Speciālā pedagoģija sporta stundā
Studiju kursa īstenotājs
LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Par studiju kursu
Mērķis
Sniegt iespēju studentiem apgūt zināšanas par sporta aktivitāšu plānošanu, ieviešanu un palīglīdzekļu pielietošanu izglītojamo individuālās attīstības, mācīšanās, personības un sociālās izaugsmes vajadzībām sporta nodarbībās, atbilstoši iekļaujošas izglītības pieejai.
Priekšzināšanas
Sporta medicīnā, sporta teorijā, anatomijā un fizioloģijā.
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Par PSI pamatprincipiem un socioloģiskajiem aspektiem, par dažādiem funkcionāliem traucējumiem un to ietekmi uz audzēkņu iekļaušanu sporta nodarbībās. Par PSI programmu izveides un ieviešanas principiem.
Prasmes
1.Izveidot individuālo plānu sporta izglītībā. Novērtēt audzēkņu ar funkcionāliem traucējumiem fiziskās spējas. Pielāgot sporta aktivitātes audzēkņiem ar dažādiem funkcionāliem traucējumiem.
Kompetences
1.Pielāgot sporta programmu atbilstoši audzēkņa ar funkcionāliem traucējumiem individuālajām spējām. Sagatavot un pielāgot vidi iekļaujošās sporta izglītības mērķu īstenošanai. Īstenot pielāgotās sporta programmas audzēkņiem ar funkcionāliem traucējumiem.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Patstāvīgi jāveic audzēkņu ar funkcionāliem traucējumiem funkcionālo spēju analīze. Patstāvīgi jāveic speciālās pedagoģijas vadlīniju analīze. Patstāvīgi jāgatavojas pārbaudījumiem par pielāgoto fizisko aktivitāšu plānošanu un īstenošanu audzēkņiem ar funkcionāliem traucējumiem.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Studiju rezultāti tiek vērtēti 10 ballu sistēmā pēc studentu zināšanu un prasmju apguves un kompetences analizēt iegūtos rezultātus, izdarīt secinājumus un dot rekomendācijas.
Praktiskie darbi;
Semināru nodarbības;
Kontroldarbu vērtēšanas kritēriji.
– Attieksme pret studijām, attīstības dinamika, darbs semināros (10%);
– Patstāvīgi veiktie praktiskie darbi - skolu apmeklējums (30%)
– Studiju kursa rakstiskie pārbaudījumi (30%).
– Eksāmens (30%)
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Funkcionālo traucējumu raksturojums un to ietekme uz audzēkņu ar funkcionāliem traucējumiem piedalīšanos fiziskās aktivitātēs
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Funkcionālo traucējumu raksturojums un to ietekme uz audzēkņu ar funkcionāliem traucējumiem piedalīšanos fiziskās aktivitātēs
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Funkcionālo traucējumu raksturojums un to ietekme uz audzēkņu ar funkcionāliem traucējumiem piedalīšanos fiziskās aktivitātēs
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Funkcionālo traucējumu raksturojums un to ietekme uz audzēkņu ar funkcionāliem traucējumiem piedalīšanos fiziskās aktivitātēs
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Funkcionālo traucējumu raksturojums un to ietekme uz audzēkņu ar funkcionāliem traucējumiem piedalīšanos fiziskās aktivitātēs
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Funkcionālo traucējumu raksturojums un to ietekme uz audzēkņu ar funkcionāliem traucējumiem piedalīšanos fiziskās aktivitātēs
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Speciālās pedagoģijas pamati, terminoloģija
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
PSI plānošana, novērtēšanas principi
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Sporta pasākumi skolā audzēkņiem ar funkcionāliem traucējumiem
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Pielāgotās sporta izglītības (PSI) pamati, terminoloģija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Tehniskie palīglīdzekļi, un sporta inventāra pielāgošanu audzēkņiem ar funkcionāliem traucējumiem
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Pielāgotās sporta izglītības (PSI) pamati, terminoloģija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Fizisko aktivitāšu modifikācijas pielāgojumi
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Funkcionālo traucējumu raksturojums un to ietekme uz audzēkņu ar funkcionāliem traucējumiem piedalīšanos fiziskās aktivitātēs
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Speciālās pedagoģijas pamati, terminoloģija
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Fizisko aktivitāšu modifikācijas pielāgojumi
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Tehniskie palīglīdzekļi, un sporta inventāra pielāgošanu audzēkņiem ar funkcionāliem traucējumiem
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Sporta pasākumi skolā audzēkņiem ar funkcionāliem traucējumiem
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Sporta pasākumi skolā audzēkņiem ar funkcionāliem traucējumiem
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Funkcionālo traucējumu raksturojums un to ietekme uz audzēkņu ar funkcionāliem traucējumiem piedalīšanos fiziskās aktivitātēs
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Funkcionālo traucējumu raksturojums un to ietekme uz audzēkņu ar funkcionāliem traucējumiem piedalīšanos fiziskās aktivitātēs
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Funkcionālo traucējumu raksturojums un to ietekme uz audzēkņu ar funkcionāliem traucējumiem piedalīšanos fiziskās aktivitātēs
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Fizisko aktivitāšu modifikācijas pielāgojumi
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Funkcionālo traucējumu raksturojums un to ietekme uz audzēkņu ar funkcionāliem traucējumiem piedalīšanos fiziskās aktivitātēs
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Tehniskie palīglīdzekļi, un sporta inventāra pielāgošanu audzēkņiem ar funkcionāliem traucējumiem
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
PSI plānošana, novērtēšanas principi
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Sporta pasākumi skolā audzēkņiem ar funkcionāliem traucējumiem
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Funkcionālo traucējumu raksturojums un to ietekme uz audzēkņu ar funkcionāliem traucējumiem piedalīšanos fiziskās aktivitātēs
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Funkcionālo traucējumu raksturojums un to ietekme uz audzēkņu ar funkcionāliem traucējumiem piedalīšanos fiziskās aktivitātēs
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Pielāgotās sporta izglītības (PSI) pamati, terminoloģija.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Iekļauj mani : rokasgrāmata par iekļaujošām fiziskām aktivitātēm, sportu un atpūtu bērniem ar invaliditāti / [atb. red. Mieke Van lent ; sakārt. Sjūzena Krauforde ; tulk. Aija Kļaviņa]. - Jelgava : Latvijas Bērnu un jauniešu invalīdu sporta federācija, 2007. (akceptējams izdevums)
A teacher's guide to adapted physical education including students with disabilities in sports and recreation. 4th edition Martin E. Block., 2016
Ārvalstu studentiem/For international students:
A teacher's guide to adapted physical education including students with disabilities in sports and recreation. 4th edition Martin E. Block., 2016
Papildu literatūra
Baltimore; Paul H.Brookes. Sherrill, C. Adapted physical activity, recreation and sports Crossdisciplinary and lifespan (6th ed.). 2004, McGraw Hill.
Citi informācijas avoti
Kelly, L., & Melograno, V.J. Developing the physical education curriculum. An achievement based approach. 2004, Human Kinetics