Neatliekamā radioloģija III
Studiju kursa īstenotājs
Rezidentūras specialitāte
-
Par studiju kursu
Mērķis
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Studējošais zinās: • Aprakstīt attēldiagnostikas metodes. • Paskaidrot diagnostikas aparātu darbības principus. • Kā sagatavot pacientu izmeklējumam. • Formulēt radioloģisko izmeklējumu indikācijas un kontrindikācijas, kā arī interpretēt izmeklējuma rezultātu.
Prasmes
1.Studējošais pratīs: • Patstāvīgi veikt ultrasonogrāfijas izmeklējumus akūtas traumas pacientiem pēc noteikta protokola (FAST), pratīs izvērtēt izmeklējuma indikācijas un rezultātus. • Izvēlēties katrai patoloģijai informatīvāko neatliekamo izmeklējumu (RTG, CT, MR, US) un izvērtēt rezultātu. • Izmantot radiologa slēdzienu optimāla tālākās izmeklēšanas un ārstēšanas plāna sastādīšanai neatliekamā situācijā.
Kompetences
1.Kompetence – spēja izvēlēties un precīzi formulēt nepieciešamos radioloģiskos izmeklējumus, kā arī veikt ultrasonogrāfisko izmeklējumu traumas pacientam.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Padziļināta semināru tēmu izpēte un prezentāciju sagatavošanu par katru semināru.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Teorētisko zināšanu un praktisko iemaņu pārbaude studiju kursa noslēgumā 10 baļļu sistēmā.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
-
|
-
|
Tēmas
|
Muskuloskeletālās sistēmas neatliekamo un akūto stāvokļu radioloģiskā diagnostika (RTG, CT, MR, US), indikācijas, kontrindikācijas.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
-
|
-
|
Tēmas
|
US fizikālie pamati, Doplerogrāfijas pamati, US normālā anatomija.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
-
|
-
|
Tēmas
|
Ultrasonogrāfijas izmeklējums akūtas traumas pacientiem (FAST), normas varianti un patoloģija.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Wyatt J.P. ,et al. Oxford handbook of emergency medicine. Oxford University Press, 2020.