Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Sabiedrisko attiecību menedžmenta modeļi

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
KSK_049
Zinātnes nozare
Plašsaziņas līdzekļi un komunikācija
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Komunikācijas zinātne
LKI
7. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sociālo zinātņu fakultāte
Kontaktinformācija

Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv

Par studiju kursu

Mērķis

Kurss veidots, lai iepazīstinātu studējošos ar teorētisko bāzi, kas skar sabiedrisko attiecību vadību, izprotot to kā procesu un apzinātu tā iespējamās problēmas, kā arī lai sniegtu praktiskas iemaņas šī procesa vadībā.

Priekšzināšanas

Vispārīga izpratne par komunikāciju.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Zināšanas par sabiedrisko attiecību būtību, vietu un lomu organizācijas menedžmenta sistēmā.

Prasmes

1.Veidot proaktīvu pieeju sabiedrisko attiecību stratēģiskajā organizēšanā, reaģējošu komunikāciju reputācijas veidošanā, plānot un īstenot sabiedrisko attiecību kampaņas un nozarei raksturīgus pētījumus.

Kompetences

1.Par sabiedrisko attiecību kā vienu no vadības instrumentiem, to dažādām darbības jomām, tendencēm un instrumentārijiem atbilstoši nozares specifikai un ētikas vadlīnijām.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
1. Izvēlēties vienu no studiju kursā aplūkotajām tēmām; 2. No zinātnisko rakstu datubāzēm (piemēram, SCOPUS, EBSCO, SAGE Publications, Science Direct u.c., pilns saraksts http://www.rsu.lv/biblioteka/resursi/abonetie-e-resursi/abonetas-tiessaistes-datubazes) atlasīt 3 jaunākos pētījumus (ne vecākus par trim gadiem) par izvēlēto tēmu; 3. Sagatavot pētījumu izklāstu (vērtīgas atziņas) prezentācijas formā, ar ko nodarbības laikā iepazīstina pasniedzēju un kursa biedrus. Prezentācija izdrukā veidā jāiesniedz pasniedzējai pirms prezentēšanas.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Atbilstoši RSU nolikumam, analīze, prasme pielietot teorētiskās atziņas, secinājumi un priekšlikumi.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Jēdzieni, definīcijas. Ievads. SA un mārketinga mijiedarbība. Dažādās publikas un attiecības ar tām. J. Gruniga SA stratēģiskie modeļi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sabiedrisko attiecību plānošana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sabiedrisko attiecību plānošana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pārdošana un mārketings kā sabiedrisko attiecību integrētās komunikācijas daļa.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pētījumi un uzņēmējdarbība kā sabiedrisko attiecību integrētās komunikācijas daļa.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pētījumi un uzņēmējdarbība kā sabiedrisko attiecību integrētās komunikācijas daļa.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Valsts komunikācija kā sabiedrisko attiecību integrētās komunikācijas daļa.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Publicitāte un veicināšana kā sabiedrisko attiecību integrētās komunikācijas daļa.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pētniecisko darbu – nozares pētījumu prezentācija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Eksāmens.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
20 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Byrum K. (2018) Public Relations Strategies and Tactics. - Cognella Academic Publishing

2.

International public relations and public diplomacy : communication and engagement (2015) / Guy J. Golan, Sung-Un Yang, Dennis F. Kinsey, editors. - New York : Peter Lang

3.

Wilcox D.L., Cameron G.T. (2014) Public Relations: Strategies and Tactics (11th Edition). - Pearson

4.

Wilcox, Dennis L. (2013) Public relations writing and media techniques / Dennis L. Wilcox, Bryan H. Reber. - 7th ed. - Boston : Pearson Education

5.

Smith, Ronald D. (2013) Strategic planning for public relations / Ronald D. Smith. - 4th ed. - New York : Routledge

Papildu literatūra

1.

Cutlip S.M., Center A.H., Broom G.M., Effective public relations. 9th ed. - Upper Saddle River : Pearson Education International, 2006

2.

Shafritz J.M., Russell E.W., Introducing public administration. 4th ed.- New York: Pearson Education, 2005

3.

Argenti P.A., Forman J., The power of corporate communication : crafting the voice and image of your business. - New York : McGraw-Hill, 2002

4.

Barry A., PR power : inside secrets from the world of spin.- London : Virgin Books, 2002

5.

Lesly's handbook of public relations and communications. 5th ed. / Ed. by Ph.Lesly. - Lincolnwood : NTC Business Books, 1997

6.

Austin E.W., Pinkleton B.E., Strategic public relations management : planning and managing effective communication programs. - Mahwah : Lawrence Erlbaum Associates, 2001

7.

Hart N., The public relations audit : evaluation checklists to measure the impact of every message you send to customers, shareholders and the public. - London : Pearson Education, 2002

8.

Wilcox D.L., Ault Ph.H., Agee W.K., Public relations : strategies and tactics. 5th ed. - New York : Longman, 1997

Citi informācijas avoti

1.

Big Boys Gone Bananas!*

2.

Redakcijas aizkulises (THE NEWS ROOM: OFF THE RECORD)