Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Dizaina domāšana un inovācijas

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
KF_069
Zinātnes nozare
Plašsaziņas līdzekļi un komunikācija
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Komunikācijas zinātne
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sociālo zinātņu fakultāte
Kontaktinformācija

Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv

Par studiju kursu

Mērķis

Iepazīstināt studentus ar dizaina domāšanas, inovācijas un radošuma pamatiem, sniegt prasmes izmantot radošās domāšanas metodes.

Priekšzināšanas

Nav nepieciešamas.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Sekmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti apgūst šādas zināšanas: 1) Pārzinās dizaina domāšanas, inovācijas un radošuma procesu. 2) Zinās un pratīs pielietot inovācijas klasifikācijas veidus. 3) Zinās, kā atšķirt inovācijas mītus no patiesības. 4) Pārzinās dažādas radošās domāšanas metodes. 5) Zinās, ar ko atšķiras radošs un inovatīvs cilvēks. 6) Spēs raksturot indivīda un komandas lomu inovācijas procesā. 7) Iegūs zināšanas par laterārās un vertikālās domāšanas pamatprincipiem. 8) Zinās, kādas radošās domāšanas metodes izmantot, pamatojoties uz izvirzīto mērķi. 9) Pārzinās un pratīs pielietot jaunu produktu attīstības metodes. 10) Zinās metodes, kā novērtēt idejas.

Prasmes

1.Sekmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti spēs: 1) atpazīt un analizēt dizaina domāšanas, inovācijas, radošuma būtību. 2) klasificēt inovācijas pēc dažādiem klasifikācijas veidiem. 3) atšķirt inovācijas mītus no patiesības. 4) praksē izmantot violeto govju teoriju 5) salīdzināt un analizēt vertikālās un laterārās domāšanas piemērus. 6) izmantot dažādas radošās domāšanas metodes, lai radītu jaunas idejas. 7) analizēt un novērtēt radītās idejas. 8) izmantot biznesa kanvu un darbības karti, lai idejas pārvērstu konceptos. 9) pielietot konceptus biznesa modeļa attīstībai.

Kompetences

1.Sekmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti pratīs: 1) Patstāvīgi analizēt dizaina domāšanas un inovācijas procesus. 2) Radīt inovatīvas idejas, izmantojot radošās domāšanas metodes. 3) Analizēt un salīdzināt dažādas radošās domāšanas metodes, lai sasniegtu dizaina domāšanas procesa mērķi. 4) Izvērtē un noteikt indivīda un komandas lomu dizaina domāšanas procesā. 5) Izvērtē iespējas ideju pārvēršanai konceptos. 6) Izprast ideju novērtēšanas pamatprincipus. 7) Argumentēt un diskutēt par inovācijas attīstības procesu. 8) Attīstīt dizaina domāšanas kompetenci.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Kursa ietvaros, students patstāvīgi lasa ieteikto literatūru - grāmatas, pētījumus un profesionālo literatūru, skatās video un audio materiālus, kā arī līdzdarbojas lekcijās un semināros.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Semināru uzdevumu izpilde ir priekšnosacījums, sekmīga kursa nokārtošanai
2.

Pārbaudījums

-
-
Studentu zināšanas tiks pārbaudītas pēc semināru darba un eksāmena. Kopējo kursa novērtējumu veidos katra pārbaudījuma vērtējuma īpatsvars: Katrs semināra uzdevums (4 uzdevumi) - 15%; Eksāmens - 40%. Lai katrs pārbaudījums tiktu ieskaitīts, studentam jāiegūst minimālais punktu skaits katrā pārbaudījumā - 4 punkti, bet maksimālais punktu skaits ir 10. Ja darbi ir neieskaitīti, tad tie jāveic atkārtoti.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Dizaina domāšanas, inovācijas un radošuma pamati
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mīti par radošumu un inovāciju
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Violetās govis
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Radošs un inovatīvs cilvēks
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Indivīda un komandas loma inovācijas procesā
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Radošās domāšanas metodes - Scamper, Radi iedomu personu
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Radošās domāšanas metodes - Gamestormings. Prāta vētra ar nejaušo stimulu
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Jaunu produktu attīstības metodes - 6 sigma. Fāžu-vārtu metode
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ideju novērtēšanas un attīstības metodes. Izgāšanās un tās svinēšana
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ideju pārvēršana konceptos. Biznesa kanva. Darbības karte. Koncepti biznesa modeļa attīstībai
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
20 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Anthony, S.D. (2012). The little black book of innovation. Harvard Business review Press, Boston

2.

Berkun, S. (2010), The Myths of Innovation. O’Reilly, Sebastopol

3.

Bono, E. (2011). Kā gūt radošas idejas. Zvaigzne ABC, Rīga

4.

Bono, E. (2009). Sešas domāšanas cepures. Zvaigzne ABC, Rīga

5.

Dyer, J., Gregersen, H. and Christensen, C.M. (2011). The Innovator's DNA: Mastering

6.

The Five Skills of Disruptive Innovators. Harvard Business Review Press, Boston

7.

Tidd, J., Bessant. J., Pavitt, K. (2001). Managing Innovation. 2nd edition. John Wiley&Sons

8.

Skarzynski, P., Gibson, R. (2008). Innovation to the Core: A Blueprint for Transforming the Way Your Company Innovates. Harvard Business Review Press