Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Kultūras un komunikācijas socioloģija

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
KF_023
Zinātnes nozare
Kulturas un masu komunikaciju sociologija!; Socioloģija un sociālais darbs
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Socioloģija
LKI
8. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Komunikācijas fakultāte
Kontaktinformācija

Rīga, Dzirciema iela 16, kfko@rsu.lv, kfko@rsu.lv, +371 67409183

Par studiju kursu

Mērķis

Padziļināt studentu zināšanas kultūras un masu komunikācijas socioloģijā

Priekšzināšanas

jāpievieno

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.jāpievieno

Prasmes

1.jāpievieno

Kompetences

1.jāpievieno

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
jāpievieno

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
jāpievieno

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
16 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Ieskaite

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Alexander, J.C. The Meanings of Social Life: A Cultural Sociology. – Oxford University Press, 2005.

2.

Bourdieu, P On Television. – New York: New Press, 1998.

3.

Bryant, J., D.Zillmann. Media Effects. Advances in Theory and Research. 2nd edition. – Mahwah, New Jersey: LEA, 2002.

4.

Bryant, J., S.Thompson. Fundamentals of Media Effects. – Mc Graw Hill, 2002.

5.

Chriss, J. Subculture: the Fragmentation of the Social. – Sage Publications, 2005.

6.

Cultural Sociology. Ed.by L.Spillman. – Wiley-Blackwell, 2001.

7.

Culture: Critical Concepts in Sociology. Ed. by J.Criss. – Routlegde, 2003.

8.

Curran, J. Media and Power. – Routledge, 2004.

9.

Dimants, A. Pašcenzūra pret paškontroli Latvijas presē: mediju pētījuma atklājumi. – Valmiera: Vidzemes augstskola, 2004.

10.

Benjamins, V. Iluminācijas. – Rīga: Laikmetīgās mākslas centrs, 2005.

11.

Dupuis, J. Journalism in Latvia: a Profession in Transition. – Berlin: Nordeuropa-Institut der Humboldt-Universitat zu Berlin, 2003.

12.

Fairclough, N. Media Discourse. – London: Edward Arnold, 1995.

13.

Gīrcs, K. Kultūru interpretācija. – Rīga: AGB, 1998.

14.

Habermas, J. Theorie des kommunikativen Handelns. Bd. 2. – Suhrkamp, 1997.

15.

Informācijas vide Latvijā: 21. gadsimta sākums. I.Brikšes red. – Rīga: Zinātne, 2006.

16.

Klein, N. No Logo. – London: Flamingo, 2001.

17.

Koltsova, O. News Media and Power in Russia. – Routledge, 2006.

18.

Kruks, S. Russian – Language Media: A Foreign Observer? – In: Latvijas mediju analīze. – Rīga: LU, 2001.

19.

Kučs, A. Vārda brīvības robežas: goda un cieņas aizskaršana, naida kurināšana. – Rīga: Providus, 2004.

20.

Livingstone,S. Young People and New Media: Childhood and Changing Media Environment. – Sage Publications, 2002.

21.

LR 9. Saeimas vēlēšanu kampaņa: priekšvēlēšanu publiskā telpa. I.Brikšes un V.Zelčes red. – Rīga: Zinātne, 2007.

22.

Luhmann, N. The Reality of the Mass Media (Cultural Memory in the Present). – Stanford University Press/ Polity Press, 2000.

23.

Martišune, S. Valodas lietojums Latvijas elektroniskajos medijos: likumdošana un prakse. – Rīga: Providus, 2004.

24.

McNair, B. Cultural Chaos: Journalism, News and Power in a Globalised World. – Routledge, 2006.

25.

McQuail, D. Audience Analysis. – Sage Publications, 1997.

26.

McQuail’s Mass Communication Theory. 4th edition. – Sage Publications, 2000.

27.

Mediju loma varas pārdalē. – Rīga: Labklajības ministrija, 2004.

28.

Mediju satura analīze. Daudzveidība III. – Rīga: Komunikācijas studiju nodaļa, 2001.

29.

Multikulturālisms Latvijā: teorija un prakse. – Daugavpils, 1996.

30.

Saeimas plenārsēžu stenogrammu datorizētā analīze. – Rīga: LU Akadēmiskais apgāds, 2007.

31.

Schudson,M. The Sociology of News. – New York & London: W.W.Norton & Company, 2003.

32.

Šulmane, I. The Russian Language Media in Latvia. In: Latvian-Russian Relations: Domestic and International Dimensions Ed. by N.Muižnieks. – Rīga: LU Akadēmiskais apgāds, 2006.

33.

Šulmane, I., S.Kruks. Stereotipi Latvijas presē. Latvijas mediju analīze. Daudzveidība III. – Rīga, 2001.

34.

Tisenkopfs, T., O.Pisarenko, J.Daugavietis, A.Putniņa, K.Locika. Dziesmu svētki mainīgā sociālā vidē. – Baltijas studiju centrs, 2003 – http://www.km.gov.lv/UI/Main.asp?id=13655