Sabiedrisko attiecību principi un metodes
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Studiju kursa apguves rezultātā studējošie pārzina sabiedrisko attiecību principus, sabiedrisko attiecību modeļus un galvenos sabiedrisko attiecību instrumentus.
Prasmes
1.Studiju kursa apguves rezultātā studējošie spēj kritiski analizēt organizāciju komunikāciju un to novērtēt.
Kompetences
1.Studiju kursa apguves rezultātā studējošie komunicē stratēģiski, spējot pielietot nepieciešamos sabiedrisko attiecību instrumentus, atbilstoši komunikācijas vajadzībām
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Gatavošānās semināra uzdevumiem; patstāvīga literatūras studēšanas. Katram uzdevumam individuāli izstrādāti vērtēšanas kritēriji.
Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Gala atzīmi (10 baļļu sistēmā) veidos vērtējumi par:
1. līdzdalība lekcijās un semināros (apmeklējums): 5%
2. aktivitāte lekcijās un semināros: 5%
3. semināra uzdevumi: 60%
4. eksāmens (tests): 30%
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mūsdienu sabiedrisko attiecību izpratne un definīcijas.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mūsdienu sabiedrisko attiecību izpratne un definīcijas.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mūsdienu sabiedrisko attiecību izpratne un definīcijas.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Tēla un reputācijas jēdziens, to veidošanās pamatprincipi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Argumentācija komunikācijas vēstījumos
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Argumentācija komunikācijas vēstījumos
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Auditorijas un publikas jēdziens. Mērķauditorijas segmentācijas principi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Auditorijas un publikas jēdziens. Mērķauditorijas segmentācijas principi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sabiedrisko attiecību metodes un instrumenti. Mediju attiecības un publicitātes veidošana. Informācijas vizualizēšana un digitalizēšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sabiedrisko attiecību metodes un instrumenti. Mediju attiecības un publicitātes veidošana. Informācijas vizualizēšana un digitalizēšana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mūsdienu sabiedrisko attiecību izpratne un definīcijas.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mūsdienu sabiedrisko attiecību izpratne un definīcijas.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Tēla un reputācijas jēdziens, to veidošanās pamatprincipi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Argumentācija komunikācijas vēstījumos
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Argumentācija komunikācijas vēstījumos
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Auditorijas un publikas jēdziens. Mērķauditorijas segmentācijas principi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sabiedrisko attiecību metodes un instrumenti. Mediju attiecības un publicitātes veidošana. Informācijas vizualizēšana un digitalizēšana.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Grunig. Excellent public relations and effective organizations : a study of communication management in three countries : Larissa A. Grunig, James A. Grunig, David M. Dozier. 2002. NewJersey: Lawrence Erlbaum Associates, Inc., P.306
Grunig E. James. 2011. Public relations and strategic management: Institutionalizing organization-public relationship in contemporary society. Central European Journal of Communication 1.
Grunig, James E. 1992. Excellence in Public Relations and Communication Management, New Jersey: LEA.
Davidson, S. 2016. Public relations theory : An agonistic critique of the turns to dialogue and symmetry.
Communication Ecologies: Analyzing Adoption of False Beliefs in an Information-Rich Environment. Science Communication, 40(5), 650–668.
Katlips, S. M., Senters A. H., Brūms G. M. 2002. Sabiedriskās attiecības. Rīga: Avots
Thomas, G. F., & Stephens, K. J. 2015. An Introduction to Strategic Communication. International Journal of Business Communication. Vol. 52(1) 3 –11
Heath, Robert L. 2001. Handbook of Public Relations. Thousand Oaks, London un New Dehli: Sage Publications, Inc.
Papildu literatūra
Argenti, Paul. A. 1996. “Corporate Communication as a Discipline: Toward a Definition.” Management Communication Quarterly. Volume 10, Issue 1, pp. 73–97
Goldhaber, Gerald M. 1993. Organizational Communication. Brown & Benchmark Publisher.
Oliver, S. 2007. Public Relations Strategy: 2nd edition. London: Kogan Page Limited.
Spaho, Kenan. 2012. Organizational communication process.
Kelly, Marylin S. 2006. Communication @ Work: Ethical, Effective and Expressive Communication in the Workplace. Boston: Pearson Education, Inc.