Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Bērnu intensīvā terapija

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
RPE_028
Zinātnes nozare
Klīniskā medicīna
Kredītpunkti (ECTS)
6,00
Mērķauditorija
Ārstniecība
LKI
8. līmenis

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs

Rezidentūras specialitāte

Specialitāte
Vadītājs
Kontaktinformācija

-

Par studiju kursu

Mērķis

Nodrošināt teorētisko zināšanu un praktisko iemaņu apguvi un pilnveidošanu, kas atbilstu vispārējam priekšstatam par bērnu intensīvo terapiju, atbilstoši pediatrijas specialitātes nolikuma prasībām, kas ļautu ārstam orientēties, saskaroties klīniskajā praksē ar neatliekamu situāciju, lai nepieciešamības gadījumā sniegtu neatliekamu palīdzību akūtā situācijā.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Studiju kursa apguvei atvēlētajā laikā rezidents apgūst zināšanas par bērnu intensīvo terapiju, diagnostiskajiem un ārstnieciskajiem algoritmiem.

Prasmes

1.Studiju kursa apguves rezultātā rezidents pratīs veikt bērna objektīvā klīniskā stāvokļa izmeklēšanu un izvērtēšanu atbilstoši bērna vecumam, savākt slimības anamnēzi, izveidot izmeklējumu plānu, ordinēt papildus izmeklēšanas metodes un izvērtēt to rezultātus, veikt kardiopulmonālo reanimāciju, veikt perifērās vēnas kateterizāciju.

Kompetences

1.Pēc sekmīga studiju kursa beigšanas rezidents sasniedz sertificēta pediatra obligāto kompetenci. Nepieciešamā kompetences pakāpe ir atšķirīga dažādu bērnu neatliekamo situāciju gadījumos un tā uzrādīta zemāk pievienotajā tabulā. Zināšanu līmeņi ir sekojoši: 1. līmenis: zināšanas atbilst vispārējam priekšstatam par problēmu, kas ļauj ārstam orientēties, lasot literatūru vai saskaroties klīniskajā praksē, kā arī mērķtiecīgi meklēt nepieciešamo papildus informāciju, nosūtīt pacientu nepieciešamības gadījumā pie speciālista. 2. līmenis: zināšanas par doto problēmu ir pietiekamas, lai izprastu tās būtību, to diagnosticētu un nepieciešamības gadījumā sniegtu neatliekamo palīdzību, nosūtītu pie speciālista, kā arī speciālista vadībā realizētu diagnostikas, ārstēšanas un profilakses pasākumus. 3. līmenis: zināšanas ārstam ļauj tikt galā ar doto problēmu patstāvīgi. Ķermeņa šķidrumu patofizioloģija un šķidrumu terapija 3 1. Ūdens 2. Nātrijs 3. Kālijs 4. Hlorīdi 5. Kalcijs 6. Ūdeņraža joni (skābju – bāzu līdzsvars) 7. Šķidrumu terapija 8. Terapijas principi 9. Šķidrums un elektrolīti, specifisku saslimšanu terapija 9.1. akūta diareja 3 9.2. pilorus stenoze 2 9.3. badošanās 2 9.4. elektrolītu izmaiņas saistībā ar CNS traucējumiem 2 9.5. perioperatīvie šķidrumi 2 9.6. izolētas asins pH un elektrolītu koncentrācijas izmaiņas 2 9.7. krampju sindroms 3 Akūti slims bērns 1. Slima bērna novērtēšana ambulatori un stacionārā 3 2. Bērnu neatliekamās palīdzības nodrošināšana. 3 3. Neatliekamie stāvokļi pediatrijā 3 3.1. koma bērnu vecumā 3 3.2. atdzīvināšana 3 3.3. šoks 3 3.4. slīkšana 3 3.5. apsaldējums/apdegums 2 3.6. ARDS 2 4. Anestēzija un perioperatīvā aprūpe 2 5. Sāpju vadīšana ....2 6. Zāļu terapijas principi bērniem 3 7. Krampju lēkmes bērnu vecumā 7.1. ģeneralizēta lēkme 2 7.2. febrīlie krampji 3 7.3. epilepsijas terapija 2 7.4. neonatālo krampju lēkmes 2 7.5. status epilepticus 3 8. Galvas traumas 2

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Studiju kursa laikā rezidentam jāapgūst teorētiskās zināšanas par bērnu intensīvo terapiju un tās algoritmiem; praktiskas iemaņas bērnu intensīvajā terapijā, algoritmu pielietošana praksē; jāiegūst priekšstats par sociālās aprūpes iespējām un nepieciešamību, pievēršot uzmanību praktizējoša pediatra uzdevumiem šādu bērnu aprūpē.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
1) Docētājs cikla beigās dod praktisko iemaņu vērtējumu 10 ballu sistēmā, ierakstot to rezidenta grāmatiņā. 2) Teorētisko zināšanu pārbaudi veic rakstiski un dod vērtējumu 10 ballu sistēmā.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Specializētā telpa

Tēmas

Saindēšanās bērniem.
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Specializētā telpa

Tēmas

Parenterālā barošana.
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Specializētā telpa

Tēmas

Šķidruma izvēles pamatprincipi, to atšķirības intensīvas rehidratācijas apstākļos pie dažādām patoloģijām.
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
-
-

Tēmas

Kardiopulmonālā reanimācija - mini ciklu mērķtiecīgs treniņš.
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
-
-

Tēmas

Kardiopulmonālā reanimācija - mini ciklu mērķtiecīgs treniņš.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
6,00
Semināru skaits:
5
Ilgums (nedēļās):
4
Gala pārbaudījums:
Eksāmens rezidentūrā (Teorija un prakse)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

https://my.rsu.lv/ > E-datubāzes > E-grāmatas, https://www.clinicalkey.com/

2.

Kliegman R. M., Behrman R.E., Jenson H. B. Stanton B. F. „Nelson Textbook of Pediatrics” 21st ed, 2020.

3.

Zimmerman, Jerry J.” Fuhrman and Zimmerman's Pediatric Critical Care". 6th ed, 2022

4.

Lantos, John D.Ethics Rounds: a Casebook in Pediatric Bioethics American Academy of Pediatrics (AAP); American Academy of Pediatrics 2019

Citi informācijas avoti