Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Āra aktivitātes II

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
LSPA_065
Zinātnes nozare
Veselības un sporta zinātnes
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Sporta treneris
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Individuālo un komandu sporta veidu katedra
Kontaktinformācija

LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006

Par studiju kursu

Mērķis

Dot iespēju studentiem apgūt (teorētiski un praktiski) daudzveidīgas āra aktivitātes, to plānošanu, organizēšanu, vadīšanu.

Priekšzināšanas

Nepieciešamas zināšanas āra aktivitātēs I, vispārīgā pedagoģijā, attīstības, sociālā un saskarsmes psiholoģijā, tūrisma un orientēšanās pamatos un didaktikā, pirmā palīdzībā, higiēnā, sporta teorijā,pedagoģiskā pilnveide rekreācijā.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.1. Students zinās piedzīvojumu pasākumu (piedzīvojumu izglītība, piedzīvojumu sacensību) raksturojumu. Zinās piedzīvojumu pasākumu organizēšanas metodiku (piemērotus dažādam kontingentam, mērķiem, videi un pieejamajiem resursiem). 2. Zinās uztura nodrošināšanas pamatprincipus dažādās rekreātīvās aktivātātēs. 3. Zinās kādas un kā “izdzīvošanas skolas” aktivitātes iekļaut rekreatīvu pasākumu saturā (patvēruma iekārtošana dabā bez teltīm; ogošana; sēņošana, pārtika no dabas veltēm u.c.). Zinās par drošību uzturoties dabā. 4. Zinās ūdenstūrisma resursus Latvijā. Ūdenstūrisma raksturojumu, organizēšanas metodiku.

Prasmes

1.5. Students prot izplānot, realizēt un izvērtēt piedzīvojumu pasākumu “Manevrs četratā”. Spēs strādāt gan individuāli, gan komandā. 6. Students prot izplānot, realizēt un izvērtēt rekreatīvu ūdenstūrisma pārgājienu. Spēs strādāt gan individuāli, gan komandā. 7. Students spēs veidot patvērumu dabā (bez teltīm) – “Nakts zem zvaigznēm”. 8. Spēs izplānot un nodrošināt uzturu āra rekreātīvās aktivitātēs.

Kompetences

1.9. Patstāvīgi pielietot zināšanas un prasmes piedzīvojuma pasākuma plānošanā, organizēšanā, vadīšanā, izvērtēšanā. 10. Patstāvīgi pielietot zināšanas un prasmes ūdenstūrisma pārgājiena plānošanā, organizēšanā, vadīšanā, izvērtēšanā. 11. Spēs saskatīt, identificēt un novērtēt vides resursu pieejamību, kapacitāti un ilgstpējību (piedzīvojumu sacensībām, ūdenstūrismā un citām rekreatīvām aktivitātēm). 12. Spēs izteikties, lietojot profesionālo terminoloģiju un jēdzienus, komunicēt (t.sk. angļu valodā) ar grupu studentu organizētajos āra aktivitāšu pasākumos. Spēs izmantot informācijas un kumunikācijas tehnoloģijas, ētikas pamatprincipus, organizējot rekreatīvas aktivitātēs.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Patstāvīga piedzīvojuma pasākuma “Manevrs četratā” atsevišķu pienākumu plānošana, organizēšana, vadīšana un izvērtēšana. Patstāvīga ūdens tūrisma pasākuma atsevišķu pienākumu plānošana, organizēšana, vadīšana un izvērtēšana. Patstāvīgi sagatavoties nakšņošanai dabā bez teltīm “Nakts zem zvaigznēm”. Anotāciju par tēmu „Izdzīvošanas skola”. Patstāvīgi realizēta 1 uztura recepte dabā. Izlasīt vienu grāmatu par piedzīvojumu tēmu, kas balstīta uz patiesiem notikumiem.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Kopvērtējums ir summatīvs. Piedzīvojumu pasākuma (patstāvīga atsevišķu pienākumu plānošana, organizēšana, vadīšana un izvērtēšana); Ūdenstūrisma pārgājiens (patstāvīga atsevišķu pienākumu plānošana, organizēšana, vadīšana un izvērtēšana); Uztura receptes āra aktvitātēs (prezentācija); Nakts patvēruma ierīkošana dabā “Nakts zem zvaigznēm”; “Izdzīvošana ABC” 1 tēmas referāts; Aktīva līdzdalība un attīstības dinamika

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Ievadlekcija. Studiju kursa prasības. Piedzīvojumu pasākumu (piedzīvojumu izglītība, piedzīvojumu sacensības) raksturojums un to piemērotība dažādam kontingentam, resursiem. Piedzīvojumu sacensību “Manevrs četratā” organizēšana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Ievadlekcija. Studiju kursa prasības. Piedzīvojumu pasākumu (piedzīvojumu izglītība, piedzīvojumu sacensības) raksturojums un to piemērotība dažādam kontingentam, resursiem. Piedzīvojumu sacensību “Manevrs četratā” organizēšana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Ievadlekcija. Studiju kursa prasības. Piedzīvojumu pasākumu (piedzīvojumu izglītība, piedzīvojumu sacensības) raksturojums un to piemērotība dažādam kontingentam, resursiem. Piedzīvojumu sacensību “Manevrs četratā” organizēšana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Ievadlekcija. Studiju kursa prasības. Piedzīvojumu pasākumu (piedzīvojumu izglītība, piedzīvojumu sacensības) raksturojums un to piemērotība dažādam kontingentam, resursiem. Piedzīvojumu sacensību “Manevrs četratā” organizēšana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Ievadlekcija. Studiju kursa prasības. Piedzīvojumu pasākumu (piedzīvojumu izglītība, piedzīvojumu sacensības) raksturojums un to piemērotība dažādam kontingentam, resursiem. Piedzīvojumu sacensību “Manevrs četratā” organizēšana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Ievadlekcija. Studiju kursa prasības. Piedzīvojumu pasākumu (piedzīvojumu izglītība, piedzīvojumu sacensības) raksturojums un to piemērotība dažādam kontingentam, resursiem. Piedzīvojumu sacensību “Manevrs četratā” organizēšana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Ievadlekcija. Studiju kursa prasības. Piedzīvojumu pasākumu (piedzīvojumu izglītība, piedzīvojumu sacensības) raksturojums un to piemērotība dažādam kontingentam, resursiem. Piedzīvojumu sacensību “Manevrs četratā” organizēšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Ievadlekcija. Studiju kursa prasības. Piedzīvojumu pasākumu (piedzīvojumu izglītība, piedzīvojumu sacensības) raksturojums un to piemērotība dažādam kontingentam, resursiem. Piedzīvojumu sacensību “Manevrs četratā” organizēšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Ievadlekcija. Studiju kursa prasības. Piedzīvojumu pasākumu (piedzīvojumu izglītība, piedzīvojumu sacensības) raksturojums un to piemērotība dažādam kontingentam, resursiem. Piedzīvojumu sacensību “Manevrs četratā” organizēšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Ievadlekcija. Studiju kursa prasības. Piedzīvojumu pasākumu (piedzīvojumu izglītība, piedzīvojumu sacensības) raksturojums un to piemērotība dažādam kontingentam, resursiem. Piedzīvojumu sacensību “Manevrs četratā” organizēšana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Ūdenstūrisma resursu raksturojums Latvijā. Ūdenstūrisma pārgājiena plānošana, organizēšana, vadīšana, analizēšana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Ūdenstūrisma resursu raksturojums Latvijā. Ūdenstūrisma pārgājiena plānošana, organizēšana, vadīšana, analizēšana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Ūdenstūrisma resursu raksturojums Latvijā. Ūdenstūrisma pārgājiena plānošana, organizēšana, vadīšana, analizēšana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Ūdenstūrisma resursu raksturojums Latvijā. Ūdenstūrisma pārgājiena plānošana, organizēšana, vadīšana, analizēšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Ūdenstūrisma resursu raksturojums Latvijā. Ūdenstūrisma pārgājiena plānošana, organizēšana, vadīšana, analizēšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Ūdenstūrisma resursu raksturojums Latvijā. Ūdenstūrisma pārgājiena plānošana, organizēšana, vadīšana, analizēšana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

“Izdzīvošanas ABC”. Izdzīvošanas aktivitāšu iekļaušana rekreācijas pasākumos. Nakts bez teltīm – patvērumu iekārtošana. Pārtika dabā, dzīvnieki dabā, dabas aizsardzība.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

“Izdzīvošanas ABC”. Izdzīvošanas aktivitāšu iekļaušana rekreācijas pasākumos. Nakts bez teltīm – patvērumu iekārtošana. Pārtika dabā, dzīvnieki dabā, dabas aizsardzība.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

“Izdzīvošanas ABC”. Izdzīvošanas aktivitāšu iekļaušana rekreācijas pasākumos. Nakts bez teltīm – patvērumu iekārtošana. Pārtika dabā, dzīvnieki dabā, dabas aizsardzība.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

“Izdzīvošanas ABC”. Izdzīvošanas aktivitāšu iekļaušana rekreācijas pasākumos. Nakts bez teltīm – patvērumu iekārtošana. Pārtika dabā, dzīvnieki dabā, dabas aizsardzība.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

“Izdzīvošanas ABC”. Izdzīvošanas aktivitāšu iekļaušana rekreācijas pasākumos. Nakts bez teltīm – patvērumu iekārtošana. Pārtika dabā, dzīvnieki dabā, dabas aizsardzība.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

“Izdzīvošanas ABC”. Izdzīvošanas aktivitāšu iekļaušana rekreācijas pasākumos. Nakts bez teltīm – patvērumu iekārtošana. Pārtika dabā, dzīvnieki dabā, dabas aizsardzība.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

“Izdzīvošanas ABC”. Izdzīvošanas aktivitāšu iekļaušana rekreācijas pasākumos. Nakts bez teltīm – patvērumu iekārtošana. Pārtika dabā, dzīvnieki dabā, dabas aizsardzība.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

“Izdzīvošanas ABC”. Izdzīvošanas aktivitāšu iekļaušana rekreācijas pasākumos. Nakts bez teltīm – patvērumu iekārtošana. Pārtika dabā, dzīvnieki dabā, dabas aizsardzība.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

“Izdzīvošanas ABC”. Izdzīvošanas aktivitāšu iekļaušana rekreācijas pasākumos. Nakts bez teltīm – patvērumu iekārtošana. Pārtika dabā, dzīvnieki dabā, dabas aizsardzība.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

“Izdzīvošanas ABC”. Izdzīvošanas aktivitāšu iekļaušana rekreācijas pasākumos. Nakts bez teltīm – patvērumu iekārtošana. Pārtika dabā, dzīvnieki dabā, dabas aizsardzība.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Uzturs rekreātīvās aktivitātēs, atbilstoši aktivitāšu mērķim, kontingentam, resursiem un finansiālām iespējām.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Uzturs rekreātīvās aktivitātēs, atbilstoši aktivitāšu mērķim, kontingentam, resursiem un finansiālām iespējām.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Uzturs rekreātīvās aktivitātēs, atbilstoši aktivitāšu mērķim, kontingentam, resursiem un finansiālām iespējām.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Uzturs rekreātīvās aktivitātēs, atbilstoši aktivitāšu mērķim, kontingentam, resursiem un finansiālām iespējām.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
60 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Ievadlekcija. Studiju kursa prasības. Piedzīvojumu pasākumu (piedzīvojumu izglītība, piedzīvojumu sacensības) raksturojums un to piemērotība dažādam kontingentam, resursiem. Piedzīvojumu sacensību “Manevrs četratā” organizēšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Ievadlekcija. Studiju kursa prasības. Piedzīvojumu pasākumu (piedzīvojumu izglītība, piedzīvojumu sacensības) raksturojums un to piemērotība dažādam kontingentam, resursiem. Piedzīvojumu sacensību “Manevrs četratā” organizēšana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Ūdenstūrisma resursu raksturojums Latvijā. Ūdenstūrisma pārgājiena plānošana, organizēšana, vadīšana, analizēšana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Ūdenstūrisma resursu raksturojums Latvijā. Ūdenstūrisma pārgājiena plānošana, organizēšana, vadīšana, analizēšana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Ūdenstūrisma resursu raksturojums Latvijā. Ūdenstūrisma pārgājiena plānošana, organizēšana, vadīšana, analizēšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Ūdenstūrisma resursu raksturojums Latvijā. Ūdenstūrisma pārgājiena plānošana, organizēšana, vadīšana, analizēšana.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
1,50
Kontaktstundas:
8 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Ieskaite (Semestra)
2. daļa
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

“Izdzīvošanas ABC”. Izdzīvošanas aktivitāšu iekļaušana rekreācijas pasākumos. Nakts bez teltīm – patvērumu iekārtošana. Pārtika dabā, dzīvnieki dabā, dabas aizsardzība.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Uzturs rekreātīvās aktivitātēs, atbilstoši aktivitāšu mērķim, kontingentam, resursiem un finansiālām iespējām.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
1,50
Kontaktstundas:
8 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Aškrofta F. Uz izdzīvošanas robežas / Cilvēka spējas ekstremālos apstākļos. Rīga: Avots, 2002. 455 lpp. (akceptējams izdevums)

2.

Brencis, A. Aktīvais tūrisms. Rīga: Biznesa augstskola Turība, 2003. 224 lpp. (akceptējams izdevums)

3.

Tūrisma maršrutu veidošana. Vidzemes Augstskolas Tūrisma un viesmīlības fakultātes docētāji: Klepers A., Līviņa A., Smaļinskis J. Valmiera: Vidzemes augstskola, 2010. 117 lpp.

4.

Vaizmens Dž. SAS. Izdzīvošanas māksla. Kā izdzīvot Dabā jebkuros klimata apstākļos, uz sauszemes un jūrā. Rīga: Zvaigzne, 2023. 574 lpp.

5.

Prouty D., Panicucci J., Collinson R. (Eds.). Adventure Education: Theory and Applications. Champaign, IL: Human Kinetics. 255 p.

6.

Ārvalstu studentiem/For international students:

7.

Prouty D., Panicucci J., Collinson R. (Eds.). Adventure Education: Theory and Applications. Champaign, IL: Human Kinetics. 255 p.

Papildu literatūra

1.

Rubana I. M. Uzturs fiziskās slodzē. Rīga: RaKa, 2010. 200 lpp.

2.

Rubana I. M. Uzturvielas sportistu uzturā. No: Trenera rokasgrāmata – 2. Rīga: Latvijas tālākizglītības centrs, 2006. Lpp.126-154

Citi informācijas avoti

1.

Screaming eagles scout group