Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Speciālā pedagoģija sporta stundā

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
LSPA_086
Zinātnes nozare
Veselības un sporta zinātnes
Kredītpunkti (ECTS)
2,00
Mērķauditorija
Sporta treneris
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sporta teorijas katedra
Kontaktinformācija

LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006

Par studiju kursu

Mērķis

Sniegt iespēju studentiem apgūt zināšanas par sporta aktivitāšu plānošanu, ieviešanu un palīglīdzekļu pielietošanu izglītojamo individuālās attīstības, mācīšanās, personības un sociālās izaugsmes vajadzībām sporta nodarbībās, atbilstoši iekļaujošas izglītības pieejai.

Priekšzināšanas

Sporta medicīnā, sporta teorijā, anatomijā un fizioloģijā.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Par PSI pamatprincipiem un socioloģiskajiem aspektiem, par dažādiem funkcionāliem traucējumiem un to ietekmi uz audzēkņu iekļaušanu sporta nodarbībās. Par PSI programmu izveides un ieviešanas principiem.

Prasmes

1.Izveidot individuālo plānu sporta izglītībā. Novērtēt audzēkņu ar funkcionāliem traucējumiem fiziskās spējas. Pielāgot sporta aktivitātes audzēkņiem ar dažādiem funkcionāliem traucējumiem.

Kompetences

1.Pielāgot sporta programmu atbilstoši audzēkņa ar funkcionāliem traucējumiem individuālajām spējām. Sagatavot un pielāgot vidi iekļaujošās sporta izglītības mērķu īstenošanai. Īstenot pielāgotās sporta programmas audzēkņiem ar funkcionāliem traucējumiem.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Patstāvīgi jāveic audzēkņu ar funkcionāliem traucējumiem funkcionālo spēju analīze. Patstāvīgi jāveic speciālās pedagoģijas vadlīniju analīze. Patstāvīgi jāgatavojas pārbaudījumiem par pielāgoto fizisko aktivitāšu plānošanu un īstenošanu audzēkņiem ar funkcionāliem traucējumiem.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Studiju rezultāti tiek vērtēti 10 ballu sistēmā pēc studentu zināšanu un prasmju apguves un kompetences analizēt iegūtos rezultātus, izdarīt secinājumus un dot rekomendācijas. Praktiskie darbi; Semināru nodarbības; Kontroldarbu vērtēšanas kritēriji. – Attieksme pret studijām, attīstības dinamika, darbs semināros (10%); – Patstāvīgi veiktie praktiskie darbi - skolu apmeklējums (30%) – Studiju kursa rakstiskie pārbaudījumi (30%). – Eksāmens (30%)

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Funkcionālo traucējumu raksturojums un to ietekme uz audzēkņu ar funkcionāliem traucējumiem piedalīšanos fiziskās aktivitātēs
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Funkcionālo traucējumu raksturojums un to ietekme uz audzēkņu ar funkcionāliem traucējumiem piedalīšanos fiziskās aktivitātēs
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Funkcionālo traucējumu raksturojums un to ietekme uz audzēkņu ar funkcionāliem traucējumiem piedalīšanos fiziskās aktivitātēs
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Funkcionālo traucējumu raksturojums un to ietekme uz audzēkņu ar funkcionāliem traucējumiem piedalīšanos fiziskās aktivitātēs
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Funkcionālo traucējumu raksturojums un to ietekme uz audzēkņu ar funkcionāliem traucējumiem piedalīšanos fiziskās aktivitātēs
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Funkcionālo traucējumu raksturojums un to ietekme uz audzēkņu ar funkcionāliem traucējumiem piedalīšanos fiziskās aktivitātēs
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Speciālās pedagoģijas pamati, terminoloģija
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

PSI plānošana, novērtēšanas principi
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Sporta pasākumi skolā audzēkņiem ar funkcionāliem traucējumiem
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Pielāgotās sporta izglītības (PSI) pamati, terminoloģija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Tehniskie palīglīdzekļi, un sporta inventāra pielāgošanu audzēkņiem ar funkcionāliem traucējumiem
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Pielāgotās sporta izglītības (PSI) pamati, terminoloģija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Fizisko aktivitāšu modifikācijas pielāgojumi
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Funkcionālo traucējumu raksturojums un to ietekme uz audzēkņu ar funkcionāliem traucējumiem piedalīšanos fiziskās aktivitātēs
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Speciālās pedagoģijas pamati, terminoloģija
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Fizisko aktivitāšu modifikācijas pielāgojumi
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Tehniskie palīglīdzekļi, un sporta inventāra pielāgošanu audzēkņiem ar funkcionāliem traucējumiem
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Sporta pasākumi skolā audzēkņiem ar funkcionāliem traucējumiem
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Sporta pasākumi skolā audzēkņiem ar funkcionāliem traucējumiem
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Funkcionālo traucējumu raksturojums un to ietekme uz audzēkņu ar funkcionāliem traucējumiem piedalīšanos fiziskās aktivitātēs
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Funkcionālo traucējumu raksturojums un to ietekme uz audzēkņu ar funkcionāliem traucējumiem piedalīšanos fiziskās aktivitātēs
Kopā kredītpunkti (ECTS):
2,00
Kontaktstundas:
42 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Funkcionālo traucējumu raksturojums un to ietekme uz audzēkņu ar funkcionāliem traucējumiem piedalīšanos fiziskās aktivitātēs
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Fizisko aktivitāšu modifikācijas pielāgojumi
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Funkcionālo traucējumu raksturojums un to ietekme uz audzēkņu ar funkcionāliem traucējumiem piedalīšanos fiziskās aktivitātēs
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Tehniskie palīglīdzekļi, un sporta inventāra pielāgošanu audzēkņiem ar funkcionāliem traucējumiem
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

PSI plānošana, novērtēšanas principi
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Sporta pasākumi skolā audzēkņiem ar funkcionāliem traucējumiem
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Funkcionālo traucējumu raksturojums un to ietekme uz audzēkņu ar funkcionāliem traucējumiem piedalīšanos fiziskās aktivitātēs
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Funkcionālo traucējumu raksturojums un to ietekme uz audzēkņu ar funkcionāliem traucējumiem piedalīšanos fiziskās aktivitātēs
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Pielāgotās sporta izglītības (PSI) pamati, terminoloģija.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
2,00
Kontaktstundas:
20 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Iekļauj mani : rokasgrāmata par iekļaujošām fiziskām aktivitātēm, sportu un atpūtu bērniem ar invaliditāti / [atb. red. Mieke Van lent ; sakārt. Sjūzena Krauforde ; tulk. Aija Kļaviņa]. - Jelgava : Latvijas Bērnu un jauniešu invalīdu sporta federācija, 2007. (akceptējams izdevums)

2.

A teacher's guide to adapted physical education including students with disabilities in sports and recreation. 4th edition Martin E. Block., 2016

3.

Ārvalstu studentiem/For international students:

4.

A teacher's guide to adapted physical education including students with disabilities in sports and recreation. 4th edition Martin E. Block., 2016

Papildu literatūra

1.

Baltimore; Paul H.Brookes. Sherrill, C. Adapted physical activity, recreation and sports Crossdisciplinary and lifespan (6th ed.). 2004, McGraw Hill.

Citi informācijas avoti

1.

Kelly, L., & Melograno, V.J. Developing the physical education curriculum. An achievement based approach. 2004, Human Kinetics