Ievads projektu vadīšanā
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, vppk@rsu.lv, vppk@rsu.lv, +371 67061590
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Studējošais spēs izskaidrot projekta jēdzienu, nosaukt tā veidošanas, plānošanas, īstenošanas un vadīšanas, kā arī komandas veidošanas, finanšu piesaistes un risku izvērtēšanas pamatprincipus.
Prasmes
1.Studējošais atlasīs un apkopos informāciju par pieejamajiem projektu konkursiem, formulēs aktuālu un radošu projekta ideju, veiks aktivitāšu, finanšu, kontroles, risku vadības, komunikācijas un komandas darba aspektu plānošanu, kā arī sadarbības partneru atlasi. Aprakstīs projektu atbilstoši izvēlētajā projektu konkursā dotajiem kritērijiem un struktūrai. Prezentēs savu ideju un projektu.
Kompetences
1.Darbojoties projekta komandā, studējošais plānos un aprakstīs projekta vadības pamatprincipiem atbilstošu projektu un prezentēs to auditorijai.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Patstāvīgi nostiprināt lekciju materiālu, sistemātiski lasot norādītos avotus. Strādājot 4-5 studējošo grupās, veikt savām profesionālajām interesēm atbilstoša projekta izstrādi.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Atbilstoši pašu izvēlētā nacionālā vai starptautiskā projektu konkursa dotajiem kritērijiem un struktūrai rakstiski sagatavots un prezentēts projekta pieteikums.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Projekta idejas izstrāde, inovācijas un radošuma aspekti. Projekta mērķauditorija un ieinteresētās puses (stakeholders). Projekta misija, uzdevumi, mērķi
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Projekta idejas izstrāde, inovācijas un radošuma aspekti. Projekta mērķauditorija un ieinteresētās puses (stakeholders). Projekta misija, uzdevumi, mērķi
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Projektu veidi un finansēšanas avoti: nacionālie un starptautiskie projektu konkursi
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Projekta komanda (komandas un vadīšana, plānošanas nozīme komandas darbā, komandas attīstības posmi, komandas saskarsmes attīstība). Speciālistu un apakšuzņēmēju piesaiste
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Projekta komanda (komandas un vadīšana, plānošanas nozīme komandas darbā, komandas attīstības posmi, komandas saskarsmes attīstība). Speciālistu un apakšuzņēmēju piesaiste
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Projekta plānošana, vadība, uzraudzība un kontrole. Projekta riska faktoru izvērtēšana. Projekta struktūrplāna, projekta gaitas plāna un projekta darbu grafika izstrāde
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Projekta finanšu plānošana un kontrole
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Projekta finanšu plānošana un kontrole
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Projekta idejas prezentēšana dažādām mērķauditorijām, projekta gaitas un rezultātu komunicēšana (dissemination), tradicionālo un sociālo mediju iesaiste
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Projekta idejas prezentēšana dažādām mērķauditorijām, projekta gaitas un rezultātu komunicēšana (dissemination), tradicionālo un sociālo mediju iesaiste
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
De Bono, E. (2009). Sešas domāšanas cepures. Rīga: Zvaigzne
De Bono, E. (2011). Kā gūt radošas idejas: 62 vingrinājumi domāšanas attīstīšanai. Rīga: Zvaigzne
Kerzner, H. (2009). Project management: a systems approach to planning, scheduling, and controlling. New Jersey: John Wiley & Sons
Kotlers, F. (2007). Mārketings no A līdz Z: 80 koncepcijas, kas jāzina katram vadītājam. Rīga: Jumava
Jangs, T. (2009). Kā vadīt projektu: zelta padomi veiksmīgai projektu vadīšanai. Rīga: Zvaigzne ABC
Wilde, S. (2013). Viral marketing within social networking sites: the creation of an effective viral marketing campaign. Pieejams Ebrary E-grāmatu plauktā: http://site.ebrary.com.db.rsu.lv/lib/rsub/detail.action?docID=11018721&p00=viral+marketing
Papildu literatūra
Marketing Sherpa, Inc. Proven tactics in viral marketing. Pieejams Ebrary http://site.ebrary.com.db.rsu.lv/lib/rsub/detail.action?docID=10035704&p00=viral+marketing
Wilde, S. (2013). Viral marketing within social networking sites: the creation of an effective viral marketing campaign. Pieejams Ebrary http://site.ebrary.com.db.rsu.lv/lib/rsub/detail.action?docID=11018721&p00=viral+marketing
Citi informācijas avoti
Programma Erasmus+: Jaunatne darbībā. Pieejams no: http://jaunatne.gov.lv/lv/erasmus/par-erasmus-jaunatnes-jomu
Programma Nordplus. Pieejams no: http://www.nordplusonline.org/
Programma Norden. Pieejams no: http://www.norden.lv/lv/grantu-programmas
Borisa un Ināras Teterevu fonda projektu konkurss. Pieejams no: http://www.teterevufonds.lv/
Sabiedrības Integrācijas fonda projektu konkurss. Pieejams no: http://www.sif.gov.lv
Valsts Kultūrkapitāla fonda projektu konkurss. Pieejams no: http://www.kkf.lv
Rīgas domes Izglītības, kultūras un sporta departamenta projektu konkursi. Pieejams no: http://www.iksd.riga.lv