Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Veselības veicināšana skolā

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
SVUEK_054
Zinātnes nozare
Klīniskā medicīna; Sabiedrības veselība
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Sabiedrības veselība
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sabiedrības veselības institūts
Kontaktinformācija

Rīga, Kronvalda bulvāris 9, svek@rsu.lv, +371 67338307

Par studiju kursu

Mērķis

Mērķis ir veicināt zināšanu un prasmju apguvi veselības veicināšanas darbam izglītības iestādēs, tā papildinot topošo sabiedrības veselības speciālistu kompetences sabiedrības veselības veicināšanā.

Priekšzināšanas

Pamatzināšanas sabiedrības veselībā, ētikā, psiholoģijā, veselības veicināšanā un profilaksē, pedagoģijā.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Studenti apgūs zināšanas par skolēnu veselību ietekmējošiem faktoriem un veselības veicināšanas virzieniem skolā, skolotāja, psihologa, sociālā pedagoga iespējām un funkcijām skolēnu veselības veicināšanā, veselības izglītības saturu un tā īstenošanu mācību procesā.

Prasmes

1.Studenti apgūs prasmes veselības veicināšanas un veselības izglītības īstenošanai skolā (mācību metožu, paņēmienu pielietošana mācību procesā un ārpusstundu pasākumos: projekta metode un darbs, mijiedarbības metodes; zināšanu un prasmju vērtēšana).

Kompetences

1.Topošie sabiedrības veselības speciālisti spēs profesionāli sekmēt skolas vecuma bērnu veselību, izmantojot dažādas pedagoģiskās iespējas, kā arī sekmēt sadarbību starp skolu un ģimenēm, valstiskām un nevalstiskām institūcijām.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Studiju kursa mācību literatūras studijas; patstāvīgā darba izstrāde un prezentācija (vieslekcijas plāna izveidošana, lekcijas saturs, kopsavilkums).

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Rakstisks gala pārbaudījums (50%), patstāvīgā darba izstrāde un prezentācija (30%), starppārbaudījums (20%).

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
4

Tēmas

Personības socializācija un veselība. Sociālās prasmes. Sociālā kompetence. Socializējošo faktoru nozīme dzīvesveida izvēlē.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
4

Tēmas

Laba un veselību veicinoša skola. Veselību veicinošas skolas raksturīgās iezīmes. Veselības veicināšanas darbības virzieni skolā. Skolēnu aprūpe: skolotāja iespējas un funkcijas skolā, skolas medicīnas māsas, sociālā pedagoga un psihologa darba virzieni.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
4

Tēmas

Veselības veicināšana mācību procesā (skolas fiziskā vide, psihosociālā vide, mācību process). Veselības veicināšana, ievērojot vecumposma īpatnības. Veselības veicināšanas darba vērtēšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
4

Tēmas

Projekts, projekta darbs un projekta metode; tās pielietošanas sabiedriskais, pedagoģiskais un psiholoģiskais, valodas, darba organizācijas aspekti. Projekta darba un metodes iezīmes, plānošana, norise, prezentācija, recenzēšana, vērtēšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
4

Tēmas

Veselības izglītības mērķis, uzdevumi, īstenošanas iespējas skolā. Veselības izglītības saturs.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
4

Tēmas

Satura un dzīves prasmju pieeja veselības izglītības īstenošanā. Vērtēšana veselības mācībā. Veselības mācības stundās pielietojamās metodes un mācību paņēmieni.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
4

Tēmas

Patstāvīgā darba prezentācija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
4

Tēmas

Atbalsta materiālu izstrāde. Starppārbaudījums (rakstisks).
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
32 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Andersone, R. Pusaudžu sociālo prasmju veidošanās. (Teorija, pieredze, prakse) RaKa. 2004. (akceptējams izdevums)

2.

Golubeva, A., Puškarevs, I. Veselības veicināšana skolā. Rīga: LU Akadēmiskais apgāds, 2008. (akceptējams izdevums)

3.

Jurgena, I. Vispārīgā pedagoģija. Mācību līdzeklis. Rīga: N.I.M.S., 2010. (akceptējams izdevums)

4.

Rubana, I. M., Mācīties darot. RaKa, 2004. (akceptējams izdevums)

Papildu literatūra

1.

Betels, Dž. Rokasgrāmata pārbaudes darbu veidotājiem. IZM, ISAP. 2003.

2.

Čehlova, Z., Grīnpauks, Z. Skolēnu integratīvo prasmju veidošanās (Teorija, pieredze, prakse). RaKa, 2003.

3.

Hahele, R. Pašnovērtējums mācību procesā. RaKa, 2006.

4.

No zināšanām uz kompetentu darbību. Mācīšanās antropoloģiskie, ētiskie un sociālkritiskie aspekti. Red. Maslo, I. Rīga: LU Akadēmiskais apgāds, 2006.

5.

Matisāne, L., Romanovska, G., Veselības izglītība vispārējā vidējā un profesionālajā izglītībā. Metodisks materiāls. Elektronisks izdevums. VISC, 2013.

6.

Puškarevs, I. Garīgā veselība. Raka, 2006.

7.

Veselību veicinoša skola. Metodisks materiāls. Sast. Miķelsone, V. Rīga: RaKa, 2002.

Citi informācijas avoti

1.

BTI

2.

CSDD

3.

Dross internets

4.

Dzimba

5.

Net safe

6.

Papardes zieds

7.

SPKC

8.

Tīri zobi

9.

VISC