Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Klīniskā psihopatoloģija, tās dinamiskā izpratne II

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
RPH_007
Zinātnes nozare
Anatomija; Klīniskā medicīna
Kredītpunkti (ECTS)
12,60
Mērķauditorija
Ārstniecība
LKI
8. līmenis

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs

Rezidentūras specialitāte

Specialitāte
Vadītājs
Kontaktinformācija

-

Par studiju kursu

Mērķis

Nodrošināt teorētisko zināšanu un praktisko prasmju apgūšanu klīniskajā psihopatoloģijā, kuras nepieciešamas psihisko un psihosomatisko traucējumu simptomu un sindromu etiopatoģenēzes izpratnei. 1.Apmācīt diagnosticēt tos emocionālos, kognitīvos, uzvedības un psihosomatiskos traucējumus , kuru izcelsmē būtiska nozīme ir personības attīstības un attiecību traucējumu komponentei . 2. Dot zināšanas un attīstīt prasmes pacientu izmeklēšanā, emocionālo konfliktu diagnostikā un izpratnē, fokusēšanā, izpausmēs ārsta - pacienta attiecībās.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Par psihopatoloģiskajiem simptomiem un sindromiem.

Prasmes

1.Diagnostikā un diferenciāldiagnostikā.

Kompetences

1.Piemēros iegūtās zināšanas, prasmes un attieksmi ārstnieciskajam darbam klīnikā, pētnieciskajai darbībai, sabiedrību izglītojošajam darbam masu medijos, būs izpratne par komandas (grupas) darbu, tās funkcionēšanu, psihodinamiku, krīzes situācijām, to risināšanu; kā arī spēja vadīt multidisciplināras komandas darbu, piedalīties tajā, veikt ārstu un ārstniecības atbalsta personu supervīzijas.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Psihiskā stāvokļa diagnostika un diferenciāldiagnostika – 4 pacienti nedēļā.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Eseja par Psihodinamiskās diagnostikas zināšanām un prasmēm, rakstiska klīnisko gadījumu analīze.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Klātiene
Auditorija

Tēmas

Emocionāli nestabilais jeb robežlīmeņa personības traucējums.
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
-
-

Tēmas

Personības depresīvais un māniskais organizācijas tips
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
-
-

Tēmas

Personības mazohistiskais organizācijas tips.
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
-
-

Tēmas

Trauksmaini-izvairīgais personības tips (plānādainais narciss).
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
-
-

Tēmas

Atkarīgas personības traucējums. Atkarīgas (dependent un addictive) personības struktūra.
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
-
-

Tēmas

Personības obsesīvi kompulsīvais organizācijas tips.
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
-
-

Tēmas

Personības histēriskais (histrioniskais) organizācijas tips. Personības disociatīvais organizācijas tips. Disociatīvā patība.
  1. Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
-
-

Tēmas

Psihoterapeitiskā darba īpatnības, strādājot ar dažādu personības funkcionēšanas līmeņu pacientiem.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
12,60
Semināru skaits:
8
Ilgums (nedēļās):
11
Gala pārbaudījums:
Eksāmens rezidentūrā (Teorija un prakse)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Benjamin B. Wolman, George Stricker. Depressive Disorders. Facts, Theories, and Treatment. e-Book, 2014 International Psychotherapy Institute.

2.

Jerold R. Gold. Levels of Depression. e-Book 2015 International Psychotherapy Institute.

3.

Psychoanalytic Diagnosis. Understanding Personality Structure in the Clinical Process. Nancy McWilliams. 1994.

4.

Jules R. Bemporad. Psychoanalytic Therapy of Depression. e-Book 2015 International Psychotherapy Institute.

5.

Myer Mendelson. Psychoanalytic Views on Depression. e-Book 2015 International Psychotherapy Institute.

6.

Geltner, Paul. Emotional communication: countertransference analysis and the use of feeling in psychoanalytic technique. Routledge, 2013.

7.

Jay R. Greenberg and Stephen A. Mitchell. Object Relations in Psychoanalytic Theory. Harvard University Press, 1983.

8.

Handbook of emotions / edited by Michael Lewis, Jeannette M. Haviland-Jones. 2008, The Guilford Press.

9.

Contemporary Controversies in Psychoanalytic Theory, Techniques, and their Applications. Otto Kernberg. Yale University press, 2004.

Papildu literatūra

1.

Deborah L. Cabaniss, Sabrina Cherry, Carolyn J. Douglas, Ruth L. Graver, Anna R. Schwartz. Psychodynamic Formulation. 2013 by John Wiley & Sons Ltd.

2.

Robert Plutchik. Emotions in The Practice of Psychotherapy. American Psychological Association, 2000.

3.

Affect imagery consciousness: the complete edition / by Silvan S. Tomkins. 2008 Springer Publishing Company, LLC.