Psiholoģiskās izpētes un konsultēšanas prakse II
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, Dzirciema iela 16, vppk@rsu.lv, +37167061587
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Studējošie demonstrē izpratni un kritiski izvērtē psiholoģiskās konsultēšanas procesu, kā arī izskaidro psiholoģiskās konsultēšanas procesa nosacījumus, ievērojot dažādu vecumposmu psiholoģiskās īpatnības. Analizē un kritiski izvērtē dažādus mijiedarbības aspektus starp bioloģiskajiem, psiholoģiskajiem un sociālajiem procesiem psiholoģiskās palīdzības kontekstā dažādām klientu / pacientu grupām. Izskaidro sadarbības pārskata principus un struktūru.
Prasmes
1.Formulē psiholoģiskās konsultēšanas mērķi, atbilstoši konkrētai situācijai un klientu / pacientu / grupas vajadzībām. Veido psiholoģiskās konsultēšanas plānu, izvēloties un lietojot zinātniski pamatotas psiholoģiskās metodes un veic psiholoģiskās konsultēšanu. Sagatavo sadarbības pārskatu par psiholoģiskās konsultēšanas procesu, kā arī kritiski novērtē sava darba efektivitāti.
Kompetences
1.Veic psiholoģisko konsultēšanu un psiholoģisko palīdzību, lietojot zinātniski pamatotas metodes, ievērojot profesionālās darbības tiesiskos un ētiskos aspektus. Ņemot vērā dažādus mijiedarbības aspektus starp psiholoģiskiem, sociāliem un bioloģiskiem aspektiem, patstāvīgi formulē un kritiski analizē sarežģītas psiholoģijas problēmas, pamato pieņemtos lēmumus, sagatavo sadarbības pārskatu, izprotot savas profesionālās darbības iespējamo ietekmi uz klientu / pacientu, grupu, sabiedrību un vidi.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Patstāvīgi veikt psiholoģisko konsultēšanu, lasīt norādītos avotus un literatūru, izdarot kopsavilkumus pēc dotā parauga. Veikt rakstisku izpētes gadījuma analīzi, atbilstoši kritērijiem un prezentēt to. Sagatavot izpētes gadījumu supervīzijai. Veikt pašrefleksiju par praksi un supervīziju.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
1. Vismaz 85% apmeklētas pārraudzības sesijas.
2. Prakses vadītāju vērtējumi par maģistranta darbu prakses vietā (30%).
3. Prakses dokumentācija sagatavota, ievērojot prasības un nodota paredzētāja laikā (20%).
4. Prakses aizstāvēšanas laikā (pēc noteiktajiem kritērijiem) prezentēts viens sadarbības pārskats (50%).
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievads psiholoģiskajā konsultēšanā un palīdzībā
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievads psiholoģiskajā konsultēšanā un palīdzībā
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievads psiholoģiskajā konsultēšanā un palīdzībā
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pārraudzības sesijas
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pārraudzības sesijas
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pārraudzības sesijas
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pārraudzības sesijas
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pārraudzības sesijas
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pārraudzības sesijas
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pārraudzības sesijas
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pārraudzības sesijas
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pārraudzības sesijas
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pārraudzības sesijas
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pārraudzības sesijas
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pārraudzības sesijas
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pārraudzības sesijas
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pārraudzības sesijas
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pārraudzības sesijas
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pārraudzības sesijas
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Psiholoģiskā konsultēšana un palīdzība
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pārradzības sesijas
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pārradzības sesijas
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pārradzības sesijas
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pārradzības sesijas
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Butcher, J. N., Hooley, J. M., Mineka, S. M., & Nock, M. K. (2017). Abnormal Psychology. Pearson.
Mārtinsone, K., Bite, J., Sudraba, V. (2016). Konsultēšanas un psihoterapijas teorija un prakse. Izdevniecība: Zvaigzne ABC.
Papildu literatūra
Groth-Marnat, G., Wright, J. (2016). Handbook of psychological assessment. New Jersey. eBook.
Citi informācijas avoti
Journal of Consulting & Clinical Psychology.
Journal of Counselling & Psychotherapy