Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Pētniecības procesa selektīvi posmi

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
REK_216
Zinātnes nozare
Klīniskā medicīna; Sporta medicīna un rehabilitoloģija
Kredītpunkti (ECTS)
6,00
Mērķauditorija
Medicīnas pakalpojumi; Rehabilitācija
LKI
7. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Rehabilitācijas katedra
Kontaktinformācija

Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, rk@rsu.lv, +371 20271291

Par studiju kursu

Mērķis

Kursa mērķis ir dot studentiem iespēju attīstīt prasmes kritiski analizēt, plānot un vadīt pētījumus.

Priekšzināšanas

Pamatzināšanas par pētījumu metodoloģiju, prasmes literatūras izpētē un pamata iemaņas zinātnisku ziņojumu rakstīšanā.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Spēj analizēt aktualitātes nozares pētniecībā un formulēt savai profesionālajai kompetencei specifiskus pētniecības jautājumus. Salīdzina un kritiski izvērtē aktuālās zināšanas nozarē saistībā ar pētījuma tēmu.

Prasmes

1.Formulē pētniecības problēmas un jautājumus, atlasa un kritiski izvērtē informācijas avotus, pamato pētījuma tēmas aktualitāti, formulē pētījuma mērķi un uzdevumus, izvēlas un pamato piemērotas pētījuma metodes, izvērtē plānotā pētījuma potenciālos draudus, riskus un darbības risku mazināšanai.

Kompetences

1.Patstāvīgi plāno pētījumu par pašizvēlētu tēmu atbilstoši pētniecības un ētikas pamatprincipiem, sagatavo maģistra darba pētījuma tēmas pieteikumu.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Patstāvīgais darbs ar literatūru, zinātnisko publikāciju un ziņojumu kritiska analīze, individuāli mācību uzdevumi, maģistra darba tēmas pieteikuma izstrāde. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Sistemātiska zināšanu un prasmju pārbaude nodarbību laikā, kas rezultējas kā kumulatīvs eksāmens noslēgumā: - ieskaites par individuāli veicamajiem mācību uzdevumiem- 10%; - starpziņojumi par maģistra darba tēmas pieteikuma izstrādi- 50%; - maģistra darba tēmas mutiska prezentācija- 40%.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pieejas zināšanu pilnveidošanai un pētniecības paradigmas.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
4

Tēmas

Pieejas zināšanu pilnveidošanai un pētniecības paradigmas.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pētniecības procesa posmi un pētniecības procesa vadība.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pētniecības procesa posmi un pētniecības procesa vadība.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
4

Tēmas

Pētniecības procesa posmi un pētniecības procesa vadība.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
4

Tēmas

Pētniecības procesa posmi un pētniecības procesa vadība.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pētījumu ētikas principi, akadēmiskais godīgums.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
4

Tēmas

Pētījumu ētikas principi, akadēmiskais godīgums.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pētījuma plānošana: problēma un pētījuma jautājums, aktualitātes pamatošana, pētījuma mērķis un uzdevumi, pētījuma dizains un metodes.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pētījuma plānošana: problēma un pētījuma jautājums, aktualitātes pamatošana, pētījuma mērķis un uzdevumi, pētījuma dizains un metodes.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
4

Tēmas

Pētījuma plānošana: problēma un pētījuma jautājums, aktualitātes pamatošana, pētījuma mērķis un uzdevumi, pētījuma dizains un metodes.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
4

Tēmas

Pētījuma plānošana: problēma un pētījuma jautājums, aktualitātes pamatošana, pētījuma mērķis un uzdevumi, pētījuma dizains un metodes.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
4

Tēmas

Pētījuma plānošana: problēma un pētījuma jautājums, aktualitātes pamatošana, pētījuma mērķis un uzdevumi, pētījuma dizains un metodes.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
4

Tēmas

Pētījuma plānošana: problēma un pētījuma jautājums, aktualitātes pamatošana, pētījuma mērķis un uzdevumi, pētījuma dizains un metodes.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
4

Tēmas

Pētījuma plānošana: problēma un pētījuma jautājums, aktualitātes pamatošana, pētījuma mērķis un uzdevumi, pētījuma dizains un metodes.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
6,00
Kontaktstundas:
48 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Zinātniskā rakstīšana un pētījumu rezultātu izplatīšana (otrais, papildinātais izdevums). Autors(i): Kristīne Mārtinsone, Anita Pipere, Inta Rozenvalde, u.c. Izdevniecība: Rīgas Stradiņa universitāte, 2019.

2.

Zinātniskās darbības metodoloģija: starpdisciplināra perspektīva. Autors(i): Kristīne Mārtinsone, red., Anita Pipere, red. Izdevniecība: Rīgas Stradiņa universitāte, 2021.

3.

RSU nolikums par kvalifikācijas darba, studējošā pētnieciskā darba, bakalaura darba un maģistra darba izstrādāšanu un aizstāvēšanu

4.

AKADĒMISKĀ GODĪGUMA POLITIKA

5.

Creswell JW. Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches. Thousand Oaks, California: Sage Publications Inc., 2018.

6.

Ārvalstu studentiem/For international students:

7.

Creswell JW. Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches. Thousand Oaks, California: Sage Publications Inc., 2018.

Papildu literatūra

1.

Pētniecība: teorija un prakse.K. Mārtinsones, A. Piperes, D. Kamerādes zin. red., Rīga: Raka, 2016.

2.

The European Code of Conduct for Research Intregrity, 2017

Citi informācijas avoti

1.

Elektroniskie informācijas resursi