrumentu izvēli, atbilstoši klīniskajai situācijai; • piedalīties rehabilitācijas plāna izveidē dažādām klīniskām situācijām; • sagatavot funkcionālā speciālista atzinumu, tehniskā palīglīdzekļa saņemšanai; • diskutēt par identificēto problēmu iespējamiem risinājumiem, medicīniskās rehabilitācijas sistēmas ietvaros.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Klīniskā gadījuma analīze, sagatavota rehabilitācijas problēmrisināšanas forma.
1. Aizpildīt daudz-atbilžu testu e-studijās, atbilstoši galvenajām kursa tēmām (50 jautājumi). 2. Veikt klīniskā gadījuma analīzi multiprofesionālā komandā: pacienta novērtēšana, izmantojot standartizētus mērījumus, funkcionēšanas ierobežojumu sistematizēšana, izmantojot Rehabiitācijas problēmrisināšanas formu. 4. Sagatavot prezentāciju ar klīniskā gadījuma analīzi par rehabilitācijā iesaistīto speciālistu lomu, kompetencēm un veicamajiem uzdevumiem. 5. Sagatavot, iesniegt un prezentēt ziņojumu par klīniskā gadījuma analīzi multiprofesionālā komandā.
Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Multiprofesionālas komandas zņojums par klīniskā gadījuma analīzi:
Pacienta novērtējums (standartizēti mērījumi);
Rehabilitācijas problēmrisināšanas veidlapa (Steiner et al, 2002);
Multiprofesionālas komandas raksturojums;
Rehabilitācijas mērķi (ilgtermiņa, īstermiņa);
Rehabilitācijas plāns;
Rehabilitācijas rezultātu novērtēšana;
Tehnisko palīglīdzekļu pakalpojums un Atzinums tehniskā palīglīdzekļa saņemšanai;
Rehabilitācijas pakalpojumu pēctecība;
Rekomendācijas pacientam un tuviniekiem;
Izmantotie literatūras avoti;
Multiprofesionālas komandas pašrefleksija par komandas darbu.
|
||
|
2.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Tests; Klīniskā gadījuma prezentācija.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Video lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Fizioterapijas pamati un fizioterapeita loma multiprofesionālā rehabilitācijas komandā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
4
|
Tēmas
|
Ievadnodarbība: darbs multiprofesionāla rehabilitācijas komandā.
|
-
Video lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Medicīniskās rehabilitācijas organizācija. Rehabilitācijas nozares definīcija, pamatprincipi un galveno rehabilitācijas jēdzienu skaidrojums.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
4
|
Tēmas
|
Rehabilitācijas plāns un rehabilitācijas pakalpojumu pēctecība.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Tehnisko palīglīdzekļu aprites sistēma Latvijā un tehnisko palīglīdzekļu pakalpojums.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
4
|
Tēmas
|
Tehnisko palīglīdzekļu aprites sistēma Latvijā un tehnisko palīglīdzekļu pakalpojums.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
|
4
|
Tēmas
|
Tehnisko palīglīdzekļu pakalpojums
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
4
|
Tēmas
|
Fizioterapijas pamati un fizioterapeita loma multiprofesionālā komandā.
|
-
Video lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Audiologopēdijas pamati un audiologopēda loma multiprofesionālā rehabilitācijas komandā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
4
|
Tēmas
|
Ergoterapijas pamati un ergoterapeita loma multiprofesionālā komandā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
4
|
Tēmas
|
Tehniskās ortopēdijas pamati un tehniskā ortopēda loma multiprofesionālā komandā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
4
|
Tēmas
|
Audiologopēdijas pamati un audiologopēda loma multiprofesionālā komandā.
|
-
Video lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Uzturzinātnes pamati un uztura speciālista loma multiprofesionālā rehabilitācijas komandā.
|
-
Video lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Ergoterapijas pamati un ergoterapeita loma multidisciplinārā rehabilitācijas komandā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
4
|
Tēmas
|
Multiprofesionāls komandas darbs: klīnisko gadījumu prezentācija.
|
-
Video lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Tehniskās ortopēdijas pamati un tehniskā ortopēda loma multiprofesionālā rehabilitācijas komandā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
4
|
Tēmas
|
Uzturzinātnes pamati un uztura speciālista loma multiprofesionālā komandā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
4
|
Tēmas
|
Ergoterapijas pamati un ergoterapeita loma multiprofesionālā komandā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
4
|
Tēmas
|
Ievadnodarbība: darbs multiprofesionāla rehabilitācijas komandā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
4
|
Tēmas
|
Tehnisko palīglīdzekļu aprites sistēma Latvijā un tehnisko palīglīdzekļu pakalpojums.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
4
|
Tēmas
|
Tehniskās ortopēdijas pamati un tehniskā ortopēda loma multiprofesionālā komandā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
4
|
Tēmas
|
Audiologopēdijas pamati un audiologopēda loma multiprofesionālā komandā.
|
-
Video lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Audiologopēdijas pamati un audiologopēda loma multiprofesionālā rehabilitācijas komandā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
4
|
Tēmas
|
Rehabilitācijas plāns un rehabilitācijas pakalpojumu pēctecība.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
|
4
|
Tēmas
|
Tehnisko palīglīdzekļu pakalpojums
|
-
Video lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Tehniskās ortopēdijas pamati un tehniskā ortopēda loma multiprofesionālā rehabilitācijas komandā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
4
|
Tēmas
|
Multiprofesionāls komandas darbs: klīnisko gadījumu prezentācija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
4
|
Tēmas
|
Fizioterapijas pamati un fizioterapeita loma multiprofesionālā komandā.
|
-
Video lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Medicīniskās rehabilitācijas organizācija. Rehabilitācijas nozares definīcija, pamatprincipi un galveno rehabilitācijas jēdzienu skaidrojums.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Tehnisko palīglīdzekļu aprites sistēma Latvijā un tehnisko palīglīdzekļu pakalpojums.
|
-
Video lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Uzturzinātnes pamati un uztura speciālista loma multiprofesionālā rehabilitācijas komandā.
|
-
Video lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Fizioterapijas pamati un fizioterapeita loma multiprofesionālā rehabilitācijas komandā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
4
|
Tēmas
|
Uzturzinātnes pamati un uztura speciālista loma multiprofesionālā komandā.
|
-
Video lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Ergoterapijas pamati un ergoterapeita loma multidisciplinārā rehabilitācijas komandā.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Steiner W., et al. Use of the ICF Model as a Clinical Problem-Solving Tool in Physical Therapy and Rehabilitation Medicine
Richard J. Siegert, William M. M. Levack. Rehabilitation Goal Setting: Theory, Practice and Evidence. 2015
Papildu literatūra
Citi informācijas avoti
Ministru kabineta noteikumi Nr.555. Veselības aprūpes pakalpojumu organizēšanas un samaksas kārtība
Pašvaldību saistošie noteikumi
Noteikumi par individuālo rehabilitācijas plānu personai ar prognozējamu invaliditāti un personai ar invaliditāti.