Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Ilgtspējīgs starptautiskais mārketings

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
SBUEK_097
Zinātnes nozare
Ekonomika un uzņēmējdarbība
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Tirgzinības un reklāma; Uzņēmējdarbības vadība; Vadībzinātne
LKI
7. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sociālo zinātņu fakultāte
Kontaktinformācija

Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv

Par studiju kursu

Mērķis

Sniegt zināšanas par ilgtspējīgā starptautiskā mārketinga būtību, pamatot tā nepieciešamību mūsdienu starptautiskajā uzņēmējdarbībā, parādīt starptautiskā mārketinga vides specifiku, iemācīt analizēt praktiskās situācijas starptautiskā mārketinga stratēģijas izstrādāšanā un realizēšanā.

Priekšzināšanas

Zināšanas par vadībzinātnes, mārketinga pamatprincipiem, kā arī par starpkultūru biznesa attiecību īpatnībām.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Kursa apguves rezultātā studenti iegūst zināšanas un viņiem veidojas izpratne par ilgtspējīgā starptautiskā mārketinga nepieciešamību un būtību, tā vidi un realizēšanas metodēm mūsdienu starptautiskās konkurences apstākļos.

Prasmes

1.Studenti pratīs apgūtās teorētiskā zināšanas pielietot praksē: izpētīt starptautiskā mārketinga vidi, izmantot segmentēšanu un pozicionēšanu, izstrādāt stratēģiju ieiešanai ārvalstu tirgos. Pielietot mārketinga rīkus mārketinga mērķu sasniegšanai.

Kompetences

1.Kursu apguvušais students pratīs izmantot sistemātisku pieeju mārketinga jautājumu risināšanā, varēs orientēties mūsdienu sarežģītajā starptautiskās uzņēmējdarbības un starptautiskā mārketinga vidē, kā arī spēs ieteikt atbilstošu analīzi un instrumentus, lai atbalstītu mārketinga lēmumu pieņemšanu ilgtspējīga starptautiska mārketinga kontekstā.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Individuāls darbs, iesniedzams esejas veidā. Redzējums par ilgtspējības principu ieviešanu uzņēmumā, to pielietojumu. Kursa docētājs konsultē studentus tā izstrādes gaitā, tiek izvēlēts vai nu kāds konkrēts uzņēmums Latvijā vai tas, kurā patreiz students strādā.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Individuālais projekts – 30%, dalība semināros – 20% eksāmens – 50%.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ilgtspējības starptautiskā mārketinga būtība. Mārketinga un mārketinga izpētes nozīme, metodes.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ilgtspējības starptautiskā mārketinga būtība. Mārketinga un mārketinga izpētes nozīme, metodes.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mūsdienu uņēmējdarbības izaicinājumi ilgtspējības teorijas un patērētāju izpratnes un vērtību kontekstā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mūsdienu uņēmējdarbības izaicinājumi ilgtspējības teorijas un patērētāju izpratnes un vērtību kontekstā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Starptautiskā tirgus segmentēšana, produktu/ zīmolu attīstība.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Starptautiskā tirgus segmentēšana, produktu/ zīmolu attīstība.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Starptautiskā mārketinga pētījumu nozīme. Starpkultūras un makroekonomikas konteksts. Cenu veidošanas politika starptautiskajā mārketingā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Starptautiskā mārketinga pētījumu nozīme. Starpkultūras un makroekonomikas konteksts. Cenu veidošanas politika starptautiskajā mārketingā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mārketinga mērķu izvirzīšana, stratēģijas un komunikācijas plānošana, rezultātu izvērtēšana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mārketinga mērķu izvirzīšana, stratēģijas un komunikācijas plānošana, rezultātu izvērtēšana.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
20 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ilgtspējības starptautiskā mārketinga būtība. Mārketinga un mārketinga izpētes nozīme, metodes.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ilgtspējības starptautiskā mārketinga būtība. Mārketinga un mārketinga izpētes nozīme, metodes.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mūsdienu uņēmējdarbības izaicinājumi ilgtspējības teorijas un patērētāju izpratnes un vērtību kontekstā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Starptautiskā tirgus segmentēšana, produktu/ zīmolu attīstība.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Starptautiskā mārketinga pētījumu nozīme. Starpkultūras un makroekonomikas konteksts. Cenu veidošanas politika starptautiskajā mārketingā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mārketinga mērķu izvirzīšana, stratēģijas un komunikācijas plānošana, rezultātu izvērtēšana.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
12 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Belz Fr.-M., Peattie K., Sustainability Marketing: A Global Perspective. 2nd edition, Wiley, 2012, 352 pp.

2.

Martin D., Schouten J., Sustainable Marketing. Prentice Hall, 2011, 264 pp.

3.

Epstain M.J., Making Sustainability Work: Best Practices in Managing & Measuring Corporate Social, Environmental and Economic Impacts (Business). Berrett-Koehler Publishers, 2008, 288 pp.

4.

Hitchcock D., Willard M., The Business Guide to Sustainability: Practical Strategies and Tools for Organizations. 2nd edition, Routledge, 2009, 320 pp.

5.

Albaum G., Duerr E., International Marketing and Export Management. 7th edition, Prentice Hall, 2011, 1024 pp.

6.

Doole I., Lowe R., International Marketing Strategy. Analysis, development and implementation. 5th edition, Thomson Learning 2012, 480 pp.

7.

Czinkota M. R., Ronkainen I.A., International Marketing. 10th edition, Cengage Learning, 2012, 720 pp.

8.

Graham J., Cateora Ph., Gilly M., International Marketing. 16th edition, Business and Economics, 2013, 736 pp.

9.

De Swaan Arons M., Van den Driest F., Weed K. (2014) The Ultimate Marketing Machine. Harvard Business Review, July-August 2014. [Access online]

10.

Kotler P., Keller K.L., Marketing Management. 14th edition. New Jersey: Prentice Hall, 2012.

11.

Porter, M. & Kramer, M. (2011) Creating Shared Value. Harvard Business Review, January 2011. [Access online]

12.

W. Chan Kim and Renée Mauborgne, Key Points of Blue Ocean Strategy. Insead Knowlege, April 17, 2015.

13.

Koller T. (2017) When sustainability becomes a factor in valuation. McKinsey, March 2017. [Access online]

14.

Van Wassenhove L., Van Loon P. (2017) How Companies Can Assess Their Readiness for the Circular Economy. Insead Knowlege, August 17, 2017. [Access online]

Papildu literatūra

1.

International Marketing. Ed. By Maasaki Kotabe. London, Sage, 2006, 605 pp.

2.

Hollensen S. Global Marketing. Prentice Hall, 2007, 567 pp.

3.

Adele K. Sweetwood. (2016) 4 Roles Every Marketing Organization Needs Now. Harvard Business Review, October 2016. [Access online]

4.

Wayne Visser. The age of responsibility. CSR 2.0 and the new DNA of Buisness. 2011. Chichester, West Sussex, UK: John Wiley & Sons Ltd.