Bērnu slimības
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, Vienības gatve 45, pk@rsu.lv, +371 67621730
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Pēc sekmīgas studiju kursa „Bērnu slimības” prasību izpildes studējošais būs apguvis zināšanas, kas ļaus: Raksturot neatliekamos stāvokļus un biežāk sastopamās saslimšanas bērna ārsta praksē, paskaidrot kardiopulmonālās reanimācijas īpatnības bērnu vecumā. Paskaidrot neatliekamās palīdzības rīcības shēmu, izmeklēšanās plāna secīgumu un ārstēšanas taktikas izvēli pie variablām bērna vecuma slimībām.
Prasmes
1.Izmeklēt slimu bērnu, klīniskā slēdziena veidošanai, kā arī izdarīt secinājumus pēc iegūto rezultātu apkopošanas, veikt nepieciešamās ārstnieciskās un preventīvās darbības iegūtās kompetences līmenī. Studējošais pratīs sastādīt neatliekamās terapijas rīcības plānu bērniem un jaundzimušajiem pie neatliekamiem stāvokļiem, nozīmēt neatliekamo terapiju endokrinoloģiskiem, pulmonoloģiskiem, gastroenteroloģiskiem, neonatāliem u.c. pacientiem. Sastādīt racionālu izmeklēšanas un terapijas shēmu bērniem. Strādāt komandā un analizēt trūkumus komandas darbā.
Kompetences
1.Studējošais būs kompetents savākt anamnēzi, veikt klīnisko izmeklēšanu, novērtēt slimnieka stāvokli, strukturēti formulēt pacienta problēmas, piedāvājot tām savas kompetences robežās risinājumus diagnostikā, diferenciāldiagnostikā, ārstēšanā un prevencijā, aprakstīt novēroto slimības vēsturē un ziņot par to kolēģiem, lietojot medicīnā pieņemto terminoloģiju, ievērojot ētikas principus un prasības fizisko personu datu aizsardzībai.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Studējošā patstāvīgais darbs ietver:
klīniskā gadījumu ar uzdevumiem sagatavošanu – pediatrijas subspecialitātē, pēc studējošā izvēles. Klīniskajā gadījumā ar uzdevumiem ietverts:
- Bērna veselības stāvokļa novērtējums, atbilstoši vecuma normām, bērna ēdienkartes sastādīšana, profilaktisko pasākumu kopuma apzināšana, atbilstoši vecumam, veselības veicināšanas pasākumu plāna sastādīšana, pacienta izmeklējumu un ārstēšanas plāna sastādīšana;
- Klīniskā gadījuma prezentācija.
Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Kursa apguves laikā patstāvīgā darba pārbaude notiek ar zināšanu, prasmju un kompetences kontroli pie simulēta pacienta, diskusijās mazās grupās, klīnisko gadījumu apspriešanā, patstāvīgā darba kontrolē.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Simulāciju MITC Anniņmuizas b.
|
4
|
Tēmas
|
Bērnu vecuma pacientiem lietojamās manipulācijas neatliekamos stāvokļos. Kardiopulmonālās reanimācijas īpatnības bērnu vecumā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
4
|
Tēmas
|
Neonatālā perioda slimības - simulācija ar sekojošu komandas darba analīzi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
4
|
Tēmas
|
Reimatoloģiskās slimības (Klīnisko gadījumu simulācija ambulatorā etapā ar sekojošu komandas darba analīzi).
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
4
|
Tēmas
|
Bērnu infekciju slimības un intensīvā terapija – Sepse, septisks šoks, KPR – simulācija ar sekojošu komandas darba analīzi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
4
|
Tēmas
|
Hematoonkoloģiskās slimības (Klīnisko gadījumu simulācija ambulatorā etapā ar sekojošu komandas darba analīzi).
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
4
|
Tēmas
|
Gastroenteroloģiskās slimības (Klīnisko gadījumu simulācija ambulatorā etapā ar sekojošu komandas darba analīzi).
Vadošo sindromu algoritms bērnu gastroenteroloģijā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
4
|
Tēmas
|
Endokrīnās slimības - cukura diabēts un ketoacidoze simulācija ar sekojošu komandas darba analīzi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
4
|
Tēmas
|
Nefroloģiskās slimības - akūta nieru nepietiekamība - simulācija ar sekojošu komandas darba analīzi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
4
|
Tēmas
|
Kardioloģiskās slimības - klīnisko gadījumu simulācija ambulatorā etapā ar sekojošu komandas darba analīzi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
4
|
Tēmas
|
Pulmonoloģija un alergoloģija - klīnisko gadījumu simulācija ambulatorā etapā ar sekojošu komandas darba analīzi.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Lekciju materiāls.
Mācību metodiskie materiāli Pediatrijā.
Modificētās slimību vēstures shēma MF studentiem. RSU Pediatrijas katedra.
Papildu literatūra
Kliegman R. M., Behrman R.E., Jenson H. B. Stanton B. F. Nelson Textbook of Pediatrics. Elsevier Saunders, 2019
Mhairi G. MacDonald, Martha D. Mullett, Mary M.K. Seshia. Avery's Neonatology: Pathophysiology and Management of the Newborn. Lippincott Williams & Wilkins (April, 2018)
Citi informācijas avoti
Cochrane Library
DynaMed
PubMed
ScienceDirect