Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Klasvadība un projekti skolā

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
LSPA_048
Zinātnes nozare
Veselības un sporta zinātnes
Kredītpunkti (ECTS)
4,00
Mērķauditorija
Sporta treneris
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sporta teorijas katedra
Kontaktinformācija

LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006

Par studiju kursu

Mērķis

Iegūtās zināšanas, prasmes pielietot pedagoģiskajās praksēs-klases audzinātāja funkciju veikšanai, projektu darbu vadīšanai un diplomprojekta izstrādē.

Priekšzināšanas

Vispārīgā pedagoģija, psiholoģija, filozofija, skolas sports, projektu izstrāde.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Spēc orientēties starpdisciplinaritātē un mācību satura integrēšanā.

Prasmes

1.Spēs: Integrēt dažādu mācību priekšmetu saturu; Lietot mācību priekšmeta satura zināšanu iegūšanai un vispārējo prasmju attīstīšanai atbilstošas mācību metodes.

Kompetences

1.Prot formulēt savu viedokli, pamatojot to ar faktiem; Spēj mērķtiecīgi un kritiski izvēlēties un mācību procesā integrēt dažādus mācību paņēmienus, metodes un tehnoloģijas; Demonstrē prasmi loģiski strukturēt darbu; Demonstrē atbilstošas valodas lietošanas prasmes.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
1. Apkopot klases audzinātāja portfolio materiālus noteiktai klasei. Analizēt dokumentus un izvērtēt rezultātus, izdarīt secinājumus, izstrādāt un prezentēt pētniecisko darbu. 2. Pēc dotā temata literatūras avotu studijas, apkopot materiālus, izstrādāt un prezentēt projektu nedēļas plānu noteikta vecuma posma bērniem un jauniešiem. Norādīt atsauces no katra projektā iekļautā mācību priekšmeta standarta. 3. Sekmīgs vērtējums jāsaņem katrā modulī. Studiju kursa laikā ir jānodod visi patstāvīgie darbi, tikai tad students tiks pielaists pie pārbaudījuma kārtošanas.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Lai students iegūtu sekmīgu vērtējumu, tiks vērtēts: Zināšanas (50%) Prasmes (20%) Attīstības dinamika (20%) Attieksme (10%)

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Klasvadība
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Klases audzinātāja darba plānošana un dokumentācija
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Klasvadības nodrošināšanas paņēmieni
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Korektīvie paņēmieni disciplīnas nodrošināšanā
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Skolotāja darbības programma.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Skolotāja darbības programma.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Klasvadība
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Projektu nedēļas praktiskā plānošana
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Klasvadības nodrošināšanas paņēmieni
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Klases audzinātāja darba plānošana un dokumentācija
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Projektu nedēļas praktiskā plānošana
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Korektīvie paņēmieni disciplīnas nodrošināšanā
Kopā kredītpunkti (ECTS):
1,00
Kontaktstundas:
24 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Ieskaite (Semestra)
2. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Starppriekšmetu saites realizēšana integrējot priekšmetā sports citus mācību priekšmetus
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Skolas projektu vadība
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Starpkultūru zināšanu un prasmju integrēšana ārpus klases pasākumos un sporta projektos
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Sporta pasākumu, fizisko aktivitāšu un sporta dienu organizēšana skolās. Skolēnu iesaiste sporta pasākumu organizēšanā un vadīšanā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Starpkultūru zināšanu un prasmju integrēšana ārpus klases pasākumos un sporta projektos
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Starppriekšmetu saites realizēšana integrējot priekšmetā sports citus mācību priekšmetus
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Skolotāju loma praktisko pētījumu vadīšanā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Skolas projektu vadība
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Skolēnu motivēšana pētījumos un projektos.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
18 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Skolēnu motivēšana pētījumos un projektos.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Skolotāju loma praktisko pētījumu vadīšanā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Korektīvie paņēmieni disciplīnas nodrošināšanā
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Skolotāja darbības programma.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Klasvadība
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Projektu nedēļas praktiskā plānošana
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Klases audzinātāja darba plānošana un dokumentācija
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Klasvadības nodrošināšanas paņēmieni
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Skolas projektu vadība
Kopā kredītpunkti (ECTS):
1,00
Kontaktstundas:
18 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Ieskaite (Semestra)
2. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Sporta pasākumu, fizisko aktivitāšu un sporta dienu organizēšana skolās. Skolēnu iesaiste sporta pasākumu organizēšanā un vadīšanā.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
4 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Nīmante D. Klasvadība. Rīga: Zvaigzne ABC, 143 lpp.

2.

Špona A. Audzināšanas process teorijā un praksē. Rīga: RaKa, 2006. 211 lpp.

3.

Rubana Inta Māra. Projekta metode: metod. izstrāde / Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija. Sporta medicīnas, ārstnieciskās vingrošanas, higiēnas un masāžas katedra. Rīga: [b.i.], 1999.

4.

Šmite Anita. Skolas vadītāja darbam: teorētiski metod.palīglīdz. Pedagogu izglītības atbalsta centrs; red. Rita Cimdiņa. Rīga: RaKa,1998.

5.

Baldiņš A., Raževa A. Skolas un ģimenes sadarbība. Rīga: Pētergailis, 2001. 81 lpp

Papildu literatūra

1.

Baldiņš A., Raževa A. Klases audzinātāja darbs skolēnu personības izpētē. Rīga: Pētergailis, 2001. 74 lpp.

2.

Kā veidot tradīcijas. Rokas grāmata skolotājiem. Rīga: Apgāds Zvaigzne ABC, 2009. 56 lpp.

3.

Ar ko sākt. Rokasgrāmata skolotājiem. Rīga: Apgāds Zvaigzne ABC, 2008. 48 lpp

4.

Kas jauns interešu izglītībā. Rokasgrāmata skolotājiem un vecākiem. Rīga: Apgāds Zvaigzne ABC, 2011. 79 lpp.

5.

Pagraba E. Klases audzinātājam darbā ar vecākiem, bērniem un sevi pašu. Rīga: Pētergailis, 2006. 63 lpp

6.

Templers R. Bērnu audzināšanas likumi. Rīga: Apgāds Zvaigzne ABC, 2008. 232 lpp.

7.

Vedins I. Mācīšanas māksla. Rīga: Avots, 2011. 359 lpp.

8.

Rubana I.M. Mācīties darot: interaktīvas mācības. [red. Rita Cimdiņa]. - 2.papild. izd. Rīga: RaKA, 2004.

9.

Čehlova Z. Skolēnu integratīvo prasmju veidošanās. Rīga: RaKa, 2003.

10.

Uzņēmības un uzdrīkstēšanās veidošanās skolā: [māc. līdz. skolām : skolotāja rokasgrām.]. Rīga: Vārti, 1999.

11.

Pliners J. Skolas izglītojošā vide / Jakovs Pliners, Valērijs Buhvalovs ; [red. E.Indriksone]. Rīga: [Izglītības soļi], 2002.

12.

Pliners J. Skolas pedagoģiskā ekspertīze: ieteikumi skolu direktoriem, direktoru vietn. māc. darbā un metodiķiem / Jakovs Pliners, Valērijs Buhvalovs ; [red. S.Kramēna]. Rīga: [Izglītības soļi], 2002.

13.

Špona A. Pētniecība pedagoģijā / Ausma Špona, Zoja Čehlova; [red. Rita Cimdiņa]. Rīga: RaKa, 2004 .

Citi informācijas avoti

1.

IZM

2.

E-SKOLA

3.

Labie darbi

4.

Esi līderis