Deju un kustību terapija
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, J. Asara iela 5, vppk@rsu.lv, +37167061587
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Students raksturo deju un kustību terapiju, tās teorētiskās pieejas un ar kādām pacientu grupām strādā, raksturo, kā veselības sporta speciālists varētu sadarboties ar deju un kustību terapeitu.
Prasmes
1.Students ir apguvis iemaņas, kā var lietot savu kursa laikā iegūto pieredzi un atziņas savā profesijā.
Kompetences
1.Students formulē un pamato, kas ir deju un kustību terapija, kas tai ir kopīgs un ar ko tā atšķiras no veselības sporta.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Patstāvīgi lasīt un iepazīt norādītos avotus, lai uzrakstītu eseju, kurā izskaidro, kas ir atšķīrīgs un kopīgs deju un kustību terapijā un veselības sportā, kā arī apraksta 1-3 metodes vai tehnikas, kas studentam noderēs profesijā. Pārbaudes darbā nedrīkst izmantot mākslīgā intelekta (MI) palīdzību. MI var izmantot tikai radošā veidā, lai papildinātu paša radītu tekstu, piemēram, ilustratīvu attēlu ģenerēšanā.
Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Spēt izdalīt tos deju un kustību terapijas kursa elementus, kas ir bijuši būtiski un būs vērtīgi turpmākajā profesionālajā darbībā. Prast tos aprakstīt, iekļaujot pašrefleksiju par savu pieredzi, kā arī pamatot šīs izvēles.
|
||
|
2.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Esejas uzrakstīšana un iesniegšana kursa vadītājai noteiktajā datumā un laikā.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievadlekcija par deju un kustību terapiju: deju un kustību terapijas vieta Latvijā veselības aprūpē, darbs ar dažādām pacientu grupām. Deju un kustību terapeita darbību reglamentējošie dokumenti. Galvenās ētiskās un tiesiskās pamatnostādnes. Deju un kustību terapijas process. Terapeitiskās attiecības. Atšķirība starp mākslu terapiju un terapeitisko mākslu vai mākslas izmantošanu pašekspresijas nolūkos. Deju un kustību terapeits multidisciplinārās komandas sastāvā
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Interaktīvā pieeja deju un kustību terapijā
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Interaktīvā pieeja deju un kustību terapijā
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mākslā balstītā pieeja deju un kustību terapijā
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mākslā balstītā pieeja deju un kustību terapijā
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Attīstības pieeja deju un kustību terapijā
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Attīstības pieeja deju un kustību terapijā
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Integratīvi eklektiskā pieeja deju un kustību terapijā
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievadlekcija par deju un kustību terapiju: deju un kustību terapijas vieta Latvijā veselības aprūpē, darbs ar dažādām pacientu grupām. Deju un kustību terapeita darbību reglamentējošie dokumenti. Galvenās ētiskās un tiesiskās pamatnostādnes. Deju un kustību terapijas process. Terapeitiskās attiecības. Atšķirība starp mākslu terapiju un terapeitisko mākslu vai mākslas izmantošanu pašekspresijas nolūkos. Deju un kustību terapeits multidisciplinārās komandas sastāvā
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Interaktīvā pieeja deju un kustību terapijā
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Interaktīvā pieeja deju un kustību terapijā
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mākslā balstītā pieeja deju un kustību terapijā
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mākslā balstītā pieeja deju un kustību terapijā
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Attīstības pieeja deju un kustību terapijā
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Attīstības pieeja deju un kustību terapijā
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Integratīvi eklektiskā pieeja deju un kustību terapijā
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Mihailova, S. (2016). Deju un kustību terapija Latvijā. Rīga: Drukātava.
Krevica, E. (red) (2012). Mākslu terapija dažādām klientu/pacientu grupām : Erasmus intensīvā programma : tēzes. Rīga: Rīgas Stradiņa universitāte
Mārtinsone, K. (red.) (2011). Mākslu terapija. RaKa: Rīga.
Mārtinsone, K. (red.) (2020). Mākslu metodes un tehnikas profesionālajā darbībā. Rīga: RaKa.
Papildu literatūra
Karkou, V. & Sanderson, P. (2006). Art Therapies: A Research-Based Map of the Field. London: Elsevier Churchill Livingstone.