Krīžu komunikācijas vadība un līderība
Studiju kursa īstenotājs
Kudlīgas iela 9c, Rīga
Par studiju kursu
Mērķis
Kursa mērķis ir padziļināt studentu izpratni par krīžu komunikācijas vadību. Kurss sniedz praktisku pieredzi komunikācijas stratēģiju izstrādē, veicina kritisko domāšanu un problēmu risināšanas prasmes, kas ir būtiskas efektīvai krīzes pārvaldībai un reputācijas atjaunošanai.
Priekšzināšanas
Zināšanas par komunikāciju darbā ar mērķauditorijām, krīžu komunikācijas pamatprincipiem.
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Pārzinās: • Krīzes komunikācijas teorētiskos modeļus, to pielietojumu; • Stratēģiskās komunikācijas plānošanas principus krīzes situācijās; • Līderības nozīmi komunikācijas procesā un lēmumu pieņemšanā, krīzes apstākļos; • Mediju un sabiedrības lomas izpratne krīzes laikā; • Reputācijas menedžmenta pamatprincipus un ilgtermiņa ietekmes faktorus.
Prasmes
1.• Krīzes situāciju analīze un komunikācijas risinājumu izvēle sociālā darba kontekstā • Stratēģisku komunikācijas plānu izstrāde, pielāgojot tos konkrētai organizācijai un situācijai • Sadarbības īstenošana ar medijiem, sabiedrību un iekšējiem mērķauditoriju segmentiem • Efektīva vadības komunikācija un lēmumu pamatošana spiediena situācijās • Problēmsituāciju identificēšana un konstruktīvu risinājumu izstrāde
Kompetences
1.• Spēja vadīt komunikācijas procesus krīzes situācijās organizācijā vai sabiedriskā sektorā • Spēja pieņemt atbildīgus, datos un pieredzē balstītus lēmumus komunikācijas vadībā • Spēja kritiski izvērtēt komunikācijas stratēģijas efektivitāti un nepieciešamos uzlabojumus • Spēja pārstāvēt organizāciju publiskajā telpā ar pārliecinošu un uzticamu komunikāciju • Spēja vadīt starpdisciplināru komandu un koordinēt komunikāciju dažādos kanālos
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Gatavošanās gala pārbaudījumam; literatūras studēšana |
-
|
-
|
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Rakstisks eksāmens |
-
|
10 balles
|
|
Lekcijās un semināros gūto zināšanu izmantojums praktiskajās nodarbībās, veicot gadījumu izpēti, izzinot aktuālākos pētījumus krīžu komunikācijā, veidojot krīžu komunikācijas stratēģijas. |
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Krīžu komunikācijas vadība
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Līderība krīžu komunikācijā
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Gadījumu analīze
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Stratēģiska krīzes komunikācijas plānošana
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Ieinteresēto pušu analīze
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Mediju attiecības, darbs ar plašsaziņas līdzekļiem
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Coombs, W. T. (2023). Ongoing Crisis Communication: Planning, Managing, and Responding. 6th ed. Sage Publications.Piemērots angļu valodas plūsmai
Seeger, M. W., Sellnow, T. L., & Ulmer, R. R. (2023). Effective Crisis Communication: Moving From Crisis to Opportunity. SAGEPiemērots angļu valodas plūsmai
Heath RL., O’Hair H.D. (2015) Handbook of Risk and Crisis Communication.- Routledge; 1 ed.Piemērots angļu valodas plūsmai
Fink S. (2013). Crisis communications : the definitive guide to managing the message. New York et al.: Mc Grw Hill Education (akceptējams izdevums)Piemērots angļu valodas plūsmai
Fearn-Banks K. (2024). Crisis communications : a casebook approach / Kathleen Fearn-Banks. – 6th ed. – New York, London : Routledge Taylor & Francis group.Piemērots angļu valodas plūsmai
Jindal, B., Schweizer, P., & Anderson, C. (2010). Leadership and Crisis. Regnery Publishing. (akceptējams izdevums)Piemērots angļu valodas plūsmai
Papildu literatūra
The Handbook of Crisis Communication (2023) / edited by W. Timothy Coombs and Sherry J. HolladayPiemērots angļu valodas plūsmai
OECD Risk Management: STRATEGIC CRISIS MANAGEMENT // Charles BaubionPiemērots angļu valodas plūsmai
Citi informācijas avoti
Communicating Risk in Public Health Emergencies: A WHO Guideline for Emergency Risk Communication (ERC) policy and practice. -2018Piemērots angļu valodas plūsmai
Communication for behavioural impact (COMBI): A toolkit for behavioural and social communication in outbreak response. -2012Piemērots angļu valodas plūsmai