Kritiski analītiskā domāšana
Studiju kursa īstenotājs
LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Kritiskās un kritiski analītiskās domāšanas principi fizioterapeita profesijas attīstības veicināšanai, Kritiskās un kritiski analītiskās domāšanās principi pakalpojuma pieejamības veicināšanai, klīniskās spriešanas modeļi, kritiskā domāšana un kritiski analītiskā domāšana izmeklēšanas rezultātu interpretācijā, zināšanu sintēzē un lēmumu pieņemšanā.
Prasmes
1.Orientēties veselības aprūpes pakalpojumu pieejamības normatīvajos aktos. Iesaistīties fizioterapijas nozares profesionālo interešu aizstāvībā. Iesaistīties pacientu grupu interešu aizstāvībā fizioterapijas kontekstā.
Kompetences
1.Spēja aizstāvēt fizioterapijas nozares un pacientu intereses, veicinot izpratni par profesiju, sekmējot tās attīstību un daudzpusību un pieejamību. Spēja interpretēt, analizēt un izvērtēt fizioterapijas novērtēšanas laikā iegūtos rezultātus un noteikt funkcionālo problēmu, izskaiddrojot pacientam sūdzību cēloņus un novērtēšanas rezultātā iegūto informāciju viņam saprotamā valodā.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Kritiskā domāšana un kritiski analītiskā domāšana izmeklēšanas rezultātu interpretācijā, zināšanu sintēzē un lēmumu pieņemšanā - Situāciju analīze, grupu darbs.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Studentu zināšanas, prasmes un kompetences tiek novērtētas pēc punktu sistēmas. Par studiju kursa apguvi studējošais saņem diferencētu vērtējumu pēc 10 ballu skalas. Lai saņemtu pozitīvu vērtējumu par studiju kursu, kopvērtējumam jāatbilst vismaz 4 ballēm, lai iegūtu zināšanu, prasmju un kompetenču vērtējumu ballēs ir:
1. Jāiegūst noteikts punktu skaits (atbilstoši studiju kursā paredzēto pārbaudījumu skaitam).
2. Lai studiju kursā students saņemtu gala vērtēju, studiju kursā paredzētajiem pārbaudījumiem ir jābūt nokārtotiem sekmīgi un paredzētajā laikā.
3. Ja pārbaudījumā iegūst nesekmīgu vērtējumu vai uz pārbaudījumu neierodas, tiek dota iespēja šo pārbaudījumu kārtot atkārtoti divu nedēļu laikā (no pārbaudījuma kārtošanas datuma), iepriekš vienojoties ar pasniedzēju.
4. Ja divu nedēļu laikā pēc studiju kursa beigšānas students nav nokārtojis studiju kursa prasības, šo studiju kursu var apgūt nākošajā studiju gadā vispārējā kārtībā.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kritiskās un kritiski analītiskās domāšanās principi.
Kritiskās domāšanas stratēģiju apguve. Klasiskās “Prāta vētras”, brīvā raksta, esejas izmantošanas iespējas.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kritiskās un kritiski analītiskās domāšanās principi.
Kritiskās domāšanas stratēģiju apguve. Klasiskās “Prāta vētras”, brīvā raksta, esejas izmantošanas iespējas.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kritiskās domāšanas principu sistēma mācību satura apguvē. Ierosināšanas, apjēgšanas un refleksijas fāzes loģiskais pamatojums. Apstākļu radīšana kritiskajai domāšanai. Studentu atbildība par kritisko domāšanu (uzticēšanās, aktīva iesaistīšanās, līdzdalība, klausīšanās). Situācijas analīze
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kritiskās domāšanas principu sistēma mācību satura apguvē. Ierosināšanas, apjēgšanas un refleksijas fāzes loģiskais pamatojums. Apstākļu radīšana kritiskajai domāšanai. Studentu atbildība par kritisko domāšanu (uzticēšanās, aktīva iesaistīšanās, līdzdalība, klausīšanās). Situācijas analīze
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Metodes diskusiju vadīšanai. Debates.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Metodes diskusiju vadīšanai. Debates.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Prognozēšana, argumentēšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Prognozēšana, argumentēšana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Klīniskās spriešanas modeļi. kritiskā domāšana un kritiski analītiskā domāšana izmeklēšanas rezultātu interpretācijā, zināšanu sintēzē un lēmumu pieņemšanā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Klīniskās spriešanas modeļi. kritiskā domāšana un kritiski analītiskā domāšana izmeklēšanas rezultātu interpretācijā, zināšanu sintēzē un lēmumu pieņemšanā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kritiskās un kritiski analītiskās domāšanās principi.
Kritiskās domāšanas stratēģiju apguve. Klasiskās “Prāta vētras”, brīvā raksta, esejas izmantošanas iespējas.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kritiskās un kritiski analītiskās domāšanās principi.
Kritiskās domāšanas stratēģiju apguve. Klasiskās “Prāta vētras”, brīvā raksta, esejas izmantošanas iespējas.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kritiskās domāšanas principu sistēma mācību satura apguvē. Ierosināšanas, apjēgšanas un refleksijas fāzes loģiskais pamatojums. Apstākļu radīšana kritiskajai domāšanai. Studentu atbildība par kritisko domāšanu (uzticēšanās, aktīva iesaistīšanās, līdzdalība, klausīšanās). Situācijas analīze
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kritiskās domāšanas principu sistēma mācību satura apguvē. Ierosināšanas, apjēgšanas un refleksijas fāzes loģiskais pamatojums. Apstākļu radīšana kritiskajai domāšanai. Studentu atbildība par kritisko domāšanu (uzticēšanās, aktīva iesaistīšanās, līdzdalība, klausīšanās). Situācijas analīze
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Klīniskās spriešanas modeļi. kritiskā domāšana un kritiski analītiskā domāšana izmeklēšanas rezultātu interpretācijā, zināšanu sintēzē un lēmumu pieņemšanā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Klīniskās spriešanas modeļi. kritiskā domāšana un kritiski analītiskā domāšana izmeklēšanas rezultātu interpretācijā, zināšanu sintēzē un lēmumu pieņemšanā.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Rubene Z. Kritiskā domāšana studiju procesā. Rīga: LU Akadēmiskais apgāds, 2004.
Domāšanas māksla ikvienam jeb kā domāt ar prieku un azartu. Rīga: SFL, 2010. -174 lpp.
Papildu literatūra
Gudjons H. Pedagoģijas pamatatziņas. Rīga: Zvaigzne ABC, 394 lpp.
Zelmenis V. Pedagoģijas pamati. Rīga: RaKa, 2000. 291 lpp.
Citi informācijas avoti
Zinātniskās literatūras avoti, žurnāli, periodiskie izdevumi, elektroniskie informācijas avoti