Uzvedības maiņas komunikācija
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Studiju kursa apguves rezultātā studējošie pārzina jēdzienus, definīcijas un teorijas pamatprincipus.
Prasmes
1.Studiju kursa apguves rezultātā studējošie spēj izvēlēties komunikācijas mērķim atbilstošas sociālās un veselības komunikācijas pieejas un teorijas.
Kompetences
1.Studiju kursa apguves rezultātā studējošie spēj integrēt teorētiskās zināšanas komunikācijas stratēģiju izstrādē, kas vērstas uz sabiedrības un indivīdu uzvedības maiņu.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Esejas, izmantojot norādītos literatūras avotus. Esejā jāapkopo galvenās atziņas, kas gūtas no literatūras avota. Tās jāinterpretē, izmantojot konkrētus piemērus vai novērojumus.
Kampaņu analīze.
Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Esejā jāapkopo galvenās atziņas, kas gūtas no literatūras avota. Tās jāinterpretē, izmantojot konkrētus piemērus vai novērojumus.
|
||
|
2.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Spēja izprast teoriju un to integrēt praktiskajos uzdevumos – līdz 7 ballēm.
Spēja izprast teoriju un to integrēt praktiskajos uzdevumos, radot savu pieeju komunikācijas stratēģijas izstrādē – no 7–10 ballēm.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Uzvedības ekonomika. Uzvedības modēlu pielietojums komunikācijā
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Uzvedību ietekmējošie faktori un modeļi
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Uzvedību ietekmējošie faktori un modeļi
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Uzvedības ekonomika. Uzvedības modēlu pielietojums komunikācijā
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Uzvedības ekonomika. Uzvedības modēlu pielietojums komunikācijā
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Uzvedības maiņas teorētiskais pamats. Stratēģiskā komunikācija, biheiviorisms un sociāli kognitīvā teorija. Kopienas līmeņa teorijas. Starppersonu līmeņa teorijas.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Uzvedību ietekmējošie faktori un modeļi
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Uzvedību ietekmējošie faktori un modeļi
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Uzvedības ekonomika. Uzvedības modēlu pielietojums komunikācijā
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Uzvedības maiņas teorētiskais pamats. Stratēģiskā komunikācija, biheiviorisms un sociāli kognitīvā teorija. Kopienas līmeņa teorijas. Starppersonu līmeņa teorijas.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Uzvedību ietekmējošie faktori un modeļi
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Uzvedības ekonomika. Uzvedības modēlu pielietojums komunikācijā
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Uzvedības ekonomika. Uzvedības modēlu pielietojums komunikācijā
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Uzvedības ekonomika. Uzvedības modēlu pielietojums komunikācijā
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Uzvedības maiņas teorētiskais pamats. Stratēģiskā komunikācija, biheiviorisms un sociāli kognitīvā teorija. Kopienas līmeņa teorijas. Starppersonu līmeņa teorijas.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Uzvedību ietekmējošie faktori un modeļi
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Uzvedības maiņas teorētiskais pamats. Stratēģiskā komunikācija, biheiviorisms un sociāli kognitīvā teorija. Kopienas līmeņa teorijas. Starppersonu līmeņa teorijas.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Uzvedību ietekmējošie faktori un modeļi
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Uzvedības ekonomika. Uzvedības modēlu pielietojums komunikācijā
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Uzvedību ietekmējošie faktori un modeļi
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Donavan, Rob and Nadine Henley. (2010). Principles and Practice of Social Marketing: An International Perspective. Cambridge University Press;
Ewing T., Michael. (2010). Social Marketing. New York, Routledge
Philip Kotler. (2002). Ned Roberto Nancy Lee. Social marketing: Improving the quality of life. SAGE Publication
Renata Schiavo. (2013). Health communication: from theory to practice. San Francisco. Jossey-Bass
Alan R., Andreasen. (2006). Social marketing in 21st century. London. SAGE Publication
Golden, S. D., & Earp, J. A. L. (2012). Social Ecological Approaches to Individuals and Their Contexts: Twenty Years of Health Education & Behavior Health Promotion Interventions. Health Education and Behavior, 39(3), 364–372.
Fischer-Kowalski, M. (2015). Social Ecology. International Encyclopedia of the Social & Behavioral Sciences: Second Edition, 254–262.
Allegrante, J. P. (2015). Policy and Environmental Approaches in Health Promotion. Health Education & Behavior, 42(1_suppl), 5S–7S.
Mārtinsone, K., & Sudraba, V. (2016). Veselības psiholoģija.
Joseph, R. P., Daniel, C. L., Thind, H., & Benitez, T. J. (2016). Applying Psychological Theories to Promote Long-Term Maintenance of Health Behaviors. (Cld).
Evans, W. D., & Mccormack, L. (2008). in Health Care : Communicating Evidence to Change Consumer Behavior. 781–792.
Singaiah, G., & Laskar, S. R. (2015). Understanding of Social Marketing : A Conceptual Perspective. 16(2), 213–235.
Mary, K. (1996). Bringing order to chaos : Communication and health. Communication studies, Vol.47 (3), p.229-242
Lee, C., & Kam, J. A. (2015). Why Does Social Capital Matter in Health Communication Campaigns? Communication research, Vol.42 (4), p.459-481
Papildu literatūra
Ruben, B. D. (2016). Communication Theory and Health Communication Practice : The More Things Change , the More They Stay the Same 1. 1–11.
McGill, B., O’Hara, B. J., Bauman, A., Grunseit, A. C., & Phongsavan, P. (2019). Are Financial Incentives for Lifestyle Behavior Change Informed or Inspired by Behavioral Economics? A Mapping Review. American Journal of Health Promotion, 33(1), 131–1
Golden, S. D., McLeroy, K. R., Green, L. W., Earp, J. A. L., & Lieberman, L. D. (2015). Upending the Social Ecological Model to Guide Health Promotion Efforts Toward Policy and Environmental Change. Health Education and Behavior, 42(7440), 8–14. http
Mullainathan, S., & Thaler, R. H. (2015). Behavioral Economics. International Encyclopedia of the Social & Behavioral Sciences: Second Edition, 437–442.
Dutta-Bergman, M. J. (2005). Theory and practice in health communication campaigns. Health Communication, 18(2)
Leigh, A. (2015). How behavioural economics does and can shape public policy. Economic and Labour Relations Review, 26(2), 339–346.
Noar, S. M., Grant Harrington, N., Van Stee, S. K., & Shemanski Aldrich, R. (2011). Tailored Health Communication to Change Lifestyle Behaviors. American Journal of Lifestyle Medicine, 5(2), 112–122.
Walter, N., Ball-Rokeach, S. J., Xu, Y., & Broad, G. M. (2018). Communication Ecologies: Analyzing Adoption of False Beliefs in an Information-Rich Environment. Science Communication, 40(5), 650–668.
Crawshaw, P. (2014). Changing Behaviours, Improving Outcomes? Governing Healthy Lifestyles Through Social Marketing. 9, 1127–1139.
Prochaska, J. O. (2008). Decision Making in the Transtheoretical Model of Behavior Change. 845–849.
Cickusic, V., & Salihbegovic, E. M. (n.d.). Health Communication. (5), 219–222.