Organizācijas darbības efektivitātes un kvalitātes vadīšana
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga
Par studiju kursu
Mērķis
Sniegt studentiem izpratni par organizācijas efektivitāti un kvalitātes vadību, nozīmi mūsdienu darba tirgū, veselības aprūpē, apzināt problēmas esošajos organizācijas biznesa procesos, iepazīstināt ar organizāciju efektivitātes un kvalitātes vadības metodēm, kā arī izstrādāt risinājumus efektivitātes un kvalitātes uzlabošanai.
Priekšzināšanas
Sabiedrības veselības pamati, Veselības aprūpes organizācijas pamati.
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Sekmīgi apgūstot šo kursu, studenti izpratīs organizāciju efektivitātes un kvalitātes metožu pielietošanas nepieciešamību procesu, struktūrvienību un organizāciju darbībā veselības aprūpē un spēs novērtēt organizācijas darbības efektivitāti, pielietojot mūsdienīgas efektivitātes un kvalitātes analīzes metodes.
Prasmes
1.Studenti pratīs patstāvīgi apkopot un analizēt datus par efektivitāti un kvalitāti organizācijās, veikt efektivitātes un kvalitātes analīzi, aprēķināt zudumus procesos, veikt procesu uzlabošanas izmaksu - ieguvumu analīzi, interpretēt organizāciju efektivitātes un kvalitātes rādītājus, prezentēt tos organizācijās, pamatojoties uz pētījumu rezultātiem un lietojot atbilstošu terminoloģiju.
Kompetences
1.Studenti pratīs savas kompetences ietvaros zinātniski pamatot organizācijas efektivitātes un kvalitātes vadīšanas nepieciešamību veselības sektorā, spēs izstrādāt, ekonomiski pamatot un ieviest efektivitātes un kvalitātes uzlabošanas risinājumus, pratīs loģiski noformulēt nepieciešamos organizācijas efektivitātes un kvalitātes uzlabojumus.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Padziļināta izpēte par organizācijas efektivitātes un kvalitātes metodēm, iepazīstoties ar literatūras avotiem un salīdzinot ar esošo situāciju izvēlētajā organizācijā (referāts).
Priekšlikumu un prakstisku rekomendāciju izstrāde organizācijas efektivitātes un kvalitātes vadīšanai, ievērojot sociālo un ekonomisko situāciju valstī un izvēlētās organizācijas darbības specifiku (referāts).
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Līdzdalība lekcijās, semināros, referāts, eksāmens.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Organizācijas efektivitāte un kvalitāte un tās nozīme darba tirgū
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Organizācijas efektivitāte un kvalitāte un tās nozīme darba tirgū
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Procesu vadība organizācijā
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Procesu vadība organizācijā
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
LEAN – pēdējo 50 gadu viena no veiksmīgākajām biznesa vadības stratēģijām
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
LEAN – pēdējo 50 gadu viena no veiksmīgākajām biznesa vadības stratēģijām
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Organizāciju efektivitātes un kvalitātes vadības metodes
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Organizāciju efektivitātes un kvalitātes vadības metodes
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Starptautiskie pacientu drošības un kvalitātes standarti veselības nozarē
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Starptautiskie pacientu drošības un kvalitātes standarti veselības nozarē
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Nepārtraukta efektivitātes un kvalitātes uzlabošana
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Nepārtraukta efektivitātes un kvalitātes uzlabošana
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Kaļķis V. Darba vides risku novērtēšanas metodes. Rīga, Latvijas izglītības fonds, 2008, 242 lpp. (akceptējams izdevums)
Foster S.T. Managing Quality. New Yersey: Pearson Edu., 2017., p. 36 – 56.
Besterfield D.H. Quality Control. New Jersey: Pearson Education, 2004., p. 1-5. (akceptējams izdevums)
Ries E., The Lean Startup. USA: Crown Publishing Group, 2011. (akceptējams izdevums)Piemērots angļu valodas plūsmai
Leilands J. Kvalitātes vadības sistēmas. Jaunā ISO 9001 2008 standarta prasību skaidrojums. Rīga: Leilands un Putnis, Latvijas Vēstnesis, 2009. (akceptējams izdevums)
Dāvidsone G. Organizāciju efektivitātes modelis, Rīga: Jelgavas tipogrāfija. 2008. (akceptējams izdevums)
Modig N., Ahlstrom P. This is Lean. Resolving efficiency paradox. Stockholm: Rheologica publishing, 2016.
Ārvalstu studentiem/For international students:
Foster S.T. Managing Quality. New Yersey: Pearson Edu., 2017., p. 36 – 56.
Besterfield D.H. Quality Control. New Jersey: Pearson Education, 2004., p. 1-5. (akceptējams izdevums)
Ries E., The Lean Startup. USA: Crown Publishing Group, 2011. (akceptējams izdevums)
Papildu literatūra
Callender G. Efficiency and Management. USA: Routledge, 2009.
Coelli T.J. et. al. An Introduction to Efficiency and Productivity Analysis. USA: Springer, 2005
Gygi C., DeCarlo N., Williams B. Six Sigma for Dummies. USA: Wiley Publishing, 2005
Je ston J., Nelis J. Business Process Management. Oxford: Butterworth-Heinemann, 2018
Workplace Safety and Health: Assessing Current Practices and Promoting Change in the Profession. Thomas D. Schneid. 2014. by CRC Press.pp 227