Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Laboratorā medicīna

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
RIN_022
Zinātnes nozare
Anatomija; Klīniskā medicīna
Kredītpunkti (ECTS)
6,00
Mērķauditorija
Ārstniecība
LKI
8. līmenis

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs

Rezidentūras specialitāte

Specialitāte
Vadītājs
Kontaktinformācija

-

Par studiju kursu

Mērķis

Teorētisko zināšanu, pieredzes un praktisko iemaņu apgūšana infekcijas slimību specifiskajā laboratorajā (bakterioloģiskajā, virusoloģiskajā, parazitoloģiskajā, seroloģiskajā, imunoloģiskajā u.c.) diagnostikā, iegūto rezultātu interpretācijā.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Studiju kursa apguvei atvēlētajā laikā rezidents apgūst zināšanas, kas ļaus: - pārzināt infekcijas slimību specifiskās diagnostikas metodes, - orientēties bioloģiskā materiāla savākšanas un uzglabāšanas principos, - interpretēt laboratorisko izmeklējumu rezultātus.

Prasmes

1.Rezidents pratīs: - nozīmēt skrīninga un specifisko izmeklēšana nozīmē infekcijas slimību specifiskajai laboratoriskajai diagnostikai, iegūto datu interpretācija.

Kompetences

1.Izmantojot apgūtās zināšanas un prasmes, rezidents spēs veikt augsti kvalificētu un specializētu akūtu un hronisku infekcijas slimību diagnostiku, ārstēšanu un profilaksi.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Apgūt infekcijas slimību specifiskās laboratoriskās diagnostikas pamatprincipus, iegūto laboratorisko datu interpretāciju.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Zināšanu pārbaude notiek semināros un praktiskās apmācības laikā (slimību analīze, klīnisko situāciju uzdevumi, rīcības algoritmi). Teorētisko zināšanu pārbaudi veic rakstiski un dod vērtējumu10 baļļu sistēmā.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Prakse

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Specializētā telpa

Tēmas

Laboratoro izmeklējumu vieta un loma infekcijas slimību diagnostikā un diferenciāldiagnostikā. Bakterioloģiskie izmeklējumi un to diagnostiskā nozīme. Seroloģiskā izmeklēšana, tās principi, metožu izvēles prioritāte. Asins ainas informatīvā nozīme infekcijas slimību diagnostikā. Bioķīmisko izmeklējumu izvēles nepieciešamība un to diagnostiskā nozīme. Morfoloģiskās izmeklēšanas nepieciešamība un diagnostiskās iespējas.
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Auditorija

Tēmas

Laboratorijas darba organizācija atbilstoši Eiropas standartiem . Pirmsanalītiskais posms medicīnas laboratorijā. Mikroorganismu identifikācijas bakterioloģiskās metodes. Mikrobu antibiotiskās rezistences veidošanās mehānismi. Antibiotiskās jutības noteikšana.
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Auditorija

Tēmas

Laboratorijas darba organizācija atbilstoši Eiropas standartiem . Pirmsanalītiskais posms medicīnas laboratorijā. Mikroorganismu identifikācijas bakterioloģiskās metodes. Mikrobu antibiotiskās rezistences veidošanās mehānismi. Antibiotiskās jutības noteikšana.
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Auditorija

Tēmas

Molekulārās bioloģijas metodes infekcijas slimību diagnostikā. HIV/AIDS laboratorās diagnostikas pamati, laboratoriskais ārstēšanas monitorings.
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Auditorija

Tēmas

Tuberkulozes laboratoriskā diagnostika. Testēšanas rezultātu referentās un kritiskās vērtības, tās ietekmējošie faktori.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
6,00
Semināru skaits:
4
Ilgums (nedēļās):
4
Gala pārbaudījums:
Eksāmens rezidentūrā (Teorija un prakse)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Clinical Microbiology Procedures Handbook. Published by American Society for Microbiology. United States, 2016

2.

Henry's Clinical Diagnosis and Management by Laboratory Methods. 23rd Edition, Richard A .McPherson, Matthew R. Pincus. Sounders, 2016.

3.

Medical Office Administration. 3rd Edition, A Worktext, 2013

4.

Clinical Laboratory Management. Lynne, S. Garcia. ASM Press, 2004

5.

WHO (2006). Biorisk management. Laboratory biosecurity guidance, WHO/CDS/EPR/2006.6.

Papildu literatūra

1.

From The Patients to the Laboratory. Guder, W. G., Narayanan S., Wisser H., Zawta B. 2nd Edition, Darmstadt: GIT Verlag, 2012.

2.

Mosby's Diagnostic and Laboratory Test Reference. 13th Edition. Kathleen Deska Pagana, Timothy J. Pagana, Theresa N. Pagana, 2016

Citi informācijas avoti

2.

Leslie Collier, John Oxford quot; Human Virology, 2010.

3.

The New England Journal of Medicine.