Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Farmaceitiskais mārketings

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
LFK_041
Zinātnes nozare
Medicīnas bāzes zinātnes, tai skaitā farmācija; Sociālā farmācija
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Farmācija
LKI
7. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Lietišķās farmācijas katedra
Kontaktinformācija

Rīga, Dzirciema iela 16, zftk@rsu.lv, +371 67061547

Par studiju kursu

Mērķis

Veicināt izpratnes veidošanos par mārketinga lomu farmaceitiskajā industrijā.

Priekšzināšanas

Obligātie studiju kursi profesionālajā studiju programmā Farmācija – Praktiskā farmācija un farmaceitiskā likumdošana, Farmaceitiskā informācija, farmācijas terminoloģija angļu valodā.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti ir izpratuši mārketinga jēdzienu un apguvuši pielietojamo terminoloģiju, guvuši ieskatu mārketinga īpatnībās farmācijā, veselības aprūpē.

Prasmes

1.Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti spēs veikt mārketinga situācijas analīzi un pētījumus, izdarot secinājumus, kā arī izprast zāļu un citu veselības aprūpes produktu izplatīšanas organizēšanu un uzraudzību, tostarp noteikumus, kas saistīti ar zāļu tirgvedību, un komunicēt ar galvenajām farmaceitiskā mārketinga mērķa grupām. Studējošais spēs izprast un pielietot konkrētos rīkus, kuri tiek lietoti mārketinga procesā.

Kompetences

1.Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti spēs aprakstīt tirgvedības un pārdošanas struktūrvienību lomu un funkcijas farmaceitiskajā industrijā un piedalīties jaunu zāļu mārketinga stratēģijas izveidē.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Individuālais un grupu darbs – prezentāciju sagatavošana, atbilstoši kursa tēmām, darbs ar literatūru. Studējošā paša izvēlēta produkta attīstīšana līdz nonākšanai tirgū, procesā izmantojot un praktizējot mārketinga plāna radīšanas rīkus: klientu vajadzību/problēmu izziņa (Problem Statement, Ishikawa diagramma), esošās situācijas izziņa un apraksts, produkta apraksts, SWOT, PESTLE, uzskatu - rīcību matrica, vīzijas koncepts un teksts, stratēģijas koncepts un apraksts, klientu segmentēšana un kvantifikācija - pacientu/ārstu potenciāla kāpnes, klientu lojalitātes vērtējums (Brand Bonding Ladder) operatīvā plānošana (Gantt), mērījumi IPO, progresa vizualizācija - JPS, radošā platforma (Agency Brief).

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
• aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās (50%); • patstāvīgā darba prezentācija, kuras vērtējums veido eksāmena vērtējumu (50%).

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mārketinga definīcija Mārketinga ietvars Biznesa modelis farmācijā Mārketinga process un tā daļas Mārketinga karte
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Farmaceitiskā mārketinga specifika Farmaceitiskā mārketinga tiesiskais un ētiskais regulējums Mārketinga karte: Izpratne par klientu, situtācijas novērtējums
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Reklāma farmācijā SVID analīze Problēmas/situācijas definīcijas metodika Problēmas/situācijas iemeslu analīze. Ishikawa diagramma RACI procesa karte
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Reklāma farmācijā SVID analīze Problēmas/situācijas definīcijas metodika Problēmas/situācijas iemeslu analīze. Ishikawa diagramma RACI procesa karte
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mārketinga karte: Stratēģiskās izvēles: 1. Vīzija un dzīves cikla plāns 2. Pozicionēšana un vērtības piedāvājumi 3. Stratēģijas 4. Radošā platforma
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mārketinga karte: Stratēģiskās izvēles: 1. Vīzija un dzīves cikla plāns 2. Pozicionēšana un vērtības piedāvājumi 3. Stratēģijas 4. Radošā platforma
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mārketinga karte: Operatīvā plānošana un sagatavošanās: 1. Daudzkanālu kampaņas izstrāde un plānošana 2. Kampaņas pielāgošana un klientu gatavības izvērtējums Kano analīze Efektīvas sanāksmes vadības rīki
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mārketinga karte: Operatīvā plānošana un sagatavošanās: 1. Daudzkanālu kampaņas izstrāde un plānošana 2. Kampaņas pielāgošana un klientu gatavības izvērtējums Kano analīze Efektīvas sanāksmes vadības rīki
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mārketinga karte: Daudzkanālu kampaņas izstrāde un plānošana: 1. Kampaņas saturs un nodevumi 2. Komunikācijas kanālu izvēle 3. Reklāmas materiāli 4. Rīcību plānošana Kampaņas pielāgošana un klientu gatavības izvērtējums: 1. Kampaņas lokalizācija 2. Operatīvā segmentācija un klientu izvēle 3. Vietējie operatīvie klientu plāni Aktīvā klausīšanās. Principi un tehnika
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mārketinga karte: Daudzkanālu kampaņas izstrāde un plānošana: 1. Kampaņas saturs un nodevumi 2. Komunikācijas kanālu izvēle 3. Reklāmas materiāli 4. Rīcību plānošana Kampaņas pielāgošana un klientu gatavības izvērtējums: 1. Kampaņas lokalizācija 2. Operatīvā segmentācija un klientu izvēle 3. Vietējie operatīvie klientu plāni Aktīvā klausīšanās. Principi un tehnika
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mārketinga karte: Daudzkanālu kampaņas izstrāde un plānošana: 1. Kampaņas saturs un nodevumi 2. Komunikācijas kanālu izvēle 3. Reklāmas materiāli 4. Rīcību plānošana Kampaņas pielāgošana un klientu gatavības izvērtējums: 1. Kampaņas lokalizācija 2. Operatīvā segmentācija un klientu izvēle 3. Vietējie operatīvie klientu plāni Aktīvā klausīšanās. Principi un tehnika
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mārketinga karte: Izpilde, mērījumi un uzlabojumi: 1. Kampaņas ieviešanas rīcības 2. Snieguma mērījumi 3. Pastāvīga pilnveidošana Projekta plānošana un uzraudzība. Principi un darba rīki
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mārketinga karte: Izpilde, mērījumi un uzlabojumi: 1. Kampaņas ieviešanas rīcības 2. Snieguma mērījumi 3. Pastāvīga pilnveidošana Projekta plānošana un uzraudzība. Principi un darba rīki
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
32 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

David P. Zgarrick, Shane P. Desselle, Leticia R. Moczygemba, Greg Alston. Pharmacy Management: Essentials for All Practice Settings. 5th ed. New York: Mc Graw Hill. Access Pharmacy, 2020. Iegūts no: via Access Pharmacy

2.

Philip Kotler, Gary Armstrong. Principles of Marketing. Prentice Hall. 13th ed. 2021. - 744 p.

3.

Michael J. Baker. Marketing Strategy & Management. Palgrave, 4th ed. 2014. – 608 p.

4.

Blaits Dž. Mārketings. Rīga: Zvaigzne ABC, 2004. – 284 lpp. (akceptējams izdevums)

5.

Praude V. Mārketings. Rīga, 2011. – 665 lpp.

6.

Ārvalstu studentiem/For international students:

7.

David P. Zgarrick, Shane P. Desselle, Leticia R. Moczygemba, Greg Alston. Pharmacy Management: Essentials for All Practice Settings. 5th ed. New York: Mc Graw Hill. Access Pharmacy, 2020. Iegūts no: via Access Pharmacy

8.

Philip Kotler, Gary Armstrong. Principles of Marketing. Prentice Hall. 13th ed. 2021. - 744 p.

9.

Michael J. Baker. Marketing Strategy & Management. Palgrave, 4th ed. 2014. – 608 p.