Propedeitika
Studiju kursa īstenotājs
Liepāja, Riņķu iela 24/26, lf@rsu.lv, +371 63442118, +371 63442119, +371 63484632
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Pēc sekmīgas studiju kursa prasību izpildes, students būs apguvis zināšanas, kas ļaus: aprakstīt pacientu izmeklēšanas pamatprincipus, raksturot izmeklēšanas metodes, izskaidrot iegūstamos rezultātus pacientu izmeklēšanā pa sistēmām, identificēt patoloģiskos stāvokļus.
Prasmes
1.Studiju kursa apguves rezultātā students pratīs veikt anamnēzes savākšanu, pielietot izmeklēšanas metodes dažāda vecuma pacientu izmeklēšanā un novērtēt iegūtos rezultātus.
Kompetences
1.Studiju kursa apguves rezultātā students spēs veikt dažāda vecuma pacientu izmeklēšanu, analizēt iegūtos rezultātus.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Iepazīties ar ieteicamās un rekomendējamās literatūras avotiem uz katru nodarbību. Anamnēzes ievākšana un izmeklēšanas metodes sagatavošana un prezentēšana. Praktiskā darbība uz mulāžām.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Nodarbību apmeklējums, daudzatbilžu jautājumu testu rezultāti un praktisko iemaņu pārbaudes. Kursa nobeigumā eksāmens.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievads. Pacientu izmeklēšanas shēma. Pacienta subjektīvā izmeklēšana – anamnēzes. Pacienta objektīvās izmeklēšanas pamatmetodes.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pacienta objektīvās izmeklēšanas pamatmetodes un papildmetodes.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pacienta vispārējā izmeklēšana un novērtēšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pacienta vispārējā izmeklēšana un novērtēšana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pacienta organisma sistēmu izmeklēšana un novērtēšana, veselības traucējumu identifikācija: (elpošanas, asinsrites, gremošanas, uropoētiskās, endokrīnās, kaulu - locītavu, asinsrades, nervu sistēmas).
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pacienta organisma sistēmu izmeklēšana un novērtēšana, veselības traucējumu identifikācija: (elpošanas, asinsrites, gremošanas, uropoētiskās, endokrīnās, kaulu - locītavu, asinsrades, nervu sistēmas).
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pacienta organisma sistēmu izmeklēšana un novērtēšana, veselības traucējumu identifikācija: (elpošanas, asinsrites, gremošanas, uropoētiskās, endokrīnās, kaulu - locītavu, asinsrades, nervu sistēmas).
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pacienta organisma sistēmu izmeklēšana un novērtēšana, veselības traucējumu identifikācija: (elpošanas, asinsrites, gremošanas, uropoētiskās, endokrīnās, kaulu - locītavu, asinsrades, nervu sistēmas).
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pacienta organisma sistēmu izmeklēšana un novērtēšana, veselības traucējumu identifikācija: (elpošanas, asinsrites, gremošanas, uropoētiskās, endokrīnās, kaulu - locītavu, asinsrades, nervu sistēmas).
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pacienta organisma sistēmu izmeklēšana un novērtēšana, veselības traucējumu identifikācija: (elpošanas, asinsrites, gremošanas, uropoētiskās, endokrīnās, kaulu - locītavu, asinsrades, nervu sistēmas).
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pacienta organisma sistēmu izmeklēšana un novērtēšana, veselības traucējumu identifikācija: (elpošanas, asinsrites, gremošanas, uropoētiskās, endokrīnās, kaulu - locītavu, asinsrades, nervu sistēmas).
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pacienta organisma sistēmu izmeklēšana un novērtēšana, veselības traucējumu identifikācija: (elpošanas, asinsrites, gremošanas, uropoētiskās, endokrīnās, kaulu - locītavu, asinsrades, nervu sistēmas).
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pacienta organisma sistēmu izmeklēšana un novērtēšana, veselības traucējumu identifikācija: (elpošanas, asinsrites, gremošanas, uropoētiskās, endokrīnās, kaulu - locītavu, asinsrades, nervu sistēmas).
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Bērna attīstība, to ietekmējošie endogēnie un eksogēnie faktori. Attīstības periodi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Bērna attīstība, to ietekmējošie endogēnie un eksogēnie faktori. Attīstības periodi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Bērnu izmeklēšanas shēma, izmeklēšanas metožu īpatnības bērniem. Pediatrisko pacientu izmeklēšanas nosacījumi, saskarsmes veidošanas principi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Bērna organisma sistēmu uzbūves un funkcionālās īpatnības dažādos vecuma periodos un to izmeklēšanas pamatprincipi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Bērna organisma sistēmu uzbūves un funkcionālās īpatnības dažādos vecuma periodos un to izmeklēšanas pamatprincipi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Bērna organisma sistēmu uzbūves un funkcionālās īpatnības dažādos vecuma periodos un to izmeklēšanas pamatprincipi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Bērna organisma sistēmu uzbūves un funkcionālās īpatnības dažādos vecuma periodos un to izmeklēšanas pamatprincipi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Bērna organisma sistēmu uzbūves un funkcionālās īpatnības dažādos vecuma periodos un to izmeklēšanas pamatprincipi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Bērna organisma sistēmu uzbūves un funkcionālās īpatnības dažādos vecuma periodos un to izmeklēšanas pamatprincipi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Bērna organisma sistēmu uzbūves un funkcionālās īpatnības dažādos vecuma periodos un to izmeklēšanas pamatprincipi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Izmeklēšanas metodes ginekoloģijā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Izmeklēšanas metodes ginekoloģijā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Izmeklēšanas metodes ginekoloģijā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Izmeklēšanas metodes ginekoloģijā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Grūtnieču objektīvā izmeklēšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Grūtnieču objektīvā izmeklēšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Grūtnieču objektīvā izmeklēšana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Bērnu un pusaudžu ginekoloģiskā apskate.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Bērnu un pusaudžu ginekoloģiskā apskate.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Propedeitika. Prof. G. Orļikova redakcija, 2014
Geske R. Bērna bioloģiskā attīstība. – Rīga: RaKa, 2005 (akceptējams izdevums)
Valtneris A. Bērnu un pusaudžu fizioloģija. - Rīga: Zvaigzne ABC, 2001 (akceptējams izdevums)
Капитан Т.В. Пропедевтика детских болезнеи с уходом за детьми. Учебник для вузов, 5-е издание, дополненное – Москва: МЕДпресс информ, 2004 (akceptējams izdevums)
Auziņa I., Bērnu un pusaudžu ginekoloģija, Apgāds “Rasa ABC”, SIA, 2004. (akceptējams izdevums)
Auziņa I., Andrējeva S., Baidekalna I., Baltiņa D., Barkāne E., Ginekoloģija, SIA Medicīnas apgāds, Rīga, 2013.
Dzemdniecība. Rīga, Daces Rezenbergas redakcijā, 2016
Papildu literatūra
Medicīniskās aprūpes rokasgrāmata / Zin. redakt. Paudere I. – SIA „J.L.V.”, izdevums latviešu val., 2001
Dobelis J. Bērnu uroloģija. – Rīga, 2003
Krūmiņa Dž., Kokare I. Latvijas bērnu fiziskās attīstības normatīvi. Rīga: SIA Nacionālais apgāds, 2005.
Mantle I., Haslam J., Barton S., Cardozo L., Physiotherapy in Obstetrics and Gynaecology, Butterworth Heinemann, 2004.
Fleminga I. Zīdaiņa attīstība un attīstības traucējumi – Rīga: Zvaigzne, 1999
Patricia C. Wilson., Common Gynaecological Conditions, Blackwell Science, 2002.
Citi informācijas avoti
Lekciju materiāli