Pētniecības procesa selektīvi posmi
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, rk@rsu.lv, +371 20271291
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Spēj analizēt aktualitātes nozares pētniecībā un formulēt savai profesionālajai kompetencei specifiskus pētniecības jautājumus. Salīdzina un kritiski izvērtē aktuālās zināšanas nozarē saistībā ar pētījuma tēmu.
Prasmes
1.Formulē pētniecības problēmas un jautājumus, atlasa un kritiski izvērtē informācijas avotus, pamato pētījuma tēmas aktualitāti, formulē pētījuma mērķi un uzdevumus, izvēlas un pamato piemērotas pētījuma metodes, izvērtē plānotā pētījuma potenciālos draudus, riskus un darbības risku mazināšanai.
Kompetences
1.Patstāvīgi plāno pētījumu par pašizvēlētu tēmu atbilstoši pētniecības un ētikas pamatprincipiem, sagatavo maģistra darba pētījuma tēmas pieteikumu.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Patstāvīgais darbs ar literatūru, zinātnisko publikāciju un ziņojumu kritiska analīze, individuāli mācību uzdevumi, maģistra darba tēmas pieteikuma izstrāde.
Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Sistemātiska zināšanu un prasmju pārbaude nodarbību laikā, kas rezultējas kā kumulatīvs eksāmens noslēgumā:
- ieskaites par individuāli veicamajiem mācību uzdevumiem- 10%;
- starpziņojumi par maģistra darba tēmas pieteikuma izstrādi- 50%;
- maģistra darba tēmas mutiska prezentācija- 40%.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pieejas zināšanu pilnveidošanai un pētniecības paradigmas.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
4
|
Tēmas
|
Pieejas zināšanu pilnveidošanai un pētniecības paradigmas.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētniecības procesa posmi un pētniecības procesa vadība.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētniecības procesa posmi un pētniecības procesa vadība.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
4
|
Tēmas
|
Pētniecības procesa posmi un pētniecības procesa vadība.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
4
|
Tēmas
|
Pētniecības procesa posmi un pētniecības procesa vadība.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījumu ētikas principi, akadēmiskais godīgums.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
4
|
Tēmas
|
Pētījumu ētikas principi, akadēmiskais godīgums.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma plānošana: problēma un pētījuma jautājums, aktualitātes pamatošana, pētījuma mērķis un uzdevumi, pētījuma dizains un metodes.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma plānošana: problēma un pētījuma jautājums, aktualitātes pamatošana, pētījuma mērķis un uzdevumi, pētījuma dizains un metodes.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
4
|
Tēmas
|
Pētījuma plānošana: problēma un pētījuma jautājums, aktualitātes pamatošana, pētījuma mērķis un uzdevumi, pētījuma dizains un metodes.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
4
|
Tēmas
|
Pētījuma plānošana: problēma un pētījuma jautājums, aktualitātes pamatošana, pētījuma mērķis un uzdevumi, pētījuma dizains un metodes.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
4
|
Tēmas
|
Pētījuma plānošana: problēma un pētījuma jautājums, aktualitātes pamatošana, pētījuma mērķis un uzdevumi, pētījuma dizains un metodes.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
4
|
Tēmas
|
Pētījuma plānošana: problēma un pētījuma jautājums, aktualitātes pamatošana, pētījuma mērķis un uzdevumi, pētījuma dizains un metodes.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
4
|
Tēmas
|
Pētījuma plānošana: problēma un pētījuma jautājums, aktualitātes pamatošana, pētījuma mērķis un uzdevumi, pētījuma dizains un metodes.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Zinātniskā rakstīšana un pētījumu rezultātu izplatīšana (otrais, papildinātais izdevums). Autors(i): Kristīne Mārtinsone, Anita Pipere, Inta Rozenvalde, u.c. Izdevniecība: Rīgas Stradiņa universitāte, 2019.
Zinātniskās darbības metodoloģija: starpdisciplināra perspektīva. Autors(i): Kristīne Mārtinsone, red., Anita Pipere, red. Izdevniecība: Rīgas Stradiņa universitāte, 2021.
RSU nolikums par kvalifikācijas darba, studējošā pētnieciskā darba, bakalaura darba un maģistra darba izstrādāšanu un aizstāvēšanu
Creswell JW. Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches. Thousand Oaks, California: Sage Publications Inc., 2018.
Ārvalstu studentiem/For international students:
Creswell JW. Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches. Thousand Oaks, California: Sage Publications Inc., 2018.
Papildu literatūra
Pētniecība: teorija un prakse.K. Mārtinsones, A. Piperes, D. Kamerādes zin. red., Rīga: Raka, 2016.
Citi informācijas avoti
Elektroniskie informācijas resursi