Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Sabiedrisko attiecību principi un metodes

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
KSK_257
Zinātnes nozare
Bibliotēkzinātne; Plašsaziņas līdzekļi un komunikācija
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Komunikācijas zinātne
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sociālo zinātņu fakultāte
Kontaktinformācija

Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv

Par studiju kursu

Mērķis

Kursa mērķis ir attīstīt zināšanu pamatbāzi, teorētisko pamatu, bez kura nav iedomājama sabiedrisko attiecību veiksmīga prakse. Kursu beigušajiem studentiem jābūt visaptverošai izpratnei par sabiedriskajām attiecībām, to lomu un nozīmi organizācijas veiksmīgā darbībā. Studentiem, kursu beidzot, jāprot analizēt dažādas sabiedrisko attiecību problēmas un pielietot sabiedrisko attiecību instrumentus komunikācijas izaicinājumu risināšanā.

Priekšzināšanas

Nav nepieciešamas.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Studiju kursa apguves rezultātā studējošie pārzina sabiedrisko attiecību principus, sabiedrisko attiecību modeļus un galvenos sabiedrisko attiecību instrumentus.

Prasmes

1.Studiju kursa apguves rezultātā studējošie spēj kritiski analizēt organizāciju komunikāciju un to novērtēt.

Kompetences

1.Studiju kursa apguves rezultātā studējošie komunicē stratēģiski, spējot pielietot nepieciešamos sabiedrisko attiecību instrumentus, atbilstoši komunikācijas vajadzībām

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Gatavošānās semināra uzdevumiem; patstāvīga literatūras studēšanas. Katram uzdevumam individuāli izstrādāti vērtēšanas kritēriji. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Gala atzīmi (10 baļļu sistēmā) veidos vērtējumi par: 1. līdzdalība lekcijās un semināros (apmeklējums): 5% 2. aktivitāte lekcijās un semināros: 5% 3. semināra uzdevumi: 60% 4. eksāmens (tests): 30%

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mūsdienu sabiedrisko attiecību izpratne un definīcijas.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mūsdienu sabiedrisko attiecību izpratne un definīcijas.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mūsdienu sabiedrisko attiecību izpratne un definīcijas.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Tēla un reputācijas jēdziens, to veidošanās pamatprincipi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Argumentācija komunikācijas vēstījumos
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Argumentācija komunikācijas vēstījumos
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Auditorijas un publikas jēdziens. Mērķauditorijas segmentācijas principi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Auditorijas un publikas jēdziens. Mērķauditorijas segmentācijas principi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sabiedrisko attiecību metodes un instrumenti. Mediju attiecības un publicitātes veidošana. Informācijas vizualizēšana un digitalizēšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sabiedrisko attiecību metodes un instrumenti. Mediju attiecības un publicitātes veidošana. Informācijas vizualizēšana un digitalizēšana.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
20 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mūsdienu sabiedrisko attiecību izpratne un definīcijas.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mūsdienu sabiedrisko attiecību izpratne un definīcijas.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Tēla un reputācijas jēdziens, to veidošanās pamatprincipi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Argumentācija komunikācijas vēstījumos
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Argumentācija komunikācijas vēstījumos
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Auditorijas un publikas jēdziens. Mērķauditorijas segmentācijas principi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sabiedrisko attiecību metodes un instrumenti. Mediju attiecības un publicitātes veidošana. Informācijas vizualizēšana un digitalizēšana.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
16 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Grunig. Excellent public relations and effective organizations : a study of communication management in three countries : Larissa A. Grunig, James A. Grunig, David M. Dozier. 2002. NewJersey: Lawrence Erlbaum Associates, Inc., P.306

2.

Grunig E. James. 2011. Public relations and strategic management: Institutionalizing organization-public relationship in contemporary society. Central European Journal of Communication 1.

3.

Grunig, James E. 1992. Excellence in Public Relations and Communication Management, New Jersey: LEA.

4.

Davidson, S. 2016. Public relations theory : An agonistic critique of the turns to dialogue and symmetry.

5.

Communication Ecologies: Analyzing Adoption of False Beliefs in an Information-Rich Environment. Science Communication, 40(5), 650–668.

6.

Dulek, R. E., & Campbell, K. S. 2015. On the Dark Side of Strategic Communication

7.

Katlips, S. M., Senters A. H., Brūms G. M. 2002. Sabiedriskās attiecības. Rīga: Avots

8.

Thomas, G. F., & Stephens, K. J. 2015. An Introduction to Strategic Communication. International Journal of Business Communication. Vol. 52(1) 3 –11

9.

Heath, Robert L. 2001. Handbook of Public Relations. Thousand Oaks, London un New Dehli: Sage Publications, Inc.

Papildu literatūra

1.

Argenti, Paul. A. 1996. “Corporate Communication as a Discipline: Toward a Definition.” Management Communication Quarterly. Volume 10, Issue 1, pp. 73–97

2.

Goldhaber, Gerald M. 1993. Organizational Communication. Brown & Benchmark Publisher.

3.

Oliver, S. 2007. Public Relations Strategy: 2nd edition. London: Kogan Page Limited.

4.

Spaho, Kenan. 2012. Organizational communication process.

5.

Kelly, Marylin S. 2006. Communication @ Work: Ethical, Effective and Expressive Communication in the Workplace. Boston: Pearson Education, Inc.