Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Bērnu endokrinoloģijas aktualitātes I

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
RBE_029
Zinātnes nozare
Klīniskā medicīna; Pediatrija
Kredītpunkti (ECTS)
4,00
Mērķauditorija
Ārstniecība
LKI
8. līmenis

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs

Rezidentūras specialitāte

Specialitāte
Vadītājs
Kontaktinformācija

-

Par studiju kursu

Mērķis

Nodrošināt jaunāko un aktuālo teorētisko zināšanu un praktisko iemaņu apguvi bērnu endokrinoloģijā, atbilstoši pēdējo gadu starptautiskām vadlīnijām un zinātnisko pētījumu rezultātiem. Nodrošināt teorētisko zināšanu un praktisko iemaņu apguvi un pilnveidošanu bērnu endokrinoloģijā, atbilstoši bērnu endokrinologa specialitātes nolikuma prasībām, lai ārstu sagatavotu sertifikācijai bērnu endokrinologa apakšspecialitātē.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Pēc studiju kursa apgūšanas rezidents pārzinās aktuālos jaunumus un zinātniskos pierādījumus - endokrīno dziedzeru disfunkciju iespējamos cēloņus, patoģenēzes mehānismus, endokrīno dziedzeru mijiedarbi, endokrīno slimību klīniskās izpausmes formas un to atšķirības dažādos vecuma posmos, laboratorās un vizuālās izmeklēšanas metodes, to indikācijas un rezultātu interpretāciju, endokrīno slimību primāro un sekundāro profilaksi un ārstēšanas jaunākās metodes.

Prasmes

1.Studiju kursa apguves rezultātā rezidenti pratīs: - Veikt bērnu ar endokrīnu patoloģiju patstāvīgu izvērtējumu, patstāvīgi realizēt izmeklējumu un ārstēšanas plānu, - Izmantot pacientam piemērotākos testus endokrīno slimību diagnostikā dažādos vecuma posmos, - Sagatavot pacientu dažādām endokrīnām operācijām, - Sniegt kvalificētu neatliekamo palīdzību dažāda vecuma bērniem ar akūtām endokrīnām slimībām vai hronisku slimību akūtām komplikācijām.

Kompetences

1.Apvienojot teorētiskās zināšanas ar praktiskām iemaņām, rezidentam būs iespēja tās realizēt vienotā integratīvā izpratnē par prasmi komunicēt ar pacientiem – bērniem dažādos vecumos, viņu piederīgajiem, savākt vajadzīgo informāciju – anamnēzi, iegūt iemaņas izmeklēt dažāda vecuma endokrinoloģiskos pacientus, iepazīties ar ārstēšanas shēmām, prognostiskiem indeksiem, iemācīties sastādīt izmeklēšanas plānu, nozīmēt aprūpes un ārstēšanas plānu, izmantojot iegūtās zināšanas bērnu endokrīno patoloģiju diferenciāldiagnostikā. Analizēt un interpretēt diagnostikā iegūtos datus pareizā diagnozes noteikšanā. Argumentēt izvēlēto diagnostisko testu nepieciešamību un pamatot izvēlēto ārstēšanas plānu. Loģiski noformulēt un izskaidrot ārstēšanas mērķus, izvērtēt tās efektivitāti, blaknes.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Rezidenti patstāvīgi iepazīstas ar jaunākajiem literatūras datiem, pētījumu rezultātiem, sagatavos prezentācijas semināriem atbilstoši tematiskam plānam. Iegūt teorētiskās zināšanas un praktiskās iemaņas bērna fiziskās un dzimumattīstības jautājumos, apgūt bērna endokrīnās sistēmas attīstības un funkcionālās nobriešanas īpatnības dažādos vecuma posmos. Patstāvīgi sagatavot klīniskās situācijas uzdevumu atbilstoši kādai no semināru tēmām, pamatot izvēlēto rīcību ar jaunākajām Eiropas vadlīnijām.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
- regulārs rotācijas cikla un semināru apmeklējums, - aktīva līdzdalība semināros, - studiju kursa beigu teorētiskās ieskaites nokārtošana.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Specializētā telpa

Tēmas

Jaunākie medikamenti bērnu endokrīno slimību ārstēšanā
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Specializētā telpa

Tēmas

Aktualitātes bērnu endokrīno slimību diagnostikā
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Specializētā telpa

Tēmas

Telemedicīnas loma bērnu endokrinoloģijā
Kopā kredītpunkti (ECTS):
4,00
Semināru skaits:
3
Ilgums (nedēļās):
3
Gala pārbaudījums:
Eksāmens rezidentūrā (Teorija un prakse)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

ESPE e-learning

Papildu literatūra

1.

Pediatric Endocrinology Reviews

2.

Pediatric Diabetes

3.

Hormone Research in Pediatrics

4.

ESPE

5.

ISPAD