Praktiskā makroekonomika un statistika
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Studiju kursa apguves rezultātā studējošie: • spēj parādīt zināšanas par informāciju – tās nozīmi, veidiem, iegūšanas iespējām, grupēšanu, datu apstrādes metodēm; • izprot tirgus ekonomikas funkcionēšanas makroekonomisko konceptu un tā likumsakarību praktiskās izpausmes saskaņā ar jaunākajām attīstības tendencēm; • pārzina makroekonomiskās teorijas un to lomu valsts politikā un uzņēmējdarbībā; • izprot ekonomikas ciklisko attīstību un regulēšanas metodes saskaņā ar mūsdienu teorijām; • izprot starptautisko ekonomisko sakaru lomu globālajā saimniecības sistēmā.
Prasmes
1.Studiju kursa apguves rezultātā studējošie pratīs aprēķināt, interpretēt un izmantot makroekonomiskos rādītājus, ekonomiskās situācijas izvērtēšanai. Studējošie spēs veikt makroekonomiskā līdzsvara un tā ietekmējošo faktoru analīzi, klasificēt bezdarba un inflācijas veidus un cēloņus, argumentēti diskutēt par fiskālās un monetārās politikas instrumentu pielietošanu atkarībā no biznesa cikla izmaiņām, noteikt ekonomiskās izaugsmes faktorus ilgtspējīgas attīstības kontekstā. Studējošie spēs pielietot makroekonomikas teorētiskās zināšanas ekonomisko procesu un biznesa vides analīzei un aktuālo problēmu risināšanai, kā arī zinātniski pētnieciskā un profesionālā darba veikšanai. Studējošie, balstoties uz makroekonomiskas informācijas analīzi, spēs argumentēti diskutēt par makroekonomikas aktuālajiem jautājumiem un to praktisko nozīmi. Loģiski un pamatoti atbildēt uz jautājumiem par apskatītajiem tematiem, analizēt lekcijās aplūkotos teorētiskos jautājumus; spēs uztvert un sistematizēti konspektīvā veidā izklāstīt galvenos statistikas teorētiskos jautājumus un likumsakarības.
Kompetences
1.Studējošie spēs klasificēt informācijas datu kopas, veikt matricu ekonomisko interpretāciju, izskaidrot funkciju pētīšanas algoritmu, definēt finanšu matemātikas jēdzienus. Studējošie spēs analizēt un interpretēt makroekonomiskos rādītājus, izskaidrot makroekonomiskā līdzsvara pētīšanas algoritmu, raksturot fiskālās un monetārās politikas instrumentus un noteikt to pielietošanu atkarībā no ekonomiskās situācijas valstī, izvēlēties inflācijas un bezdarba samazināšanas rīkus, noteikt ekonomiskās izaugsmes un dzīves līmeņa faktorus un rādītājus, raksturot valstu konkurētspējīgās priekšrocības un lomu pasaules ekonomikā, analizēt valūtas kursu ietekmējošus faktorus un starptautiskās finanšu sistēmas jēdzienus. Studējošie spēs veikt valsts politikas un biznesa vides analīzi, izmantojot makroekonomikas kategorijas.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Literatūras analīze, kopsavilkumu izstrāde, mājas uzdevumu izpilde, gadījumu analīze, grupu darbs un prezentāciju sagatavošana, individuālais referāts atbilstoši kursa vadītāju norādēm un dotajiem uzdevumiem.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
50% no gala vērtējuma veido patstāvīgo darbu un starppārbaudījumu vērtējumi statistikas tematikās:
Lekciju un semināru apmeklētība – 5%
Aktivitāte un atbilžu kvalitāte semināros – 15%
Lekciju tematu un semināru kopsavilkumi – 25%
Patstāvīgais starppārbaudes darbs –25%
Eksāmena 1. daļa – 30%
50% no gala vērtējuma veido patstāvīgo darbu un starppārbaudījumu vērtējumi makroekonomikas tematikās:
Lekciju un semināru apmeklētība – 5%
Līdzdalība semināros (aktivitāte un atbilžu kvalitāte, kontroldarbu izpilde, grupu darbs) – 20%
Kopsavilkumu un mājas uzdevumu vērtējums – 15%
Individuālais referāts – 20%
Eksāmena 2. daļa – 40%
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Makroekonomikas jautājumi. Makroekonomisko rādītāju mērīšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Atšķirīgās pieejas IKP mērīšanai. Makroekonomiskie rādītāji.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pieprasījums un piedāvājums.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kopējais pieprasījums. Investīciju multiplikators un tā praktiskā nozīme.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Valsts loma tirgus ekonomikā. Fiskalā politika un tās praktiskā nozīme.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Valsts budžets. Valdības izdevumu multiplikators. Valsts parāds.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Nauda. Banku sistēma un monetārā politika.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Naudas tirgus. Naudas piedāvājuma komponenti. Naudas multiplikators. Banku sektora loma ekonomikas attīstībā un uzņēmējdarbībā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kopējais piedāvājums. Makroekonomiskais līdzsvars. IS-LM modelis.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Monetārās politikas ietekme uz ekonomisko attīstību un uzņēmējdarbību. IS-LM modeļa praktiskā pielietošana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Makroekonomiskā nestabilitāte. Inflācija un bezdarbs. Biznesa cikls. Ekonomiskā izaugsme.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Inflācijas un bezdarba praktiskie aspekti. Ekonomiskās izaugsmes faktori.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Starptautiskās ekonomiskās attiecības. Starptautiskā tirdzniecības. Starptautiskā monetārā sistēma.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Starptautiskās ekonomiskās attiecības. Starptautiskā tirdzniecības. Starptautiskā monetārā sistēma.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Starptautiskās ekonomiskās attiecības. Starptautiskā tirdzniecības. Starptautiskā monetārā sistēma.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Starptautiskās ekonomiskās attiecības. Starptautiskā tirdzniecības. Starptautiskā monetārā sistēma.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Starptautiskās ekonomiskās attiecības. Starptautiskā tirdzniecības. Starptautiskā monetārā sistēma.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Starptautiskās tirdzniecības mūsdienu aspekti. Starptautisko valūtas attiecību attīstība. Eiropas Monetārā Savienība.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Starptautiskās tirdzniecības mūsdienu aspekti. Starptautisko valūtas attiecību attīstība. Eiropas Monetārā Savienība.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Starptautiskās tirdzniecības mūsdienu aspekti. Starptautisko valūtas attiecību attīstība. Eiropas Monetārā Savienība.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Starptautiskās tirdzniecības mūsdienu aspekti. Starptautisko valūtas attiecību attīstība. Eiropas Monetārā Savienība.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Starptautiskās tirdzniecības mūsdienu aspekti. Starptautisko valūtas attiecību attīstība. Eiropas Monetārā Savienība.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Datu veidi un vākšana. Populācija un parauga dati. Vispārējās idejas un paraugu ņemšanas veidi, optimālā parauga lieluma noteikšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Datu veidi un vākšana. Populācija un parauga dati. Vispārējās idejas un paraugu ņemšanas veidi, optimālā parauga lieluma noteikšana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Aptaujas mērķis. Aptaujas anketu noformēšana: labākā prakse, padomi un izplatītas kļūdas. Jautājumu veidi. Grupu un intervālu definēšana. Kvalitatīvo un kvantitatīvo datu organizācija. Datu kopsavilkuma attēlojums.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Aptaujas mērķis. Aptaujas anketu noformēšana: labākā prakse, padomi un izplatītas kļūdas. Jautājumu veidi. Grupu un intervālu definēšana. Kvalitatīvo un kvantitatīvo datu organizācija. Datu kopsavilkuma attēlojums.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Aptaujas mērķis. Aptaujas anketu noformēšana: labākā prakse, padomi un izplatītas kļūdas. Jautājumu veidi. Grupu un intervālu definēšana. Kvalitatīvo un kvantitatīvo datu organizācija. Datu kopsavilkuma attēlojums.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Aptaujas mērķis. Aptaujas anketu noformēšana: labākā prakse, padomi un izplatītas kļūdas. Jautājumu veidi. Grupu un intervālu definēšana. Kvalitatīvo un kvantitatīvo datu organizācija. Datu kopsavilkuma attēlojums.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Nejaušo mainīgo sadalījums. Datu izpēte: aprakstošās statistikas pamatjēdzieni, centrālās tendences mēri (vidējā, vidējā, veida, modālā klase) un izkliedes mēri (diapazons, starpkvartiļu diapazons, dispersija un standartnovirze), kvartiles un procenti.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Nejaušo mainīgo sadalījums. Datu izpēte: aprakstošās statistikas pamatjēdzieni, centrālās tendences mēri (vidējā, vidējā, veida, modālā klase) un izkliedes mēri (diapazons, starpkvartiļu diapazons, dispersija un standartnovirze), kvartiles un procenti.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Nejaušo mainīgo sadalījums. Datu izpēte: aprakstošās statistikas pamatjēdzieni, centrālās tendences mēri (vidējā, vidējā, veida, modālā klase) un izkliedes mēri (diapazons, starpkvartiļu diapazons, dispersija un standartnovirze), kvartiles un procenti.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Nejaušo mainīgo sadalījums. Datu izpēte: aprakstošās statistikas pamatjēdzieni, centrālās tendences mēri (vidējā, vidējā, veida, modālā klase) un izkliedes mēri (diapazons, starpkvartiļu diapazons, dispersija un standartnovirze), kvartiles un procenti.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Bivariatīvās analīzes. Korelācija un kovariācija. Vislabāk piemērotās līnijas. Mazkvadrātveida regresija. Noteikšanas koeficients.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Bivariatīvās analīzes. Korelācija un kovariācija. Vislabāk piemērotās līnijas. Mazkvadrātveida regresija. Noteikšanas koeficients.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Bivariatīvās analīzes. Korelācija un kovariācija. Vislabāk piemērotās līnijas. Mazkvadrātveida regresija. Noteikšanas koeficients.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Bivariatīvās analīzes. Korelācija un kovariācija. Vislabāk piemērotās līnijas. Mazkvadrātveida regresija. Noteikšanas koeficients.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Laika sērijas analīze. Pārvietošanās vidējā un eksponenciālā izlīdzināšanas tehnika. Sezonalitāte. Tendences līknes un sezonālas komponentes izmantošana prognozēšanā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Laika sērijas analīze. Pārvietošanās vidējā un eksponenciālā izlīdzināšanas tehnika. Sezonalitāte. Tendences līknes un sezonālas komponentes izmantošana prognozēšanā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Varbūtību teorijas elementārie jēdzieni. Savstarpēji izslēdzošu un neatkarīgu notikumu analīze. Iespējamības sadalījums diskrētiem un nepārtrauktiem nejaušiem mainīgajiem. Paredzējumi (tai skaitā paredzamā peļņa un zaudējumi vienkāršās spēlēs).
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Varbūtību teorijas elementārie jēdzieni. Savstarpēji izslēdzošu un neatkarīgu notikumu analīze. Iespējamības sadalījums diskrētiem un nepārtrauktiem nejaušiem mainīgajiem. Paredzējumi (tai skaitā paredzamā peļņa un zaudējumi vienkāršās spēlēs).
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Varbūtību teorijas elementārie jēdzieni. Savstarpēji izslēdzošu un neatkarīgu notikumu analīze. Iespējamības sadalījums diskrētiem un nepārtrauktiem nejaušiem mainīgajiem. Paredzējumi (tai skaitā paredzamā peļņa un zaudējumi vienkāršās spēlēs).
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Varbūtību teorijas elementārie jēdzieni. Savstarpēji izslēdzošu un neatkarīgu notikumu analīze. Iespējamības sadalījums diskrētiem un nepārtrauktiem nejaušiem mainīgajiem. Paredzējumi (tai skaitā paredzamā peļņa un zaudējumi vienkāršās spēlēs).
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Makroekonomikas jautājumi. Makroekonomisko rādītāju mērīšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Atšķirīgās pieejas IKP mērīšanai. Makroekonomiskie rādītāji.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kopējais pieprasījums. Investīciju multiplikators un tā praktiskā nozīme.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Valsts loma tirgus ekonomikā. Fiskalā politika un tās praktiskā nozīme.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Valsts budžets. Valdības izdevumu multiplikators. Valsts parāds.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Nauda. Banku sistēma un monetārā politika.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Monetārās politikas ietekme uz ekonomisko attīstību un uzņēmējdarbību. IS-LM modeļa praktiskā pielietošana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Starptautiskās ekonomiskās attiecības. Starptautiskā tirdzniecības. Starptautiskā monetārā sistēma.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Datu veidi un vākšana. Populācija un parauga dati. Vispārējās idejas un paraugu ņemšanas veidi, optimālā parauga lieluma noteikšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Datu veidi un vākšana. Populācija un parauga dati. Vispārējās idejas un paraugu ņemšanas veidi, optimālā parauga lieluma noteikšana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Aptaujas mērķis. Aptaujas anketu noformēšana: labākā prakse, padomi un izplatītas kļūdas. Jautājumu veidi. Grupu un intervālu definēšana. Kvalitatīvo un kvantitatīvo datu organizācija. Datu kopsavilkuma attēlojums.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Aptaujas mērķis. Aptaujas anketu noformēšana: labākā prakse, padomi un izplatītas kļūdas. Jautājumu veidi. Grupu un intervālu definēšana. Kvalitatīvo un kvantitatīvo datu organizācija. Datu kopsavilkuma attēlojums.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Bivariatīvās analīzes. Korelācija un kovariācija. Vislabāk piemērotās līnijas. Mazkvadrātveida regresija. Noteikšanas koeficients.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Laika sērijas analīze. Pārvietošanās vidējā un eksponenciālā izlīdzināšanas tehnika. Sezonalitāte. Tendences līknes un sezonālas komponentes izmantošana prognozēšanā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Varbūtību teorijas elementārie jēdzieni. Savstarpēji izslēdzošu un neatkarīgu notikumu analīze. Iespējamības sadalījums diskrētiem un nepārtrauktiem nejaušiem mainīgajiem. Paredzējumi (tai skaitā paredzamā peļņa un zaudējumi vienkāršās spēlēs).
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Varbūtību teorijas elementārie jēdzieni. Savstarpēji izslēdzošu un neatkarīgu notikumu analīze. Iespējamības sadalījums diskrētiem un nepārtrauktiem nejaušiem mainīgajiem. Paredzējumi (tai skaitā paredzamā peļņa un zaudējumi vienkāršās spēlēs).
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Krugman, P. and Wells, R. Macroeconomics. 5th ed., NY: Macmillan Education, 2018.
Begg, D., Vemasca, G., Fisher, S. and Dornbush, R. Economics. Mc Graw-Hill book company, 11th ed., 2013.
Mankiw, N. G. Macroeconomics. Worth Publishers, 7th ed., 2015.
Statistika:
Koliškins, A., Volodko, I. un Antimirovs, M. Matemātika I tehnisko augstskolu studentiem. R: RTU, 2004-2005.
Koliškins, A., Volodko, I. un Antimirovs, M. Matemātika II tehnisko augstskolu studentiem. R: RTU, 2005.
Kronbergs, E., Rivža, P. un Bože, Dz. Augstākā matemātika, 1. daļa. R: Zvaigzne, 1988.
Kronbergs, E., Rivža, P. un Bože, Dz. Augstākā matemātika, 2. daļa. R: Zvaigzne, 1988.
Revina, I., Peļņa, M. un Bāliņa, S. Uzdevumu krājums matemātikā ekonomistiem. R: Zvaigzne ABC, 2002.
Papildu literatūra
Eteris, E. Latvia in Europe and the World. Growth Strategy for a New Centennial. 2018.
Statistika:
Arhipova, I. un Bāliņa, S. Statistika ar Excel ikvienam. 2.sēj. 1999, Rīga, Datorzinību centrs.
Krastiņš, O. Statistika un ekonometrija. Rīga, LR CSP, 1998.
Revina, I. Ekonometrija. Rīga, EuroFaculty, 2002.
Vasermanis, E. un Šķiltere, D. Varbūtību teorija un matemātiskā statistika. Rīga, LU, 2003.
Нименья, И.Н. Статистика, Санкт-Петербург, Издательский дом «Нева». 2004.