Sabiedrisko attiecību menedžmenta modeļi
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Zināšanas par sabiedrisko attiecību būtību, vietu un lomu organizācijas menedžmenta sistēmā.
Prasmes
1.Veidot proaktīvu pieeju sabiedrisko attiecību stratēģiskajā organizēšanā, reaģējošu komunikāciju reputācijas veidošanā, plānot un īstenot sabiedrisko attiecību kampaņas un nozarei raksturīgus pētījumus.
Kompetences
1.Par sabiedrisko attiecību kā vienu no vadības instrumentiem, to dažādām darbības jomām, tendencēm un instrumentārijiem atbilstoši nozares specifikai un ētikas vadlīnijām.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
1. Izvēlēties vienu no studiju kursā aplūkotajām tēmām;
2. No zinātnisko rakstu datubāzēm (piemēram, SCOPUS, EBSCO, SAGE Publications, Science Direct u.c., pilns saraksts http://www.rsu.lv/biblioteka/resursi/abonetie-e-resursi/abonetas-tiessaistes-datubazes) atlasīt 3 jaunākos pētījumus (ne vecākus par trim gadiem) par izvēlēto tēmu;
3. Sagatavot pētījumu izklāstu (vērtīgas atziņas) prezentācijas formā, ar ko nodarbības laikā iepazīstina pasniedzēju un kursa biedrus. Prezentācija izdrukā veidā jāiesniedz pasniedzējai pirms prezentēšanas.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Atbilstoši RSU nolikumam, analīze, prasme pielietot teorētiskās atziņas, secinājumi un priekšlikumi.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Jēdzieni, definīcijas. Ievads. SA un mārketinga mijiedarbība.
Dažādās publikas un attiecības ar tām. J. Gruniga SA stratēģiskie modeļi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sabiedrisko attiecību plānošana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sabiedrisko attiecību plānošana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pārdošana un mārketings kā sabiedrisko attiecību integrētās komunikācijas daļa.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījumi un uzņēmējdarbība kā sabiedrisko attiecību integrētās komunikācijas daļa.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījumi un uzņēmējdarbība kā sabiedrisko attiecību integrētās komunikācijas daļa.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Valsts komunikācija kā sabiedrisko attiecību integrētās komunikācijas daļa.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Publicitāte un veicināšana kā sabiedrisko attiecību integrētās komunikācijas daļa.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētniecisko darbu – nozares pētījumu prezentācija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Eksāmens.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Byrum K. (2018) Public Relations Strategies and Tactics. - Cognella Academic Publishing
International public relations and public diplomacy : communication and engagement (2015) / Guy J. Golan, Sung-Un Yang, Dennis F. Kinsey, editors. - New York : Peter Lang
Wilcox D.L., Cameron G.T. (2014) Public Relations: Strategies and Tactics (11th Edition). - Pearson
Wilcox, Dennis L. (2013) Public relations writing and media techniques / Dennis L. Wilcox, Bryan H. Reber. - 7th ed. - Boston : Pearson Education
Smith, Ronald D. (2013) Strategic planning for public relations / Ronald D. Smith. - 4th ed. - New York : Routledge
Papildu literatūra
Cutlip S.M., Center A.H., Broom G.M., Effective public relations. 9th ed. - Upper Saddle River : Pearson Education International, 2006
Shafritz J.M., Russell E.W., Introducing public administration. 4th ed.- New York: Pearson Education, 2005
Argenti P.A., Forman J., The power of corporate communication : crafting the voice and image of your business. - New York : McGraw-Hill, 2002
Barry A., PR power : inside secrets from the world of spin.- London : Virgin Books, 2002
Lesly's handbook of public relations and communications. 5th ed. / Ed. by Ph.Lesly. - Lincolnwood : NTC Business Books, 1997
Austin E.W., Pinkleton B.E., Strategic public relations management : planning and managing effective communication programs. - Mahwah : Lawrence Erlbaum Associates, 2001
Hart N., The public relations audit : evaluation checklists to measure the impact of every message you send to customers, shareholders and the public. - London : Pearson Education, 2002
Wilcox D.L., Ault Ph.H., Agee W.K., Public relations : strategies and tactics. 5th ed. - New York : Longman, 1997