Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Reanimatoloģija un intensīvā terapija pediatrijā II

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
RNM_053
Zinātnes nozare
Anatomija; Klīniskā medicīna
Kredītpunkti (ECTS)
6,00
Mērķauditorija
Ārstniecība
LKI
8. līmenis

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs

Rezidentūras specialitāte

Specialitāte
Vadītājs
Kontaktinformācija

-

Par studiju kursu

Mērķis

Nodrošināt iespēju apgūt zināšanas par atšķirībām intensīvās terapijas principos, metodēs un manipulācijās pediatrijā, lai uzturētu (nodrošinātu) kritiski slima zīdaiņa un bērna vitālās funkcijas pirmsslimnīcas un slimnīcas uzņemšanas nodaļas etapā līdz speciālista ierašanās brīdim.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Studējošais zinās: • Atpazīt dzīvībai bīstamus simptomus un sindromus saslimšanu un traumu gadījumos pediatrijā. • Izskaidrot Intensīvās terapijas atšķirības pediatrijā. • Interpretēt klīniski – bioķīmiskos hipoksijas rādītājus, to korekcijas metodes. • Aprakstīt plaušu mākslīgās ventilācijas atšķirības pediatrijā. • Formulēt hemodialīzes, hemofiltrācijas, hemosorbcijas un hiperbārās oksigenizācijas indikācijas pediatrijā. • Raksturot antibakteriālās terapijas principus. • pielietot perfuzorus. • pielietot neinvazīvās un invazīvās mākslīgās plaušu ventilācijas metodes pediatrijā, izmantojot elpināmo maisu un PMV aparātus, t.sk. portatīvos. • interpretēt laboratorisko izmeklējumu datus. • pielietot O2 inhalācijas metodes. • aprūpēt bērna elpceļus, t.sk. pacientiem ar traheostomu. • interpretēt ūdens – elektrolītu un skābju – sārmu balansa traucējumus un veikt korekcijas. • diagnosticēt multiplo orgānu mazspēju un septiskus stāvokļus. • pielietot atdzīvināšanas pasākumus pēc ACLS algoritmiem. • sastādīt ārstēšanas un izmeklēšanas plānu pediatrijā IT pacientiem ar neiroloģisku un neiroķirurģisku patoloģiju, abdominālu patoloģiju un plaušu patoloģiju, t.sk.operētiem pacientiem, pacientiem ar endokrīnu patoloģiju, kardiālu patoloģiju.

Prasmes

1.Studējošais pratīs: • Identificēt dzīvībai bīstamus simptomus un sindromus saslimšanu un traumu gadījumos. • Formulēt indikācijas un kontrindikācijas pacienta stacionēšanai intensīvās terapijas nodaļā. • Izstrādāt aprūpes plānu intensīvajā terapijā pediatrijā. • Analizēt un koriģēt klīniski – bioķīmiskos hipoksijas rādītājus. • Izmeklēt un monitorēt intensīvās terapijas pacientus pediatrijā, lietojot neinvazīvas un iespēju robežās arī invazīvas metodes. • Katetrizēt centrālās un perifērās vēnas.

Kompetences

1.Kompetence - studējošais varēs patstāvīgi sastādīt un realizēt izmeklēšanas un ārstēšanas plānu bērnu veselībai un dzīvībai kritiskos stāvokļos un uzturēt bērna vitālās funkcijas līdz speciālista ierašanās brīdim neatliekamās situācijās pirmsslimnīcas un slimnīcas etapā.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Padziļināta semināru tēmu izpēte un prezentāciju sagatavošanu par katru semināru.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Teorētisko zināšanu un praktisko iemaņu pārbaude studiju kursa noslēgumā 10 baļļu sistēmā.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Specializētā telpa

Tēmas

Bērnu un jaundzimušā fizioloģiskās un anatomiskās atšķirības no pieaugušā. Intensīvas terapijas un netaliekamās medicīniskās palīdzības, t.sk. farmakoterapija, īpatnības dažādas vecuma grupās.
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Specializētā telpa

Tēmas

IT pacienta aprūpes un reanimācijas pamati pediātrijā. Akūtas elpošanas mazspēja: celoņi, klīnika, diagnostika, intensīva terapija. Akūta sirds mazspēja: cēloņi, klīnika, diagnostika, intensīva terapija
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Specializētā telpa

Tēmas

Zīdaiņa un bērna kardiopulmonāla reanimācija
Kopā kredītpunkti (ECTS):
6,00
Semināru skaits:
3
Ilgums (nedēļās):
4
Gala pārbaudījums:
Eksāmens rezidentūrā (Teorija un prakse)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Wyatt J.P., et al. Oxford handbook of emergency medicine. Oxford University Press, 2020.