Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Organizācijas darbības efektivitātes un kvalitātes vadīšana

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
VVDG_015
Zinātnes nozare
Citas sociālās zinātnes, tai skaitā starpnozaru sociālās zinātnes un militārā zinātne
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Veselības vadība
LKI
7. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Veselības vadības docētāju grupa
Kontaktinformācija

Dzirciema iela 16, Rīga

Par studiju kursu

Mērķis

Sniegt studentiem izpratni par organizācijas efektivitāti un kvalitātes vadību, nozīmi mūsdienu darba tirgū, veselības aprūpē, apzināt problēmas esošajos organizācijas biznesa procesos, iepazīstināt ar organizāciju efektivitātes un kvalitātes vadības metodēm, kā arī izstrādāt risinājumus efektivitātes un kvalitātes uzlabošanai.

Priekšzināšanas

Sabiedrības veselības pamati, Veselības aprūpes organizācijas pamati.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Sekmīgi apgūstot šo kursu, studenti izpratīs organizāciju efektivitātes un kvalitātes metožu pielietošanas nepieciešamību procesu, struktūrvienību un organizāciju darbībā veselības aprūpē un spēs novērtēt organizācijas darbības efektivitāti, pielietojot mūsdienīgas efektivitātes un kvalitātes analīzes metodes.

Prasmes

1.Studenti pratīs patstāvīgi apkopot un analizēt datus par efektivitāti un kvalitāti organizācijās, veikt efektivitātes un kvalitātes analīzi, aprēķināt zudumus procesos, veikt procesu uzlabošanas izmaksu - ieguvumu analīzi, interpretēt organizāciju efektivitātes un kvalitātes rādītājus, prezentēt tos organizācijās, pamatojoties uz pētījumu rezultātiem un lietojot atbilstošu terminoloģiju.

Kompetences

1.Studenti pratīs savas kompetences ietvaros zinātniski pamatot organizācijas efektivitātes un kvalitātes vadīšanas nepieciešamību veselības sektorā, spēs izstrādāt, ekonomiski pamatot un ieviest efektivitātes un kvalitātes uzlabošanas risinājumus, pratīs loģiski noformulēt nepieciešamos organizācijas efektivitātes un kvalitātes uzlabojumus.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Padziļināta izpēte par organizācijas efektivitātes un kvalitātes metodēm, iepazīstoties ar literatūras avotiem un salīdzinot ar esošo situāciju izvēlētajā organizācijā (referāts). Priekšlikumu un prakstisku rekomendāciju izstrāde organizācijas efektivitātes un kvalitātes vadīšanai, ievērojot sociālo un ekonomisko situāciju valstī un izvēlētās organizācijas darbības specifiku (referāts).

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Līdzdalība lekcijās, semināros, referāts, eksāmens.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Organizācijas efektivitāte un kvalitāte un tās nozīme darba tirgū
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Organizācijas efektivitāte un kvalitāte un tās nozīme darba tirgū
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Procesu vadība organizācijā
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Procesu vadība organizācijā
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

LEAN – pēdējo 50 gadu viena no veiksmīgākajām biznesa vadības stratēģijām
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

LEAN – pēdējo 50 gadu viena no veiksmīgākajām biznesa vadības stratēģijām
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Organizāciju efektivitātes un kvalitātes vadības metodes
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Organizāciju efektivitātes un kvalitātes vadības metodes
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Starptautiskie pacientu drošības un kvalitātes standarti veselības nozarē
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Starptautiskie pacientu drošības un kvalitātes standarti veselības nozarē
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Nepārtraukta efektivitātes un kvalitātes uzlabošana
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Nepārtraukta efektivitātes un kvalitātes uzlabošana
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
24 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Kaļķis V. Darba vides risku novērtēšanas metodes. Rīga, Latvijas izglītības fonds, 2008, 242 lpp. (akceptējams izdevums)

2.

Foster S.T. Managing Quality. New Yersey: Pearson Edu., 2017., p. 36 – 56.

3.

Besterfield D.H. Quality Control. New Jersey: Pearson Education, 2004., p. 1-5. (akceptējams izdevums)

4.

Ries E., The Lean Startup. USA: Crown Publishing Group, 2011. (akceptējams izdevums)Piemērots angļu valodas plūsmai

5.

Leilands J. Kvalitātes vadības sistēmas. Jaunā ISO 9001 2008 standarta prasību skaidrojums. Rīga: Leilands un Putnis, Latvijas Vēstnesis, 2009. (akceptējams izdevums)

6.

Dāvidsone G. Organizāciju efektivitātes modelis, Rīga: Jelgavas tipogrāfija. 2008. (akceptējams izdevums)

7.

Modig N., Ahlstrom P. This is Lean. Resolving efficiency paradox. Stockholm: Rheologica publishing, 2016.

8.

Ārvalstu studentiem/For international students:

9.

Foster S.T. Managing Quality. New Yersey: Pearson Edu., 2017., p. 36 – 56.

10.

Besterfield D.H. Quality Control. New Jersey: Pearson Education, 2004., p. 1-5. (akceptējams izdevums)

11.

Ries E., The Lean Startup. USA: Crown Publishing Group, 2011. (akceptējams izdevums)

Papildu literatūra

1.

Jonker et.al. (2017). An Integrated Quality Management System for Healthcare

2.

Callender G. Efficiency and Management. USA: Routledge, 2009.

3.

Coelli T.J. et. al. An Introduction to Efficiency and Productivity Analysis. USA: Springer, 2005

4.

Gygi C., DeCarlo N., Williams B. Six Sigma for Dummies. USA: Wiley Publishing, 2005

5.

Je ston J., Nelis J. Business Process Management. Oxford: Butterworth-Heinemann, 2018

6.

Workplace Safety and Health: Assessing Current Practices and Promoting Change in the Profession. Thomas D. Schneid. 2014. by CRC Press.pp 227

Citi informācijas avoti