Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Deju un kustību terapija

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
VPUPK_007
Zinātnes nozare
Klīniskā medicīna; Sporta medicīna un rehabilitoloģija
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Sporta treneris
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra
Kontaktinformācija

Rīga, J. Asara iela 5, vppk@rsu.lv, +37167061587

Par studiju kursu

Mērķis

Radīt iespēju studiju programmas "veselības sports" studentiem iepazīt deju un kustību terapiju. Praktisko nodarbību laikā apgūt metodes un tehnikas, kuras savas kompetences robežās var pielietot savā profesijā, veidojot un vadot sporta nodarbības atbilstoši audzēkņu vecumam un fiziskajām, kognitīvajām vai psihiskajām grūtībām, ja tādas ir.

Priekšzināšanas

Nav nepieciešamas.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Students raksturo deju un kustību terapiju, tās teorētiskās pieejas un ar kādām pacientu grupām strādā, raksturo, kā veselības sporta speciālists varētu sadarboties ar deju un kustību terapeitu.

Prasmes

1.Students ir apguvis iemaņas, kā var lietot savu kursa laikā iegūto pieredzi un atziņas savā profesijā.

Kompetences

1.Students formulē un pamato, kas ir deju un kustību terapija, kas tai ir kopīgs un ar ko tā atšķiras no veselības sporta.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Patstāvīgi lasīt un iepazīt norādītos avotus, lai uzrakstītu eseju, kurā izskaidro, kas ir atšķīrīgs un kopīgs deju un kustību terapijā un veselības sportā, kā arī apraksta 1-3 metodes vai tehnikas, kas studentam noderēs profesijā. Pārbaudes darbā nedrīkst izmantot mākslīgā intelekta (MI) palīdzību. MI var izmantot tikai radošā veidā, lai papildinātu paša radītu tekstu, piemēram, ilustratīvu attēlu ģenerēšanā. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Spēt izdalīt tos deju un kustību terapijas kursa elementus, kas ir bijuši būtiski un būs vērtīgi turpmākajā profesionālajā darbībā. Prast tos aprakstīt, iekļaujot pašrefleksiju par savu pieredzi, kā arī pamatot šīs izvēles.
2.

Pārbaudījums

-
-
Esejas uzrakstīšana un iesniegšana kursa vadītājai noteiktajā datumā un laikā.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ievadlekcija par deju un kustību terapiju: deju un kustību terapijas vieta Latvijā veselības aprūpē, darbs ar dažādām pacientu grupām. Deju un kustību terapeita darbību reglamentējošie dokumenti. Galvenās ētiskās un tiesiskās pamatnostādnes. Deju un kustību terapijas process. Terapeitiskās attiecības. Atšķirība starp mākslu terapiju un terapeitisko mākslu vai mākslas izmantošanu pašekspresijas nolūkos. Deju un kustību terapeits multidisciplinārās komandas sastāvā
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Interaktīvā pieeja deju un kustību terapijā
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Interaktīvā pieeja deju un kustību terapijā
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mākslā balstītā pieeja deju un kustību terapijā
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mākslā balstītā pieeja deju un kustību terapijā
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Attīstības pieeja deju un kustību terapijā
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Attīstības pieeja deju un kustību terapijā
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Integratīvi eklektiskā pieeja deju un kustību terapijā
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
16 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ievadlekcija par deju un kustību terapiju: deju un kustību terapijas vieta Latvijā veselības aprūpē, darbs ar dažādām pacientu grupām. Deju un kustību terapeita darbību reglamentējošie dokumenti. Galvenās ētiskās un tiesiskās pamatnostādnes. Deju un kustību terapijas process. Terapeitiskās attiecības. Atšķirība starp mākslu terapiju un terapeitisko mākslu vai mākslas izmantošanu pašekspresijas nolūkos. Deju un kustību terapeits multidisciplinārās komandas sastāvā
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Interaktīvā pieeja deju un kustību terapijā
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Interaktīvā pieeja deju un kustību terapijā
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mākslā balstītā pieeja deju un kustību terapijā
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mākslā balstītā pieeja deju un kustību terapijā
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Attīstības pieeja deju un kustību terapijā
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Attīstības pieeja deju un kustību terapijā
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Integratīvi eklektiskā pieeja deju un kustību terapijā
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
16 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Mihailova, S. (2016). Deju un kustību terapija Latvijā. Rīga: Drukātava.

2.

Krevica, E. (red) (2012). Mākslu terapija dažādām klientu/pacientu grupām : Erasmus intensīvā programma : tēzes. Rīga: Rīgas Stradiņa universitāte

3.

Mārtinsone, K. (red.) (2011). Mākslu terapija. RaKa: Rīga.

4.

Mārtinsone, K. (red.) (2020). Mākslu metodes un tehnikas profesionālajā darbībā. Rīga: RaKa.

Papildu literatūra

1.

Karkou, V. & Sanderson, P. (2006). Art Therapies: A Research-Based Map of the Field. London: Elsevier Churchill Livingstone.

Citi informācijas avoti

1.

www.dkt.lv