Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Krīžu komunikācijas vadība un līderība

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
SZF_215
Zinātnes nozare
Citas sociālās zinātnes, tai skaitā starpnozaru sociālās zinātnes un militārā zinātne
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Informācijas un komunikācijas zinātne; Komunikācijas zinātne; Sabiedrības veselība; Sociālā labklājība un sociālais darbs
LKI
7. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sociālo zinātņu fakultāte
Kontaktinformācija

Kudlīgas iela 9c, Rīga

Par studiju kursu

Mērķis

Kursa mērķis ir padziļināt studentu izpratni par krīžu komunikācijas vadību. Kurss sniedz praktisku pieredzi komunikācijas stratēģiju izstrādē, veicina kritisko domāšanu un problēmu risināšanas prasmes, kas ir būtiskas efektīvai krīzes pārvaldībai un reputācijas atjaunošanai.

Priekšzināšanas

Zināšanas par komunikāciju darbā ar mērķauditorijām, krīžu komunikācijas pamatprincipiem.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Pārzinās: • Krīzes komunikācijas teorētiskos modeļus, to pielietojumu; • Stratēģiskās komunikācijas plānošanas principus krīzes situācijās; • Līderības nozīmi komunikācijas procesā un lēmumu pieņemšanā, krīzes apstākļos; • Mediju un sabiedrības lomas izpratne krīzes laikā; • Reputācijas menedžmenta pamatprincipus un ilgtermiņa ietekmes faktorus.

Prasmes

1.• Krīzes situāciju analīze un komunikācijas risinājumu izvēle sociālā darba kontekstā • Stratēģisku komunikācijas plānu izstrāde, pielāgojot tos konkrētai organizācijai un situācijai • Sadarbības īstenošana ar medijiem, sabiedrību un iekšējiem mērķauditoriju segmentiem • Efektīva vadības komunikācija un lēmumu pamatošana spiediena situācijās • Problēmsituāciju identificēšana un konstruktīvu risinājumu izstrāde

Kompetences

1.• Spēja vadīt komunikācijas procesus krīzes situācijās organizācijā vai sabiedriskā sektorā • Spēja pieņemt atbildīgus, datos un pieredzē balstītus lēmumus komunikācijas vadībā • Spēja kritiski izvērtēt komunikācijas stratēģijas efektivitāti un nepieciešamos uzlabojumus • Spēja pārstāvēt organizāciju publiskajā telpā ar pārliecinošu un uzticamu komunikāciju • Spēja vadīt starpdisciplināru komandu un koordinēt komunikāciju dažādos kanālos

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Gatavošanās gala pārbaudījumam; literatūras studēšana

-
-

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Rakstisks eksāmens

-
10 balles

Lekcijās un semināros gūto zināšanu izmantojums praktiskajās nodarbībās, veicot gadījumu izpēti, izzinot aktuālākos pētījumus krīžu komunikācijā, veidojot krīžu komunikācijas stratēģijas.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Krīžu komunikācijas vadība
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Līderība krīžu komunikācijā
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Gadījumu analīze
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Stratēģiska krīzes komunikācijas plānošana
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Ieinteresēto pušu analīze
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Mediju attiecības, darbs ar plašsaziņas līdzekļiem
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
24 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens
NEPILNA LAIKA
1. daļa
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
24 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Coombs, W. T. (2023). Ongoing Crisis Communication: Planning, Managing, and Responding. 6th ed. Sage Publications.Piemērots angļu valodas plūsmai

2.

Seeger, M. W., Sellnow, T. L., & Ulmer, R. R. (2023). Effective Crisis Communication: Moving From Crisis to Opportunity. SAGEPiemērots angļu valodas plūsmai

3.

Heath RL., O’Hair H.D. (2015) Handbook of Risk and Crisis Communication.- Routledge; 1 ed.Piemērots angļu valodas plūsmai

4.

Fink S. (2013). Crisis communications : the definitive guide to managing the message. New York et al.: Mc Grw Hill Education (akceptējams izdevums)Piemērots angļu valodas plūsmai

5.

Fearn-Banks K. (2024). Crisis communications : a casebook approach / Kathleen Fearn-Banks. – 6th ed. – New York, London : Routledge Taylor & Francis group.Piemērots angļu valodas plūsmai

6.

Jindal, B., Schweizer, P., & Anderson, C. (2010). Leadership and Crisis. Regnery Publishing. (akceptējams izdevums)Piemērots angļu valodas plūsmai

Papildu literatūra

1.

The Handbook of Crisis Communication (2023) / edited by W. Timothy Coombs and Sherry J. HolladayPiemērots angļu valodas plūsmai

2.

Managing Crisis: Risk Management and Crisis Response PlanningPiemērots angļu valodas plūsmai

3.

OECD Risk Management: STRATEGIC CRISIS MANAGEMENT // Charles BaubionPiemērots angļu valodas plūsmai

4.

Crisis Management and CommunicationsPiemērots angļu valodas plūsmai

5.

ICM Annual Crisis ReportPiemērots angļu valodas plūsmai

Citi informācijas avoti

1.

Lang S., Fewtrell L., Bartram J. Risk communicationPiemērots angļu valodas plūsmai

2.

Communicating Risk in Public Health Emergencies: A WHO Guideline for Emergency Risk Communication (ERC) policy and practice. -2018Piemērots angļu valodas plūsmai

3.

Communication for behavioural impact (COMBI): A toolkit for behavioural and social communication in outbreak response. -2012Piemērots angļu valodas plūsmai

4.

Communication for behavioural impact: field workbook: Field workbook for COMBI planning steps in outbreak response. – 2012Piemērots angļu valodas plūsmai