Sporta teorija
Studiju kursa īstenotājs
LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Definē fiziskās īpašības, to izpausmes un sastāvdaļas. Zina dažādus sagatavošanas veidus, tehnikas un taktikas jēdzienus, slodzes pieauguma principus. Zina kustību prasmju un iemaņu formēšanās principu un raksturojumus.
Prasmes
1.Prot skaidrot fizisko īpašību izpausmes. Prot pamatot izturības attīstīšanas principus un spēka attīstīšanas etapus. Prot pielietot apjoma un intensitātes principu treniņu plānošanā.
Kompetences
1.Skaidro fizisko īpašību klasifikāciju. Veido VFS un SFS attiecību ilgtermiņā, māca kustību pa posmiem. Izmanto īslaicīgās adaptācijas principu nodarbības vai sporta stundas plānošanā. Veido vingrinājumu progresijas, izmantojot apjoma un intensitātes sakarību. Izmanto dažādas metodes fizisko īpašību attīstīšanā.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Studējošie patstāvīgi apgūs studija kursā paredzēto saturu papildus kontakta lekcijās apgūtajam saturam, izpilda astoņus patstāvīgos darbus individuāli vai grupās.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Patstāvīgie darbi tiek vērtēti punktu skalā, kas tiek pārvērsti ballēs, ieskaite - 10 ballu skalā, kas vēlāk veido studiju kursa kopējo vērtējumu. Kopvērtējums netiek izlikts, ja kāds no darbiem nav veikts vai ieskaite novērtēta zemāk par 4 ballēm.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sporta teoprijas jēdziens, VFS un SFS, kustības mācīšana, tehnika
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sporta teoprijas jēdziens, VFS un SFS, kustības mācīšana, tehnika
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Adaptācija
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Adaptācija
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Slodzes jēdzins – apjoms un intensitāte
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Slodzes jēdzins – apjoms un intensitāte
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Metodes sportā
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Metodes sportā
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Prasmju un iemaņu veidošanās un atšķirības
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Prasmju un iemaņu veidošanās un atšķirības
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Fizisko īpašību izpausmes, veidi un sastāvdaļas
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Fizisko īpašību izpausmes, veidi un sastāvdaļas
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Fizisko īpašību izpausmes, veidi un sastāvdaļas
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Fizisko īpašību izpausmes, veidi un sastāvdaļas
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Fizisko īpašību izpausmes, veidi un sastāvdaļas
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Fizisko īpašību izpausmes, veidi un sastāvdaļas
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Fizisko īpašību izpausmes, veidi un sastāvdaļas
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Fizisko īpašību izpausmes, veidi un sastāvdaļas
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Fizisko īpašību izpausmes, veidi un sastāvdaļas
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Fizisko īpašību izpausmes, veidi un sastāvdaļas
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Fizisko īpašību izpausmes, veidi un sastāvdaļas
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sporta teoprijas jēdziens, VFS un SFS, kustības mācīšana, tehnika
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Adaptācija
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Slodzes jēdzins – apjoms un intensitāte
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Metodes sportā
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Metodes sportā
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Prasmju un iemaņu veidošanās un atšķirības
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Prasmju un iemaņu veidošanās un atšķirības
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Fizisko īpašību izpausmes, veidi un sastāvdaļas
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Fizisko īpašību izpausmes, veidi un sastāvdaļas
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Fizisko īpašību izpausmes, veidi un sastāvdaļas
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Fizisko īpašību izpausmes, veidi un sastāvdaļas
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
I. Ķīsis.Sporta teorija. 1. daļa, 2. daļa. LSPA, 2002. (akceptējams izdevums)
A. Fernāte. Sporta treniņu teorijas pamati. 1. un 2. daļa. LSPA, 2002. (akceptējams izdevums)
V.Krauksts. Biomotoro spēju treniņu teorija. LSPA, 2003. (akceptējams izdevums)
Tudor O. Bompa, Carlo Buzzichelli. Periodization: Theory and Methodology of Training. April 24, 2018.
Ārzemju studentiem/For international students:
Tudor O. Bompa, Carlo Buzzichelli. Periodization: Theory and Methodology of Training. April 24, 2018.
Papildu literatūra
Vispusīgās fiziskās sagatavotības trenera rokasgrāmata. Latvijas treneru tālākizglītības centrs, 2015.
G.Jankovskis, I.Beldava, B.Līviņa, K.Strēlis, A.Čūriškis. Skelets kustībā un veselība. LU akadēmiskais apgāds, 2009.
Vladimir Zatsiorsky. Kinetics of Human Motion. 2002.