Kvalitatīvās pētījumu metodes
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Apgūtas zināšanas par zinātnisko pieeju un zinātnes mērķiem sociālajās zinātnēs; kvalitatīvo metodoloģiju sociālo zinātņu pētījumā; kvalitatīvā pētījuma struktūru un dizainu; par kvalitatīvajām pētījuma datu ieguves un analīzes metodēm.
Prasmes
1.Prot identificēt un pielietot praksē svarīgākās teorijas, jēdzienus, datu ieguves un analīzes metodes. Studenti prot izvēlēties pētījuma mērķim un uzdevumiem atbilstošas metodes. Prot izstrādāt pētījuma pieteikumu.
Kompetences
1.Studenti var veikt kvalitatīvo pētījumu, atbilstoši kvalitatīvās metodoloģijas nosacījumiem.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Studenti kursa laikā darba grupās sagatavo pētījuma projektu, veic intervijas un fokusgrupu diskusijas. Līdzdalība praktiskajās nodarbībās ir obligāta (nepiedalīšanās gadījumā patstāvīgi jāizstrādā praktiskie darbi).
Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
• Mājas darbi – 20%
• Pētījums – 40%
• Prezentācija – 40%
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvantitatīvā un kvalitatīvā pieeja sociālajās zinātnēs. Kvalitatīvā pētījuma specifika.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitatīvā pētījuma norise un posmi. Pētniecības ētika.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitatīvā pētījuma projekta izstrāde un apspriešana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Datu ieguves metode: intervija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Studentu novadīto interviju apspriešana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Datu ieguves metode: fokusgrupa.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Studentu novadīto fokusgrupu apspriešana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Antropoloģijas izpētes metodes: līdzdalīgais novērojums. Radošās izpētes metodes.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitatīvā pētījuma datu analīze.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitatīvā pētījuma datu analīze.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitatīvā pētījuma rezultātu atspoguļošana un publicēšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Studentu grupu izstrādāto pētījuma projektu prezentācija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvantitatīvā un kvalitatīvā pieeja sociālajās zinātnēs. Kvalitatīvā pētījuma specifika.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitatīvā pētījuma norise un posmi. Pētniecības ētika.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Datu ieguves metode: intervija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Studentu novadīto interviju apspriešana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Datu ieguves metode: fokusgrupa.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Studentu novadīto fokusgrupu apspriešana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitatīvā pētījuma datu analīze.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Studentu grupu izstrādāto pētījuma projektu prezentācija.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Harding, J. 2019. Qualitative Data Analysis. From Start to Finish. 2nd ed. SAGE Publications.
Mārtinsone K., Pipere A. 2021. Zinātniskās darbības metodoloģija: starpdisciplināra perspektīva. Rīga: Rīgas Stradiņa universitāte
Papildu literatūra
Bogdan R., Taylor S. 1984. Introduction to Qualitative Research Methods. New York: Wiley&Sons.
Briggs. C.L. 1986. Learning how to ask. A sociolinguistic appraisal of the role of the interview in social science research. Cambridge University Press.
Creswell John W. 2007. Qualitative Inquiry and Research Design. Choosing among Five Approaches. 2nd ed., SAGE Publications.
Flick U. 2014. An Introduction to Qualitative Research, SAGE Publications.
Glaser B.G., Strauss A. 1967. The Discovery of Grounded Theory. Strategies for Qualitative Research. New Brunswick; London: Aldine Transaction.
Kroplijs A., Raščevska M. 2004. Kvalitatīvās pētniecības metodes sociālajās zinātnēs. Rīga: Raka.
Kvale S. 1996. Interviews. An introduction to Qualitative Research Interviewing. SAGE Publications.
Mārtinsone K., Pipere A. 2011. Ievads pētniecībā: stratēģijas, dizaini, metodes. Rīga: Raka.
Ragin Ch.C. 1994. Constructing Social Research. California: Pine Forge Press.
Roberts. B. 2000. Biographical Research. Buckingham: Open University Press.
Silverman D. 2014. Interpreting Qualitative Data. SAGE Publications.
Skultāne V. Š. 2005. The testimony of lives: narrative and memory in post-Soviet Latvia. London; New York: Routledge.