Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Mediju plānošana mārketinga komunikācijai

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
KF_050
Zinātnes nozare
Komunikācijas teorija; Plašsaziņas līdzekļi un komunikācija
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Informācijas un komunikācijas zinātne
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sociālo zinātņu fakultāte
Kontaktinformācija

Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv

Par studiju kursu

Mērķis

Sniegt pamazināšanas par mediju plānošanas pamatiem, kas nepieciešami, lai veiktu argumentētus lēmumus mārketinga komunikācijas plānošanā un īstenošanā.

Priekšzināšanas

Vispārīga izpratne par komunikācijas procesu un tā organizēšanu.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Sekmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti: 1) Pārzina mediju vietu mārketinga komunikācijā un atšķirīgos mediju konceptus, mediju funkcijas un lomas reklāmā un sabiedriskajās attiecībās. 2) Zina par Patērētāja ceļojumu, tā vietu un lomu mediju stratēģijā un taktikā. 3) Zina, kā nošķirt mārketinga, komunikācijas, reklāmas un mediju mērķus, un kā tos uzstādīt. 4) Pārzina mērķa auditorijas definēšanu. 5) Zina galvenos mediju plānošanas jēdzienus, definīcijas, aprēķinus un galvenās formulas. 6) Spēj raksturot katra mediju veida funkciju, pārzina medija formātus un to, kā notiek reklāmas plānošana un pirkšana katrā mediju veidā un formātā. 7) Ir zināšanas par mediju izvēles kritērijiem un mediju plāna galvenajiem elementiem. 8) Zina, kā un kādā secībā veido mediju stratēģiju un plānu. 9) Pārzina mediju auditoriju pētniecības aktuālās metodes un rezultātus, kā arī mūsdienu mediju pētniecības problemātiku un tās ietekmi uz mediju plānošanu. 10) Zina metodes, kā novērtēt mediju plānu un tā rezultātus.

Prasmes

1.Sekmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti iegūst: 1) Prasmi atlasīt un kritiski analizēt, mediju plāna veidošanai, nepieciešamo informāciju. 2) Prasmi uzstādīt mediju mērķus. 3) Iemaņas analizēt un interpretēt mediju auditoriju pētījumus un definēt mērķa grupas. 4) Spēju orientēties mediju jēdzienos, formulās un pielietot tos plānu sastādīšanā un novērtēšanā. 5) Prasmi salīdzināt mediju veidu priekšrocības un mediju piemērotību mediju plānam. 6) Prasmi sagatavot mediju plānu un tā alternatīvas. 7) Prasmi analizēt un novērtēt mediju plānu efektivitāti.

Kompetences

1.Sekmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti iegūst šādas kompetences: 1) Patstāvīgi atlasa un analizē mediju stratēģijas un plāna izveidei nepieciešamo informāciju. 2) Spēj izveidot mediju plānu un tā alternatīvas, atbilstoši klienta uzdevumam un konkurences apstākļiem mediju tirgū. 3) Spēj analizēt un salīdzināt klienta konkurentu aktivitātes. 4) Izvērtē un nosaka mediju mērķu atbilstību citiem mērķiem. 5) izvērtē mediju plānu rezultātus, izdara secinājumus, kas svarīgi nākamo plānu veidošanai. 6) Izprot mediju tirgus galvenos rādītājus, tendences un to ietekmi uz mediju plānošanu. 7) Spēj argumentēt un diskutēt par mediju plānošanas jautājumiem.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Kursa ietvaros students lasa ieteikto literatūru - grāmatas, pētījumus un profesionālo literatūru, skatās video un audio materiālus, kā arī līdzdarbojas lekcijās un semināros. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
10 balles

#2. Apraksts - students sagatavo rakstisku kopsavilkumu un prezentē seminārā. 1. Televīzijas dažādo formu raksturojums. 2. Televīzijas priekšrocības un trūkumu salīdzinājums no reklāmdevēja perspektīvas. 3. Televīzijas dažādo formu plānošana un pirkšana. 4. Radio plānošana un pirkšana, radio priekšrocības. Preses plānošana un pirkšana, preses priekšrocības. Vides mediju plānošana un pirkšana, vides mediju priekšrocības. 5. Digitālo mediju daudzveidības raksturojums. 6. Digitālo mediju dažādo formu plānošana un pirkšana. 7. Digitālo mediju priekšrocību un trūkumu salīdzinājums. 8. Dažādo Owned kanālu raksturojums un formas. 9. Owned mediju kanālu priekšrocību un trūkumu raksturojums. 10. Influenceru mārketinga efektivitāte. 11. Kāpēc produktu zīmoliem būtu jāveido pašiem savas platformas.

2.

Pārbaudījums

-
10 balles

#1. Apraksts - students sagatavo rakstisku kopsavilkumu un prezentē seminārā. 1. Raksturot reklāmas un sabiedrisko attiecību vietu mārketinga komunikācijā un no tā izrietošās reklāmas un sabiedrisko attiecību mediju plānu lomu atšķirības. 2. Patērētāja ceļojuma un tā posmu raksturojums. The Smooth Journey Model un The Sticky Journey Model raksturojumi, galvenās atšķirības un piemēri. 3. Mūsdienu mediju klasifikācija Paid, Earned, Owned. Raksturot katru kategoriju un tajā ietilpstošos medijus un to funkciju reklāmas vēstījuma komunikācijā. 4. Owned media mediju priekšrocības un trūkumi. 5. Earned mediju priekšrocības un trūkumi. 6. Mārketinga, komunikācijas, reklāmas un mediju mērķu nošķīrums. Mediju mērķu uzstādīšana. 7. Mērķauditoriju definēšana un noteikšana, izmantojot pētījumu rezultātus. 8. Galveno jēdzieni mediju plānošanā raksturojums – reitings, GRP, TRP, auditoriju pārklāšanās, Reach, frekvence. 9. Efektīvā frekvence, ekspozīcijas sadalījums. Frekvences plānošana. 10. Izmaksu aprēķini, to pielietojums un nozīme. CPT (vai CPM), CPP, Bruto un neto cenas.

3.

Pārbaudījums

-
10 balles

#4. Apraksts – nodarbība par mediju plāna un pirkumu novērtēšanu praksē. Tēmas: Mediju plānu un pirkumu novērtēšana un aprēķini. Analīze pirms plāna. Pēc kampaņas (Post-Buy) analīze. Patērētāju pētījumu rezultāti

4.

Pārbaudījums

-
10 balles

#3. Apraksts – nodarbība praktiska mediju plāna sagatavošanā. Mediju plāna sagatavošanas posmi un secība. Mediju stratēģijas. Mediju mixa izveide. Plāna sagatavošana.

5.

Pārbaudījums

-
10 balles

Semināru rakstu darbi - kopsavilkumi; grupu darbi - mediju plānošanas mārketinga komunikācijai projekta izstrāde un prezentācijas; patstāvīgās studijas un aktivitāte informācijas, atziņu apmaiņā nodarbībās; eksāmens.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ievads par medijiem no dažādiem skatupunktiem
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mediju mērķi un stratēģijas
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Mediju mērķi un stratēģijas
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Patērētāji un auditorijas
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Patērētāji un auditorijas
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mediju jēdzieni, termini un aprēķini
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Televīzijas plānošana un pirkšana
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Televīzijas plānošana un pirkšana
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Radio (audio), preses un vides mediju plānošana un pirkšana
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Digitālo mediju plānošana un pirkšana
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Digitālo mediju plānošana un pirkšana
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ne tikai plānošana un pirkšana
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Plāna izveide
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mediju plānu un pirkumu novērtēšana un aprēķini. Mūsdienu pētījumu problemātika. Pētījumu avoti. Organizācijas
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Mediju plānu un pirkumu novērtēšana un aprēķini. Mūsdienu pētījumu problemātika. Pētījumu avoti. Organizācijas
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
30 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ievads par medijiem no dažādiem skatupunktiem
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mediju mērķi un stratēģijas
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Patērētāji un auditorijas
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mediju jēdzieni, termini un aprēķini
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Televīzijas plānošana un pirkšana
Radio (audio), preses un vides mediju plānošana un pirkšana
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Digitālo mediju plānošana un pirkšana
Ne tikai plānošana un pirkšana
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Plāna izveide
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mediju plānu un pirkumu novērtēšana un aprēķini. Mūsdienu pētījumu problemātika. Pētījumu avoti. Organizācijas
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
16 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Sandra Moriarty, Nancy Mit5chell, Charles Wood, William Wells. Advertising & IMC. Pearson Education Limited, 2019.Piemērots angļu valodas plūsmai

2.

Byron Sharp. How brads grow what marketers don’t know. Oxford University Press, 2010, reprinted in 2019.Piemērots angļu valodas plūsmai

3.

Jenni Romaniuk, Byron Sharp. How brands grow Part 2. Oxford University Press, 2016.Piemērots angļu valodas plūsmai

4.

Zinātniskās darbības metodoloģija: starpdisciplināra perspektīva. K. Mārtinsones un A. Piperes zinātniskajā redakcijā. RSU, 2021.

5.

Helen Latz. The Media Handbook. A Complete Guide to Advertising Media Selection, Planning, Research and Buying. 8th Edition. Routledge Communication series, 2022.Piemērots angļu valodas plūsmai

6.

Jack Z. Sissors and Roger B. Baron. Advertising Media Planning. McGraw-Hill eBooks, 7th EditionPiemērots angļu valodas plūsmai

7.

Globālo mārketinga komunikācijas aģentūru karte

8.

Kā nereklamēšanās ietekmē zīmolu pārdošanas rezultātus

Papildu literatūra

1.

Mediju plānošana un dati (I)

2.

Mediju plānošana un dati (II)

3.

Mediju plānošana un dati (III)

4.

Mediju pētniecība (I)

5.

Mediju pētniecība (II)

6.

Mediju pētniecība (III)

7.

Mediju pētniecība (IV)

8.

Mediju pētniecība (V)

9.

Pētniecības aktualitātes (I)

10.

Pētniecības aktualitātes (II)

Citi informācijas avoti

1.

Profesionālās organizācijas (I)

2.

Profesionālās organizācijas (II)

3.

Profesionālās organizācijas (III)

4.

Profesionālās organizācijas (IV)

5.

Profesionālās organizācijas (V)

6.

Latvijas Reklāmas tirgus dati