Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Bērnu reanimācija un intensīvā terapija

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
RBA_002
Zinātnes nozare
Anestezioloģija un reanimatoloģija; Klīniskā medicīna
Kredītpunkti (ECTS)
5,00
Mērķauditorija
Ārstniecība
LKI
8. līmenis

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs

Rezidentūras specialitāte

Specialitāte
Vadītājs
Kontaktinformācija

-

Par studiju kursu

Mērķis

Nodrošināt teorētisko zināšanu un praktisko iemaņu apguvi un pilnveidošanu bērnu reanimācijā un intensīvajā terapijā.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Studējošais: • spēs izskaidrot reanimācijas terminus; • aprakstīt reanimācijas diagnostikas darbības principus un izmantošanu; • izskaidrot reanimācijas slimību patoģenēzi dažādos vecumos; • novērtēt bērnu - pacientu reanimācijā; • nosaukt un raksturot bērnu šokus; • salīdzināt dažādas izmeklēšanas metodes; • definēt alerģiskās slimības.

Prasmes

1.Studējošais pratīs izdarīt: • apkopot būtisko informāciju par bērnu reanimācijā; • pielietot atbilstošu metodi reanimācijas slimnieku izmeklēšanā; • veikt diferenciālo diagnozi reanimācijas pacientiem; • izvēlēties piemērotāko/atbilstošāko terapiju; • atlasīt un izmantot pareizākos izmeklējumu atbilstoši slimībai un pacienta vecumam.

Kompetences

1.Studējošais spēj izmantot apgūtās zināšanas par bērnu intensīvo terapiju: • spēj noformulēt reanimācijas diagnozes; • diferencēt slimības; • interpretēt iegūtos datus par reanimācijas pacientiem; • analizēt reanimācijas pacientu izmeklējumus; • loģiski izskaidrot reanimācijas pacientu stāvokļa rašanos.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Sagatavot viena klīniskā gadījuma prezentāciju. Iemācīt rezidentam komunicēt ar bērniem viņu vecākiem, aizbildņiem, savākt vajadzīgo informāciju – anamnēzi, apgūt iemaņas izmeklēt dažāda vecuma intensīvās terapijas pacientus, izvēlēties un viņiem veikt pareizās, atbilstošās diagnostikas un ārstēšanas procedūras.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Ārstēto pacientu skaits, līdzdalība konsultējot pacientus, Teorija, rakstiski 3 teorijas jautājumi/prakse – klīniskais gadījums 50/50%.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
-
-

Tēmas

Šoks, klasifikācija, patoģenēze, terapija
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
-
-

Tēmas

Kardiopulmonālā reanimācija
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
-
-

Tēmas

Mākslīgā plaušu ventilācija bērniem
Kopā kredītpunkti (ECTS):
5,00
Semināru skaits:
3
Ilgums (nedēļās):
4
Gala pārbaudījums:
Eksāmens rezidentūrā (Teorija un prakse)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Mimi Lu & Ilene Claudius & Christopher S. Amato. Pediatric Emergency Medicine, An Issue of Emergency Medicine Clinics of North America. 1st Edition. ELSEVIER, 2021

2.

Ruchi Gupta. Childhood Food Allergy: Current Management, Emerging Therapies, and Prevention, An Issue of Pediatric Clinics. 1st Edition. ELSEVIER, 2015

3.

The Journal of Pediatrics. ELSEVIER

Papildu literatūra

1.

Textbook of Pediatric Emergency medicine. Edited by Fleisher G.R., et al. Lippincott Williams & Williams. 2006. 899 p.

2.

Davis M.A., et al. Signs & Symptoms in Pediatrics. Elsevier MOSBY, Inc. 2005. 713 p.