Starptautiskās attīstības antropoloģija
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.par attīstības jēdzienu, diskursu un teorijām; par Rietumu un Austrumu attiecībām, par antropologu lomu attīstības laukā; par konkrētiem attīstības projektiem; par nabadzības, „atpalicības”, resursu pārvaldīšanas, politikas, varas, globalizācijas u.c. ar attīstību saistītu dimensiju mijiedarbību.
Prasmes
1.kritiski izprast attīstības problemātiku; analizēt attīstības projektu sekas un to veiksmes vai neveiksmes cēloņus; izprast un analizēt „atpalicības” un „attīstības” cēloņus; izmantot antropoloģijas teorijas un metodes attīstības problemātikas analizēšanā.
Kompetences
1.spēj radoši pielietot iegūtās zināšanas nestandarta situācijās, pielietot tās aktuālu problēmu risināšanā
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Studentiem patstāvīgi jāapgūst obligātā literatūra, jāgatavo nepieciešamie rakstu darbi un mutiskās uzstāšanās. Studenti patstāvīgi gatavojas semināriem, apmeklē bibliotēku un izmanto pieejamos digitālos resursus, lai sagatavotos klātienes nodarbībām. Specifiskie uzdevumi tiek aktualizēti katru gadu un izklāstīti e-studiju platformā
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
grupu darbs semināros un individuāla kursa eseja.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievads starptautiskās attīstībs problemātikā
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Attīstības antropoloģijas aktuālās problēmas
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Attīstības antropoloģijas aktuālās problēmas
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Escobar A. 2005: Imagining a Post-Development Era. Edelman, M. and Haugerud A. (ed) The Anthropology of Development and Globalization. From Classical Political Economy to Contemporary Neoliberalism. London. Blackwell Publishers Ltd. Pp341-349
Eyben R. and Leon R. 2005: Whose Aid? The Case of the Bolivian Elections Project. In Mosse D. And Lewis D. (ed) The Aid Effect. Giving and Governing International Development. Pluto Press: London. Pp. 106-126.
Ferguson, J. 2005: Anthropology and Its Evil Twin: “Development” in the Constitution of a Discipline. In Edelman, M. and Haugerud A. (ed) The Anthropology of Development and Globalization. From Classical Political Economy to Contemporary Neoliberalism. London. Blackwell Publishers Ltd. Pp 140-155.
Foucault M. 2006: Governmentality. In Sharma.A. and Gupta A. (ed) The anthropology of the state. Blackwell Publishing. Malden, Oxford, Victoria. Pp. 131-144
Hobart, Mark (1993) “Introduction: the growth of ignorance” in An Anthropological Criticue of Development. The Growth of Ignorance. Hobart (eds) Routledge, London, New York. pp. 1-31.
Leys C. 2005: The Rise and Fall of Development Theory. In Edelman, M. and Haugerud A. (ed) The Anthropology of Development and Globalization. From Classical Political Economy to Contemporary Neoliberalism. London. Blackwell Publishers Ltd. Pp 126-140.
Mosse, D. 2005: Global Governance and the Ethnography of Aid. In Mosse D. And Lewis D. (ed) The Aid Effect. Giving and Governing International Development. Pluto Press: London.
Wedel, R.J. 1998: Collision and Collusion. The Strange Case of Western Aid to Eastern Europe 1989-1998. St. Martin’s Press. New York.
u.c.