Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Pilsoniskā līdzdalība un ārpusstudiju aktivitātes

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
SZF_217
Zinātnes nozare
Citas sociālās zinātnes, tai skaitā starpnozaru sociālās zinātnes un militārā zinātne
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Informācijas un komunikācijas zinātne; Komunikācijas zinātne; Politikas zinātne; Tiesību zinātne; Tirgzinības un reklāma; Uzņēmējdarbības vadība
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sociālo zinātņu fakultāte
Kontaktinformācija

Kuldīgas iela 9c, Rīga

Par studiju kursu

Mērķis

Kursa mērķis veicināt studējošā iesaisti ārpusstudiju aktivitātēs, kas sekmē personīgo izaugsmi, pilsonisko līdzdalību un Rīgas Stradiņa universitātes tēla stiprināšanu nacionālā un starptautiskā līmenī. Kurss piedāvā iespēju iegūt ECTS kredītpunktus par aktivitātēm, kas atspoguļo studējošā aktīvu līdzdalību sabiedriskajos procesos, pārstāvot RSU intereses.

Aktivitāšu uzskaites principi:

  • Lai iegūt 3 ECTS jāveic aktivitātes 75 astronomisko stundu apmērā;
  • Aktivitātes var uzkrāt pakāpeniski visa studiju perioda laikā no 1.semestra līdz studiju pirmspēdējam semestrim;
  • Izvēle par kursa apguvi ir jāizdara studiju pirmspēdējā semestra laikā, apzinoties, ka informācija par kursa pabeigšanai nepieciešamo stundu apjomu būs jāiesniedz savlaicīgi un ka alternatīva B daļas kursa izvēle pēdējā semestrī vairs nebūs iespējama;
  • Dokumentācija (tai skaitā refleksija) par aktivitātēm jāiesniedz ne vēlāk ka līdz pēdējā semestra 10.nedēļai (jāseko līdzi informācijai e-studijās).

Priekšzināšanas

Nav obligātas.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.• Izpratne par augstskolas korporatīvo identitāti un tās reprezentāciju • Zināšanas par efektīvu komunikāciju dažādās auditorijās • Zināšanas par pilsoniskās līdzdalības nozīmi • Izpratne par starptautisko sadarbību

Prasmes

1.• Prezentēšanas un publiskās uzstāšanās prasmes • Komandas darba un sadarbības prasmes • Laika plānošanas un organizatoriskās prasmes • Komunikācijas prasmes dažādās sociālās un profesionālās vidēs • Problēmu risināšanas un lēmumu pieņemšanas prasmes • Projektu vadības un īstenošanas pamatu prasmes

Kompetences

1.• Pilsonisko tiesību un pienākumu izpratne • Pilsoniskā iesaiste un rīcībspēja vietējā kopienā • Iesaiste kopienā lokālā un nacionālā līmenī • Sadarbība lokālā un starptautiskā līmenī • Iesaistīšanās starptautiskās aktivitātēs • Komunicēšana un publicitāte • Digitālā satura veidošana

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Atskaite par paveikto

-
Ieskaite
  • 15 vieslekciju, semināru, diskusiju, konferenču apmeklējums – 1 ECTS;
  • SZF programmu popularizēšana, piem., dalība jauno studentu rekrutācijas aktivitātēs (izstāde ''Skola'', RSU Vēstnešu programma, Lampa u.c.) – par katrām 25 h – 1 ECTS;
  • Darbs kā brīvprātīgajai/-am (25h) kādā no RSU organizētajiem pasākumiem (konferences, darbsemināri, diskusijas, RSU Karjeras un labbūtības centra pasākumi un IG aktivitātes) – 1 ECTS;
  • Populārzinātnisku publikāciju par sociālo zinātņu nozarēm atbilstošu tematiku sagatavošana un publicēšana sabiedriskajos medijos vai vadošajos ziņu portālos (Delfi.lv, Tvnet.lv u.c.) – 1 ECTS;
  • Dalība hakatonā - 1 ECTS;
  • Dalība RSU B-Space pirmsinkubācijas (PINK) vai apjoma ziņā līdzvērtīgā programmā - 1 ECTS
  • Aktīva politiskā darbība - piemēram, dalība pašvaldību, Saeimas vai EP vēlēšanās (iekļaušana vēlēšanu sarakstos un īstenotās priekšvēlēšanu aktivitātes) – 1 ECTS
  • Dalība jauniešu Saeimā (ievēlēšana) – 1 ECTS;
  • Dalība ES Parlamenta darba simulācijā – 2 ECTS;
  • Dalība RSU inkubācijas (INK) programmā vai apjoma ziņā līdzvērtīgā biznesa ideju inkubācijas programmā - 2 ECTS
  • Dalība starptautiskā zinātniskā konferencē ar referātu – 2 ECTS;
  • Dalība tiesu izspēlē (rakstiskā un mutiskā daļa) un tiesu izspēles sagatavošanas darbā – 2 ECTS;
  • Raksta publikācija Jurista Vārdā vai citā juridiskā izdevumā – 2 ECTS;
  • Dalība nacionāla un starptautiska mēroga debašu turnīros – 2 ECTS;
  • Dalība un apbalvojumi starptautiskos ar nozari saistītos konkursos – 2 ECTS;
  • Dalība RSU Studējošo pašpārvaldes un/vai Starptautisko sakaru departamenta mentoru programmās* kā mentoram – 1 ECTS.
  • Citas aktivitātes (iepriekš saskaņojot ar programmu grupas vadītāju).

* Mentoru sistēma RSU ir brīvprātīga iespēja, ko organizē divas struktūrvienības RSU: Starptautisko sakaru departaments un RSU Studējošo pašpārvalde (latviešu un angļu valodā). Par mentoru var būt ikviens studējošais pēc pirmā studiju gada, to var darīt arī atkārtoti vairākas reizes. Mentoram var būt līdz 5 mentorējamajiem un ir jāiziet apmācības, ko organizē Starptautisko sakaru departaments un Studējoši pašpārvalde. Semestra laikā mentors atbalsta jaunos studentus un organizē tikšanās, atbild uz dažādiem jautājumiem.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Gala pārbaudījums

-
10 balles

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Pārbaudījums

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Studējošais kā universitātes vēstnesis: Pilsoniskā līdzdalība un RSU tēla veidošana
Sabiedriskā aktivitāte kā izaugsmes resurss: personīgā attīstība caur iesaisti
Universitāte sabiedrībā: RSU pārstāvniecība un sociālā atbildība
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
0 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Mutisks)
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Pārbaudījums

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Studējošais kā universitātes vēstnesis: Pilsoniskā līdzdalība un RSU tēla veidošana
Sabiedriskā aktivitāte kā izaugsmes resurss: personīgā attīstība caur iesaisti
Universitāte sabiedrībā: RSU pārstāvniecība un sociālā atbildība
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
0 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Mutisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Jacoby, B. (2009). Civic Engagement in Higher Education: Concepts and Practices. Jossey-Bass. (akcpetējams avots)Piemērots angļu valodas plūsmai

2.

Dache, A., Quaye, S. J., Linder, C., & McGuire, K. M. (2019). Rise up!: Activism as education (Perspectives on Access, Equity, and Diversifying Pathways in P-20 Education). Michigan State University Press.Piemērots angļu valodas plūsmai

3.

McCartney, A. R. M., Bennion, E. A., & Simpson, D. (Eds.). (2013). Teaching civic engagement: From student to active citizen. American Political Science Association. (akcpetējams avots)Piemērots angļu valodas plūsmai

Papildu literatūra

1.

Hogan, J. M., Andrews, P. H., Andrews, J. R., & Williams, G. (2016). Public speaking and civic engagement (4th ed., Books à la Carte ed.). Pearson.Piemērots angļu valodas plūsmai