Ilgtspējīgs starptautiskais mārketings
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Kursa apguves rezultātā studenti iegūst zināšanas un viņiem veidojas izpratne par ilgtspējīgā starptautiskā mārketinga nepieciešamību un būtību, tā vidi un realizēšanas metodēm mūsdienu starptautiskās konkurences apstākļos.
Prasmes
1.Studenti pratīs apgūtās teorētiskā zināšanas pielietot praksē: izpētīt starptautiskā mārketinga vidi, izmantot segmentēšanu un pozicionēšanu, izstrādāt stratēģiju ieiešanai ārvalstu tirgos. Pielietot mārketinga rīkus mārketinga mērķu sasniegšanai.
Kompetences
1.Kursu apguvušais students pratīs izmantot sistemātisku pieeju mārketinga jautājumu risināšanā, varēs orientēties mūsdienu sarežģītajā starptautiskās uzņēmējdarbības un starptautiskā mārketinga vidē, kā arī spēs ieteikt atbilstošu analīzi un instrumentus, lai atbalstītu mārketinga lēmumu pieņemšanu ilgtspējīga starptautiska mārketinga kontekstā.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Individuāls darbs, iesniedzams esejas veidā. Redzējums par ilgtspējības principu ieviešanu uzņēmumā, to pielietojumu. Kursa docētājs konsultē studentus tā izstrādes gaitā, tiek izvēlēts vai nu kāds konkrēts uzņēmums Latvijā vai tas, kurā patreiz students strādā.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Individuālais projekts – 30%, dalība semināros – 20% eksāmens – 50%.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ilgtspējības starptautiskā mārketinga būtība. Mārketinga un mārketinga izpētes nozīme, metodes.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ilgtspējības starptautiskā mārketinga būtība. Mārketinga un mārketinga izpētes nozīme, metodes.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mūsdienu uņēmējdarbības izaicinājumi ilgtspējības teorijas un patērētāju izpratnes un vērtību kontekstā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mūsdienu uņēmējdarbības izaicinājumi ilgtspējības teorijas un patērētāju izpratnes un vērtību kontekstā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Starptautiskā tirgus segmentēšana, produktu/ zīmolu attīstība.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Starptautiskā tirgus segmentēšana, produktu/ zīmolu attīstība.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Starptautiskā mārketinga pētījumu nozīme. Starpkultūras un makroekonomikas konteksts. Cenu veidošanas politika starptautiskajā mārketingā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Starptautiskā mārketinga pētījumu nozīme. Starpkultūras un makroekonomikas konteksts. Cenu veidošanas politika starptautiskajā mārketingā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mārketinga mērķu izvirzīšana, stratēģijas un komunikācijas plānošana, rezultātu izvērtēšana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mārketinga mērķu izvirzīšana, stratēģijas un komunikācijas plānošana, rezultātu izvērtēšana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ilgtspējības starptautiskā mārketinga būtība. Mārketinga un mārketinga izpētes nozīme, metodes.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ilgtspējības starptautiskā mārketinga būtība. Mārketinga un mārketinga izpētes nozīme, metodes.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mūsdienu uņēmējdarbības izaicinājumi ilgtspējības teorijas un patērētāju izpratnes un vērtību kontekstā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Starptautiskā tirgus segmentēšana, produktu/ zīmolu attīstība.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Starptautiskā mārketinga pētījumu nozīme. Starpkultūras un makroekonomikas konteksts. Cenu veidošanas politika starptautiskajā mārketingā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mārketinga mērķu izvirzīšana, stratēģijas un komunikācijas plānošana, rezultātu izvērtēšana.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Belz Fr.-M., Peattie K., Sustainability Marketing: A Global Perspective. 2nd edition, Wiley, 2012, 352 pp.
Martin D., Schouten J., Sustainable Marketing. Prentice Hall, 2011, 264 pp.
Epstain M.J., Making Sustainability Work: Best Practices in Managing & Measuring Corporate Social, Environmental and Economic Impacts (Business). Berrett-Koehler Publishers, 2008, 288 pp.
Hitchcock D., Willard M., The Business Guide to Sustainability: Practical Strategies and Tools for Organizations. 2nd edition, Routledge, 2009, 320 pp.
Albaum G., Duerr E., International Marketing and Export Management. 7th edition, Prentice Hall, 2011, 1024 pp.
Doole I., Lowe R., International Marketing Strategy. Analysis, development and implementation. 5th edition, Thomson Learning 2012, 480 pp.
Czinkota M. R., Ronkainen I.A., International Marketing. 10th edition, Cengage Learning, 2012, 720 pp.
Graham J., Cateora Ph., Gilly M., International Marketing. 16th edition, Business and Economics, 2013, 736 pp.
De Swaan Arons M., Van den Driest F., Weed K. (2014) The Ultimate Marketing Machine. Harvard Business Review, July-August 2014. [Access online]
Kotler P., Keller K.L., Marketing Management. 14th edition. New Jersey: Prentice Hall, 2012.
Porter, M. & Kramer, M. (2011) Creating Shared Value. Harvard Business Review, January 2011. [Access online]
W. Chan Kim and Renée Mauborgne, Key Points of Blue Ocean Strategy. Insead Knowlege, April 17, 2015.
Koller T. (2017) When sustainability becomes a factor in valuation. McKinsey, March 2017. [Access online]
Van Wassenhove L., Van Loon P. (2017) How Companies Can Assess Their Readiness for the Circular Economy. Insead Knowlege, August 17, 2017. [Access online]
Papildu literatūra
International Marketing. Ed. By Maasaki Kotabe. London, Sage, 2006, 605 pp.
Hollensen S. Global Marketing. Prentice Hall, 2007, 567 pp.
Adele K. Sweetwood. (2016) 4 Roles Every Marketing Organization Needs Now. Harvard Business Review, October 2016. [Access online]
Wayne Visser. The age of responsibility. CSR 2.0 and the new DNA of Buisness. 2011. Chichester, West Sussex, UK: John Wiley & Sons Ltd.