Konflikti un to risināšanas stratēģijas
Studiju kursa īstenotājs
-
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Konfliktu teorijas profesionālās saziņas īstenošanai, efektīvas komunikācijas nodrošināšanā un konfliktregulējošās komunikācijas vadībā.
Prasmes
1.• Veicinās iniciatīvu jaunu risinājumu meklēšanā sabiedrībā, izprotot savus iekšējos resursus. • Uzlabos spēju identificēt konflikta cēloņus profesionālajā darbībā. • Spēs analizēt sociālo mijiedarbību konflikta situācijās profesionālajā vidē. • Nostiprinās spēju vadīt konstruktīvu dialogu profesionālajā saziņā. • Pilnveidos spēju nodrošināt pozitīvu mijiedarbību profesionālajā saziņā.
Kompetences
1.Integrēs praksē kompetences konfliktu diagnosticēšanā, vadībā, risināšanā. Mediāciju kompetences.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
1. Izanalizēt 3 literatūras avotus no piedāvātā literatūras saraksta, izstrādāt tēzes grupu darbam un diskusijai.
2. Referāta izstrāde un prezentācija konfliktu vadības procesu nodrošināšanā profesionālajā vidē: profesionālās vajadzības un komunikācija.
3. Konfliktsituāciju analīze un konfliktu risināšana paredzot, argumentējot rezultātu.
4. Konflikta metodiku izpilde.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Konfliktu vadības prasmju prezentācija. Praktisko darbu rezultāti semestra laikā (25%), par piedalīšanos semināros (25%) un eksāmena (rakstveidā) rezultāts (50%).
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Uzņēmuma/ organizāciju kultūra: kooperācija un konkurence.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Autoru teoriju salīdzinājums par konfliktiem.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Konfliktu menedžments: konflikta jēdziens, struktūra, dinamika, nesaskaņu diagnoze, konfliktu klasifikācijas un veidi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Destruktīvās un konstruktīvās konfliktu risināšanas stratēģijas.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sarunu menedžments: sadarbības un dialoga komunikācijas principi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Konstruktīvās kritikas modelis. Konstruktīvās konfrontācijas modelis.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Konstruktīvās kritikas modelis. Konstruktīvās konfrontācijas modelis.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Efektīva konfliktu vadība. Individuālie uzvedības modeļi konfliktsituācijās.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Manipulācijas stratēģijas un veidi. Lietišķo attiecību veidošanas stratēģijas.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Manipulācijas stratēģijas un veidi. Lietišķo attiecību veidošanas stratēģijas.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Vidutāja piesaistes modelis. Mediācija konfliktu risināšanā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
4 soļu konflikta risināšanas modelis.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sarunu vadīšanas prasmju attīstošie vingrinājumi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sarunu vadīšanas prasmju attīstošie vingrinājumi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Konflikta gadījumu analīze. Mediācija profesionālajā saziņā. Videomateriāla analīze.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Konflikta gadījumu analīze. Mediācija profesionālajā saziņā. Videomateriāla analīze.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Leiendekers, A. Konfliktu vadība. Rīga: Mācību centrs „Miervidi”, 2016. 199 lpp.
Teobalds, T., Kūpers, K.(2008). Apklusti un klausies: patiesība par to, kādai ir jābūt saskarsmei darbavietā. Rīga: Lietišķās informācijas dienests, 200 lpp
Untāls, E. (2017). Korporatīvās pasakas. Tavas jaunās dzīves sākums. Rīga: Zvaigzne ABC, 302 lpp
Papildu literatūra
Losons, K. Prasme sadarboties ar sarežģīta rakstura cilvēkiem. Rīga: Zvaigzne ABC, 2010. 101 lpp.