Rekreācijas menedžments un mārketings
Studiju kursa īstenotājs
LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Par studiju kursu
Mērķis
Dot iespēju apgūt ar rekreāciju saistītus uzņēmējdarbības pamatus, apgūt rekreācijas menedžmenta ar rekreācijas jomu saistītu menedžmenta procesu, klasteru nozīmi uzņēmējdarbībā rekreācijā. Dot iespēju apgūt ar rekreācijas jomu saistītus mārketinga pamatus, zīmola veidošanas pamatprincipus.
Priekšzināšanas
Profesionālā bakalaura priekšzināšanas vispārteorētiskajos studiju kursos un nozares teorētiskajos pamatkursos.
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.1. Izprot rekreācijas menedžmenta un mārketinga jēdzienu, rekreācijas pakalpojumu piedāvājumu un pieprasījumu Latvijā, rekreācijas pakalpojumu cenu veidošanos un ar rekreāciju saistītu projektu veidošanu, vadību, kontroli. 2. Pārzin uzņēmuma stratēģijas veidošanas pamatprincipus. Pārzin dažādas mārketinga teorijas. Pārzina uzņēmuma pakalpojumu pārdošanas veicināšanas paņēmienus un metodes. 3. Izprot motivācijas teorijas un to pielietošanu praksē darbinieku motivācijai un pakalpojuma mērķa grupas motivācijai.
Prasmes
1.4. Prot izstrādāt rekreācijas pakalpojuma projektus un informēt mērķa auditoriju par savas darbības rezultātiem. 5. Prot formulēt rekreācijas uzņēmuma misiju, vīziju un pamatot uzņēmuma stratēģijas izstrādes nepieciešamību.
Kompetences
1.6. Prasmīgi analizē mārketinga tendences, pieprasījumu un piedāvājumu pakalpojumiem rekreācijas jomā. 7. Prasmīgi pielieto iegūtās zināšanas rekreācijas pakalpojuma projektu izstrādē. 8. Pārzin savstarpējo attiecību un sadarbības prasmju attīstīšanas un pilnveidošanas paņēmienus un metodes.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Gatavošanās rakstiskajam pārbaudījumam menedžmentā;
Gatavošanās rakstiskajam pārbaudījumam mārketingā;
Papildus literatūras analīze, pētījumi tūrisma, rekreācijas mārketinga jomā;
Rekreācijas pakalpojuma reklāmas projekta gatavošana.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Kopvērtējums ir summatīvs.
Pārbaudes darbs menedžmentā
Pārbaudes darbs mārketingā
Rekreācijas pakalpojuma reklāmas izveide un prezentācija.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Jēdziena – “uzņēmējdarbība” skaidrojums, Uņēmuma vīzija un misija, uzņēmuma darbības stratēģiskā plānošana.
Jēdzienu “Menedžments” skaidrojums
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Menedžmenta teorijas, faktori un funkcijas rekreācijā, personāla vadība.
Rekreācijas menedžmenta funkcijas un principi. (5 Portera spēki) Menedžera personība, autoritāte.
Vadības stili, personāla vadība rekreācijas, aktīvā tūrisma uzņēmumā.
Saskarsmes māksla rekreācijas uzņēmumā, konfliktu risināšana. Savstarpējo attiecību un sadarbības prasmju attīstīšana un pilnveidošana. Paņēmieni un metodes.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Menedžmenta teorijas, faktori un funkcijas rekreācijā, personāla vadība.
Rekreācijas menedžmenta funkcijas un principi. (5 Portera spēki) Menedžera personība, autoritāte.
Vadības stili, personāla vadība rekreācijas, aktīvā tūrisma uzņēmumā.
Saskarsmes māksla rekreācijas uzņēmumā, konfliktu risināšana. Savstarpējo attiecību un sadarbības prasmju attīstīšana un pilnveidošana. Paņēmieni un metodes.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Jēdziena – “mārketings” rekreācijā, skaidrojums, mārketinga koncepcija rekreācijā. Mārketinga vide, tirgus segmentācija, rekreācijas pakalpojumu piedāvājums, pieprasījums.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Tirgus segmentācija, piedāvājums, pieprasījums, rekreācijas pakalpojums. Rekreācijas mārketinga koncepcija. Pakalpojumu mārketinga specifika. Pakalpojumi un inovācijas, to veidi. Cenu veidošanās rekreācijas pakalpojumam;
Klāsteru veidošanās
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Mārketinga stratēģijas veidošana rekreācijā. Pakalpojuma cena, produkta (pakalpojuma) dzīves cikls.
Teorijas par rekreācijas pakalpojuma mērķa auditoriju, motivācijas veidošanos. Mārketinga perspektīves, reklāma, tās veidi un īpatnības rekreācijā.
Pētījumi, pētījumu organizēšana, pētjumu metodes tūrisma un rekreācijas mārketingā. Sadarbība ar rekreācijas pakalpojumu sniedzošajām organizācijām, institūcijām, valsts iestādēm un pašvaldībām, privātpersonām.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Reklāmas veidošana rekreācijas pakalpojumam
Prezentācijas: „Rekreācijas pakalpojuma piedāvājums”.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Reklāmas veidošana rekreācijas pakalpojumam
Prezentācijas: „Rekreācijas pakalpojuma piedāvājums”.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Pārbaudes darbsmenedžmentā
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Pārbaudes darbs mārketingā
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Menedžmenta teorijas, faktori un funkcijas rekreācijā, personāla vadība.
Rekreācijas menedžmenta funkcijas un principi. (5 Portera spēki) Menedžera personība, autoritāte.
Vadības stili, personāla vadība rekreācijas, aktīvā tūrisma uzņēmumā.
Saskarsmes māksla rekreācijas uzņēmumā, konfliktu risināšana. Savstarpējo attiecību un sadarbības prasmju attīstīšana un pilnveidošana. Paņēmieni un metodes.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Tirgus segmentācija, piedāvājums, pieprasījums, rekreācijas pakalpojums. Rekreācijas mārketinga koncepcija. Pakalpojumu mārketinga specifika. Pakalpojumi un inovācijas, to veidi. Cenu veidošanās rekreācijas pakalpojumam;
Klāsteru veidošanās
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Mārketinga stratēģijas veidošana rekreācijā. Pakalpojuma cena, produkta (pakalpojuma) dzīves cikls.
Teorijas par rekreācijas pakalpojuma mērķa auditoriju, motivācijas veidošanos. Mārketinga perspektīves, reklāma, tās veidi un īpatnības rekreācijā.
Pētījumi, pētījumu organizēšana, pētjumu metodes tūrisma un rekreācijas mārketingā. Sadarbība ar rekreācijas pakalpojumu sniedzošajām organizācijām, institūcijām, valsts iestādēm un pašvaldībām, privātpersonām.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Reklāmas veidošana rekreācijas pakalpojumam
Prezentācijas: „Rekreācijas pakalpojuma piedāvājums”.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Celia Burton and Norma Michael. A practical guide to project management : how to make it work in your organisation. Kogan Page, 1992. (akceptējams izdevums)
Kotlers F. Mārketings no A līdz Z. Rīga: Jumava, 2007. (akceptējams izdevums)
Mancini M. Access: Introduction to Travel and Tourism. Chapter 10. Making Connections: How to Marcet, Sell to, and serve the Traveling Public. Delmar: Cengage Learning, 2013.
Pelše G., Ruperte I. Mazā biznesa kurss. Rīga: Jumava, 2009. 328 lpp. (akceptējams izdevums)
Petrova L, Alsiņa L. Esi uzņēmējs. Rīga: „Kamene”, 1999. (akceptējams izdevums)
Praude V. Menedžments. SIA Burtene, 2012. 305 lpp. (akceptējams izdevums)
Valērijs Praude. Mārketings: mācību grāmata. 3. izdevums. 2011. (akceptējams izdevums)
Reņģe V. Mūsdienu organizāciju psiholoģija. Rīga: Zvaigzne ABC, 2007. (akceptējams izdevums)
Templers R. Menedžmenta likumi. Rīga, Zvaigzne ABC, 2007. (akceptējams izdevums)
Veide M. Reklāmas psiholoģija. Rīga: Jumava, 2006. (akceptējams izdevums)
Ārvalstu studentiem/For international students:
Celia Burton and Norma Michael. A practical guide to project management : how to make it work in your organisation. Kogan Page, 1992. (akceptējams izdevums)
Mancini M. Access: Introduction to Travel and Tourism. Chapter 10. Making Connections: How to Marcet, Sell to, and serve the Traveling Public. Delmar: Cengage Learning, 2013.
Papildu literatūra
McIntosh R, Goeldner C. Ritchie B. Tourism: Principles, Practices, Philosophies. Chapter 8. Attractions, Recreation, Entertainment, and Other. New York a.o. : Wiley& Sons, 2012.
Reņģe V. Sociālā psiholoģija. 9.nodaļa „Cilvēku uzvedība grupās”. Rīga: Zvaigzne ABC, 2002.
Cuenca Cabeza M. (coord.) Aproximación multidisciplinar a los Estudios de Ocio. Marketing de Organizaciones de ocio. Universidad de Deusto: Deustuko Unibertsitatea, Servicio de Publicaciones, 2006.
Džeimss P.Luiss. Projektu vadīšanas pamati. 4.nodaļa „Struktūrplāna izmantošana planošanā”. Rīga: izdevniecība PUSE PLUS, 1997.
Forands I. Projekta menedžments. 1.nodaļa „Menedžments”, 6.nodaļa „Kontrole”, 8.nodaļa „Vadības organizatoriskās apakšsistēmas”, 15.nodaļa „Riska vadība”. Rīga: Latvijas Izglītības fonds, 2006.
Ārvalstu studentiem/For international students:
McIntosh R, Goeldner C. Ritchie B. Tourism: Principles, Practices, Philosophies. Chapter 8. Attractions, Recreation, Entertainment, and Other. New York a.o. : Wiley& Sons, 2012.
Citi informācijas avoti
Sabiedrības veselības pamatnostādnes 2021.–2027. gadam. [tiešsaiste] [skatīts 2024.gada 18.februārī]
Ārvalstu studentiem/For international students: