Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts
Pētnieks informatīvajā telpā
Kursa kods
LSPA_388
Zinātnes nozare
Veselības un sporta zinātnes
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Sporta treneris
LKI
7. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība
Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Kontaktinformācija
LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Par studiju kursu
Mērķis
Dot iespēju maģistrantiem orientēties, analizēt, diskutēt sporta zinātnes jomas aktualitātēs.
Kursa uzdevumi:
- Attīstīt izpratni par sporta politikas un sporta vadības aktualitātēm;
- Attīstīt izpratni par sporta pedagoģijas aktuālajām problēmām un to risināšanas veidiem sabiedrībā;
- Attīstīt izpratni par sabiedrisko mediju aktualitātēm sporta jomā;
- Veidot prasmi analizēt un diskutēt par aktualitātēm sporta zinātnes jomā.
Priekšzināšanas
Pedagoģijas bakalaura grāds sportā, izglītības zinātņu bakalaurs sportā vai profesionālais bakalaura grāds sporta zinātnē.
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Sekmīgas kursa apguves rezultātā maģistranti spēs izprast sporta politikas un sporta vadības aktualitātes.
Prasmes
1.Sekmīgas kursa apguves rezultātā maģistranti spēs: - izprast un risināt sporta pedagoģijas aktuālās problēmas; - izvēlēties, sadarboties ar piemērotāko sabiedrisko mediju konkrētā sporta jomas jautājumā.
Kompetences
1.Sekmīgas kursa apguves rezultātā maģistranti būs kompetenti argumentēti diskutēt par aktualitātēm sporta zinātnes jomā.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
- Aktīva dalība semināros. Nedēļu pirms seminār tiek nosūtīta informācija par semināra tēmu un patstāvīgā uzdevuma (izpētes) jautājumiem.
- Pārspriedums (Pētījuma norises un satura pamatošana). Pārspriedums ir secīgi, argumentēti atklātas pārdomas par kādu jautājumu, izsakot savu vērtējumu un secinājumus. Pārsprieduma domrakstā parasti tiek risināta kāda problēma, par kuru sakopoti fakti un argumentācija, tiek pausta sava attieksme pret problēmu un tās vērtējums. Izvēlies vienu no tematiem, kurš tika vai tiks apspriests “Pētnieks informatīvajā telpā” un uzraksti pārspriedumu.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Sekmīga vērtējuma iegūšanai nepieciešams:
- pozitīva attieksme pret izglītošanos, aktīva darbība (diskusijas) semināros (75%);
- pārspriedums (25%).
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
PILNA LAIKA
1. daļa
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Studiju kursa prasības. Ievads “Pētnieks informatīvajā telpā”.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Aktualitātes sporta nozarē. Diskusijas ar maģistra programas “Sporta zinātne” absolventiem un darba devējiem.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Aktualitātes sporta nozarē. Diskusijas ar maģistra programas “Sporta zinātne” absolventiem un darba devējiem.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sporta politikas aktualitātes Latvijā. Sporta politikas pamatnostādnes, to virzība Latvijas sporta attīstībā. Diskusija ar sporta politikas veidotājiem.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mediju loma sportā. Aktualitāšu publicēšana medijos. Sportistu, treneru, sporta organizāciju vadības sadarbība ar medijiem.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Aktuālās pedogoģijas problēmas sabiedrībā (treneris/audzēknis/vecāks/sporta organizācijas vadība). Mobings, bosings. Konkrētu aktuālo situāciju analīze.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Aktuālās pedogoģijas problēmas sabiedrībā (treneris/audzēknis/vecāks/sporta organizācijas vadība). Mobings, bosings. Konkrētu aktuālo situāciju analīze.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Dopings un tā aktualitātes Latvijas un pasaules kontekstā. Latvijas Antidopinga birojs.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Aktualitātes sporta finansiālā atbalsta jomā Latvijas un Eiropas kontekstā (aktuālie projekti sporta jomā).
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Supervīzija kā atbalsts sportā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētniecības aktualitātes sporta jomā. Digitālās tehnoloģijas.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pārbaudījums – pārspriedums par vienu no aizvadītajām nodarbību tēmas aktuālitāti.
|
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
24 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Ieskaite
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Papildu literatūra
1.
Geske A., Grīnfelds A. Izglītības pētniecība. LU Akadēmiskais apgāds, 2006. – 261 lpp.
Citi informācijas avoti
1.
Interneta saites, periodiski un zinātniskie izdevumi.