Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Vadības teorijas un projektu izstrāde

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
SZF_144
Zinātnes nozare
Tiesību zinātne
Kredītpunkti (ECTS)
6,00
Mērķauditorija
Civilā un militārā aizsardzība; Tiesību zinātne
LKI
7. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sociālo zinātņu fakultāte
Kontaktinformācija

Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv

Par studiju kursu

Mērķis

Veidot studējošo izpratni par vadības procesu un projektu izstrādes kā vadības instrumenta principiem.

Priekšzināšanas

Sekmīgi apgūti iepriekšējos semestros realizētie studiju kursi.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Studiju kursa laikā studējošie ir apguvuši integrētu zināšanu, prasmju un kompetenču kopumu vadībā un projektu izstrādē. ZINĀŠANAS: - Spēj parādīt padziļinātas zināšanas un kritisku izpratni par vadības teorijām, to evolucionāru attīstību; - Demonstrē oriģinalitāti un zinātnisku pieeju vadības problēmjautājumu risināšanā; - Spēj integrēt dažādu vadības teoriju atziņas, dot ieguldījumu jaunu zināšanu radīšanā pētniecībā un pētniecības metožu izmantošanā; - Iegūst teorētiskās zināšanas un izpratni par projekta vadīšanas procesiem organizācijās.

Prasmes

1.PRASMES: - Prot kritiski vērtēt esošo situāciju organizāciju un iestāžu vadības teorijas un prakses aspektā; - Prot piedāvāt jaunus risinājumus organizāciju un iestāžu vadības un attīstības jaunāko tendenču aspektā, akcentējot uzmanību uz organizācijas un iestādes darbības kvalitātes nodrošināšanas jautājumiem, kā arī iestādē ieviešajamām inovatīvām pieejām; - Spēj noteikt un analizēt projekta ārējās un iekšējās vides ietekmes galvenos faktorus.

Kompetences

1.KOMPETENCES: - Demonstrē personīgu attieksmi par vietēja mēroga un globālajiem jautājumiem attiecībā uz organizāciju un iestāžu attīstības iespējām un daudzveidību, demonstrē atbildīgu rīcību šo jautājumu risināšanā; - Spēj argumentēti izskaidrot un diskutēt par sarežģītiem vadības teorijas aspektiem gan ar speciālistiem, gan ar nespeciālistiem; - Spēj parādīt izpratni un ētisku pozīciju profesionālo darbību iespējamām ietekmēm organizācijas un sabiedrības kopumā attīstībā; - Prot izstrādāt kvalitatīvu projektu un vadīt tā efektīvu ieviešanu.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Piedalīšanās visās kursa aktivitātēs. Izveidot studiju kursa ietvaros pētāmo jautājumu aktualitāšu sarakstu, viena jautājuma padziļināta analīze un izvērtējams. Sagatavotā jautājuma mutiska prezentācija maģistrantu grupā. Sava projekta pieteikuma izstrādāšana, prezentēšana, diskusijas, argumentācija.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Prasības studiju kursa apguvei: aktīva līdzdarbība nodarbībās - 50%; patstāvīgo praktisko darbu izpilde, to interpretācija un izvērtējams - 20%; līdzdalība diskusijās un citu studentu sagatavoto tēmu analīzē - 10%; izstrādāts un aizstāvēts projekta darbs - 20%.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Vadīšana kā kompleksās izpētes objekts. Vadītāja personības psiholoģiskie aspekti. Vadītāja lomas (pēc H. Minsberga). Līderība.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Vadīšana kā kompleksās izpētes objekts. Vadītāja personības psiholoģiskie aspekti. Vadītāja lomas (pēc H. Minsberga). Līderība.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Vadītāja darbības stili, to raksturojums un analīze. Profesionālās darbības motivācija
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Vadītāja darbības stili, to raksturojums un analīze. Profesionālās darbības motivācija
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Vara, tās izpausmes veidi. Komanda un komandas darbs. Cilvēks un grupa.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Vara, tās izpausmes veidi. Komanda un komandas darbs. Cilvēks un grupa.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Projekta jēdziens vēsturiskā aspektā. Projekta izstrādes nepieciešamība, ideju ģenerēšana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Projekta jēdziens vēsturiskā aspektā. Projekta izstrādes nepieciešamība, ideju ģenerēšana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Iespējamie projektu finansēšanas avoti. ES budžets un struktūrfondi. ES finansējuma iespējas projektiem Latvijā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Iespējamie projektu finansēšanas avoti. ES budžets un struktūrfondi. ES finansējuma iespējas projektiem Latvijā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Atšķirības projektu izstrādē dažādu īpašuma formu institūcijām.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Atšķirības projektu izstrādē dažādu īpašuma formu institūcijām.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Vadības psiholoģiskie likumi un to analīze. Vadības psiholoģisko teoriju vēsturiskā analīze.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Vadības psiholoģiskie likumi un to analīze. Vadības psiholoģisko teoriju vēsturiskā analīze.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Dažādu autoru izstrādāto vadības principu salīdzinošā analīze. Vadīšanas funkciju raksturojums un analīze
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Dažādu autoru izstrādāto vadības principu salīdzinošā analīze. Vadīšanas funkciju raksturojums un analīze
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sociāli-psiholoģiskā klimata raksturojums darba kolektīvā. Faktori, kas ietekmē psiholoģiskā klimata kvalitāti. Sociāli psiholoģiskā klimata regulēšanas iespēju raksturojums. Organizācijas kultūras tipi un to raksturojums dažādu autoru skatījumā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sociāli-psiholoģiskā klimata raksturojums darba kolektīvā. Faktori, kas ietekmē psiholoģiskā klimata kvalitāti. Sociāli psiholoģiskā klimata regulēšanas iespēju raksturojums. Organizācijas kultūras tipi un to raksturojums dažādu autoru skatījumā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Varas likumu dažādu autoru skatījumā analīze. Varas iegūšanas un noturēšanas māksla.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Varas likumu dažādu autoru skatījumā analīze. Varas iegūšanas un noturēšanas māksla.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Vadīšanas procesa māksla, balstoties uz emocionālo inteliģenci. Emocionālās līderības būtība un raksturojums. Sievietes līderes vadīšanas procesā
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Vadīšanas procesa māksla, balstoties uz emocionālo inteliģenci. Emocionālās līderības būtība un raksturojums. Sievietes līderes vadīšanas procesā
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Radošums un inovatīvā darbība vadības procesā. Harizma un tās loma vadībā. Panākumu gūšanas stratēģijas dažādu autoru skatījumā
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Radošums un inovatīvā darbība vadības procesā. Harizma un tās loma vadībā. Panākumu gūšanas stratēģijas dažādu autoru skatījumā
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Līderības psiholoģija dažādu autoru skatījumā. Pārmaiņu līderu raksturojums. Principcentrēto līderu raksturojums. Ontopsiholoģija kā augstākā līmeņa līderības raksturotāja
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Līderības psiholoģija dažādu autoru skatījumā. Pārmaiņu līderu raksturojums. Principcentrēto līderu raksturojums. Ontopsiholoģija kā augstākā līmeņa līderības raksturotāja
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Projektu veidi. Projekta mērķu un uzdevumu noteikšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Projektu veidi. Projekta mērķu un uzdevumu noteikšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Projekta plānošana. Projekta izstrādes posmi. Projekta pieteikuma rakstīšanas pamatprincipi
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Projekta plānošana. Projekta izstrādes posmi. Projekta pieteikuma rakstīšanas pamatprincipi
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Projekta budžeta aprēķins. Projekta cikla vadība.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Projekta budžeta aprēķins. Projekta cikla vadība.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
6,00
Kontaktstundas:
64 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Vadīšana kā kompleksās izpētes objekts. Vadītāja personības psiholoģiskie aspekti. Vadītāja lomas (pēc H. Minsberga). Līderība.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Vadīšana kā kompleksās izpētes objekts. Vadītāja personības psiholoģiskie aspekti. Vadītāja lomas (pēc H. Minsberga). Līderība.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Vadītāja darbības stili, to raksturojums un analīze. Profesionālās darbības motivācija
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Vadītāja darbības stili, to raksturojums un analīze. Profesionālās darbības motivācija
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Vara, tās izpausmes veidi. Komanda un komandas darbs. Cilvēks un grupa.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Vara, tās izpausmes veidi. Komanda un komandas darbs. Cilvēks un grupa.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Projekta jēdziens vēsturiskā aspektā. Projekta izstrādes nepieciešamība, ideju ģenerēšana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Projekta jēdziens vēsturiskā aspektā. Projekta izstrādes nepieciešamība, ideju ģenerēšana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Iespējamie projektu finansēšanas avoti. ES budžets un struktūrfondi. ES finansējuma iespējas projektiem Latvijā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Iespējamie projektu finansēšanas avoti. ES budžets un struktūrfondi. ES finansējuma iespējas projektiem Latvijā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Atšķirības projektu izstrādē dažādu īpašuma formu institūcijām.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Atšķirības projektu izstrādē dažādu īpašuma formu institūcijām.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Vadības psiholoģiskie likumi un to analīze. Vadības psiholoģisko teoriju vēsturiskā analīze.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Vadības psiholoģiskie likumi un to analīze. Vadības psiholoģisko teoriju vēsturiskā analīze.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Dažādu autoru izstrādāto vadības principu salīdzinošā analīze. Vadīšanas funkciju raksturojums un analīze
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Dažādu autoru izstrādāto vadības principu salīdzinošā analīze. Vadīšanas funkciju raksturojums un analīze
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sociāli-psiholoģiskā klimata raksturojums darba kolektīvā. Faktori, kas ietekmē psiholoģiskā klimata kvalitāti. Sociāli psiholoģiskā klimata regulēšanas iespēju raksturojums. Organizācijas kultūras tipi un to raksturojums dažādu autoru skatījumā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sociāli-psiholoģiskā klimata raksturojums darba kolektīvā. Faktori, kas ietekmē psiholoģiskā klimata kvalitāti. Sociāli psiholoģiskā klimata regulēšanas iespēju raksturojums. Organizācijas kultūras tipi un to raksturojums dažādu autoru skatījumā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Varas likumu dažādu autoru skatījumā analīze. Varas iegūšanas un noturēšanas māksla.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Varas likumu dažādu autoru skatījumā analīze. Varas iegūšanas un noturēšanas māksla.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Vadīšanas procesa māksla, balstoties uz emocionālo inteliģenci. Emocionālās līderības būtība un raksturojums. Sievietes līderes vadīšanas procesā
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Vadīšanas procesa māksla, balstoties uz emocionālo inteliģenci. Emocionālās līderības būtība un raksturojums. Sievietes līderes vadīšanas procesā
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Radošums un inovatīvā darbība vadības procesā. Harizma un tās loma vadībā. Panākumu gūšanas stratēģijas dažādu autoru skatījumā
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Radošums un inovatīvā darbība vadības procesā. Harizma un tās loma vadībā. Panākumu gūšanas stratēģijas dažādu autoru skatījumā
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Līderības psiholoģija dažādu autoru skatījumā. Pārmaiņu līderu raksturojums. Principcentrēto līderu raksturojums. Ontopsiholoģija kā augstākā līmeņa līderības raksturotāja
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Līderības psiholoģija dažādu autoru skatījumā. Pārmaiņu līderu raksturojums. Principcentrēto līderu raksturojums. Ontopsiholoģija kā augstākā līmeņa līderības raksturotāja
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Projektu veidi. Projekta mērķu un uzdevumu noteikšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Projektu veidi. Projekta mērķu un uzdevumu noteikšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Projekta plānošana. Projekta izstrādes posmi. Projekta pieteikuma rakstīšanas pamatprincipi
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Projekta plānošana. Projekta izstrādes posmi. Projekta pieteikuma rakstīšanas pamatprincipi
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Projekta budžeta aprēķins. Projekta cikla vadība.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Projekta budžeta aprēķins. Projekta cikla vadība.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
6,00
Kontaktstundas:
64 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Babris, S. (2007). Intelektuālo darbinieku vadīšanas metodes un to pilnveidošanas nepieciešamība. Rīga: LU. (latviešu plūsmai)

2.

Balanced Scorecard Umsetzen (2004). Horvāth&Partners, Schāffer-Poeschel Verlag GmbH.

3.

Baron, A., Armstrong, M. (2007). Human Capital Management: Achieving Added Value Through People. Kogan.

4.

Barets, R. (2008). Vērtīborientētas organizācijas izveide: visas sistēmas kultūras transformācijas koncepcija. Rīga: Biedrība „Domas spēks”. (latviešu plūsmai)

5.

Grifins, E. (2008). Reputācijas vadības stratēģijas: situāciju, krīžu un korporatīvās sociālās atbildības vadīšana. Rīga: Lietišķās informācijas dienests. (latviešu plūsmai)

6.

Peter, F. Sorensen & Therese F. Yaeger. (2015). By: Gina Hinrichs & Cheryl Richardson a volume in the series: Contemporary Trends in Organization Development and Change.

7.

Kerzner, H. (2017). Project management: a systems approach to planning, scheduling, and controlling. Hoboken, N.J.: John Wiley. [elektronisks resurss].

8.

Trevors, L.J. (2009). Kā vadīt projektu. Rīga: Zvaigzne ABC. (latviešu plūsmai)

Papildu literatūra

1.

Green, M. (2007). Change Management Masterclass: A Step By Step Guide to Successful Change Management. Kogan Page.

2.

Kiela-Viļumsone, L. (2006). Korporatīvās pārvaldības principu ievērošanas mehānismi. // Latvijas Universitātes raksti. 706.sējums. Rīga: LU. (latviešu plūsmai)

3.

Dāvidsone, G. (2006). Līderis – 21.gadsimta vadītājs.// Psiholoģijas pasaule. Nr. 2006/02. (latviešu plūsmai)

4.

Dāvidsonre, G. (2008). Organizāciju efektivitātes modelis. Organisation Development Academy. (latviešu plūsmai)

5.

Paton, R. , MaCalman, G. (2008). Change Management: A Guide to Effective Implementation. Sage Publication.

6.

Mullins, L.J. (2005). Management and organizational behavior. 7th edition. Harlow, England, London, New York and other: FT Prentice Hall, Financial Times

7.

Procesu vadības izcilības kritēriji: organizācijas novērtēšanas rokasgrāmata: 32 pārbaudes jautājumi un salīdzinoši piemēri (2007). / Kajs Lāmanens, Kari Tominens. Rīga: Latvijas Biznesa konsultantu asociācija. (latviešu plūsmai)

Citi informācijas avoti

1.

A12 (reģionālais žurnāls). (latviešu plūsmai)

2.

Academy of Management Journal.

3.

European Journal of Work and organisational Psychology.

4.

Group and Organization Management.

5.

International Journal of Project Management