Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Mārketings

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
KSK_154
Zinātnes nozare
-
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Komunikācijas zinātne
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sociālo zinātņu fakultāte
Kontaktinformācija

Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv

Par studiju kursu

Mērķis

Veidot studentiem izpratni par mārketinga jēdziena būtību, apskatot to kā aktivitāšu, institūciju un procesu kopumu. Izpētīt mārketinga nozīmi patērētāju, klientu, partneru un sabiedrības kontekstā.

Priekšzināšanas

Zināšanas ekonomikas pamatos.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Kurss sniedz nepieciešamās zināšanas par mārketinga būtības izpratni, kas nepieciešama uzņēmumu un organizāciju konkurētspējas paaugstināšanai tirgus apstākļos. Izpratni par mārketinga pamatjēdzieniem, tirgus pētījumiem, produkta dzīves ciklu un patērētāju uzvedību.

Prasmes

1.Novērtēt situāciju tirgū un pielāgot produktu tirgus prasībām. Izmantot atbilstošas mārketinga un reklāmas veidošanas metodes. Piedalīties projektu izstrādē, vadīšanā un ieviešanā.

Kompetences

1.Spēja izmantot iegūtās zināšanas tirgus izpētei, spēja plānot piemērotus mārketinga pasākumus, spēja analizēt mārketinga pētījumus un statistikas datus.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Studentiem studiju kursa ietvaros ir jāizstrādā pastāvīgais darbs. Studenti, konsultējoties ar docētāju, izvēlās kādu no patstāvīgo darbu tematiem. Darbs paredzēts studentu grupās 3 – 4 studenti. 1. – 2. lekciju laikā tiks saskaņots kalendārais grafiks, kurā tiks fiksēti prezentāciju laiki. Prezentācijas notiks semināru nodarbībās, katras prezentācijas garums ir 20 minūtes. Kursa apguvei ārpus auditoriju darba laikā ir jābūt sistemātiskai. Jārēķinās, ka uz vienu auditorijas stundu (45 min.) vajag paredzēt vismaz 3 stundas ārpus auditoriju darba (kopsavilkumu, referātu darba veikšana, gatavošanās semināriem). Kursa apguvei nepieciešams sekot līdzi jautājumu izklāstam lekcijās, ievērot pasniedzēja norādījumus par gatavošanos semināru nodarbībām, kā arī izklāstīt un apgūt tēmu atbilstoši literatūras sarakstam. Atsevišķos gadījumos, saskaņojot ar pasniedzēju, lekciju kopsavilkumus un semināru darbus iespējams rakstīt, izmantojot arī citus literatūras avotus.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
2.

Pārbaudījums

-
-
Sagatavošanās nodarbībām, proaktīva dalība un ieguldījums nodarbību laikā (diskusijas, grupas darbs, atsauksmes). Minimālās apmeklētības vai dalības prasības – 50% no visām nodarbībām. Semestra vidējais vērtējums, kas sastāv no: Semināra uzdevumi (25%); Kopsavilkumi (25%); Pētījuma prezentācija (25%); Aktīva dalība lekcijās (5%). Kopā pa semestri – 80%. • Jāiesniedz visas nepieciešamās esejas un individuālais projekts. • Nodarbību laikā jāpaveic visi individuālie un grupas uzdevumi. • Studentiem, kuri neatbilst obligātajām apmeklējuma vai dalības prasībām (50% no visām lekcijām un semināriem), var atteikt atļauju mēģināt vai viņus var vērtēt.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mārketinga jēdziena attīstība
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mārketinga tirgus pētījumi
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pircēju rīcība tirgū
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pirkšanas lēmuma pieņemšana
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Produkts, tā klasifikācija un raksturlielumi
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Produkta dzīves cikls
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pieprasījuma noteikšana un izvērtēšana, cenu politika uzņēmumā
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Cenu veidošanas metodes un stratēģijas
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mērķtirgus un tirgus segmentēšana
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Produkta virzīšana tirgū
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
20 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Praude V. Mārketings (teorija un prakse) 1. un 2. grāmatas., Rīga. Burtene, 2014.

2.

Niedrītis, Jānis Ēriks, Mārketings : kā labāk saprasties ar pircējiem un gūt peļņu / Jānis Ēriks Niedrītis. 3., pārstrādātais un papildinātais izdevums. Rīga : Biznesa augstskola "Turība", 2005.

3.

Michael J.Baker. Marketing Strategy&management. 9th edition, Palgrave, 2013.

4.

Fill C., Turnbull S. Marketing Communications: discovery, creation and conversations. 7th edition. England: Pearson Education Limited, 2016.

Papildu literatūra

1.

America Marketing Association

2.

Journal of Integrated Marketing Communications.

3.

Wilkinson J.Timothy, Thomas R.Andrew. Marketing in the 21st Century: New World Marketing. London, Praeger Perspektives, 2007.

4.

Dwyer, F. Robert. Business marketing: connecting strategy, relationships, and learning / F. Robert Dwyer, John F. Tanner, Jr. 4th edition. Boston: McGraw-Hill/Irwin, 2009.

Citi informācijas avoti

1.

International marketing research. Robson, Matthew J . Strategic Direction; Bradford. Vol. 21, Iss. 6, (Jun 2005): 30-32.

2.

Litterio, A.M., Nantes, E.A., Juan Manuel Larrosa, J.M.,Gómez, L.J. Marketing and social networks: a criterion for detecting opinion leaders. The National University of South, 2017.