Klasvadība un projekti skolā
Studiju kursa īstenotājs
LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Par studiju kursu
Mērķis
Iegūtās zināšanas, prasmes pielietot pedagoģiskajās praksēs-klases audzinātāja funkciju veikšanai, projektu darbu vadīšanai un diplomprojekta izstrādē.
Priekšzināšanas
Vispārīgā pedagoģija, psiholoģija, filozofija, skolas sports, projektu izstrāde.
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Spēc orientēties starpdisciplinaritātē un mācību satura integrēšanā.
Prasmes
1.Spēs: Integrēt dažādu mācību priekšmetu saturu; Lietot mācību priekšmeta satura zināšanu iegūšanai un vispārējo prasmju attīstīšanai atbilstošas mācību metodes.
Kompetences
1.Prot formulēt savu viedokli, pamatojot to ar faktiem; Spēj mērķtiecīgi un kritiski izvēlēties un mācību procesā integrēt dažādus mācību paņēmienus, metodes un tehnoloģijas; Demonstrē prasmi loģiski strukturēt darbu; Demonstrē atbilstošas valodas lietošanas prasmes.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
1. Apkopot klases audzinātāja portfolio materiālus noteiktai klasei. Analizēt dokumentus un izvērtēt rezultātus, izdarīt secinājumus, izstrādāt un prezentēt pētniecisko darbu.
2. Pēc dotā temata literatūras avotu studijas, apkopot materiālus, izstrādāt un prezentēt projektu nedēļas plānu noteikta vecuma posma bērniem un jauniešiem. Norādīt atsauces no katra projektā iekļautā mācību priekšmeta standarta.
3. Sekmīgs vērtējums jāsaņem katrā modulī. Studiju kursa laikā ir jānodod visi patstāvīgie darbi, tikai tad students tiks pielaists pie pārbaudījuma kārtošanas.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Lai students iegūtu sekmīgu vērtējumu, tiks vērtēts:
Zināšanas (50%)
Prasmes (20%)
Attīstības dinamika (20%)
Attieksme (10%)
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Klasvadība
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Klases audzinātāja darba plānošana un dokumentācija
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Klasvadības nodrošināšanas paņēmieni
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Korektīvie paņēmieni disciplīnas nodrošināšanā
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Skolotāja darbības programma.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Skolotāja darbības programma.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Klasvadība
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Projektu nedēļas praktiskā plānošana
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Klasvadības nodrošināšanas paņēmieni
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Klases audzinātāja darba plānošana un dokumentācija
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Projektu nedēļas praktiskā plānošana
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Korektīvie paņēmieni disciplīnas nodrošināšanā
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Starppriekšmetu saites realizēšana integrējot priekšmetā sports citus mācību priekšmetus
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Skolas projektu vadība
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Starpkultūru zināšanu un prasmju integrēšana ārpus klases pasākumos un sporta projektos
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Sporta pasākumu, fizisko aktivitāšu un sporta dienu organizēšana skolās.
Skolēnu iesaiste sporta pasākumu organizēšanā un vadīšanā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Starpkultūru zināšanu un prasmju integrēšana ārpus klases pasākumos un sporta projektos
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Starppriekšmetu saites realizēšana integrējot priekšmetā sports citus mācību priekšmetus
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Skolotāju loma praktisko pētījumu vadīšanā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Skolas projektu vadība
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Skolēnu motivēšana pētījumos un projektos.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Skolēnu motivēšana pētījumos un projektos.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Skolotāju loma praktisko pētījumu vadīšanā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Korektīvie paņēmieni disciplīnas nodrošināšanā
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Skolotāja darbības programma.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Klasvadība
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Projektu nedēļas praktiskā plānošana
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Klases audzinātāja darba plānošana un dokumentācija
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Klasvadības nodrošināšanas paņēmieni
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Skolas projektu vadība
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Sporta pasākumu, fizisko aktivitāšu un sporta dienu organizēšana skolās.
Skolēnu iesaiste sporta pasākumu organizēšanā un vadīšanā.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Nīmante D. Klasvadība. Rīga: Zvaigzne ABC, 143 lpp.
Špona A. Audzināšanas process teorijā un praksē. Rīga: RaKa, 2006. 211 lpp.
Rubana Inta Māra. Projekta metode: metod. izstrāde / Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija. Sporta medicīnas, ārstnieciskās vingrošanas, higiēnas un masāžas katedra. Rīga: [b.i.], 1999.
Šmite Anita. Skolas vadītāja darbam: teorētiski metod.palīglīdz. Pedagogu izglītības atbalsta centrs; red. Rita Cimdiņa. Rīga: RaKa,1998.
Baldiņš A., Raževa A. Skolas un ģimenes sadarbība. Rīga: Pētergailis, 2001. 81 lpp
Papildu literatūra
Baldiņš A., Raževa A. Klases audzinātāja darbs skolēnu personības izpētē. Rīga: Pētergailis, 2001. 74 lpp.
Kā veidot tradīcijas. Rokas grāmata skolotājiem. Rīga: Apgāds Zvaigzne ABC, 2009. 56 lpp.
Ar ko sākt. Rokasgrāmata skolotājiem. Rīga: Apgāds Zvaigzne ABC, 2008. 48 lpp
Kas jauns interešu izglītībā. Rokasgrāmata skolotājiem un vecākiem. Rīga: Apgāds Zvaigzne ABC, 2011. 79 lpp.
Pagraba E. Klases audzinātājam darbā ar vecākiem, bērniem un sevi pašu. Rīga: Pētergailis, 2006. 63 lpp
Templers R. Bērnu audzināšanas likumi. Rīga: Apgāds Zvaigzne ABC, 2008. 232 lpp.
Vedins I. Mācīšanas māksla. Rīga: Avots, 2011. 359 lpp.
Rubana I.M. Mācīties darot: interaktīvas mācības. [red. Rita Cimdiņa]. - 2.papild. izd. Rīga: RaKA, 2004.
Čehlova Z. Skolēnu integratīvo prasmju veidošanās. Rīga: RaKa, 2003.
Uzņēmības un uzdrīkstēšanās veidošanās skolā: [māc. līdz. skolām : skolotāja rokasgrām.]. Rīga: Vārti, 1999.
Pliners J. Skolas izglītojošā vide / Jakovs Pliners, Valērijs Buhvalovs ; [red. E.Indriksone]. Rīga: [Izglītības soļi], 2002.
Pliners J. Skolas pedagoģiskā ekspertīze: ieteikumi skolu direktoriem, direktoru vietn. māc. darbā un metodiķiem / Jakovs Pliners, Valērijs Buhvalovs ; [red. S.Kramēna]. Rīga: [Izglītības soļi], 2002.
Špona A. Pētniecība pedagoģijā / Ausma Špona, Zoja Čehlova; [red. Rita Cimdiņa]. Rīga: RaKa, 2004 .