Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Kustību pamati pirmsskolā un skolā

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
LSPA_475
Zinātnes nozare
Citas veselības un sporta zinātņu apakšnozares; Sporta pedagoģija; Sporta teorija un vēsture; Veselības un sporta zinātnes
Kredītpunkti (ECTS)
8,00
Mērķauditorija
Pedagoģija; Sporta treneris
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sporta teorijas katedra
Kontaktinformācija

LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006

Par studiju kursu

Mērķis

Pēc sekmīgas studiju kursa apguve studējošie spēs mērķtiecīgi, kritiski izvērtējot un pielāgojot konkrētās vides prasībām, lietot zināšanas, prasmes, attieksmes un vērtības pirmsskolas vadlīnijās un sākumskolas standartā iekļauto fizisko vingrinājumu, veselības veicinošo vingrinājumu un drošību sekmējošo vingrinājumu plānošanai un īstenošanai saskaņā mērķiem un uzdevumiem jomā "Veselība un fiziskās aktivitātes". Studejošie spēs izmantot alternatīvo pedagoģiju didaktisko principus, sekmējot individuālu pieeju un caurviju prasmju sekmēšanu sporta nodarbībās/sporta un veselības stundās.

Priekšzināšanas

Apgūti studiju kursi 1.un 2. studiju gadā.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Vērtē, atlasa, kritiski analizē un apraksta informāciju par pedagoģisko procesu pirmsskolā un sākumskolā.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Vingrinājumu apraksts (zīdaiņa vecums) Eksāmens Pētnieciskais darbs "Trīsgadnieks" Bērnu lasāmgrāmatas izveide Sižetiskā stundas apraksta izveide

2.Izprot teorētisko likumsakarību lietošanu pētnieciskajā darbībā saistībā ar pirmsskolu un sākumskolu.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Sižetiskā stundas apraksta izveide Pētnieciskais darbs "Trīsgadnieks" Vingrinājumu apraksts (zīdaiņa vecums) Eksāmens

3.Izsaka, skaidro un analizē idejas problēmsituācijās, formulē kontekstā balstītu un strukturētu pieņēmumu fiziskās aktivitātes kontekstā.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Eksāmens Vingrinājuma kopums 1-3 gadus veciem bērniem Vingrinājumu kopums alternatīvo pedagoģiju kontekstā Pētnieciskais darbs "Trīsgadnieks"

Prasmes

1.Patstāvīgi strukturē un virza savu kvalifikācijas pilnveidi pirmsskolas un sākumskolas sporta izglītībā.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Bērnu lasāmgrāmatas izveide Pasākuma "Sporta diena" organizēšana

2.Prot kritiski domāt un pieņemt lēmumus, rast radošus risinājumus fizisko aktivitāšu īstenošanas procesā pirmsskolā un sākumskolā.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Bērnu lasāmgrāmatas izveide Pētnieciskais darbs "Trīsgadnieks" Eksāmens

3.Vērtē un iesaka fizisko aktivitāšu saturu un novērtēšanas iespējas sporta skolotājiem un vecākiem.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Vingrinājumu kopums alternatīvo pedagoģiju kontekstā Vingrinājumu apraksts "Aisbergs" Pasākuma "Sporta diena" organizēšana Sižetiskā stundas apraksta izveide

4.Nosaka reālas vajadzības pirmsskolas un sākumskolas vecuma bērniem/skolēniem un raksturo problēmas būtību – atpazīst un formulē problēmu kontekstā, kuru raksturo savstarpēji atkarīgi lielumi, aspekti, cēloņsakarības.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Eksāmens Bērnu lasāmgrāmatas izveide Pasākuma "Sporta diena" organizēšana Sižetiskā stundas apraksta izveide

Kompetences

1.Īsteno caurviju prasmju sekmēšanu sporta nodarbībās un sporta un veselības stundas un sporta pasākumos.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Sižetiskā stundas apraksta izveide Pasākuma "Sporta diena" organizēšana Vingrinājumu apraksts "Aisbergs" Eksāmens

2.Veido, plāno un īsteno fizisko aktivitāšu pasākumu, izvirzot konkrētus mērķus, uzdevumus, saturu, organizēšanas daudzveidību, sadarbības prasmju veidošanos, atgriezeniskās saites apguves daudzveidīgus paņēmienus.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Eksāmens Vingrinājumu kopums alternatīvo pedagoģiju kontekstā Pētnieciskais darbs "Trīsgadnieks" Pasākuma "Sporta diena" organizēšana Bērnu lasāmgrāmatas izveide

3.Spēj sporta nodarbībās/sporta un veselības stundās identificēt drošības apdraudējumus un riskus dažādās vidēs un situācijās.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Pasākuma "Sporta diena" organizēšana Sižetiskā stundas apraksta izveide Eksāmens

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Vingrinājumu apraksts (zīdaiņa vecums)

10,00% no gala vērtējuma
10 balles

Studējošie izstrādā vingrinājumu kopuma aprakstu ar vingrinājumu apjomu, intensitāti un teorētisko pamatojumu katrā zīdaiņa attīstības posmā. Kopumā tiek izstrādāti četri apraksti (pa vienam katram zīdaiņa attīstības posmam). Darbus izstrādā individuāli.

2.

Vingrinājuma kopums 1-3 gadus veciem bērniem

10,00% no gala vērtējuma
10 balles

Studējošie izstrādā vingrinājumu kopumu ar apjomu, intensitāti un teorētisko pamatojumu 1–3 gadus veciem bērniem. Darba ietvarā tiek veikts pētnieciskais darbs – viena bērna pedagoģiski, psiholoģiskais, anatomiskais un fizioloģiskais raksturojums. Bērnam tiek sagatavots speciāli izveidots vingrinājumu kopums. Studējošais veic interviju ar bērnu un viņa vecākiem.

3.

Vingrinājumu kopums alternatīvo pedagoģiju kontekstā

10,00% no gala vērtējuma
10 balles

Studējošie izstrādā vingrinājumu kopumu ar kustību prasmju likumsakarībām ilgtermiņa veselības veicinošanas aspektā. Aprakstā izmantotie konkrēti piemēri balstīti un pamatoti alternatīvo pedagoģiju skatījumā un pielāgoti sporta izglītības pirmsskolā kontekstam.

4.

Vingrinājumu apraksts "Aisbergs"

10,00% no gala vērtējuma
10 balles

Studējošie individuāli vai grupā izstrādā vingrinājumu kopuma Aisbergs aprakstu ar apjomu, intensitāti un teorētisko pamatojumu bērniem (4 – 5 gadi) āra aktivitātēm. Vingrinājumu kopuma aprakstu papildina ar interaktīvu plakātu Esi drošs.

5.

Pētnieciskais darbs "Trīsgadnieks"

15,00% no gala vērtējuma
10 balles

Studējošie veic viena trīs gadu veca bērna novērojumu un izstrādā bērna pedagoģisko, psiholoģisko, anatomisko un fizioloģisko raksturojumu. Iegūtie dati analizēti, salīdzināti ar teoriju un doti priekšlikumi. Studējošais izstrādā bērnam speciāli izveidotu vingrinājumu kopumu. Studējosais veic interviju ar bērnu un viņa vecākiem.

6.

Bērnu lasāmgrāmatas izveide

-
Ieskaite

Studējošie, balstoties uz pirmsskolas izglītības vadlīnijām, izveido vingrinājumu kopumu 5. gadus vecam bērnam kustību prasmju attīstīšanai. Atbilstīgi vecumam tiek sagatavots un praktiski novadīts oriģināls vingrinājums caurviju prasmju sekmēšanai. Tiek izveidota lasāmgrāmata 5 gadus vecam bērnam un viņa vecākiem vai aizbildņiem. Grāmatā tiek iekļauta pasaka un zīmējums. Studējošais nodrošina profesionālu skaidrojumu vecākiem ar zīmējumu. Grāmata noformēta pēc "Bilžu grāmatas" prasībām.

7.

Pasākuma "Sporta diena" organizēšana

10,00% no gala vērtējuma
10 balles

Studējošie grupā organizē fizisko aktivitāšu pasākumu pirmsskolas vecuma bērniem kopā ar vecākiem, norādot mērķi, uzdevumus, metodes, līdzekļus un katras aktivitātes teorētiskais pamatojumu no teorijas viedokļa.

8.

Sižetiskā stundas apraksta izveide

10,00% no gala vērtējuma
10 balles

Studējošie grupās izveido mācību stundas aprakstu, balstoties uz izvēlētu sižetu un stundas mērķiem, uzdevumiem un sasniedzamajiem rezultātiem.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Eksāmens

25,00% no gala vērtējuma
10 balles

Rakstisks eksāmens klātienē par kursā apgūto teorētisko, metodisko un pētniecisko saturu. Eksāmenā iekļauti izvēļu jautājumi, īso atbilžu un esejas tipa jautājumi par kursā apgūtajām tēmām.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Kustību filozofijas teorētiskie pamati pirmsskolā. Pirmsskolas vecuma bērnu problēmsituāciju risinājumi no sporta pedagoģijas aspekta jomā Veselība un fiziskā aktivitāte. Pirmsskolas vecumu bērnu attīstība un kustību aktivitāšu nepieciešamības raksturojums.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Kustību filozofijas teorētiskie pamati pirmsskolā. Pirmsskolas vecuma bērnu problēmsituāciju risinājumi no sporta pedagoģijas aspekta jomā Veselība un fiziskā aktivitāte. Pirmsskolas vecumu bērnu attīstība un kustību aktivitāšu nepieciešamības raksturojums.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Zīdaiņa attīstības posmi un fizisko aktivitāšu saturs. Motorikas un sīkās motorikas attīstības raksturojums un to nozīme bērna tālākajā attīstībā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Zīdaiņa attīstības posmi un fizisko aktivitāšu saturs. Motorikas un sīkās motorikas attīstības raksturojums un to nozīme bērna tālākajā attīstībā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Zīdaiņa attīstības posmi un fizisko aktivitāšu saturs. Motorikas un sīkās motorikas attīstības raksturojums un to nozīme bērna tālākajā attīstībā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Zīdaiņa attīstības posmi un fizisko aktivitāšu saturs. Motorikas un sīkās motorikas attīstības raksturojums un to nozīme bērna tālākajā attīstībā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

1-3 gadu vecu bērnu pamatkustību prasmju veidošanās likumsakarības. Fizisko aktivitāšu saturs un inventārs. Didaktiskie principi fiziskajās aktivitātēs 1 – 3 gadi. Fizisko aktivitāšu saturs telpā un āra vidē.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

1-3 gadu vecu bērnu pamatkustību prasmju veidošanās likumsakarības. Fizisko aktivitāšu saturs un inventārs. Didaktiskie principi fiziskajās aktivitātēs 1 – 3 gadi. Fizisko aktivitāšu saturs telpā un āra vidē.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

1-3 gadu vecu bērnu pamatkustību prasmju veidošanās likumsakarības. Fizisko aktivitāšu saturs un inventārs. Didaktiskie principi fiziskajās aktivitātēs 1 – 3 gadi. Fizisko aktivitāšu saturs telpā un āra vidē.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Didaktiskās pieejas un paņēmieni alternatīvajās pedagoģijās sporta izglītībā pirmsskolā. Kustību prasmju veidošanās secība. Veselīgu paradumu veidošanās nosacījumi (higiēnisko prasmju un iemaņu apguve) fizisko aktivitāšu aspektā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Didaktiskās pieejas un paņēmieni alternatīvajās pedagoģijās sporta izglītībā pirmsskolā. Kustību prasmju veidošanās secība. Veselīgu paradumu veidošanās nosacījumi (higiēnisko prasmju un iemaņu apguve) fizisko aktivitāšu aspektā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Didaktiskās pieejas un paņēmieni alternatīvajās pedagoģijās sporta izglītībā pirmsskolā. Kustību prasmju veidošanās secība. Veselīgu paradumu veidošanās nosacījumi (higiēnisko prasmju un iemaņu apguve) fizisko aktivitāšu aspektā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Zīdaiņa attīstības posmi un fizisko aktivitāšu saturs. Motorikas un sīkās motorikas attīstības raksturojums un to nozīme bērna tālākajā attīstībā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Zīdaiņa attīstības posmi un fizisko aktivitāšu saturs. Motorikas un sīkās motorikas attīstības raksturojums un to nozīme bērna tālākajā attīstībā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Zīdaiņa attīstības posmi un fizisko aktivitāšu saturs. Motorikas un sīkās motorikas attīstības raksturojums un to nozīme bērna tālākajā attīstībā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Zīdaiņa attīstības posmi un fizisko aktivitāšu saturs. Motorikas un sīkās motorikas attīstības raksturojums un to nozīme bērna tālākajā attīstībā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

1-3 gadu vecu bērnu pamatkustību prasmju veidošanās likumsakarības. Fizisko aktivitāšu saturs un inventārs. Didaktiskie principi fiziskajās aktivitātēs 1 – 3 gadi. Fizisko aktivitāšu saturs telpā un āra vidē.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

1-3 gadu vecu bērnu pamatkustību prasmju veidošanās likumsakarības. Fizisko aktivitāšu saturs un inventārs. Didaktiskie principi fiziskajās aktivitātēs 1 – 3 gadi. Fizisko aktivitāšu saturs telpā un āra vidē.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

1-3 gadu vecu bērnu pamatkustību prasmju veidošanās likumsakarības. Fizisko aktivitāšu saturs un inventārs. Didaktiskie principi fiziskajās aktivitātēs 1 – 3 gadi. Fizisko aktivitāšu saturs telpā un āra vidē.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

1-3 gadu vecu bērnu pamatkustību prasmju veidošanās likumsakarības. Fizisko aktivitāšu saturs un inventārs. Didaktiskie principi fiziskajās aktivitātēs 1 – 3 gadi. Fizisko aktivitāšu saturs telpā un āra vidē.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Didaktiskās pieejas un paņēmieni alternatīvajās pedagoģijās sporta izglītībā pirmsskolā. Kustību prasmju veidošanās secība. Veselīgu paradumu veidošanās nosacījumi (higiēnisko prasmju un iemaņu apguve) fizisko aktivitāšu aspektā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Didaktiskās pieejas un paņēmieni alternatīvajās pedagoģijās sporta izglītībā pirmsskolā. Kustību prasmju veidošanās secība. Veselīgu paradumu veidošanās nosacījumi (higiēnisko prasmju un iemaņu apguve) fizisko aktivitāšu aspektā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Didaktiskās pieejas un paņēmieni alternatīvajās pedagoģijās sporta izglītībā pirmsskolā. Kustību prasmju veidošanās secība. Veselīgu paradumu veidošanās nosacījumi (higiēnisko prasmju un iemaņu apguve) fizisko aktivitāšu aspektā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Didaktiskās pieejas un paņēmieni alternatīvajās pedagoģijās sporta izglītībā pirmsskolā. Kustību prasmju veidošanās secība. Veselīgu paradumu veidošanās nosacījumi (higiēnisko prasmju un iemaņu apguve) fizisko aktivitāšu aspektā.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
4,00
Kontaktstundas:
48 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Ieskaite (Semestra)
2. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Mērķtiecīgs kustību prasmju apguves process ar daudzveidīgu līdzekļu lietošanu kopsakarībā ar bērna attīstību kopveselumā. Drošu (sava ķermeņa neaizskaramības) un veselību veicinošu fizisko aktivitāšu saturs pirmsskolas izglītības vadlīniju skatījumā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Mērķtiecīgs kustību prasmju apguves process ar daudzveidīgu līdzekļu lietošanu kopsakarībā ar bērna attīstību kopveselumā. Drošu (sava ķermeņa neaizskaramības) un veselību veicinošu fizisko aktivitāšu saturs pirmsskolas izglītības vadlīniju skatījumā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Mērķtiecīgs kustību prasmju apguves process ar daudzveidīgu līdzekļu lietošanu kopsakarībā ar bērna attīstību kopveselumā. Drošu (sava ķermeņa neaizskaramības) un veselību veicinošu fizisko aktivitāšu saturs pirmsskolas izglītības vadlīniju skatījumā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Mērķtiecīgs kustību prasmju apguves process ar daudzveidīgu līdzekļu lietošanu kopsakarībā ar bērna attīstību kopveselumā. Drošu (sava ķermeņa neaizskaramības) un veselību veicinošu fizisko aktivitāšu saturs pirmsskolas izglītības vadlīniju skatījumā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Bērna gatavība skolai fizisko aktivitāšu izpratnē. Pirmsskolas vadlīniju saturs sporta izglītībā. Izglītības paradigmu maiņa. Sporta nodarbības uzbūve, mērķi, līdzekļi, organizēšanas formas pirmsskolā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Bērna gatavība skolai fizisko aktivitāšu izpratnē. Pirmsskolas vadlīniju saturs sporta izglītībā. Izglītības paradigmu maiņa. Sporta nodarbības uzbūve, mērķi, līdzekļi, organizēšanas formas pirmsskolā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Bērna gatavība skolai fizisko aktivitāšu izpratnē. Pirmsskolas vadlīniju saturs sporta izglītībā. Izglītības paradigmu maiņa. Sporta nodarbības uzbūve, mērķi, līdzekļi, organizēšanas formas pirmsskolā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Pamatkustību raksturojums, inventāra un ārējās vides pielietošana atbilstoši vecumposma īpatnībām.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Pamatkustību raksturojums, inventāra un ārējās vides pielietošana atbilstoši vecumposma īpatnībām.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Pamatkustību raksturojums, inventāra un ārējās vides pielietošana atbilstoši vecumposma īpatnībām.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Holistiskā pieeja ģimenes sportā pirmsskolas izglītībā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Holistiskā pieeja ģimenes sportā pirmsskolas izglītībā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Holistiskā pieeja ģimenes sportā pirmsskolas izglītībā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Mācību procesa plānošana un īstenošana. Sākumskolas (1.-3.klase) sporta stundu mērķi, uzdevumi, saturs, līdzekļi (vingrinājumi), mācīšanas un mācīšanās metodes, organizēšanas paņēmieni. Caurviju kompetences. Jaunā standarta saturs. Radošums sporta stundā. Radošas sporta stundas komponenti. Radošums kā pedagoga personības īpašība. Radošas stundas (sižetiskās stundas) prezentācija un savstarpējā izvērtēšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Mācību procesa plānošana un īstenošana. Sākumskolas (1.-3.klase) sporta stundu mērķi, uzdevumi, saturs, līdzekļi (vingrinājumi), mācīšanas un mācīšanās metodes, organizēšanas paņēmieni. Caurviju kompetences. Jaunā standarta saturs. Radošums sporta stundā. Radošas sporta stundas komponenti. Radošums kā pedagoga personības īpašība. Radošas stundas (sižetiskās stundas) prezentācija un savstarpējā izvērtēšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Mācību procesa plānošana un īstenošana. Sākumskolas (1.-3.klase) sporta stundu mērķi, uzdevumi, saturs, līdzekļi (vingrinājumi), mācīšanas un mācīšanās metodes, organizēšanas paņēmieni. Caurviju kompetences. Jaunā standarta saturs. Radošums sporta stundā. Radošas sporta stundas komponenti. Radošums kā pedagoga personības īpašība. Radošas stundas (sižetiskās stundas) prezentācija un savstarpējā izvērtēšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Sižetiskās šķēršļu joslas lietošana sākumskolā. Izglītojošie, socializējošie un attīstošie uzdevumi sižetiskajā šķēršļu joslā. Integrētās stundas, stappriekšmetu saikne. Sižetiskās šķēršļu joslas prezentācija un savstarpējā izvērtēšana
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Sižetiskās šķēršļu joslas lietošana sākumskolā. Izglītojošie, socializējošie un attīstošie uzdevumi sižetiskajā šķēršļu joslā. Integrētās stundas, stappriekšmetu saikne. Sižetiskās šķēršļu joslas prezentācija un savstarpējā izvērtēšana
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Sižetiskās šķēršļu joslas lietošana sākumskolā. Izglītojošie, socializējošie un attīstošie uzdevumi sižetiskajā šķēršļu joslā. Integrētās stundas, stappriekšmetu saikne. Sižetiskās šķēršļu joslas prezentācija un savstarpējā izvērtēšana
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Sižetiskās šķēršļu joslas lietošana sākumskolā. Izglītojošie, socializējošie un attīstošie uzdevumi sižetiskajā šķēršļu joslā. Integrētās stundas, stappriekšmetu saikne. Sižetiskās šķēršļu joslas prezentācija un savstarpējā izvērtēšana
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Vērtēšanas sistēmas 1. – 3. klasei. Izglītojamā mācīšanās snieguma un izaugsmes vērtēšana. Izglītojamā snieguma un izaugsmes vērtēšana saskaņā ar skaidri definētiem vērtēšanas kritērijiem un atbilstoši individuāli sasniedzamajiem mācību rezultātiem.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Vērtēšanas sistēmas 1. – 3. klasei. Izglītojamā mācīšanās snieguma un izaugsmes vērtēšana. Izglītojamā snieguma un izaugsmes vērtēšana saskaņā ar skaidri definētiem vērtēšanas kritērijiem un atbilstoši individuāli sasniedzamajiem mācību rezultātiem.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Vērtēšanas sistēmas 1. – 3. klasei. Izglītojamā mācīšanās snieguma un izaugsmes vērtēšana. Izglītojamā snieguma un izaugsmes vērtēšana saskaņā ar skaidri definētiem vērtēšanas kritērijiem un atbilstoši individuāli sasniedzamajiem mācību rezultātiem.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Vērtēšanas sistēmas 1. – 3. klasei. Izglītojamā mācīšanās snieguma un izaugsmes vērtēšana. Izglītojamā snieguma un izaugsmes vērtēšana saskaņā ar skaidri definētiem vērtēšanas kritērijiem un atbilstoši individuāli sasniedzamajiem mācību rezultātiem.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
4,00
Kontaktstundas:
48 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Kustību filozofijas teorētiskie pamati pirmsskolā. Pirmsskolas vecuma bērnu problēmsituāciju risinājumi no sporta pedagoģijas aspekta jomā Veselība un fiziskā aktivitāte. Pirmsskolas vecumu bērnu attīstība un kustību aktivitāšu nepieciešamības raksturojums.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Kustību filozofijas teorētiskie pamati pirmsskolā. Pirmsskolas vecuma bērnu problēmsituāciju risinājumi no sporta pedagoģijas aspekta jomā Veselība un fiziskā aktivitāte. Pirmsskolas vecumu bērnu attīstība un kustību aktivitāšu nepieciešamības raksturojums.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Zīdaiņa attīstības posmi un fizisko aktivitāšu saturs. Motorikas un sīkās motorikas attīstības raksturojums un to nozīme bērna tālākajā attīstībā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Zīdaiņa attīstības posmi un fizisko aktivitāšu saturs. Motorikas un sīkās motorikas attīstības raksturojums un to nozīme bērna tālākajā attīstībā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Zīdaiņa attīstības posmi un fizisko aktivitāšu saturs. Motorikas un sīkās motorikas attīstības raksturojums un to nozīme bērna tālākajā attīstībā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Zīdaiņa attīstības posmi un fizisko aktivitāšu saturs. Motorikas un sīkās motorikas attīstības raksturojums un to nozīme bērna tālākajā attīstībā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

1-3 gadu vecu bērnu pamatkustību prasmju veidošanās likumsakarības. Fizisko aktivitāšu saturs un inventārs. Didaktiskie principi fiziskajās aktivitātēs 1 – 3 gadi. Fizisko aktivitāšu saturs telpā un āra vidē.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

1-3 gadu vecu bērnu pamatkustību prasmju veidošanās likumsakarības. Fizisko aktivitāšu saturs un inventārs. Didaktiskie principi fiziskajās aktivitātēs 1 – 3 gadi. Fizisko aktivitāšu saturs telpā un āra vidē.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

1-3 gadu vecu bērnu pamatkustību prasmju veidošanās likumsakarības. Fizisko aktivitāšu saturs un inventārs. Didaktiskie principi fiziskajās aktivitātēs 1 – 3 gadi. Fizisko aktivitāšu saturs telpā un āra vidē.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Didaktiskās pieejas un paņēmieni alternatīvajās pedagoģijās sporta izglītībā pirmsskolā. Kustību prasmju veidošanās secība. Veselīgu paradumu veidošanās nosacījumi (higiēnisko prasmju un iemaņu apguve) fizisko aktivitāšu aspektā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Didaktiskās pieejas un paņēmieni alternatīvajās pedagoģijās sporta izglītībā pirmsskolā. Kustību prasmju veidošanās secība. Veselīgu paradumu veidošanās nosacījumi (higiēnisko prasmju un iemaņu apguve) fizisko aktivitāšu aspektā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Didaktiskās pieejas un paņēmieni alternatīvajās pedagoģijās sporta izglītībā pirmsskolā. Kustību prasmju veidošanās secība. Veselīgu paradumu veidošanās nosacījumi (higiēnisko prasmju un iemaņu apguve) fizisko aktivitāšu aspektā.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
4,00
Kontaktstundas:
24 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Ieskaite (Semestra)
2. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Mērķtiecīgs kustību prasmju apguves process ar daudzveidīgu līdzekļu lietošanu kopsakarībā ar bērna attīstību kopveselumā. Drošu (sava ķermeņa neaizskaramības) un veselību veicinošu fizisko aktivitāšu saturs pirmsskolas izglītības vadlīniju skatījumā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Mērķtiecīgs kustību prasmju apguves process ar daudzveidīgu līdzekļu lietošanu kopsakarībā ar bērna attīstību kopveselumā. Drošu (sava ķermeņa neaizskaramības) un veselību veicinošu fizisko aktivitāšu saturs pirmsskolas izglītības vadlīniju skatījumā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Bērna gatavība skolai fizisko aktivitāšu izpratnē. Pirmsskolas vadlīniju saturs sporta izglītībā. Izglītības paradigmu maiņa. Sporta nodarbības uzbūve, mērķi, līdzekļi, organizēšanas formas pirmsskolā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Bērna gatavība skolai fizisko aktivitāšu izpratnē. Pirmsskolas vadlīniju saturs sporta izglītībā. Izglītības paradigmu maiņa. Sporta nodarbības uzbūve, mērķi, līdzekļi, organizēšanas formas pirmsskolā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Holistiskā pieeja ģimenes sportā pirmsskolas izglītībā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Holistiskā pieeja ģimenes sportā pirmsskolas izglītībā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Mācību procesa plānošana un īstenošana. Sākumskolas (1.-3.klase) sporta stundu mērķi, uzdevumi, saturs, līdzekļi (vingrinājumi), mācīšanas un mācīšanās metodes, organizēšanas paņēmieni. Caurviju kompetences. Jaunā standarta saturs. Radošums sporta stundā. Radošas sporta stundas komponenti. Radošums kā pedagoga personības īpašība. Radošas stundas (sižetiskās stundas) prezentācija un savstarpējā izvērtēšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Mācību procesa plānošana un īstenošana. Sākumskolas (1.-3.klase) sporta stundu mērķi, uzdevumi, saturs, līdzekļi (vingrinājumi), mācīšanas un mācīšanās metodes, organizēšanas paņēmieni. Caurviju kompetences. Jaunā standarta saturs. Radošums sporta stundā. Radošas sporta stundas komponenti. Radošums kā pedagoga personības īpašība. Radošas stundas (sižetiskās stundas) prezentācija un savstarpējā izvērtēšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Sižetiskās šķēršļu joslas lietošana sākumskolā. Izglītojošie, socializējošie un attīstošie uzdevumi sižetiskajā šķēršļu joslā. Integrētās stundas, stappriekšmetu saikne. Sižetiskās šķēršļu joslas prezentācija un savstarpējā izvērtēšana
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Sižetiskās šķēršļu joslas lietošana sākumskolā. Izglītojošie, socializējošie un attīstošie uzdevumi sižetiskajā šķēršļu joslā. Integrētās stundas, stappriekšmetu saikne. Sižetiskās šķēršļu joslas prezentācija un savstarpējā izvērtēšana
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Vērtēšanas sistēmas 1. – 3. klasei. Izglītojamā mācīšanās snieguma un izaugsmes vērtēšana. Izglītojamā snieguma un izaugsmes vērtēšana saskaņā ar skaidri definētiem vērtēšanas kritērijiem un atbilstoši individuāli sasniedzamajiem mācību rezultātiem.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Vērtēšanas sistēmas 1. – 3. klasei. Izglītojamā mācīšanās snieguma un izaugsmes vērtēšana. Izglītojamā snieguma un izaugsmes vērtēšana saskaņā ar skaidri definētiem vērtēšanas kritērijiem un atbilstoši individuāli sasniedzamajiem mācību rezultātiem.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
4,00
Kontaktstundas:
24 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Jansone, R., Fernāte, A., & Bula-Biteniece, I. (2016). Sporta pedagoģija: vakar šodien rīt. RaKa, 369lpp.

2.

Bula-Biteniece, I., Jansone, R., & Piech, K. (2013). Bērns un sports pirmskolā. RaKa, 208lpp (jaunāks izdevums nav iznācis)

3.

MK noteikumi Nr.716, Rīgā 2018. gada 21. novembrī (prot. Nr. 53 29. §) Noteikumi par valsts pirmsskolas izglītības vadlīnijām un pirmsskolas izglītības programmu paraugiem

Papildu literatūra

1.

Profesijas standarts SKOLOTĀJS. Piektais profesionālās kvalifikācijas līmenis (5.PKL) (atbilst sestajam Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūras līmenim (6.LKI)

2.

Bouchard, C., Blair, N., S., & Haskell, L., W. (2012). Physical Activity and Health, Human Kinetics. Inc. 586p.

3.

Zdanevych, L., Chagovets, A., Gontar, Z., Onyschuk, I., & Lanetska, Y. (2022). The Role of Didactic Games and Exercises in the Sensory Development of Preschoolers.

4.

Mammadova, K. (2022). Formation of behavioral culture of pre-school children in interactive phased physical culture exercises organized with sports-oriented didactic games. Вісник післядипломної освіти: збірник наукових праць. Серія «Педагогічні науки». ПОЧАТОК, 22(51), 69-81.

Citi informācijas avoti

1.

Nozares zinātniskie raksti RSU bibliotēkas datu bāzēs.