Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Pirmsskolas, skolas sporta didaktika

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
LSPA_070
Zinātnes nozare
Veselības un sporta zinātnes
Kredītpunkti (ECTS)
5,00
Mērķauditorija
Pedagoģija; Sporta treneris
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sporta teorijas katedra
Kontaktinformācija

LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006, inta.bula-biteniece@rsu.lv

Par studiju kursu

Mērķis

Apgūt un veidot zināšanas un prasmes par pirmsskolas izglītības programmas, pamatizglītības un vispārējās vidējās izglītības standartā iekļautajiem fizisko vingrinājumu mērķiem, uzdevumiem un dažādām didaktiskām pieejām, to īstenošanu sporta stundā un sporta nodarbībās. Dot studentiem iespēju apgūt jauno vērtēšanas paradigmu priekšmetā „Sports” vispārizglītojošās skolas programmas ietvaros.

Priekšzināšanas

Profesionālā bakalaura studiju programmas 1.-3. studiju gada priekšmetu apguve 4-10 ballu vērtējums.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1. Zināšanas par pirmsskolas un skolas vecuma bērnu periodizāciju; sensitīvajiem periodiem fizisko īpašību attīstībā visos vecuma posmos; Gardnera daudzveidīgo spēju teorija; alternatīvās pedagoģiskās teorijas.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

KONTROLDARBS

2. Zināšanas par skolotāja darbību reglamentējošo dokumentu lietošanas tehnoloģiju; par pamatizglītības un vispārējās vidējās izglītības standartu sportā; didaktiskajiem paņēmieniem pamatprasmju apguvei skolā;sporta stundu un līdzekļiem, metodēm, organizēšanas, formām visās izglītības pakāpēs; vērtēšanas sistēmas izveidi sporta izglītībā.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

KONTROLDARBS

3. Zināšanas par pirmsskolas izglītības vadlīnijām un izglītības programmu sportā; didaktiskajiem paņēmieniem pamatprasmju apguvei pirmskolā;sporta nodarbību un līdzekļiem, metodēm, organizēšanas formām; bērna gatavība skolai.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

KONTROLDARBS

Prasmes

1. Prasmes strādāt ar izglītību reglamentējošiem dokumentiem;

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

KONTROLDARBS

2. Prasme rakstīt uz bērnu centrētus stundu/nodarbību plānus

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

KONTROLDARBS

3. Prasme vērtēt un analizēt slodzi sporta stundā veselību veicinošā aspektā;

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

KONTROLDARBS

4. Prasmes izveidot vērtēšanas sistēmu visās izglītības pakāpēs;

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

KONTROLDARBS

Kompetences

1. Kompetence mācību un stratēģisko dokumentu izveidē;

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

KONTROLDARBS

2. Kompetence par didaktisko paņēmienu pielietošanu pamatprasmju apguvē pirmsskolā un skolā;

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

KONTROLDARBS

3. Kompetence profesionālo nodarbību vadīšanā pirmsskolā un skolā;

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

KONTROLDARBS

4. Kompetence mācību procesa plānošanā, organizēšanā pirmsskolā un skolā;

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

KONTROLDARBS

5. Kompetences normatīvās un kriteriālās vērtēšanas piemērošana skolā priekšmetā „Sports”.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

KONTROLDARBS

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Gatavošanās pārbaudījumam un literatūras studēšana

-
-

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

KONTROLDARBS

100,00% no gala vērtējuma
10 balles

(20 jautājumi, par katru -1 punkts, kopā iespējams saņemt 20 punktus).

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Sporta izglītības politikas problēmas un stratēģiskās nostādnes vispārizglītojošā skolā. Studiju kursa prasību izklāsts. Praktiskais darbs. Apsveikums skolēniem. Kāpēc tas nepieciešams?
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Sporta izglītības politikas problēmas un stratēģiskās nostādnes vispārizglītojošā skolā. Studiju kursa prasību izklāsts. Praktiskais darbs. Apsveikums skolēniem. Kāpēc tas nepieciešams?
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Sporta izglītības politikas problēmas un stratēģiskās nostādnes vispārizglītojošā skolā. Studiju kursa prasību izklāsts. Praktiskais darbs. Apsveikums skolēniem. Kāpēc tas nepieciešams?
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Kāpēc nepieciešamas sporta stundas vispārizglītojošās skolās? Sporta skolotāju darbības reglamentējošo dokumentu pietošanas tehnoloģijas. Sporta stundas jaunā filozofija. Skolotājs un treneris. Kas nosaka darbības robežas?
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Kāpēc nepieciešamas sporta stundas vispārizglītojošās skolās? Sporta skolotāju darbības reglamentējošo dokumentu pietošanas tehnoloģijas. Sporta stundas jaunā filozofija. Skolotājs un treneris. Kas nosaka darbības robežas?
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Kāpēc nepieciešamas sporta stundas vispārizglītojošās skolās? Sporta skolotāju darbības reglamentējošo dokumentu pietošanas tehnoloģijas. Sporta stundas jaunā filozofija. Skolotājs un treneris. Kas nosaka darbības robežas?
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Kāpēc nepieciešamas sporta stundas vispārizglītojošās skolās? Sporta skolotāju darbības reglamentējošo dokumentu pietošanas tehnoloģijas. Sporta stundas jaunā filozofija. Skolotājs un treneris. Kas nosaka darbības robežas?
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Plānošanas tehnoloģijas un plānošanas dokumentu savstarpējā saikne. Plānošanas piramīda. Kam, kad un kāpēc ir jāveido plānošanas dokumenti?
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Plānošanas tehnoloģijas un plānošanas dokumentu savstarpējā saikne. Plānošanas piramīda. Kam, kad un kāpēc ir jāveido plānošanas dokumenti?
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Plānošanas tehnoloģijas un plānošanas dokumentu savstarpējā saikne. Plānošanas piramīda. Kam, kad un kāpēc ir jāveido plānošanas dokumenti?
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Plānošanas tehnoloģijas un plānošanas dokumentu savstarpējā saikne. Plānošanas piramīda. Kam, kad un kāpēc ir jāveido plānošanas dokumenti?
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

1.-3. klases sporta stundas saturs. Līdzekļi (vingrinājumi) pēc standarta, apguves metodes, organizēšanas paņēmieni. Sasniedzamais gala rezultāts. Prasības sporta stundai.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

1.-3. klases sporta stundas saturs. Līdzekļi (vingrinājumi) pēc standarta, apguves metodes, organizēšanas paņēmieni. Sasniedzamais gala rezultāts. Prasības sporta stundai.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

1.-3. klases sporta stundas saturs. Līdzekļi (vingrinājumi) pēc standarta, apguves metodes, organizēšanas paņēmieni. Sasniedzamais gala rezultāts. Prasības sporta stundai.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

1.-3. klases sporta stundas saturs. Līdzekļi (vingrinājumi) pēc standarta, apguves metodes, organizēšanas paņēmieni. Sasniedzamais gala rezultāts. Prasības sporta stundai.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

1.-3. klases sporta stundas saturs. Līdzekļi (vingrinājumi) pēc standarta, apguves metodes, organizēšanas paņēmieni. Sasniedzamais gala rezultāts. Prasības sporta stundai.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Radošā sporta stunda. Sižetiskā sporta stunda.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Radošā sporta stunda. Sižetiskā sporta stunda.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Radošā sporta stunda. Sižetiskā sporta stunda.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Radošā sporta stunda. Sižetiskā sporta stunda.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Sižetisko šķēršļu joslu pielietošana sākumskolā. Izglītojošo, attīstošo un socializējošo uzdevumu veikšana šķēršļu joslā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Sižetisko šķēršļu joslu pielietošana sākumskolā. Izglītojošo, attīstošo un socializējošo uzdevumu veikšana šķēršļu joslā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Sižetisko šķēršļu joslu pielietošana sākumskolā. Izglītojošo, attīstošo un socializējošo uzdevumu veikšana šķēršļu joslā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Sižetisko šķēršļu joslu pielietošana sākumskolā. Izglītojošo, attīstošo un socializējošo uzdevumu veikšana šķēršļu joslā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Sižetisko šķēršļu joslu pielietošana sākumskolā. Izglītojošo, attīstošo un socializējošo uzdevumu veikšana šķēršļu joslā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Sižetisko šķēršļu joslu pielietošana sākumskolā. Izglītojošo, attīstošo un socializējošo uzdevumu veikšana šķēršļu joslā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

4.-9. klases sporta stundas saturs. Līdzekļi (vingrinājumi) pēc standarta, apguves metodes, organizēšanas paņēmieni. Sasniedzamais gala rezultāts. Prasības sporta stundai.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

4.-9. klases sporta stundas saturs. Līdzekļi (vingrinājumi) pēc standarta, apguves metodes, organizēšanas paņēmieni. Sasniedzamais gala rezultāts. Prasības sporta stundai.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

4.-9. klases sporta stundas saturs. Līdzekļi (vingrinājumi) pēc standarta, apguves metodes, organizēšanas paņēmieni. Sasniedzamais gala rezultāts. Prasības sporta stundai.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

4.-9. klases sporta stundas saturs. Līdzekļi (vingrinājumi) pēc standarta, apguves metodes, organizēšanas paņēmieni. Sasniedzamais gala rezultāts. Prasības sporta stundai.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
60 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Ieskaite (Semestra)
2. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Sporta stundas plāna rakstīšanas tehnoloģija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Sporta stundas plāna rakstīšanas tehnoloģija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Sporta stundas plāna rakstīšanas tehnoloģija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Sporta stundas plāna rakstīšanas tehnoloģija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Sporta stundas plāna rakstīšanas tehnoloģija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Sporta stundas plānu prezentēšana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Sporta stundas plānu prezentēšana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Sporta stundas plānu prezentēšana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Sporta stundas plānu prezentēšana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Sporta stundas plānu prezentēšana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Sensitīvie periodi fizisko īpašību sekmēšanā
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Sensitīvie periodi fizisko īpašību sekmēšanā
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Sensitīvie periodi fizisko īpašību sekmēšanā
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Sensitīvie periodi fizisko īpašību sekmēšanā
Kopā kredītpunkti (ECTS):
2,00
Kontaktstundas:
28 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Sporta izglītības politikas problēmas un stratēģiskās nostādnes vispārizglītojošā skolā. Studiju kursa prasību izklāsts. Praktiskais darbs. Apsveikums skolēniem. Kāpēc tas nepieciešams?
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Sporta izglītības politikas problēmas un stratēģiskās nostādnes vispārizglītojošā skolā. Studiju kursa prasību izklāsts. Praktiskais darbs. Apsveikums skolēniem. Kāpēc tas nepieciešams?
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Sporta izglītības politikas problēmas un stratēģiskās nostādnes vispārizglītojošā skolā. Studiju kursa prasību izklāsts. Praktiskais darbs. Apsveikums skolēniem. Kāpēc tas nepieciešams?
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Kāpēc nepieciešamas sporta stundas vispārizglītojošās skolās? Sporta skolotāju darbības reglamentējošo dokumentu pietošanas tehnoloģijas. Sporta stundas jaunā filozofija. Skolotājs un treneris. Kas nosaka darbības robežas?
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Kāpēc nepieciešamas sporta stundas vispārizglītojošās skolās? Sporta skolotāju darbības reglamentējošo dokumentu pietošanas tehnoloģijas. Sporta stundas jaunā filozofija. Skolotājs un treneris. Kas nosaka darbības robežas?
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Plānošanas tehnoloģijas un plānošanas dokumentu savstarpējā saikne. Plānošanas piramīda. Kam, kad un kāpēc ir jāveido plānošanas dokumenti?
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Plānošanas tehnoloģijas un plānošanas dokumentu savstarpējā saikne. Plānošanas piramīda. Kam, kad un kāpēc ir jāveido plānošanas dokumenti?
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

1.-3. klases sporta stundas saturs. Līdzekļi (vingrinājumi) pēc standarta, apguves metodes, organizēšanas paņēmieni. Sasniedzamais gala rezultāts. Prasības sporta stundai.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

1.-3. klases sporta stundas saturs. Līdzekļi (vingrinājumi) pēc standarta, apguves metodes, organizēšanas paņēmieni. Sasniedzamais gala rezultāts. Prasības sporta stundai.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Radošā sporta stunda. Sižetiskā sporta stunda.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Radošā sporta stunda. Sižetiskā sporta stunda.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Sižetisko šķēršļu joslu pielietošana sākumskolā. Izglītojošo, attīstošo un socializējošo uzdevumu veikšana šķēršļu joslā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Sižetisko šķēršļu joslu pielietošana sākumskolā. Izglītojošo, attīstošo un socializējošo uzdevumu veikšana šķēršļu joslā.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
26 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Ieskaite (Semestra)
2. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

4.-9. klases sporta stundas saturs. Līdzekļi (vingrinājumi) pēc standarta, apguves metodes, organizēšanas paņēmieni. Sasniedzamais gala rezultāts. Prasības sporta stundai.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

4.-9. klases sporta stundas saturs. Līdzekļi (vingrinājumi) pēc standarta, apguves metodes, organizēšanas paņēmieni. Sasniedzamais gala rezultāts. Prasības sporta stundai.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

4.-9. klases sporta stundas saturs. Līdzekļi (vingrinājumi) pēc standarta, apguves metodes, organizēšanas paņēmieni. Sasniedzamais gala rezultāts. Prasības sporta stundai.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Sporta stundas plāna rakstīšanas tehnoloģija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Sporta stundas plāna rakstīšanas tehnoloģija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Sporta stundas plānu prezentēšana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Sporta stundas plānu prezentēšana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Sensitīvie periodi fizisko īpašību sekmēšanā
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Sensitīvie periodi fizisko īpašību sekmēšanā
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Mācību telpa
2

Tēmas

Sensitīvie periodi fizisko īpašību sekmēšanā
Kopā kredītpunkti (ECTS):
2,00
Kontaktstundas:
20 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Jansone R., Fernāte A., Bula-Biteniece. „Sporta pedagoģija vakar, šodien rīt”, RaKa, 2016

2.

Pedagogu profesionālās pilnveides programma „Sporta skolotāju profesionālo un pedagoģisko kompetenču pilnveide” Valsts izglītības satura centrs, 2012;

3.

I.Bula-Biteniece, R.Jansone, K.Pjehs. “Bērns un sports pirmsskolā” Raka, 2013