Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Zinātniskā darba metodoloģiskie pamati

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
REK_038
Zinātnes nozare
Veselības un sporta zinātnes
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Sporta treneris
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Rehabilitācijas katedra
Kontaktinformācija

Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, rk@rsu.lv, +371 20271291

Par studiju kursu

Mērķis

Nostiprināt un attīstīt studentos pamatprasmes veikt zinātniskus pētījumus, sagatavot tos pētījuma veikšanai bakalaura grāda iegūšanai veselības sportā, turpināt attīstīt prasmes pamatot zinātnisko pētījumu nozīmīgumu profesijas attīstībā un lietot pētījumu rezultātus praksē.

Priekšzināšanas

Nepieciešamas priekšzināšanas biometrijā, pamatprasmes pētniecībā, zināšanas par funkcionēšanas novērtēšanas instrumentiem sportā, sporta medicīnā, par SFK, par sabiedrības veselību.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā students padziļinās zināšanas par pētniecības procesu, iegūs zināšanas par kvantitatīviem un kvalitatīviem pētījumiem, sistemātisku pārskatu, kā arī zināšanas par normatīvajiem aktiem, kas regulē zinātnisko darbību Latvijā, RSU.

Prasmes

1.Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā students pratīs formulēt un pamatot pētījuma problēmu; sagatavot un aizstāvēt tēmas pieteikumu bakalaura darbam; paaugstinās prasmes zinātniskās literatūras sistemātiskā meklēšanā un zinātnisko publikāciju specialitātē kritiskā analīzē, spēs meklēt pierādījumus dažādos informācijas avotos klīnisku jautājumu risināšanai.

Kompetences

1.Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti spēs praktiski izmantot iegūtās zināšanas un prasmes kritiski analizējot zinātniskas publikācijas specialitātē, patstāvīgi veicot pētījumu par izvēlēto tēmu un sagatavojot ziņojumu par pētījumu (rakstisks ziņojums, uzstāšanās, stenda ziņojums).

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Individuālais darbs – gatavošanās pārbaudes darbiem, prezentāciju gatavošana semināriem, patstāvīgs darbs ar literatūras avotiem ieskaites darba sagatavošanai par izvēlēto tēmu.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
• aktīva un rezultatīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās; mutisko atbilžu kvalitāte; laikus iesniegti, kvalitatīvi izpildīti rakstiskie mājas darbi un to prezentācijas; • aktīva dalība semināros; • ieskaites darba un tā prezentācijas kvalitāte; • kursa beigās – eksāmens (kumulatīvs).

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pētniecības prioritātes nozarē. Pētniecības problēmas formulēšana
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sistemātisks pārskats
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Literatūras izpēte. Literatūras apskats. Sistemātisks pārskats
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Literatūras izpēte. Literatūras apskats. Sistemātisks pārskats
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kvalitatīva pētniecības pieeja. Interviju satura analīze
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kvalitatīva pētniecības pieeja. Interviju satura analīze
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kvantitatīva pētniecības pieeja. Mērīšana, skalas
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kritiska publikāciju lasīšana
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
16 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pētniecības prioritātes nozarē. Pētniecības problēmas formulēšana
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sistemātisks pārskats
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Literatūras izpēte. Literatūras apskats. Sistemātisks pārskats
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Literatūras izpēte. Literatūras apskats. Sistemātisks pārskats
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kvalitatīva pētniecības pieeja. Interviju satura analīze
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kvalitatīva pētniecības pieeja. Interviju satura analīze
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kvantitatīva pētniecības pieeja. Mērīšana, skalas
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kritiska publikāciju lasīšana
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
16 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Pētniecība: teorija un prakse / Kristīnes Mārtinsones, Anitas Piperes, Daigas Kamerādes zinātniskajā redakcijā; Rīga, RaKa 2016, 546 lpp.

2.

Ellis, T. J.& Levy, Y. (2009). Towards a Framework of Problem-Based Research: A Guide for Novice Research Issues in Informing Science and Information Technology Volume 6, pp.323-337 Pieejams: http://www.inform.nu/Articles/Vol11/ISJv11p017-033Ellis486.pdf

3.

Hemingway P., Brereton N., 2009. What is a systematic review? (2nd ed): What is...? series Haywood Medical Communications. Pieejams: http://www.whatisseries.co.uk/whatis/pdfs/What_is_syst_rev.pdf

4.

Nolikums par kvalifikācijas darba, studējošā pētnieciskā darba (pētnieciskā projekta), bakalaura darba un maģistra darba izstrādāšanu un aizstāvēšanu

5.

Atsauču un darbā izmantoto avotu un literatūras saraksta noformēšanas metodiskie norādījumi

Papildu literatūra

1.

Baltiņš M. (2003) Lietišķā epidemioloģija. Rīga: Zinātne

2.

DePoy, E., Gitlin, L. (2010). Introduction to research: understanding and applying multiple stategies.Toronto: Mosby,Inc. (3. nodaļa, latv. val.)

3.

Dumholdt E. (2004) Rehabilitation Research: Principles and Applications, 3e, Elsevier.

4.

Ievads pētniecībā: stratēģijas, dizaini, metodes : pētījums / sastādītāja Kristīne Mārtinsone; Rīga, RaKa, 2011, 284 lpp.

Citi informācijas avoti

3.

www.cebp.nl

4.

www.pedro.fhs.usyd.edu.au/