Kustību pamati pirmsskolā un skolā
Studiju kursa īstenotājs
LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Par studiju kursu
Mērķis
Pēc sekmīgas studiju kursa apguve studējošie spēs mērķtiecīgi, kritiski izvērtējot un pielāgojot konkrētās vides prasībām, lietot zināšanas, prasmes, attieksmes un vērtības pirmsskolas vadlīnijās un sākumskolas standartā iekļauto fizisko vingrinājumu, veselības veicinošo vingrinājumu un drošību sekmējošo vingrinājumu plānošanai un īstenošanai saskaņā mērķiem un uzdevumiem jomā "Veselība un fiziskās aktivitātes". Studejošie spēs izmantot alternatīvo pedagoģiju didaktisko principus, sekmējot individuālu pieeju un caurviju prasmju sekmēšanu sporta nodarbībās/sporta un veselības stundās.
Priekšzināšanas
Apgūti studiju kursi 1.un 2. studiju gadā.
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Vērtē, atlasa, kritiski analizē un apraksta informāciju par pedagoģisko procesu pirmsskolā un sākumskolā.
Vingrinājumu apraksts (zīdaiņa vecums) • Eksāmens • Pētnieciskais darbs "Trīsgadnieks" • Bērnu lasāmgrāmatas izveide • Sižetiskā stundas apraksta izveide
2.Izprot teorētisko likumsakarību lietošanu pētnieciskajā darbībā saistībā ar pirmsskolu un sākumskolu.
Sižetiskā stundas apraksta izveide • Pētnieciskais darbs "Trīsgadnieks" • Vingrinājumu apraksts (zīdaiņa vecums) • Eksāmens
3.Izsaka, skaidro un analizē idejas problēmsituācijās, formulē kontekstā balstītu un strukturētu pieņēmumu fiziskās aktivitātes kontekstā.
Eksāmens • Vingrinājuma kopums 1-3 gadus veciem bērniem • Vingrinājumu kopums alternatīvo pedagoģiju kontekstā • Pētnieciskais darbs "Trīsgadnieks"
Prasmes
1.Patstāvīgi strukturē un virza savu kvalifikācijas pilnveidi pirmsskolas un sākumskolas sporta izglītībā.
Bērnu lasāmgrāmatas izveide • Pasākuma "Sporta diena" organizēšana
2.Prot kritiski domāt un pieņemt lēmumus, rast radošus risinājumus fizisko aktivitāšu īstenošanas procesā pirmsskolā un sākumskolā.
Bērnu lasāmgrāmatas izveide • Pētnieciskais darbs "Trīsgadnieks" • Eksāmens
3.Vērtē un iesaka fizisko aktivitāšu saturu un novērtēšanas iespējas sporta skolotājiem un vecākiem.
Vingrinājumu kopums alternatīvo pedagoģiju kontekstā • Vingrinājumu apraksts "Aisbergs" • Pasākuma "Sporta diena" organizēšana • Sižetiskā stundas apraksta izveide
4.Nosaka reālas vajadzības pirmsskolas un sākumskolas vecuma bērniem/skolēniem un raksturo problēmas būtību – atpazīst un formulē problēmu kontekstā, kuru raksturo savstarpēji atkarīgi lielumi, aspekti, cēloņsakarības.
Eksāmens • Bērnu lasāmgrāmatas izveide • Pasākuma "Sporta diena" organizēšana • Sižetiskā stundas apraksta izveide
Kompetences
1.Īsteno caurviju prasmju sekmēšanu sporta nodarbībās un sporta un veselības stundas un sporta pasākumos.
Sižetiskā stundas apraksta izveide • Pasākuma "Sporta diena" organizēšana • Vingrinājumu apraksts "Aisbergs" • Eksāmens
2.Veido, plāno un īsteno fizisko aktivitāšu pasākumu, izvirzot konkrētus mērķus, uzdevumus, saturu, organizēšanas daudzveidību, sadarbības prasmju veidošanos, atgriezeniskās saites apguves daudzveidīgus paņēmienus.
Eksāmens • Vingrinājumu kopums alternatīvo pedagoģiju kontekstā • Pētnieciskais darbs "Trīsgadnieks" • Pasākuma "Sporta diena" organizēšana • Bērnu lasāmgrāmatas izveide
3.Spēj sporta nodarbībās/sporta un veselības stundās identificēt drošības apdraudējumus un riskus dažādās vidēs un situācijās.
Pasākuma "Sporta diena" organizēšana • Sižetiskā stundas apraksta izveide • Eksāmens
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Vingrinājumu apraksts (zīdaiņa vecums) |
10,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
|
Studējošie izstrādā vingrinājumu kopuma aprakstu ar vingrinājumu apjomu, intensitāti un teorētisko pamatojumu katrā zīdaiņa attīstības posmā. Kopumā tiek izstrādāti četri apraksti (pa vienam katram zīdaiņa attīstības posmam). Darbus izstrādā individuāli. |
||
|
2.
Vingrinājuma kopums 1-3 gadus veciem bērniem |
10,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
|
Studējošie izstrādā vingrinājumu kopumu ar apjomu, intensitāti un teorētisko pamatojumu 1–3 gadus veciem bērniem. Darba ietvarā tiek veikts pētnieciskais darbs – viena bērna pedagoģiski, psiholoģiskais, anatomiskais un fizioloģiskais raksturojums. Bērnam tiek sagatavots speciāli izveidots vingrinājumu kopums. Studējošais veic interviju ar bērnu un viņa vecākiem. |
||
|
3.
Vingrinājumu kopums alternatīvo pedagoģiju kontekstā |
10,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
|
Studējošie izstrādā vingrinājumu kopumu ar kustību prasmju likumsakarībām ilgtermiņa veselības veicinošanas aspektā. Aprakstā izmantotie konkrēti piemēri balstīti un pamatoti alternatīvo pedagoģiju skatījumā un pielāgoti sporta izglītības pirmsskolā kontekstam. |
||
|
4.
Vingrinājumu apraksts "Aisbergs" |
10,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
|
Studējošie individuāli vai grupā izstrādā vingrinājumu kopuma Aisbergs aprakstu ar apjomu, intensitāti un teorētisko pamatojumu bērniem (4 – 5 gadi) āra aktivitātēm. Vingrinājumu kopuma aprakstu papildina ar interaktīvu plakātu Esi drošs. |
||
|
5.
Pētnieciskais darbs "Trīsgadnieks" |
15,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
|
Studējošie veic viena trīs gadu veca bērna novērojumu un izstrādā bērna pedagoģisko, psiholoģisko, anatomisko un fizioloģisko raksturojumu. Iegūtie dati analizēti, salīdzināti ar teoriju un doti priekšlikumi. Studējošais izstrādā bērnam speciāli izveidotu vingrinājumu kopumu. Studējosais veic interviju ar bērnu un viņa vecākiem. |
||
|
6.
Bērnu lasāmgrāmatas izveide |
-
|
Ieskaite
|
|
Studējošie, balstoties uz pirmsskolas izglītības vadlīnijām, izveido vingrinājumu kopumu 5. gadus vecam bērnam kustību prasmju attīstīšanai. Atbilstīgi vecumam tiek sagatavots un praktiski novadīts oriģināls vingrinājums caurviju prasmju sekmēšanai. Tiek izveidota lasāmgrāmata 5 gadus vecam bērnam un viņa vecākiem vai aizbildņiem. Grāmatā tiek iekļauta pasaka un zīmējums. Studējošais nodrošina profesionālu skaidrojumu vecākiem ar zīmējumu. Grāmata noformēta pēc "Bilžu grāmatas" prasībām. |
||
|
7.
Pasākuma "Sporta diena" organizēšana |
10,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
|
Studējošie grupā organizē fizisko aktivitāšu pasākumu pirmsskolas vecuma bērniem kopā ar vecākiem, norādot mērķi, uzdevumus, metodes, līdzekļus un katras aktivitātes teorētiskais pamatojumu no teorijas viedokļa. |
||
|
8.
Sižetiskā stundas apraksta izveide |
10,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
|
Studējošie grupās izveido mācību stundas aprakstu, balstoties uz izvēlētu sižetu un stundas mērķiem, uzdevumiem un sasniedzamajiem rezultātiem. |
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Eksāmens |
25,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
|
Rakstisks eksāmens klātienē par kursā apgūto teorētisko, metodisko un pētniecisko saturu. Eksāmenā iekļauti izvēļu jautājumi, īso atbilžu un esejas tipa jautājumi par kursā apgūtajām tēmām. |
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Kustību filozofijas teorētiskie pamati pirmsskolā. Pirmsskolas vecuma bērnu problēmsituāciju risinājumi no sporta pedagoģijas aspekta jomā Veselība un fiziskā aktivitāte. Pirmsskolas vecumu bērnu attīstība un kustību aktivitāšu nepieciešamības raksturojums.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Kustību filozofijas teorētiskie pamati pirmsskolā. Pirmsskolas vecuma bērnu problēmsituāciju risinājumi no sporta pedagoģijas aspekta jomā Veselība un fiziskā aktivitāte. Pirmsskolas vecumu bērnu attīstība un kustību aktivitāšu nepieciešamības raksturojums.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Zīdaiņa attīstības posmi un fizisko aktivitāšu saturs. Motorikas un sīkās motorikas attīstības raksturojums un to nozīme bērna tālākajā attīstībā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Zīdaiņa attīstības posmi un fizisko aktivitāšu saturs. Motorikas un sīkās motorikas attīstības raksturojums un to nozīme bērna tālākajā attīstībā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Zīdaiņa attīstības posmi un fizisko aktivitāšu saturs. Motorikas un sīkās motorikas attīstības raksturojums un to nozīme bērna tālākajā attīstībā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Zīdaiņa attīstības posmi un fizisko aktivitāšu saturs. Motorikas un sīkās motorikas attīstības raksturojums un to nozīme bērna tālākajā attīstībā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
1-3 gadu vecu bērnu pamatkustību prasmju veidošanās likumsakarības. Fizisko aktivitāšu saturs un inventārs. Didaktiskie principi fiziskajās aktivitātēs 1 – 3 gadi. Fizisko aktivitāšu saturs telpā un āra vidē.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
1-3 gadu vecu bērnu pamatkustību prasmju veidošanās likumsakarības. Fizisko aktivitāšu saturs un inventārs. Didaktiskie principi fiziskajās aktivitātēs 1 – 3 gadi. Fizisko aktivitāšu saturs telpā un āra vidē.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
1-3 gadu vecu bērnu pamatkustību prasmju veidošanās likumsakarības. Fizisko aktivitāšu saturs un inventārs. Didaktiskie principi fiziskajās aktivitātēs 1 – 3 gadi. Fizisko aktivitāšu saturs telpā un āra vidē.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Didaktiskās pieejas un paņēmieni alternatīvajās pedagoģijās sporta izglītībā pirmsskolā. Kustību prasmju veidošanās secība. Veselīgu paradumu veidošanās nosacījumi (higiēnisko prasmju un iemaņu apguve) fizisko aktivitāšu aspektā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Didaktiskās pieejas un paņēmieni alternatīvajās pedagoģijās sporta izglītībā pirmsskolā. Kustību prasmju veidošanās secība. Veselīgu paradumu veidošanās nosacījumi (higiēnisko prasmju un iemaņu apguve) fizisko aktivitāšu aspektā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Didaktiskās pieejas un paņēmieni alternatīvajās pedagoģijās sporta izglītībā pirmsskolā. Kustību prasmju veidošanās secība. Veselīgu paradumu veidošanās nosacījumi (higiēnisko prasmju un iemaņu apguve) fizisko aktivitāšu aspektā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Zīdaiņa attīstības posmi un fizisko aktivitāšu saturs. Motorikas un sīkās motorikas attīstības raksturojums un to nozīme bērna tālākajā attīstībā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Zīdaiņa attīstības posmi un fizisko aktivitāšu saturs. Motorikas un sīkās motorikas attīstības raksturojums un to nozīme bērna tālākajā attīstībā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Zīdaiņa attīstības posmi un fizisko aktivitāšu saturs. Motorikas un sīkās motorikas attīstības raksturojums un to nozīme bērna tālākajā attīstībā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Zīdaiņa attīstības posmi un fizisko aktivitāšu saturs. Motorikas un sīkās motorikas attīstības raksturojums un to nozīme bērna tālākajā attīstībā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
1-3 gadu vecu bērnu pamatkustību prasmju veidošanās likumsakarības. Fizisko aktivitāšu saturs un inventārs. Didaktiskie principi fiziskajās aktivitātēs 1 – 3 gadi. Fizisko aktivitāšu saturs telpā un āra vidē.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
1-3 gadu vecu bērnu pamatkustību prasmju veidošanās likumsakarības. Fizisko aktivitāšu saturs un inventārs. Didaktiskie principi fiziskajās aktivitātēs 1 – 3 gadi. Fizisko aktivitāšu saturs telpā un āra vidē.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
1-3 gadu vecu bērnu pamatkustību prasmju veidošanās likumsakarības. Fizisko aktivitāšu saturs un inventārs. Didaktiskie principi fiziskajās aktivitātēs 1 – 3 gadi. Fizisko aktivitāšu saturs telpā un āra vidē.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
1-3 gadu vecu bērnu pamatkustību prasmju veidošanās likumsakarības. Fizisko aktivitāšu saturs un inventārs. Didaktiskie principi fiziskajās aktivitātēs 1 – 3 gadi. Fizisko aktivitāšu saturs telpā un āra vidē.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Didaktiskās pieejas un paņēmieni alternatīvajās pedagoģijās sporta izglītībā pirmsskolā. Kustību prasmju veidošanās secība. Veselīgu paradumu veidošanās nosacījumi (higiēnisko prasmju un iemaņu apguve) fizisko aktivitāšu aspektā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Didaktiskās pieejas un paņēmieni alternatīvajās pedagoģijās sporta izglītībā pirmsskolā. Kustību prasmju veidošanās secība. Veselīgu paradumu veidošanās nosacījumi (higiēnisko prasmju un iemaņu apguve) fizisko aktivitāšu aspektā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Didaktiskās pieejas un paņēmieni alternatīvajās pedagoģijās sporta izglītībā pirmsskolā. Kustību prasmju veidošanās secība. Veselīgu paradumu veidošanās nosacījumi (higiēnisko prasmju un iemaņu apguve) fizisko aktivitāšu aspektā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Didaktiskās pieejas un paņēmieni alternatīvajās pedagoģijās sporta izglītībā pirmsskolā. Kustību prasmju veidošanās secība. Veselīgu paradumu veidošanās nosacījumi (higiēnisko prasmju un iemaņu apguve) fizisko aktivitāšu aspektā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Mērķtiecīgs kustību prasmju apguves process ar daudzveidīgu līdzekļu lietošanu kopsakarībā ar bērna attīstību kopveselumā. Drošu (sava ķermeņa neaizskaramības) un veselību veicinošu fizisko aktivitāšu saturs pirmsskolas izglītības vadlīniju skatījumā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Mērķtiecīgs kustību prasmju apguves process ar daudzveidīgu līdzekļu lietošanu kopsakarībā ar bērna attīstību kopveselumā. Drošu (sava ķermeņa neaizskaramības) un veselību veicinošu fizisko aktivitāšu saturs pirmsskolas izglītības vadlīniju skatījumā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Mērķtiecīgs kustību prasmju apguves process ar daudzveidīgu līdzekļu lietošanu kopsakarībā ar bērna attīstību kopveselumā. Drošu (sava ķermeņa neaizskaramības) un veselību veicinošu fizisko aktivitāšu saturs pirmsskolas izglītības vadlīniju skatījumā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Mērķtiecīgs kustību prasmju apguves process ar daudzveidīgu līdzekļu lietošanu kopsakarībā ar bērna attīstību kopveselumā. Drošu (sava ķermeņa neaizskaramības) un veselību veicinošu fizisko aktivitāšu saturs pirmsskolas izglītības vadlīniju skatījumā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Bērna gatavība skolai fizisko aktivitāšu izpratnē. Pirmsskolas vadlīniju saturs sporta izglītībā. Izglītības paradigmu maiņa. Sporta nodarbības uzbūve, mērķi, līdzekļi, organizēšanas formas pirmsskolā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Bērna gatavība skolai fizisko aktivitāšu izpratnē. Pirmsskolas vadlīniju saturs sporta izglītībā. Izglītības paradigmu maiņa. Sporta nodarbības uzbūve, mērķi, līdzekļi, organizēšanas formas pirmsskolā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Bērna gatavība skolai fizisko aktivitāšu izpratnē. Pirmsskolas vadlīniju saturs sporta izglītībā. Izglītības paradigmu maiņa. Sporta nodarbības uzbūve, mērķi, līdzekļi, organizēšanas formas pirmsskolā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Pamatkustību raksturojums, inventāra un ārējās vides pielietošana atbilstoši vecumposma īpatnībām.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Pamatkustību raksturojums, inventāra un ārējās vides pielietošana atbilstoši vecumposma īpatnībām.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Pamatkustību raksturojums, inventāra un ārējās vides pielietošana atbilstoši vecumposma īpatnībām.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Holistiskā pieeja ģimenes sportā pirmsskolas izglītībā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Holistiskā pieeja ģimenes sportā pirmsskolas izglītībā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Holistiskā pieeja ģimenes sportā pirmsskolas izglītībā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Mācību procesa plānošana un īstenošana. Sākumskolas (1.-3.klase) sporta stundu mērķi, uzdevumi, saturs, līdzekļi (vingrinājumi), mācīšanas un mācīšanās metodes, organizēšanas paņēmieni. Caurviju kompetences. Jaunā standarta saturs. Radošums sporta stundā. Radošas sporta stundas komponenti. Radošums kā pedagoga personības īpašība. Radošas stundas (sižetiskās stundas) prezentācija un savstarpējā izvērtēšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Mācību procesa plānošana un īstenošana. Sākumskolas (1.-3.klase) sporta stundu mērķi, uzdevumi, saturs, līdzekļi (vingrinājumi), mācīšanas un mācīšanās metodes, organizēšanas paņēmieni. Caurviju kompetences. Jaunā standarta saturs. Radošums sporta stundā. Radošas sporta stundas komponenti. Radošums kā pedagoga personības īpašība. Radošas stundas (sižetiskās stundas) prezentācija un savstarpējā izvērtēšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Mācību procesa plānošana un īstenošana. Sākumskolas (1.-3.klase) sporta stundu mērķi, uzdevumi, saturs, līdzekļi (vingrinājumi), mācīšanas un mācīšanās metodes, organizēšanas paņēmieni. Caurviju kompetences. Jaunā standarta saturs. Radošums sporta stundā. Radošas sporta stundas komponenti. Radošums kā pedagoga personības īpašība. Radošas stundas (sižetiskās stundas) prezentācija un savstarpējā izvērtēšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Sižetiskās šķēršļu joslas lietošana sākumskolā. Izglītojošie, socializējošie un attīstošie uzdevumi sižetiskajā šķēršļu joslā. Integrētās stundas, stappriekšmetu saikne. Sižetiskās šķēršļu joslas prezentācija un savstarpējā izvērtēšana
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Sižetiskās šķēršļu joslas lietošana sākumskolā. Izglītojošie, socializējošie un attīstošie uzdevumi sižetiskajā šķēršļu joslā. Integrētās stundas, stappriekšmetu saikne. Sižetiskās šķēršļu joslas prezentācija un savstarpējā izvērtēšana
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Sižetiskās šķēršļu joslas lietošana sākumskolā. Izglītojošie, socializējošie un attīstošie uzdevumi sižetiskajā šķēršļu joslā. Integrētās stundas, stappriekšmetu saikne. Sižetiskās šķēršļu joslas prezentācija un savstarpējā izvērtēšana
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Sižetiskās šķēršļu joslas lietošana sākumskolā. Izglītojošie, socializējošie un attīstošie uzdevumi sižetiskajā šķēršļu joslā. Integrētās stundas, stappriekšmetu saikne. Sižetiskās šķēršļu joslas prezentācija un savstarpējā izvērtēšana
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Vērtēšanas sistēmas 1. – 3. klasei. Izglītojamā mācīšanās snieguma un izaugsmes vērtēšana. Izglītojamā snieguma un izaugsmes vērtēšana saskaņā ar skaidri definētiem vērtēšanas kritērijiem un atbilstoši individuāli sasniedzamajiem mācību rezultātiem.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Vērtēšanas sistēmas 1. – 3. klasei. Izglītojamā mācīšanās snieguma un izaugsmes vērtēšana. Izglītojamā snieguma un izaugsmes vērtēšana saskaņā ar skaidri definētiem vērtēšanas kritērijiem un atbilstoši individuāli sasniedzamajiem mācību rezultātiem.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Vērtēšanas sistēmas 1. – 3. klasei. Izglītojamā mācīšanās snieguma un izaugsmes vērtēšana. Izglītojamā snieguma un izaugsmes vērtēšana saskaņā ar skaidri definētiem vērtēšanas kritērijiem un atbilstoši individuāli sasniedzamajiem mācību rezultātiem.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Vērtēšanas sistēmas 1. – 3. klasei. Izglītojamā mācīšanās snieguma un izaugsmes vērtēšana. Izglītojamā snieguma un izaugsmes vērtēšana saskaņā ar skaidri definētiem vērtēšanas kritērijiem un atbilstoši individuāli sasniedzamajiem mācību rezultātiem.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Kustību filozofijas teorētiskie pamati pirmsskolā. Pirmsskolas vecuma bērnu problēmsituāciju risinājumi no sporta pedagoģijas aspekta jomā Veselība un fiziskā aktivitāte. Pirmsskolas vecumu bērnu attīstība un kustību aktivitāšu nepieciešamības raksturojums.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Kustību filozofijas teorētiskie pamati pirmsskolā. Pirmsskolas vecuma bērnu problēmsituāciju risinājumi no sporta pedagoģijas aspekta jomā Veselība un fiziskā aktivitāte. Pirmsskolas vecumu bērnu attīstība un kustību aktivitāšu nepieciešamības raksturojums.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Zīdaiņa attīstības posmi un fizisko aktivitāšu saturs. Motorikas un sīkās motorikas attīstības raksturojums un to nozīme bērna tālākajā attīstībā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Zīdaiņa attīstības posmi un fizisko aktivitāšu saturs. Motorikas un sīkās motorikas attīstības raksturojums un to nozīme bērna tālākajā attīstībā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Zīdaiņa attīstības posmi un fizisko aktivitāšu saturs. Motorikas un sīkās motorikas attīstības raksturojums un to nozīme bērna tālākajā attīstībā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Zīdaiņa attīstības posmi un fizisko aktivitāšu saturs. Motorikas un sīkās motorikas attīstības raksturojums un to nozīme bērna tālākajā attīstībā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
1-3 gadu vecu bērnu pamatkustību prasmju veidošanās likumsakarības. Fizisko aktivitāšu saturs un inventārs. Didaktiskie principi fiziskajās aktivitātēs 1 – 3 gadi. Fizisko aktivitāšu saturs telpā un āra vidē.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
1-3 gadu vecu bērnu pamatkustību prasmju veidošanās likumsakarības. Fizisko aktivitāšu saturs un inventārs. Didaktiskie principi fiziskajās aktivitātēs 1 – 3 gadi. Fizisko aktivitāšu saturs telpā un āra vidē.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
1-3 gadu vecu bērnu pamatkustību prasmju veidošanās likumsakarības. Fizisko aktivitāšu saturs un inventārs. Didaktiskie principi fiziskajās aktivitātēs 1 – 3 gadi. Fizisko aktivitāšu saturs telpā un āra vidē.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Didaktiskās pieejas un paņēmieni alternatīvajās pedagoģijās sporta izglītībā pirmsskolā. Kustību prasmju veidošanās secība. Veselīgu paradumu veidošanās nosacījumi (higiēnisko prasmju un iemaņu apguve) fizisko aktivitāšu aspektā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Didaktiskās pieejas un paņēmieni alternatīvajās pedagoģijās sporta izglītībā pirmsskolā. Kustību prasmju veidošanās secība. Veselīgu paradumu veidošanās nosacījumi (higiēnisko prasmju un iemaņu apguve) fizisko aktivitāšu aspektā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Didaktiskās pieejas un paņēmieni alternatīvajās pedagoģijās sporta izglītībā pirmsskolā. Kustību prasmju veidošanās secība. Veselīgu paradumu veidošanās nosacījumi (higiēnisko prasmju un iemaņu apguve) fizisko aktivitāšu aspektā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Mērķtiecīgs kustību prasmju apguves process ar daudzveidīgu līdzekļu lietošanu kopsakarībā ar bērna attīstību kopveselumā. Drošu (sava ķermeņa neaizskaramības) un veselību veicinošu fizisko aktivitāšu saturs pirmsskolas izglītības vadlīniju skatījumā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Mērķtiecīgs kustību prasmju apguves process ar daudzveidīgu līdzekļu lietošanu kopsakarībā ar bērna attīstību kopveselumā. Drošu (sava ķermeņa neaizskaramības) un veselību veicinošu fizisko aktivitāšu saturs pirmsskolas izglītības vadlīniju skatījumā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Bērna gatavība skolai fizisko aktivitāšu izpratnē. Pirmsskolas vadlīniju saturs sporta izglītībā. Izglītības paradigmu maiņa. Sporta nodarbības uzbūve, mērķi, līdzekļi, organizēšanas formas pirmsskolā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Bērna gatavība skolai fizisko aktivitāšu izpratnē. Pirmsskolas vadlīniju saturs sporta izglītībā. Izglītības paradigmu maiņa. Sporta nodarbības uzbūve, mērķi, līdzekļi, organizēšanas formas pirmsskolā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Holistiskā pieeja ģimenes sportā pirmsskolas izglītībā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Holistiskā pieeja ģimenes sportā pirmsskolas izglītībā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Mācību procesa plānošana un īstenošana. Sākumskolas (1.-3.klase) sporta stundu mērķi, uzdevumi, saturs, līdzekļi (vingrinājumi), mācīšanas un mācīšanās metodes, organizēšanas paņēmieni. Caurviju kompetences. Jaunā standarta saturs. Radošums sporta stundā. Radošas sporta stundas komponenti. Radošums kā pedagoga personības īpašība. Radošas stundas (sižetiskās stundas) prezentācija un savstarpējā izvērtēšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Mācību procesa plānošana un īstenošana. Sākumskolas (1.-3.klase) sporta stundu mērķi, uzdevumi, saturs, līdzekļi (vingrinājumi), mācīšanas un mācīšanās metodes, organizēšanas paņēmieni. Caurviju kompetences. Jaunā standarta saturs. Radošums sporta stundā. Radošas sporta stundas komponenti. Radošums kā pedagoga personības īpašība. Radošas stundas (sižetiskās stundas) prezentācija un savstarpējā izvērtēšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Sižetiskās šķēršļu joslas lietošana sākumskolā. Izglītojošie, socializējošie un attīstošie uzdevumi sižetiskajā šķēršļu joslā. Integrētās stundas, stappriekšmetu saikne. Sižetiskās šķēršļu joslas prezentācija un savstarpējā izvērtēšana
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Sižetiskās šķēršļu joslas lietošana sākumskolā. Izglītojošie, socializējošie un attīstošie uzdevumi sižetiskajā šķēršļu joslā. Integrētās stundas, stappriekšmetu saikne. Sižetiskās šķēršļu joslas prezentācija un savstarpējā izvērtēšana
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Vērtēšanas sistēmas 1. – 3. klasei. Izglītojamā mācīšanās snieguma un izaugsmes vērtēšana. Izglītojamā snieguma un izaugsmes vērtēšana saskaņā ar skaidri definētiem vērtēšanas kritērijiem un atbilstoši individuāli sasniedzamajiem mācību rezultātiem.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Vērtēšanas sistēmas 1. – 3. klasei. Izglītojamā mācīšanās snieguma un izaugsmes vērtēšana. Izglītojamā snieguma un izaugsmes vērtēšana saskaņā ar skaidri definētiem vērtēšanas kritērijiem un atbilstoši individuāli sasniedzamajiem mācību rezultātiem.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Jansone, R., Fernāte, A., & Bula-Biteniece, I. (2016). Sporta pedagoģija: vakar šodien rīt. RaKa, 369lpp.
Bula-Biteniece, I., Jansone, R., & Piech, K. (2013). Bērns un sports pirmskolā. RaKa, 208lpp (jaunāks izdevums nav iznācis)
MK noteikumi Nr.716, Rīgā 2018. gada 21. novembrī (prot. Nr. 53 29. §) Noteikumi par valsts pirmsskolas izglītības vadlīnijām un pirmsskolas izglītības programmu paraugiem
Papildu literatūra
Profesijas standarts SKOLOTĀJS. Piektais profesionālās kvalifikācijas līmenis (5.PKL) (atbilst sestajam Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūras līmenim (6.LKI)
Bouchard, C., Blair, N., S., & Haskell, L., W. (2012). Physical Activity and Health, Human Kinetics. Inc. 586p.
Zdanevych, L., Chagovets, A., Gontar, Z., Onyschuk, I., & Lanetska, Y. (2022). The Role of Didactic Games and Exercises in the Sensory Development of Preschoolers.
Mammadova, K. (2022). Formation of behavioral culture of pre-school children in interactive phased physical culture exercises organized with sports-oriented didactic games. Вісник післядипломної освіти: збірник наукових праць. Серія «Педагогічні науки». ПОЧАТОК, 22(51), 69-81.
Citi informācijas avoti
Nozares zinātniskie raksti RSU bibliotēkas datu bāzēs.