Mārketings
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Kurss sniedz nepieciešamās zināšanas par mārketinga būtības izpratni, kas nepieciešama uzņēmumu un organizāciju konkurētspējas paaugstināšanai tirgus apstākļos. Izpratni par mārketinga pamatjēdzieniem, tirgus pētījumiem, produkta dzīves ciklu un patērētāju uzvedību.
Prasmes
1.Novērtēt situāciju tirgū un pielāgot produktu tirgus prasībām. Izmantot atbilstošas mārketinga un reklāmas veidošanas metodes. Piedalīties projektu izstrādē, vadīšanā un ieviešanā.
Kompetences
1.Spēja izmantot iegūtās zināšanas tirgus izpētei, spēja plānot piemērotus mārketinga pasākumus, spēja analizēt mārketinga pētījumus un statistikas datus.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Studentiem studiju kursa ietvaros ir jāizstrādā pastāvīgais darbs. Studenti, konsultējoties ar docētāju, izvēlās kādu no patstāvīgo darbu tematiem. Darbs paredzēts studentu grupās 3 – 4 studenti. 1. – 2. lekciju laikā tiks saskaņots kalendārais grafiks, kurā tiks fiksēti prezentāciju laiki. Prezentācijas notiks semināru nodarbībās, katras prezentācijas garums ir 20 minūtes.
Kursa apguvei ārpus auditoriju darba laikā ir jābūt sistemātiskai. Jārēķinās, ka uz vienu auditorijas stundu (45 min.) vajag paredzēt vismaz 3 stundas ārpus auditoriju darba (kopsavilkumu, referātu darba veikšana, gatavošanās semināriem).
Kursa apguvei nepieciešams sekot līdzi jautājumu izklāstam lekcijās, ievērot pasniedzēja norādījumus par gatavošanos semināru nodarbībām, kā arī izklāstīt un apgūt tēmu atbilstoši literatūras sarakstam. Atsevišķos gadījumos, saskaņojot ar pasniedzēju, lekciju kopsavilkumus un semināru darbus iespējams rakstīt, izmantojot arī citus literatūras avotus.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
2.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Sagatavošanās nodarbībām, proaktīva dalība un ieguldījums nodarbību laikā (diskusijas, grupas darbs, atsauksmes).
Minimālās apmeklētības vai dalības prasības – 50% no visām nodarbībām.
Semestra vidējais vērtējums, kas sastāv no:
Semināra uzdevumi (25%);
Kopsavilkumi (25%);
Pētījuma prezentācija (25%);
Aktīva dalība lekcijās (5%).
Kopā pa semestri – 80%.
• Jāiesniedz visas nepieciešamās esejas un individuālais projekts.
• Nodarbību laikā jāpaveic visi individuālie un grupas uzdevumi.
• Studentiem, kuri neatbilst obligātajām apmeklējuma vai dalības prasībām (50% no visām lekcijām un semināriem), var atteikt atļauju mēģināt vai viņus var vērtēt.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mārketinga jēdziena attīstība
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mārketinga tirgus pētījumi
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pircēju rīcība tirgū
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pirkšanas lēmuma pieņemšana
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Produkts, tā klasifikācija un raksturlielumi
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Produkta dzīves cikls
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pieprasījuma noteikšana un izvērtēšana, cenu politika uzņēmumā
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Cenu veidošanas metodes un stratēģijas
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mērķtirgus un tirgus segmentēšana
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Produkta virzīšana tirgū
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Praude V. Mārketings (teorija un prakse) 1. un 2. grāmatas., Rīga. Burtene, 2014.
Niedrītis, Jānis Ēriks, Mārketings : kā labāk saprasties ar pircējiem un gūt peļņu / Jānis Ēriks Niedrītis. 3., pārstrādātais un papildinātais izdevums. Rīga : Biznesa augstskola "Turība", 2005.
Michael J.Baker. Marketing Strategy&management. 9th edition, Palgrave, 2013.
Fill C., Turnbull S. Marketing Communications: discovery, creation and conversations. 7th edition. England: Pearson Education Limited, 2016.
Papildu literatūra
Journal of Integrated Marketing Communications.
Wilkinson J.Timothy, Thomas R.Andrew. Marketing in the 21st Century: New World Marketing. London, Praeger Perspektives, 2007.
Dwyer, F. Robert. Business marketing: connecting strategy, relationships, and learning / F. Robert Dwyer, John F. Tanner, Jr. 4th edition. Boston: McGraw-Hill/Irwin, 2009.
Citi informācijas avoti
International marketing research. Robson, Matthew J . Strategic Direction; Bradford. Vol. 21, Iss. 6, (Jun 2005): 30-32.