Valoda, telpiskā kognīcija un komunikācija
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, Dzirciema iela 16, dn@rsu.lv, +371 67409159
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Studenti iegūs zināšanas par telpiskās kognīcijas un valodas mijiedarbi un ietekmi uz komunikācijas procesiem.
Prasmes
1.Studenti iegūs izpratni par telpiskās kognīcijas pētījumiem gan liela, gan maza izmēra telpiskajā vidē.
Kompetences
1.Studenti spēs izmantot telpiskās kognīcijas un telpiskās valodas pētniecības galvenās metodes un veidot pētījuma dizainus.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Kursa patstāvīgo darbu veido divas secīgi saistītas daļas:
1) Studentam, balstoties apgūtajās teorijās, pētījuma dizainos un metodēs, jāizveido pilotpētījuma skice (pētījuma apraksts par kādu no tēmām, kas ir saistītas ar kursa saturu un ir iepriekš saskaņotas ar kursa docētāju).
2) Students, balstoties docētāja ieteikumos pētījuma skices sakarā, veic nelielu pētījumu (ievāc datus, veic to analīzi un uzraksta pētījuma rezultātu aprakstu 5-15 lpp. apjomā, kuru nodod kursa noslēgumā).
Studējošā ieguldījums studiju procesa pilnveidē ir jēgpilnas atgriezeniskās saites sniegšana par studiju kursu, aizpildot tā novērtēšanas anketu.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
IIndividuālā pētījuma teorijas, metodes un dizaina izveide (var būt darbs grupā) – 40%;
Individuālā pētījuma prezentācija kursa noslēgumā (eksāmens) – 60%.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Praktiskā daļa: darbs pie patstāvīgiem pētījumiem.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Coventry, K. R., Garrod, S. C. Seeing, Saying and Acting. The psychological semantics of spatial preposition. Hoveand New York: Psychology Press, 2004.
Waller, D. E., & Nadel, L. E. Handbook of spatial cognition. Washington, DC: American Psychological Association, 2013.
McDonough, L. Understanding Spatial Relations: Flexible infants, lexical adults. Cognitive Psyschology Nr. 46, 229-259, 2003.
Landau, B., Jackendoff, R. ‘What’ and ‘where’ in spatial language and cognition. Behavioural and Brain Sciences 16, 217-265, 1993.
Levinson, S. C., Wilkins, D. P. The background to the study of the language of space. In Levinson, S. C., Wilkins, D. P. (Eds.), Grammars of space: Explorations in cognitive diversity (pp. 1-23). Cambridge: Cambridge University Press, 2006.
Papildu literatūra
Carlson, L. A. & Hill, P. L. Experimental methods for studying language and space. In M. Gonzalez-Marquez, I. Mittelberg, S. Coulson, & M. Spivey (Eds.) Methods in Cognitive Linguistics (pp. 250-276). Amsterdam: John Benjamins, 2007.
Herskovits, A. Language and spatial cognition: An interdisciplinary study of the prepositions in English. Cambridge MA: MIT Press, 1986.
Montello, D. R. Spatial cognition. Smelser, N. J., Baltes, P. B. (Eds.) In: International Encyclopedia of the Social & Behavioral Sciences (pp. 14771-14775). Oxford: Pergamon Press, 2001.
Downs, R., Stea, D. Image and Environment: Cognitive Mapping and Spatial Behavior. Chicago: Aldine, 1973.
Citi informācijas avoti
Behavioral and Brain Sciences.
Cognitive Psychology.
Cognition.